![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Despre rugăciune trebuie să spun că este, fără îndoială, o lucrare pornind de la Dumnezeu și care se întoarce la Dumnezeu. Duhul rugăciunii este un dar pe care Duhul Sfânt îl pune în fiecare dintre noi, mai mult sau mai puțin. Noi îl facem mai activ sau mai puțin activ. Și în același timp rugăciunea rupe o barieră care se pune între noi și Dumnezeu.
Minunea cea mare este să-L cunoaștem pe Dumnezeu. Dacă-L chemăm cu toată puterea, Dumnezeu ni Se revelează, ni Se face cunoscut. Căutați în adâncul inimii voastre și-L veți găsi acolo pe Dumnezeu. Strigați din toată inima și Dumnezeu vă va răspunde și minuni se vor face în sufletul vostru și duhul vostru se va limpezi, ochiul se va deschide și veți vedea adevărul dumnezeiesc, care este singurul mântuitor. Rugăciunea are atâta putere, încât poate schimba voința neschimbabilă a lui Dumnezeu. Rugăciunea poate aduce sănătate trupească și sufletească pentru cel care se roagă, înmoaie inimile în familiile care sunt înrăite, întoarce de la păcat pe cel care săvârșește păcatul. (Părintele Gheorghe Calciu )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pentru a spori, alegeți-vă o rugăciune scurtă și luați aminte la ea cât mai multă vreme. Nu vă îngăduiți nici măcar gândurile care par foare bune. Totul să se oprească: să se oprească închipuirea și amintirea. Luptați-vă și răbdați, în numele lui Iisus Hristos, căci arma de foc din mâinile serafimului nu va lăsa să intre în inimă nici o întinăciune, nici o ființă pămânească căzută, și cu atât mai mult pe diavol.
Părăsiți pentru câteva ceasuri toate îndeletnicirile dinainte și lăsați inima să respire doar Numele cel iubit, după ce își va fi dat seama mai înainte că în toată ființa noastră, în toate faptele, vrerile și gândurile noastre, nu este altceva decât o pornire înspre patimi. (Sfântul Inochentie al Penzei )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Postirea este pierzătoarea demonilor. Domnul ne-a spus că prin postire și rugăciune iese tot neamul de demoni. Sfântul Duh nu se sălășluiește în stomacul plin, nu-l umbrește pe acesta. Orice creștin care dorește să viețuiască creștinește, trebuie să pună drept temelie postirea, rugăciunea și trezvia, și atunci ajunge la marea măsură a virtuții.
Boala este o postire fără de voie. Bolnavul își va împlini postirea prin răbdare și mulțumire, căci nu poate în alt fel, din pricina bolii. Când puterea lui Hristos ne umbrește, atunci suntem foarte puternici. Când postirea se însoțește, se întărește, se înconjoară cu celelalte - cu rugăciunea, cu meditația, cu trezvia, cu mersul la biserică, cu mărturisirea, cu Sfânta Împărtășanie, cu faptele bune și cu milostenia - atunci întregește frumusețea pregătirii sufletului. Bolnavul va cunoaște nemărginirea iubirii lui Hristos față de om. Va vedea că Hristos, ca Dumnezeu pe pământ, Și-a petrecut viața în chip martiric, ca să ne ajute pe noi, cei nepăsători, să ne luptăm. Dacă Hristos a suferit, noi, ucenicii Săi, vom alege altă cale? (Avva Efrem Filotheitul )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Spuneți-ne cum să ținem un post care să ne liniștească și să fie bun. Nici prea aspru, nici prea delăsător.
Dacă ne gândim la oamenii care nu au ce mânca, dacă ne vom gândi la cei din pușcărie, din spitale, care, săracii, știți cum stau... O, dacă ar căpăta ei o bucată de pâine! Știți câți sunt? Foarte mulți sunt. Dacă ne vom gândi la ei, dacă ne vom gândi la cei morți în foamete, noi vom posti mai ușor și ne vom uita la masa pe care o avem. Vom posti mai ușor, fiindcă noi suntem chemați la a-i milui pe ei, la a-l hrăni pe cel flămând, a-l îmbrăca pe cel gol. Și dacă nu-i hrănim, măcar să flămânzim împreună cu ei, și astfel de gânduri ne ușurează postul. Îl fac plăcut și Domnului, și nouă, pentru că ne dă har și putere, și în acest post să ne rugăm pentru toți cei care au murit de foamete, sau care astăzi mai flămânzesc și însetoșează. O, cât de mulți bătrâni și tineri părăsiți, în spitale, în case de nebuni, sunt foarte mulți. O, dacă ați intra o dată acolo, știți cum ar fi? Ați simți în ce stări trăiesc mulți oameni. Noi suntem chemați să ne îndurerăm pentru tot omul. Nu doar așa, ca o poezie! Asta înseamnă să ne gândim la dânșii, să ne gândim la toți oamenii ăștia. De aici vine și starea potrivită și putem mânca mai puțin. (Ieromonah Savatie Baștovoi, Puterea duhovnicească a deznădejdii, Editura Reîntregirea, Alba-Iulia, 2014, pp. 72-73)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cum să ne întărim în războiul nevăzut, împotriva gândurilor vrăjmașe?
