![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Pot să mă rog toată ziua, toată noaptea, dacă mă culc și adorm din împrăștiere, mă asemăn cu un păstor care are oi și n-a închis ușa. Și a intrat lupul și le-a sfâșiat. Dacă noi căutăm să ne fure somnul din „Doamne Iisuse...”, pe acea măsură, Bunul Dumnezeu ne ajută a birui patimile.
Gândurile sunt săgeți diavolești și, dacă noi nu stăm de vorbă cu ele, atunci Duhul Sfânt ne dă puteri tari. În timpul zilei adunăm ori lumină ori întuneric. În timpul zilei sunt unele goluri, și în golurile acelea dacă zic „Doamne Iisuse...”, mă ajută Duhul Sfânt în timpul nopții. (Părintele Proclu Nicău)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Iertarea este medicamentul necesar pentru sănătatea noastră sufletească. Prin ținerea de minte a răului, „gândurile și sentimentele negative coboară în subconștient, provocând în viața noastră tot felul de probleme și pătimiri”. Prin iertare însă, toate acestea dispar. Prin urmare, iertarea este un medicament și pentru trup. „Cei care-i iartă pe vrăjmașii lor prezintă o îmbunătățire a sănătății psihice și somatice, în timp ce oamenii care păstrează «vie» amintirea răului care li s-a făcut sunt în primejdie ca de-a lungul timpului să sufere de angoasă puternică, depresie, psihoză, migrene, hipertensiune și probleme cardiace”, arată un studiu făcut în America în 1999.
Am fost martorul ocular al întâmplării de mai jos: în anul 1999 am fost chemat să spovedesc un bolnav aflat pe patul morții, care era internat la spitalul Rios, din Patras. Bolnavul acesta n-o „înghițea” deloc pe sora lui. Nu mai vorbise cu ea de 20 de ani. La spovedanie, i-am pomenit de sora lui, și chipul i s-a schimbat, s-a sălbăticit. Dar în final s-a lăsat convins s-o vadă. S-au îmbrățișat, iar cel care era pe patul morții s-a făcut sănătos. Deci s-a ridicat îndată din boală și de pe patul morții și a plecat în satul lui! O echipă de medici americani ne sfătuiește: „Iertați, căci iertarea face bine sănătății, previne îmbătrânirea, iar la bătrânețe nu vă vor slăbi puterile! Rostiți și rugăciunea Tatăl nostru, pentru că vorbește despre iertare!”. (Arhimandrit Vasilios Bacoianis, Nu te mai suport! – Arta împăcării cu tine însuți și cu ceilalți, traducere din limba greacă de Pr. Victor Manolache, Editura de Suflet, București, 2011,pp. 104-105)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
M-am uitat zilele acestea, la câtă poliloghie, câtă vorbărie goală și câte momente solemne, de reculegere sunt pe seama acestor personalități care vin și trec prin lumea acesta! Ne zbatem să căutam cuvinte mari, care mai de care mai somptuoase, dar puerile și fără sens! Fraților, în clipa în care am închis ochii lumii acesteia noi aparținem lumii lui Dumnezeu! Și nu contează câte coroane ai la mormânt, cine ți-a tras salba de tun sau cine ți-a rostit alocuțiunea! Este important doar ce ți-ai pregătit tu pentru lumea cealaltă, cum te pregătești să te întâlnești cu Dumnezeu! Atât! Spovedit, împărtășit și împăcat cu toți!
Căci "Nimic necurat nu intră în Împărăția lui Dumnezeu!" De câte ori pleacă cineva dintre noi, auzim această expresie :"va cânta cu îngerii în cer.." Este adevărată, dar depinde din ce categorie fac parte îngerii: răi sau buni.. Ne pierdem în derizoriu și căutăm să împărțim monștenirile care rămân, dar uite că în fața lui Dumnezeu mergem doar noi, cu mâinile goale! Predica integrală - https://www.youtube.com/watch?v=eAKI...ature=youtu.be
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cum să începem practicarea Rugăciunii lui Iisus?
Cred că nu trebuie nici o pregătire pentru a începe practicarea Rugăciunii lui Iisus. Trebuie să începi numai a te ruga și rugăciunea însăși te va învăța cum să te rogi. Bineînțeles că trebuie să ai credința creștină în suflet și să nu încerci să practici Rugăciunea lui Iisus ca o formă asemănătoare cu yoga. Deci, trebuie să fii înrădăcinat în tradiția Bisericii, să ai o viață sacramentală. Și dacă e posibil, să ai un părinte duhovnicesc. Și acum vreau să subliniez mai întîi că trebuie să știi Cui te adresezi. Pentru că atunci cînd ne rugăm cu Rugăciunea lui Iisus invocăm numele lui Dumnezeu Însuși și Dumnezeu este prezent în numele Său. Este o formă de taină. Unul dintre punctele esențiale ale credinței creștine este acela că lumea a fost creată de Dumnezeu și, pe de altă parte, că noi, oamenii, ne aflăm într-o stare de cădere, de greșeală. Am fost foarte impresionat să văd că în biserici vechi, din secolul XII, de exemplu, în Italia, la Palermo sau în Franța, într-o biserică a Sfîntului Sabin, de tip roman, există scene ale creației (ce*le șase zile ale Facerii) și, de asemenea, cîteva puncte esențiale ale întîlnirii omului cu Dumnezeu, prezentate în Vechiul Testament. De pildă, întîlnirea lui Dumnezeu cu Noe, cu Avraam la stejarul de la Mamvri și, îndeosebi, întîlnirea lui Dumnezeu cu Moise la rugul aprins, unde Dumnezeu își revelează numele, spunînd: „Eu sînt Cel ce sînt”. În toate aceste scene