Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.11.2017, 00:09:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Moartea nu este nici sfârșit, nici început, ci mai degrabă un văl ‒ zidul cel despărțitor al vieții de aici, de viața de dincolo. Cei care au fost morți sufletește, care nu s-au îngrijit de sufletele lor, vor trece, prin moartea aceasta pământească, la moartea cea veșnică, adică la chinul cel veșnic al iadului, de care să ne ferească bunul Dumnezeu! Iar cei ce au fost vii cu sufletul, întreținându-și flacăra credinței, aceștia pășesc, prin moartea cea trupească, la viața cea veșnică, la fericirea Raiului.
Un om a găsit o pungă mare cu pietricele colorate pe țărmul unei ape. A luat-o și, mergând spre casă, începu să arunce pietricelele în apă, țintind păsările care treceau pe deasupra, se amuza aruncându-le aiurea. În momentul în care mai avea în pungă doar două-trei pietricele, pe care se pregătea să le arunce tot așa, fără rost, s-a întâlnit cu un vecin. Acesta s-a uitat la pietricele, după care i-a zis:
‒ De unde ai pietricelele acestea, fiindcă sunt foarte prețioase!
Aflând asta, omul nostru a plecat disperat să caute pietricelele aruncate aiurea, dar era greu să mai recupereze ceva.
Așa facem și noi cu zilele vieții noastre. Fiecare zi a omului, fiecare săptămână, fiecare lună, fiecare an ‒ sunt comori pe care le aruncăm fără nici o precauție. Când le-am pierdut, e imposibil să le mai recuperăm.
(Părintele Iustin Pârvu, Daruri duhovnicești, Editura Conta, 2007, pp. 162-163)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.11.2017, 00:14:54
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Care este vocația omului: monahismul sau căsătoria?
Vreau să vă spun că această dihotomie maniheică ce spune că în lume nu pot fi decât căsătoriți și monahi face parte din modul nostru prost de a gândi Ortodoxia. Vocația pentru căsătorie este identică celei pentru monahism și este identică celei pentru celibat în lume, atunci când există și o astfel de formă, pentru că este vocația pentru Împărăția Cerurilor. Ori ai vocație pentru Împărăția Cerurilor și o împlinești acolo unde rânduiește Dumnezeu, ori n-ai vocație pentru Împărăția Cerurilor și nu o împlinești nici în fustă scurtă, nici cu scufă pe cap; nici cu nădragii peticiți, nici cu camilafca lungă până dincolo de pământ.
Lucrurile acestea vreau să le gândiți: pentru fiecare, Dumnezeu rânduie vocația personală care se stabilește, în primul rând, la frontiera din*tre om și duhovnicul său. Acum, eu cunosc foarte multe cazuri în care unii s-au popit de gura mamei, iar altele s-au călugărit de gura satului. Nimeni nu poate hotărî în locul nostru – asta să fie foarte clar! Iar din momentul în care v-ați hotărât pentru un lucru, pe acela să-l duceți până la capăt, pentru că ispita cea mai mare este să fii căsătorit și să duci dorul monahismului în care ai fi putut să stai sau să te monahicizezi și să-ți fie capul la discoteca prima în stânga, pe colț, după mănăstire. Când se întâmplă lucrurile de genul ăsta – pe românește –, ne-a luat dracuʼ! Aici nu mai încape jumătate de măsură: dacă atunci când te-ai hotărât pentru o direcție încerci să o schimbi și să fugi pe după colț, e o problemă! Și Doamne ferește să începeți să vă schițați vocațiile!
