Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.02.2018, 00:29:05
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Òmul trebuie să știe că prezența sa în lume nu este o întâmplare, ceva indiferent, ci este ceva bine definit și profund, trebuie să știe că viața sa nu este ceva frivol, ci dimpotrivă ceva grav, de o gravitate pe cât de semnificativă, pe atât de obligatorie, că nu trăim pentru plăceri ușoare, ci pentru aspirații nobile.
Dacă există o bucurie de a trăi, aceasta crește numai pe un teren în care o severă disciplină intelectuală și interioară este cultivată și de unde se ridică o demnitate de a fi om, toate produse ale naturii noastre complexe, de o coloratură tragică și sublimă.
Dacă existența noastră în lume și procesul vieții pe care o purtăm au un sens, de ce trăim la întâmplare și atât de mărginit? Oamenii mari, toți oamenii care au strălucit în această lume, au purtat în ei spiritul creator și o rațiune superioară de a exista și de a trăi. Bucuriile lor de aici s-au desprins din poziția și sensul ce le-au știut găsi, din forțarea proprie, semnificativă pentru întreaga existență ce au știut-o impune.
Va trebui odată să se rupă și istoria în două, ființa umană să fie așezată în locul de unde toate lucrurile și lumea întreagă devin străvezii pe fundalul eternității. Inocența și sinceritatea, dragostea și creația pot deveni în acest fel căi ale bucuriei și viața poate învinge moartea.
Omul și lumea întreagă vor căpăta altă înfățișare; cea mai neînsemnată făptură, cea mai ignorată existență își poate căpăta dreptul ei la viață în funcție de un sens superior al împlinirii. Elemente și forme, dimensiuni și culori, faptă și sens, toate-și vor schimba felul într-o strălucire nouă.
Numai în această situație bucuria va lumina chipul celor mai mulți dintre oameni.
(Ernest Bernea, Treptele bucuriei, Editura Agora, Iași, 1997, pp. 16-17)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.02.2018, 00:55:10
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Cel ce intră în căsnicie curat, cast, pentru prima dată pătrunde taina unirii trupești, și în urma acestui fapt în suflet se naște pentru prima dată o atitudine nouă, evlavioasă, față de trupul celuilalt, care devine sacru. După cum arată viața, tocmai în urma apropierii trupești (în condiții normale) din căsătorie înflorește în suflet sentimentul profund, luminos și aducător de bucurie al dragostei reciproce, respectul tandru și sentimentul profund al legăturii indisolubile dintre cei doi. Tocmai aici, în acest punct, se cunoaște din experiență dreptatea monogamiei și toată nedreptatea divorțurilor.
Soțul și soția pot să aparțină doar unul altuia – și aceasta este nu numai o cerință a moralei sociale, care ocrotește căminul familial, ci și ca o taină imperioasă și profundă, care este pătrunsă în căsnicie. Apropierea sexuală nu numai că nu poate fi separată de alte moduri ale unirii dintre soți, ci ea însăși creează și formează deplina integritate a tuturor relațiilor reciproce dintre aceștia. Când între soț și soție înflorește dragostea, ea strălucește în toate și pune stăpânire pe toate.
Atunci, cea mai mică dizarmonie este foarte dureros percepută: neatenția, neglijența, nepăsarea – chiar și în cele mai mărunte lucruri – provoacă întristare, neliniște, chinuie și supără, iar când apar semnele zămislirii unui copil, relațiile dintre soț și soție se întăresc și mai mult prin dragostea de pruncul care urmează să vină pe lume, în cutremur evlavios înaintea tainei venirii pe lume a unui nou om prin apropierea dintre soț și soție.
Finețea și puritatea iubirii reciproce nu numai că nu sunt exterioare apropierii trupești, ci, dimpotrivă, se hrănesc cu ea, și nu este nimic mai bun decât profunda tandrețe ce înflorește doar în căsătorie și al cărei sens constă în sentimentul viu al completării reciproce. Dispare sentimentul propriului „eu” ca individ separat, și atât în lumea lor interioară, cât și în lucrurile exterioare, fiecare din soți se simte parte a unui întreg comun: nu vor să trăiască nimic unul fără celălalt, vor să vadă totul împreună, să facă totul împreună, să fie întotdeauna împreună în toate. Orice despărțire este percepută ca un chin, ca o ruptură în integritatea acestei unități. Acesta nu este nicidecum un triumf al sentimentalismului, ca acela prezentat cu ironie de către Gogol prin eroii săi Afanasii Ivanovici și Pulheria Ivanovna din Moșierii de modă veche.