apare Fiul lui Dumnezeu, Logosul, Care Se revelează; Dumnezeu este reprezentat întotdeauna sub trăsăturile lui Iisus Hristos și eu însumi am fost impresionat văzînd că Iisus, pe Care îl invocăm, este Dumnezeul nostru Creator și că lucrarea Sa de creație n-a început cu Nașterea din Betleem. Pruncul născut în peșteră este Dumnezeul Creator al tuturor lucrurilor. Însă El este, de asemenea, și Mîntuitorul nostru. În limba ebraică, numele „Iisus” semnifică „Dumnezeu Mîntuitorul” sau „Dumnezeu Care mîntuiește”. Am spus că nu trebuie pregătire pentru a începe practicarea Rugăciunii lui Iisus, dar trebuie să dezvoltăm progresiv credința noastră în Persoana pe Care o invocăm. Pe de altă parte, cînd spunem „miluiește-mă”, adăugăm: „pe mine, păcătosul”. Deci, trebuie să invocăm numele lui Dumnezeu cu conștiința că sîntem păcătoși. Dar ce înseamnă a fi păcătos? Nu-i o categorie morală. De pildă, la mănăstire vin și se spovedesc credincioși care regretă că nu sînt buni și ei ar vrea să facă un efort pentru a deveni mai buni. Atunci eu le răspund că „a fi creștin nu înseamnă a fi bun, ci a fi unit cu Dumnezeu”. Și bineînțeles că fiind unit cu Dumnezeu ești bun, dar într-un alt fel. „Păcatul exprimă separarea noastră de Dumnezeu”. În Noul Testament și la Părinții Bisericii, cuvîntul „păcat” este aproape echivalent cu „moarte” și „diavol”. Sîntem sclavii păcatului, după cum sîntem sclavii diavolului și supuși morții. De aici această cerere adresată lui Dumnezeu, Creatorul și Mîntuitorul nostru, de a avea milă de noi („Miluiește mă, Dumnezeule...”) și de a ne elibera din această stare de păcat și de moarte. (Părintele Symeon de la Essex) (Celălalt Noica – Mărturii ale monahului Rafail Noica însoțite de cîteva cuvinte de folos ale Părintelui Symeon, ediția a IV-a, Editura Anastasia, 2004, pp. 155-157)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toate greutățile și bolile vin asupra noastră pentru că nu vrem să-L primim pe Dumnezeu și tot stăruim într-ale noastre. Iar Dumnezeu ne iubește mai mult decât ne iubim noi înșine, pentru că noi nu înțelegem nimic din cele duhovnicești și purtăm grijă numai de trup. Iar trupul suferă și bolește pentru că sufletul este plin de lepră.
V-am trimis rugăciunile din care veți învăța cum și ce trebuie să cereți de la Dumnezeu. Dacă veți citi aceste rugăciuni cu luare-aminte, pacea vă va coborî în suflet și, odată cu ea, va veni ușurarea întru toate. Nu vă uit și mă rog pentru voi. Să vă dea Dumnezeu răbdare și deplină încredințare în Dumnezeu. În aceasta este mântuirea noastră. Dumnezeu nu predestinează pe nimeni, ci omul este neapărat împreună-creator cu Domnul al vieții sale. Domnul, cunoscând viața noastră, știe dacă ne este de folos prelungirea ei, dacă ne petrecem viața săvârșind binele, dacă mai avem nădejde de pocăință. În viață nimic nu este întâmplător. Starea sufletului nostru influențează durata vieții noastre pământești. (Arhimandritul Ioan Krestiankin, Povățuiri pe drumul Crucii, Editura de Suflet, București, 2013, pp. 101-102)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toate greutățile și bolile vin asupra noastră pentru că nu vrem să-L primim pe Dumnezeu și tot stăruim într-ale noastre. Iar Dumnezeu ne iubește mai mult decât ne iubim noi înșine, pentru că noi nu înțelegem nimic din cele duhovnicești și purtăm grijă numai de trup. Iar trupul suferă și bolește pentru că sufletul este plin de lepră.
V-am trimis rugăciunile din care veți învăța cum și ce trebuie să cereți de la Dumnezeu. Dacă veți citi aceste rugăciuni cu luare-aminte, pacea vă va coborî în suflet și, odată cu ea, va veni ușurarea întru toate. Nu vă uit și mă rog pentru voi. Să vă dea Dumnezeu răbdare și deplină încredințare în Dumnezeu. În aceasta este mântuirea noastră. Dumnezeu nu predestinează pe nimeni, ci omul este neapărat împreună-creator cu Domnul al vieții sale. Domnul, cunoscând viața noastră, știe dacă ne este de folos prelungirea ei, dacă ne petrecem viața săvârșind binele, dacă mai avem nădejde de pocăință. În viață nimic nu este întâmplător. Starea sufletului nostru influențează durata vieții noastre pământești. (Arhimandritul Ioan Krestiankin, Povățuiri pe drumul Crucii, Editura de Suflet, București, 2013, pp. 101-102)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Dezamăgirea este de multe ori o consecință a lipsei de realism și de evaluare corectă. Dar de evaluare a împrejurărilor, a posibilităților, a raporturilor cu oamenii. Dezamăgirea atentează la echilibrul nostru, pe care îl vrea tot mai puternic omul contemporan. Cât de important este echilibrul din punct de vedere sufletesc ne-o arată definiția pe care i-o dă un mare duhovnic din zilelor noastre, părintele Arsenie Papacioc: „Echilibrul este starea în care ești stăpân pe tine însuți: a fi stăpân pe tine însuți de pe o poziție mântuitoare”.
(Ieromonah Benedict Stancu, Cuvinte de nădejde celor fără de nădejde, Editura Sophia, București, 2008, p. 87)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|