![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
În post se postește de VORBE GRELE, de BLESTEME, de URĂ, de clevetire, de ținerea de minte a răului.
POSTUL LIMBII - Acest organ mic și neînsemnat, are o vamă întreagă dată de Dumnezeu, spre văzduhuri. Limba este și cea care binecuvintează, limba laudă pe Dumnezeu, limba este muzică, este poezie, este iubirea și dragostea. Dar limba este și otravă, limba este moartea, limba înseamnă uciderea, blestem, acuza, rușinea, nenorocire, urgie.. De aceea, când vorbim, trebuie să folosim trei site: mintea, inima și gura! POSTUL GURII - Tot ce vedeți în jurul dvs. moral, social, politic și ideologic, este doctrina "omului contra om"! Oamenii simt nevoia sa jignească, să se rănească între ei, să umilească pe cel mai neputincios.. Și ați văzut ce frică este, ți-e frică de șef să nu îți zică ceva, de coleg să nu te sape, de prieteni și chiar de orice replică, care ți se aruncă la întâmplare! Pentru că lumea clocotește de ură, iar acesta nu este un lucru dumnezeiesc. De aceea, Sfânta Scriptură, spune așa: "Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură acelea spurcă pe om!" Psalmistul David, ne-a lasat cel mai frumos pasalm, care spune asa: "Pune Doamne, strajă gurii mele și ușă de îngrădire, împrejurul buzelor mele.."(Psalmul 140). Sunt mai multe moduri de a ucide: un exemplu este cu sabia sau cu arma de foc, iar aceste câteodată sunt vindecabile.. și mai spune Avva Dorotei, că cel ce ucide cu gura și cu limba, ucide veșnic! Și aici avem cele trei mari păcate: Vorbirea de rău, clevetirea (atunci când vrei să scazi pe cineva în ochii cuiva, să-l umilești și să-i terfelești numele - și se ajunge chiar la a fonda suspiciuni false despre cineva, numai pentru a-l umbri, a-l răni, sau a-l murdări). Acestea sunt fapte periculoase înaintea lui Dumnezeu și avem doua mărturii ale Duhului Sfânt "Pe viclean îl urăște Domnul.." și "Cei ce vor vicleni, vor pierii!" Asadar, acesta o face omul din viclenie. Să nu ne insultam, este o formă de post, să nu calomniem este o formă de post, să nu învrăjbim, este o altă formă de post! https://www.youtube.com/watch?v=oYFM...&feature=share
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Cele mai mari trei lucruri din viață
Mi-ați pus trei întrebări, și anume: Care este cel mai mare gând vrednic de om? Care este cea mai mare grijă vrednică de om? Și care este cea mai mare așteptare vrednică de om? A se gândi la purtarea de grijă a lui Dumnezeu în viața omenească e cel mai mare gând vrednic de om. A se îngriji de mântuirea sufletului e cea mai mare grijă vrednică de om. A aștepta moartea e cea mai mare așteptare vrednică de om. Cum trebuie să vă gândiți la purtarea de grijă a lui Dumnezeu în viața omenească? Trebuie să luați ca măsură legea morală a lui Dumnezeu. Urmând acestei măsuri, să priviți ce se întâmplă în viața oamenilor pe care îi cunoașteți, și cu care sunteți în legătură. Acesta nu este totdeauna lucru ușor, fiindcă pricinile sunt uneori îndepărtate și ascunse în trecutul îndepărtat al unui om, iar alteori se pot afla numai în viața părinților lui. Mărturisirea creștină se întemeiază pe descoperirea acestor pricini. Psalmistul grăiește către Dumnezeu: „La poruncile Tale voi cugeta, si voi cunoaște căile Tale... Cât am iubit legea Ta, Doamne! Pururea cugetarea mea este”. Fiindcă poruncile Domnului sunt la temelia a tot ce se întâmplă fiilor lui Adam. Și legea Domnului este lumină ce luminează ceea ce se întâmplă cuiva. Cum trebuie să vă îngrijiți de mântuirea sufletului? Ca să nu vă mai înșir, citiți Evanghelia și întrebați Biserica. Omul n-are mai mare bun decât sufletul, pe această lume. Și tocmai acest cel mai mare bun este singurul pe care îl poate scăpa de pieire și moarte. Tot restul, ce nu e om, ci al omului, dintre cele pe care le prețuiește și le păstrează omul, fără putință de scăpare piere și moare. Sufletul omului este în ochii lui Dumnezeu un lucru mai de preț decât întreaga lume materială, după cuvântul lui Hristos: „Ce-i