Iubirea sănătoasă, normală, dintre soț și soție, nu numai că nu simte nevoia distanțării egoiste de ceilalți, ci dimpotrivă, dă naștere unei sensibilități deosebite față de ceilalți oameni. Grija tandră pe care o au soțul și soția unul față de altul creează în mod involuntar și firesc o grijă tot atât de tandră față de ceilalți oameni: eliberându-se de puterea egoismului, atât soțul, cât și soția, fiecare în parte, devin deschiși în inima lor față de toți oamenii. (Protoiereul Vasilie Zenkovskii)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.02.2018, 20:55:36
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Femeia devenită soție este în primul rând un om, omul cel mai apropiat și cel mai bun, omul alături de care și prin care îți înfăptuiești destinul. Legătura sexuală există, dar nu este specifică și definitorie, pentru că ea cade și dincolo de sfera existenței umane; în zoologie ea este reală și necesară prin caracterul ei natural, dar această legătură capătă o semnificație nouă prin dragoste, adevărata legătură fiind de natură spirituală. În acest fel, însăși natura sensului biologic al căsătoriei se schimbă, se transfigurează.
Înțelegem mai mult dacă privim lucrurile în adâncime, nu în aparențele lor înșelătoare. Oamenii, când se căsătoresc, fac acest lucru mai des împinși de instincte sau din interes, mai rar din dragoste; în acest fel, își iau amante în loc de soții, care înseamnă cu totul altceva. În aceste cazuri nu mai poate fi vorba nici de dragoste ca putere generatoare a spiritului, nici de familie, nici de casă în înțeles de cămin, și cu atât mai puțin de unitate de viață și împlinirea unui destin uman superior.
Întrucât e om, femeia trebuie tratată ca o făptură spiritualizată; femeia are umanitatea ei, pe care noi nu avem dreptul să o ignorăm și, mai ales, s-o distrugem. Ființă cu o structură proprie, cu o sensibilitate și vocație specifică, ea manifestă valori și sensuri cu totul particulare. Cine dorește masculinizarea femeii, nu știe ce face, pentru că în acest fel sărăcește universul umanității noastre.
În căsătorie stau față în față două existențe care sunt un potențial de viață și rodesc abia prin unificarea lor, sunt, așa după cum am mai spus, două principii în stare de tensiune, având drept năzuință realizarea unui echilibru existențial. Participarea unuia la celălalt este într-un anume fel o asimilare reciprocă, care aduce la viață o altă existență și care e, în mod real, altceva decât era inițial. Aici e unul din misterele existenței umane.
(Ernest Bernea, Treptele bucuriei, Editura Agora, Iași, 1997, pp. 64-65)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.02.2018, 02:15:49
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Asa cum atunci când vrei să privești un tablou trebuie să te îndepărtezi puțin ca să poți vedea imaginea de ansamblu a acestuia, spre a-i putea surprinde plinătatea frumuseții, la fel și pe cei dragi nouă ajungem să îi cunoaștem mult mai bine atunci când nu-i mai avem aproape, deoarece când se află în preajma noastră, destramă din frumusețea și taina persoanei.
Aidoma s-a întâmplat și cu Sfinții Apostoli care, deși au trăit lângă Mântuitorul și au luat parte la toate minunile Sale, nu și-au dat seama cu adevărat pe cine au avut lângă ei, decât numai după Învierea, Înălțarea Sa la cer și primirea harului: „Și s-au deschis ochii lor și L-au cunoscut”.
(Ieromonah Luca Mirea, Crâmpeie de gând și cuvânt, Editura Predania, București, p. 21)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.02.2018, 13:11:24
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Să vă rugați pentru rudeniile voastre fără să vă neliniștiți pentru mântuirea lor, căci altfel pierdeți comunicarea voastră cu Hrisos și dovediți puținătate de credință. Să le încredințați pe toate iubirii și proniei lui Dumnezeu, și să vă rupeți de lume, de rudenii, de părinți și de frați. Toate acestea pe care le trăiesc asceții sunt scrise în canonul tunderii în Schima Mare: „Cei ce voiți – zice Domnul – în urma Mea a veni, cu osârdie lepădați-vă de patimile cele lumești, de părinții care v-au născut și de soții și de frați și de prieteni și de rudenii, de averi și de case, și primiți vrednicia apostolilor Mei”.
Ascultați ce s-a întâmplat cu un ascet în Pateric: Singurul născut al unei familii foarte bogate a mers în pustia Nitriei. Aici a sporit mult. Au trecut anii. Părinții lui au murit. Nu exista moștenitor și au venit să-l caute câțiva oameni din acea cetate. Averea era foarte mare. I-au zis:
- Am venit să-ți spunem să vii, dacă vrei, să iei avuția părinților tăi care au murit. Atunci acela și-a plecat capul și a zis:
- Eu mai înainte de ei am murit lumii, și cum este cu putință ca mort pe mort să moștenească?