În teologie, de exemplu, este obiceiul ca, imediat cum intri în facultate, să lași coadă, să pui vestă, să pui vestuță până în gât, să faci gesturi din astea cât mai duhovnicești cu gândul la călugărie, până te întâlnești cu prima formă... de „cultură”, în care nu mai știi unde să fugi, pentru că, dacă ceea ce este în tine nu concordă cu ceea ce tu mărturisești, e grav!... Poți să te dai sprayatul sprayaților – eu cunosc mulți euro-monahi, știți?! Știți ce sunt euro-monahii? Monahi cu euro! Dar cunosc și foarte mulți căsătoriți care duc o viață efectiv monahală. Uitați-vă bine: pot compara – și ajung la identitate – o priveghere în vârf de Munte Athos sau la Tismana (cu rânduială, cu cântare), cu privegherea la capul băiatului meu când era bolnav. Același frison, aceeași întâlnire cu moartea – pentru că în priveghere nu ne întâlnim cu viața dintr-odată. La miezul nopții, ne întâlnim cu moartea – de aceea se citește Psalmul 118, pentru că este ultima repetiție înainte de înviere. Apoi, pe măsură ce se apropie zorii, crește și Hristosul Care Se luminează înaintea ochilor noștri. Și, pe măsură ce intru în Hristosul Care Se luminează, ce mai contează dacă sunt monah sau căsătorit? În câte rânduri n-ați văzut voi înșivă monahi slujind familiei cu maximum de abnegație și căsătoriți slujind călugăriei, monahismului, cu maximum de abnegație? Ce-ar fi acum să scriem pe cartea asta: „Se adresează nu mai preoților de mir”. Când faci un lucru în Hristos, acela se adresează Bisericii întregi și cuprinde Biserica întreagă. Celelalte sunt fandoseli, și fandoselile duc la farafastlâcuri, și farafastlâcurile, la tiripiceli...
(Părintele Constantin Necula )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.11.2017, 19:14:46
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Ai foarte multă grijă să nu te-apuci de nevoințe trupești și sufletești care sunt peste puterile tale. Și pentru că ești chinuit de gânduri viclene, află că simplul lor atac nu este păcat. Prin acest atac este încercată calitatea voinței și a puterii noastre de a ne lupta. Suntem liberi să cedăm în fața gândurilor sau să le îndepărtăm. Dar dacă, după atac, primim gândul demonic, ce se amestecă în noi cu patima corespunzătoare lui, deja am păcătuit și trebuie să ne pocăim.
Când nu ne simțim în stare să ne luptăm singuri împotriva unor gânduri atât de puternice și de încurcate, să ne rugăm pentru ajutor la Domnul nostru Iisus Hristos și la Preasfânta Născătoare de Dumnezeu. Și pentru că mândria este întotdeauna terenul propice unde se înrădăcinează și biruiesc gândurile viclene, cel mai bun lucru pe care-l putem face este să ne smerim în permanență.
(Sfântul Macarie de la Optina )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.11.2017, 22:48:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Chiparosul e verde și vara și iarna. Busuiocul e înmiresmat și vara și iarna. Mieii sunt uciși și vara și iarna. Atenție la lupi atunci când vă atacă, unul din față și altul din spate. Dar fiți mai prudenți la două păcate: teama de păcătoși și disprețuirea acestora. Fiindcă verdeața voastră va dispărea ca verdeața unei sălcii. Iar mireasma voastră se va preschimba în duhoare. Iar smerenia voastră va deveni trufie. Iar păcătoșii vă vor numi oamenii lor.
Voi care sunteți drepți: păcatul înseamnă slăbiciune, iar a te teme de păcătoși înseamnă a te teme de oameni. Păcătosul e îngrozit de omul cel drept din sine care e mort și de două ori îngrozit de un drept viu dinafara sa. Nu fiți îngroziți de cineva care este îndoit îngrozit de voi. Nu este Domnul vitejia drepților? Nu este Domnul Atotțiitorul generalul cetelor celor drepți? Cu adevărat mică este dreptatea celor ce stau cu Atotțiitorul și totuși se tem de cei atotneputincioși.
Dacă dreptatea ta este cea a lui Dumnezeu, puterea ta este una divină. La început, puterea dumnezeiească le pare păcătoșilor a fi slăbiciune, fiindcă este nespus de smerită, blândă și îndelung răbdătoare. Dar în cele din urmă, când vine biruința divină, păcătoșii văd cu groază că locuința lor a fost subminată de apă subterană și se cufundă sigur.
Ca și iarba, biruința lui Dumnezeu crește încet și tăcut. Dar o dată ce a crescut, n-o mai poți călca sau cosi. […] Voi, cei ce sunteți drepți, păcatul este o boală, și a-i disprețui pe păcătoși înseamnă a-i disprețui pe niște oameni bolnavi. Cel ce dă din propria lui sănătate celor bolnavi își înmulțește propria sa sănătate. Disprețul păcătoșilor subminează sănătatea celui ce este sănătos.