va folosi omului dacă va dobândi întreaga lume, iar sufletul său și-l va pierde?” Așadar, nu poate fi mai mare grijă vrednică de om ca grija mântuirii sufletului său. Cum trebuie așteptată moartea? Ca ostașul în război. Sau ca elevul care se pregătește cu grijă, așteptând în orice clipă ca profesorul să îl cheme la ascultat. De neîncetata pomenire a clipei morții ne-a amintit și Mântuitorul, în pilda despre bogatul ușuratic care făcea hambare noi și se pregătea s-o ducă bine multă vreme pe Pământ, dar i s-a zis pe neașteptate: „Nebunule, în această noapte vor smulge de la tine sufletul tău, iar cele ce le-ai pregătit ale cui vor fi?” De ce e gândul la purtarea de grijă a lui Dumnezeu în viața oamenilor cel mai mare gând vrednic de om? Fiindcă el aduce omului înțelepciunea și fericirea. De ce e grija pentru mântuirea sufletului cea mai mare grijă vrednică de om? Fiindcă sufletul e cel mai mare bun de pe pământ, și e firesc ca celui mai mare bun să-i trebuiască închinată cea mai mare grijă. De ce e așteptarea morții cea mai mare așteptare vrednică de om? Fiindcă așteptarea morții curăță conștiința și îi dă omului imbold la toată fapta bună. Când un oarecare om vrednic și bun a fost întrebat ce l-a împins mai mult în viață la osteneală și bună rânduială, a răspuns: „Moartea”. Aceste trei lucruri nu se pot băga de seamă la animale. Ele sunt proprii numai omului, și încă celui mai înalt tip de om. Tot restul e comun omului și dobitocului. De la Dumnezeu, pace și binecuvântare! Episcop Nicolae Velimirovici, Răspunsuri la întrebări ale lumii de astăzi
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Fericirea se împlinește prin Cuvântul lui Dumnezeu
Sfântul Ambrozie al Milanului, Scrisori, scrisoarea a XXIX-a, 18-21, în PSB, vol. 53, p. 153 „Ce este mai frumos decât să te apropii de El (Mântuitorul), să ai părtășie cu El? Ce plăcere este mai mare? Cine-L va vedea și va gusta fără plată din izvorul de apă vie, ce poate să dorească altceva? Ce domnie? Ce putere? Ce averi, când va vedea cât de nesigură este aici viața conducătorilor, cât de schimbătoare sunt stările imperiilor, cât de scurtă este viața, cât de mare este robia în împărății, în care oamenii trăiesc după voința altora și nu după a lor proprie? Dar ce bogat trece la viața veșnică, dacă nu este sprijinit pe câștigul virtuților pe care toți îl au, numai cei bogați nu? (Matei 19, 26). Așadar, fericirea nu constă în a te folosi de bogății, ci în a-L vedea pe El ca să le disprețuiești pe ele, și să respingi cele potrivnice adevărului, să le socotești deșarte și zadarnice, să iubești acea frumusețe a adevărului curat, care arată cât de mincinoase sunt culorile acestui veac. (…) Lasă afară acest chip al lumii, lasă afară răutatea. Așează înăuntru bunătatea minții, care are harul în puterea vieții. Spală-ți îmbrăcămintea și intră în cetatea cerului, care este harul cel adevărat al sfinților, în care este cortul lui Dumnezeu, în jurul Căruia se găsesc cărturarii Domnului, unde nu slujesc zilele, sau soarele, sau luna, ci Domnul Însuși e lumina, care luminează toată cetatea (Apocalipsă 21, 23). (…) Să nu fie mâinile tale slabe și genunchii tăi fără putere pentru închinare și pentru credința ta. Să nu se întoarcă slăbiciunea voinței tale, să nu revină la calea nelegiuirilor. Ai apucat calea cea bună, rămâi pe ea, ai ajuns, ține-te bine: Mântuiește-ți sufletul tău (Facerea 19, 17). Urcând, mergi drept înainte, căci înapoi nu există siguranță. În sus e calea, în jos prăbușirea, în sus urcușul, în jos prăpastia. Este greu de urcat și primejdios de coborât. Dar puternic este Domnul, Care te-a întărit și te păzește.”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Dumnezeu pe toate le-a rânduit cu înțelepciune. Pe bărbat l-a înzestrat cu un fel de harisme, iar pe femeie cu un alt fel. Bărbatului i-a dat bărbăție, pentru ca să se descurce în situațiile grele și pentru ca femeia să se supună lui. Căci, dacă ar fi dat și femeii aceeași bărbăție, nu s-ar fi putut menține familia.