Cea mai bună metodă de adunare a gândurilor este să ai un gând principal, în fața căruia să cunoști gândurile care vin, să le înlături pe cele rele și să le încurajezi pe cele bune, iar metoda cea mai la îndemână este rugăciunea: „Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul!”, pe care o spunem ca să avem o statornicire în gânduri bune. Nu se poate înlătura un gând rău decât cu un gând bun. Bineînțeles că trebuie să ocolim pricinile de înmulțire a gândurilor rele, altfel ți le înmulțești singur și, în cazul acesta, nu se poate vorbi despre o liniștire a sufletului, decât în timp. (Arhimandrit Teofil Părăian )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Moartea nu este nici sfârșit, nici început, ci mai degrabă un văl ‒ zidul cel despărțitor al vieții de aici, de viața de dincolo. Cei care au fost morți sufletește, care nu s-au îngrijit de sufletele lor, vor trece, prin moartea aceasta pământească, la moartea cea veșnică, adică la chinul cel veșnic al iadului, de care să ne ferească bunul Dumnezeu! Iar cei ce au fost vii cu sufletul, întreținându-și flacăra credinței, aceștia pășesc, prin moartea cea trupească, la viața cea veșnică, la fericirea Raiului.
Un om a găsit o pungă mare cu pietricele colorate pe țărmul unei ape. A luat-o și, mergând spre casă, începu să arunce pietricelele în apă, țintind păsările care treceau pe deasupra, se amuza aruncându-le aiurea. În momentul în care mai avea în pungă doar două-trei pietricele, pe care se pregătea să le arunce tot așa, fără rost, s-a întâlnit cu un vecin. Acesta s-a uitat la pietricele, după care i-a zis: ‒ De unde ai pietricelele acestea, fiindcă sunt foarte prețioase! Aflând asta, omul nostru a plecat disperat să caute pietricelele aruncate aiurea, dar era greu să mai recupereze ceva. Așa facem și noi cu zilele vieții noastre. Fiecare zi a omului, fiecare săptămână, fiecare lună, fiecare an ‒ sunt comori pe care le aruncăm fără nici o precauție. Când le-am pierdut, e imposibil să le mai recuperăm. (Părintele Iustin Pârvu, Daruri duhovnicești, Editura Conta, 2007, pp. 162-163)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Care este vocația omului: monahismul sau căsătoria?
Vreau să vă spun că această dihotomie maniheică ce spune că în lume nu pot fi decât căsătoriți și monahi face parte din modul nostru prost de a gândi Ortodoxia. Vocația pentru căsătorie este identică celei pentru monahism și este identică celei pentru celibat în lume, atunci când există și o astfel de formă, pentru că este vocația pentru Împărăția Cerurilor. Ori ai vocație pentru Împărăția Cerurilor și o împlinești acolo unde rânduiește Dumnezeu, ori n-ai vocație pentru Împărăția Cerurilor și nu o împlinești nici în fustă scurtă, nici cu scufă pe cap; nici cu nădragii peticiți, nici cu camilafca lungă până dincolo de pământ. Lucrurile acestea vreau să le gândiți: pentru fiecare, Dumnezeu rânduie vocația personală care se stabilește, în primul rând, la frontiera din*tre om și duhovnicul său. Acum, eu cunosc foarte multe cazuri în care unii s-au popit de gura mamei, iar altele s-au călugărit de gura satului. Nimeni nu poate hotărî în locul nostru – asta să fie foarte clar! Iar din momentul în care v-ați hotărât pentru un lucru, pe acela să-l duceți până la capăt, pentru că ispita cea mai mare este să fii căsătorit și să duci dorul monahismului în care ai fi putut să stai sau să te monahicizezi și să-ți fie capul la discoteca prima în stânga, pe colț, după mănăstire. Când se întâmplă lucrurile de genul ăsta – pe românește –, ne-a luat dracuʼ! Aici nu mai încape jumătate de măsură: dacă atunci când te-ai hotărât pentru o direcție încerci să o schimbi și să fugi pe după colț, e o problemă! Și Doamne ferește să începeți să vă schițați vocațiile! În teologie, de exemplu, este obiceiul ca, imediat cum intri în facultate, să lași coadă, să pui vestă, să pui vestuță până în gât, să faci gesturi din astea cât mai duhovnicești cu gândul la călugărie, până te întâlnești cu prima formă... de „cultură”, în care nu mai știi unde să fugi, pentru că, dacă ceea ce este în tine nu concordă cu ceea ce tu mărturisești, e grav!... Poți să te dai sprayatul sprayaților – eu cunosc mulți euro-monahi, știți?! Știți ce sunt euro-monahii? Monahi cu euro! Dar cunosc și foarte mulți căsătoriți care duc o viață efectiv monahală. Uitați-vă bine: pot compara – și ajung la identitate – o priveghere în vârf de Munte Athos sau la Tismana (cu rânduială, cu cântare), cu privegherea la capul băiatului meu când era bolnav. Același frison, aceeași întâlnire cu moartea – pentru că în priveghere nu ne întâlnim cu viața dintr-odată. La miezul nopții, ne întâlnim cu moartea – de aceea se citește Psalmul 118, pentru că este ultima repetiție înainte de înviere. Apoi, pe măsură ce se apropie zorii, crește și Hristosul Care Se luminează înaintea ochilor noștri. Și, pe măsură ce intru în Hristosul Care Se luminează, ce mai contează dacă sunt monah sau căsătorit? În câte rânduri n-ați văzut voi înșivă monahi slujind familiei cu maximum de abnegație și căsătoriți slujind călugăriei, monahismului, cu maximum de abnegație? Ce-ar fi acum să scriem pe cartea asta: „Se adresează nu mai preoților de mir”. Când faci un lucru în Hristos, acela se adresează Bisericii întregi și cuprinde Biserica întreagă. Celelalte sunt fandoseli, și fandoselile duc la farafastlâcuri, și farafastlâcurile, la tiripiceli... (Părintele Constantin Necula )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|