(Sfântul Ierarh Nicolae Velimirovici, Noul Hrisostom, Episcop de Ohrida și Jicea, Rugăciuni pe malul lacului, traducere din limba engleză de Paul Bălan, Editura Anestis, 2006, pp. 172-173)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.11.2017, 22:52:43
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Gândurile și înfruntarea lor
IEROMONAHUL BENEDICT AGHIORITUL
1. Nevoința aspră
S-a spus de multe ori că pentru cel ce se roagă rugăciunea este o faptă dinamică, folositoare și plăcută lui Dumnezeu. Acest fapt adevărat îl irită pe diavol și-l face să lupte împotriva celui ce se roagă. De aceea credinciosul care dorește unirea sa cu Dumnezeu, întâlnește piedici diavolești organizate în sisteme capabile și de o ofensivă înfricoșător de bine programată. Din pricina acestei ofensive programate rugăciunea devine uneori o faptă obositoare, care pricinuiește o osteneală mai mare decât oricare altă lucrare. De aceea, unul dintre părinții pustiei subliniază: "Nu există osteneală mai mare decât a se ruga cineva lui Dumnezeu. A se ruga cineva până la ultima sa suflare, cere nevoință. Și nu numai rugăciunea este aceea care obosește, ci mai ales războiul îndârjit al diavolilor este ceea ce face rugaciunea mai obositoare".
Mânia diavolilor împotriva celor ce se roagă este vădita. Războiul viclenilor diavoli împotriva celor ce se roagă este de două feluri: la vedere și nevăzut, pentru începători și pentru cei desăvârșiți. La începători folosește de multe ori și războiul văzut. Folosește sunete, obiecte, pricinuiește zgomote ca să-i poată distrage de la rugăciune. Totuși și pe începători și pe cei desăvârșiți îi luptă mai ales prin gânduri. Așadar, cel ce a început lupta împotriva gândurilor, și-a luat asupra sa o nevoință aspră deoarece gândurile constituie piedica cea mai mare pe care o întâmpină omul în curățirea și desăvârșirea sa duhovnicească și la această desăvârșire nu se ajunge altfel, decât numai prin chemarea neîncetată a numelui Domnului nostru lisus Hristos. Iar chemarea trebuie să fie atât de deasă, încât, așa cum subliniază Sfântul Grigorie Teologul "e mai de preferat să pomenească cineva pe Dumnezeu, decât să respire".
Dar mai există și războiul lăuntric. Nici un război nu este atât de sălbatic, precum acela al unui gând viclean ce se cuibărește în sufletul nostru și ne războiește de acolo. Toate cele ce provin dinlăuntrul nostru sunt mai grele decât cele ce ne atacă din afară. Cariul ce se naște în lemn, roade mai mult miezul lemnului. Bolile ce se nasc dinlăuntrul nostru sunt viclene și pricinuiesc o catastrofă mai mare decât cea pricinuită de cauze exterioare. Statele de asemeni nu au fost distruse atât de mult de dușmanii exteriori, precum au fost distruse de cei dinlăuntru. Așadar, sufletul nu poate fi distrus atâta de mașinațiile ce vin din afară, precum de bolile ce se sădesc înlăuntrul nostru, adică de gândurile necurate și hulitoare.

《va urma 》
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.11.2017, 23:52:13
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit 《continuare 》

2. Gândurile și proveniența lor
Ce sunt gândurile și de unde provin? Când spunem gânduri, nu înțelegem prin aceasta în mod simplu cugetele, ci chipurile și reprezentările sub care se înfățișează ele de fiecare dată însoțind cugetările corespunzătoare. Deci chipurile împreună cu cugetările se numesc gânduri.
Prima și cea mai de temelie pricină a gândurilor în om este păcatul strămoșesc. Până atunci mintea omului era neîmpărțită la alte lucruri, fiind ațintită numai la Dumnezeu. însă din clipa săvârșirii păcatului strămoșesc a început să lucreze gândul tăgăduirii și în continuare toate celelalte gânduri.