Când eram în Epir, se vorbea despre o femeie cum că era înfricoșătoare. Purta o cămașă albă până jos și avea întotdeauna un iatagan la ea. Tâlharii o luau în tovărășia lor. Gândiți-vă, să aibă o femeie în ceata lor! Odată a mers mai multe ceasuri pe jos și s-a dus într-un sat îndepărtat, ca să ia de ginere pentru fiica ei un fiu de vlah. Și fiindcă acela se împotrivea, l-a răpit, l-a pus în spate și l-a adus în satul ei. Desigur, acestea sunt excepții. Astăzi însă, dacă ai mobiliza femei și ai face cu ele o companie, atunci când ar vedea cercetași venind înspre ele, ar lua-o la fugă toate, crezând că este dușmanul. Scriptura spune că bărbatul este capul femeii . Adică Dumnezeu a rânduit ca bărbatul să stăpânească peste femeie. Iar a stăpâni femeia peste bărbat este o ocară adusă lui Dumnezeu. Căci Dumnezeu l-a plăsmuit mai întâi pe Adam, iar el a spus despre femeia sa: Iată acesta-i os din oasele mele și came din carnea mea. Evanghelia spune că femeia trebuie să se teamă de bărbatul ei, adică să-l respecte, iar bărbatul să-și iubească femeia. În dragoste există respect și respectul se află în dragoste. Căci cel pe care îl iubesc, îl și respect. Și cel pe care îl respect, îl și iubesc . Adică nu este altceva una și altceva cealaltă, ci amândouă sunt același lucru. Oamenii însă se depărtează de această armonie a lui Dumnezeu, neînțelegând ceea ce spune Evanghelia. Și astfel bărbatul, interpretând greșit cele pe care le spune Evanghelia, îi spune femeii sale: „Trebuie să te temi de mine” . Dar dacă s-ar fi temut de tine, nu te-ar fi luat în căsătorie. Sunt și unele femei care spun: „De ce să se teamă femeia de bărbat? Cu asta nu sunt de acord. Ce fel de religie este aceasta? Mai există egalitate?”. Dar, vezi ce spune Sfânta Scriptură? Începutul înțelepciunii este frica de Domnul. Frica de Dumnezeu înseamnă respectul față de Dumnezeu, evlavia, sfiala duhovnicească. Frica aceasta te face să simți teamă. Ea este ceva sfânt. Egalitatea cu bărbații pe care o cer astăzi femeile poate fi valabilă numai până la un punct. Astăzi femeilor, deoarece lucrează și votează, le-a intrat în cap un duh bolnăvicios și cred că sunt egale cu bărbații. Firește că sufletele sunt la fel. Dar dacă bărbatul nu-și iubește femeia, iar femeia nu-l respectă pe bărbat, atunci se creează scene neplăcute în familie. Mai demult era considerat un lucru foarte grav faptul de a vorbi împotriva bărbatului. Astăzi a intrat în lume un duh de răzvrătire. Ce frumos era mai demult! Am cunoscut odată o pereche de soți. Bărbatul era foarte mic, iar femeia lui era voinică și înaltă până colo sus. O sută optzeci de ocale de grâu le descărca singură din căruță. Odată un lucrător, înalt și acela, a făcut o glumă cu ea. Atunci aceea l-a înhațat și l-a aruncat cât acolo, ca pe un băț de chibrit! Dar să fi văzut ce ascultare făcea de bărbatul ei, cum îl respecta! În felul acesta se ține familia, altfel nu se poate. ( Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul , Cuvinte duhovnicești IV. Viața de familie , Editura Evanghelismos, 2003, pp. 41-43)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Postul cel mai bun și plăcut lui Dumnezeu este
postul de bunăvoie, pe măsura puterii fiecăruia, cu binecuvântarea duhovnicului, întărit cu sfânta rugăciune - mai ales citirea psalmilor - și unit cu milostenia . Postul să nu fie nici prea aspru, nici prea ușor, ci post împărătesc, adică să mâncăm o dată pe zi, după amiază sau seara, fără să ne săturăm, mâncare din vegetale, fără ulei și vin; să postim atât trupește, cât și sufletește, cu înfrânarea simțurilor, a limbii, a gândurilor și a tuturor plăcerilor păcătoase. ( Protosinghel Ioanichie Bălan )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Este adevărat că după cădere ne-am pierdut orientarea, am uitat că suntem plăsmuiți după chipul și asemănarea lui Dumnezeu, că aici în această lume suntem exilați și în scurtă vreme vom pleca și ne vom întoarce la locașurile veșniciei. Dar care veșnicie? Căci veșnicie este în ambele laturi. Veșnicie este acolo unde este fericirea și bucuria cu Dumnezeu. Dar tot veșnicie este și acolo unde este osânda și conviețuirea cu diavolul.
Prin urmare omul cu înțelepciune trebuie să-și potrivească cele care contribuie la fericirea lui în veșnicie. Și acestea ni le-a descoperit Dumnezeu în felurite chipuri, cum aflăm din Scriptură. În vechime ni le-a descoperit prin oamenii sfinți, prorocii, ulterior, prin triumful milostivirii Lui celei fără de asemănare, prin venirea unei Persoane din Sfânta Treime, a Fiului și Cuvântului lui Dumnezeu, Care Și-a manifestat atotdragostea Lui specială față de om. Ne-a vizitat nu doar așa pentru a ne mângâia, ci a purtat firea noastră, S-a unit cu toate neputințele și neajunsurile firii noastre, afară numai de păcat. Ne-a vorbit personal și ne-a arătat în mod practic modul întoarcerii de la faptele morții la faptele vieții. Toate acestea le avem din descoperire. Nu sunt teorii abstracte. Nu sunt concluziile cunoașterii omenești pe care oamenii le spun în fiecare zi și ziua următoare le răstoarnă. Aici nu se întâmplă așa ceva. A venit Îngerul de Mare Sfat și ne-a vorbit personal! Numai ne-a vorbit? A venit la noi și ne-a deschis calea. Acum și cu ochii închiși, drumul este deschis. Cel ce vrea să urce în viață, va urca umblând pe urmele însângerate ale Începătorului mântuirii noastre și nu încape vorbă să se poticnească undeva. (Gheron Iosif Vatopedinul, Cuvinte de mângâiere, traducere de Laura Enache, în curs de publicare la Editura Doxologia)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ce inseamnă ca în toate să ai nădejdea în Dumnezeu?
A nădăjdui în Domnul înseamnă să-I încredințezi Lui viața ta, soarta ta, viitorul tău și să aștepți cu siguranță împlinirea făgăduințelor Sale. Nădejdea vine din credință, precum planta din semințe, precum râul din izvor. Întărindu-ne sufletul cu gândul la fericirea veșnică, la înțelepciunea, puternicia și sfințenia Creatorului și Ziditorului nostru, putem trece viața pământească fără frică și fără panică, precum copilul în brațele mamei sale, precum corabia care are o ancoră de nădejde. (Sfântul Ioan de Kronstadt )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|