A doua cauză care pricinuiește gândurile în om sunt organele simțurilor, atunci când acestea nu sunt conduse de mintea cea stăpânitoare, dar mai ales auzul și vederea. Astăzi, îndeosebi, datorită tehnologiei simțurile primesc mult mai multe iritații decât mai demult. De aceea și lupta cu gândurile este mai putemică.
Al treilea motiv sunt patimile care există în om. De la acestea diavolii iau pricină să miște împotriva noastră gândurile cele rele.
Al patrulea motiv și cel mai însemnat sunt diavolii. Sfântul Grigorie Sinaitul subliniază în mod explicit și pregnant: "Gândurile sunt cuvintele diavolilor și înainte-mergătoarele patimilor". Încă și Sfântul Isaac Sirul spune că gândurile stârnesc și "voința naturală" ce există în noi înșine, precum și înclinațiile ce le are sufletul nostru. În mod deosebit războiul acesta este mai putemic la monahi, care de multe ori ajung la lupta corp la corp cu diavolul în timpul atacului gândurilor viclene. De aceea Sfântul Maxim Mărturisitorul spune că războiul acesta este mult mai greu decât războiul cel simțit. Gândurile viclene pot apărea de asemenea și din temperamentul trupului, dar și din dieta zilnică, precum și din mișcările trupului însuși. Gândurile necurate provin din motivele de mai sus.
《 VA URMA 》
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.12.2017, 13:09:18
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit 《continuare 》

3. Călătoria spre țara păcatului
Păcatul se poate vedea la exterior ca un simplu fapt, ca un accident sau ca o oarecare alta întâmplare. Dar pentru punerea în practică a acestui fapt au premers acțiuni repetate. Ca să se săvârșească o ucidere, de pildă, în mintea omenească au premers mii de cugetări și planuri. Până să ajungă la săvârșirea uciderii mintea omenească a devenit un întreg cartier militar.
Așa se întâmplă și cu săvârșirea oricărui alt păcat. în atelierul ce se numește minte omenească, a premers un întreg studiu și nenumărate acțiuni, desigur fără ca cineva să priceapă ceva. Și începutul a pornit de la un gând simplu.
Dar să mergem mai departe pe drumul către țara păcatului după atacul acelui gând simplu. De faptul că prin mintea noastră trece în mod simplu o cugetare simplă sau un chip nu suntem noi răspunzători și nici nu este greu să le stăm împotrivă. Dar din clipa în care vom deschide ușa acestei cugetari și vom începe să discutăm cu ea, să luăm aminte la gândul acesta, atunci el se poate înrădăcina întru noi și atunci poate deveni un gând care tinde să ne stânjenească. Gândul care este lăsat să se dezvolte și să se înstăpânească astfel devine călăuză spre păcat.
Să urmărim puțin această călătorie care pe plan spiritual este foarte asemănătoare cu ceea ce este mersul și evoluția bolii în trupul omenesc. Și precum pentru a ajunge cineva la spital, după cum am spus mai sus, au premers diferite alte schimbări în organismul uman, așa și pentru a ajunge cineva la săvârșirea păcatului a premers un război mare, o mulțime de schimbări în acest atelier, care este mintea omenească. Și precum pentru nașterea unui copil a premers o întreagă lucrare, de la zămislire până la purtarea în pântece timp de nouă luni, tot așa și pentru păcat premerge un mecanism complicat: zămislirea gândurilor, purtarea în pântece a păcatului și nașterea lui.
Sfântul Nicodim Aghioritul consideră că gândul este începutul, centrul, rădăcina din care răsare tulpina, ramurile și întregul copac al păcatului. Răul începe de la primul gând și se mărește continuu. Atunci cand cineva aruncă o piatră întro fântână, unduirea pricinuită de căderea ei pricinuiește la început un cerc mic, cercul cel mic în continuare pricinuiește altul mai mare, acesta, altul și mai mare, până când valul ajunge la pereți. Așa se întâmplă și cu păcatul. Înainte de săvârșirea lui premerg mecanisme și acțiuni succesive.
《VA URMA 》
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 19:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 14:43:12