Dacă nu ucidem omul cel vechi, nimic nu se face. Să-L iubim pe Hristos și ne va iubi și El. Toate durerile vor trece, vor fi biruite, se vor preschimba. Printre alții, și Sfântul Simeon Noul Teolog a spus ceva foarte frumos: „…fii ai luminii… copii ai lui Dumnezeu, precum este scris, dumnezei prin har… câți tăgăduiesc lumea cea deșartă și care duce la rătăcire, câți urăsc fără ură părinți și frați…”.
Ce lucru frumos e acesta! Marea taină este „ieșirea”. Există un filtru matern, unul patern, iar dacă monahul nu este atent, „ieșirea” se face prin acestea. Dacă într-un fel, ai înlăuntrul tău cinci trepte ale iubirii și cheltuiești două pentru părinți, două pentru frați, ce rămâne pentru Dumnezeu? În vreme ce în Dumnezeu viază toate iubirile lumii. Dacă Îl iubești pe Dumnezeu, le iubești pe toate, căci înlăuntrul lui Dumnezeu există toate și Dumnezeu așa voiește să-L iubești. El Însuși spune: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău și din toată puterea ta (Marcu 12, 30). Aceasta este „matematica superioară” a religiei creștine. Nici o altă religie n-a deslușit aceste noime, pentru că ele nu sunt născociri omenești. Dumnezeu ni le-a descoperit.
Părintele Porfirie
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.02.2018, 13:20:42
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Să nu lăsăm vreodată inima să se răcească !
Să nu lăsăm vreodată inima să se răcească sau să se atrofieze, să nu lăsăm ca teama să distrugă generozitatea. „Nu te teme, turmă mică”, spune Hristos, „Eu am biruit lumea...” (Luca 12, 32; Ioan 16, 33). Noi aparținem neamului celor biruitori sau mai curând celor pentru care Hristos a trăit, a murit, părând că suferă o înfrângere, în timp ce în realitate El a repurtat o victorie pentru totdeauna. Suntem deja cetățeni ai cerului.
Dacă măcar am lua aceste lucruri în serios, întru deplinătatea cunoștinței, dacă ne-am reprezenta, nu numai în capul nostru sau într-un ungher al sufletului, ci în toată ființa noastră, ceea ce știm deja despre veșnicie, din cuvântul lui Dumnezeu și din cuvântul Sfinților, din scrierile Sfinților Părinți, din vocea tainică a lui Dumnezeu care răsună în sufletul nostru, în conștiința noastră sau în murmurul blând al brizei de seară de care vorbește Isaia!... Poate că prin Sfintele Taine ne împărtășim, înainte de toate, cu veșnicia cu care luăm cunoștință. Milioane de oameni și-ar da viața pentru a afla cele pe care le cunoaștem, dar noi suntem obișnuiți până într-atât, încât lucrurile cele mai prețioase ne par a fi banale, trecând pe lângă ele.
Dacă măcar am putea să înțelegem valoarea bogățiilor pe care le avem, atât în vremelnicie, cât și în veșnicie, să înțelegem că rădăcinile noastre se găsesc acolo unde nu este moarte, nici înfrângere, acolo unde nu e întuneric, despărțire sau dezbinare, unde totul este împlinit, atingând desăvârșirea, strălucind de slava veșniciei, de slava lui Dumnezeu, atunci ne-ar fi dat să trăim cu vigoare, cu îndrăzneală, fără temeri și am putea ajunge să nu ne fie frică să iubim, chiar dacă această iubire ne sfâșie sufletul, chiar dacă pare să ne distrugă viața... această scurtă viață pământească la apusul căreia se ridică zorii vieții veșnice. De acest revărsat de zori ar trebui să ne aducem aminte.
Mitropolit Antonie de Suroj
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.02.2018, 17:56:46
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Dragostea are trei ipostasuri: curăție, cunoștință și lumină !

Dragostea mă face Dumnezeu, și Tu, o, Dumnezeule te faci om. Acolo unde există unul, nu există iubire. Acolo unde sunt doi uniți există doar un simulacru de iubire. Acolo unde trei sunt uniți, există dragoste. Numele Tău este iubire fiindcă numele Tău este treime în Unitate.
Dacă Tu ai fi fost singuratic, Tu n-ai mai fi dragoste, ci ură. Dacă Tu ai fi doime, ai fi o alternare de dragoste și ură. Dar Tu ești o treime și, de aceea, Tu ești iubire și întru Tine nu există nici întuneric și nici alternare. Dragostea nu cunoaște nici timp și nici spațiu. Ea este în afara timpului și a spațiului. Pentru iubire, o zi este ca o mie de ani și o mie de ani ca o zi.
Când sunt unit cu Tine în iubire, nu există nici cer și nici pământ – doar Dumnezeu există. Nu există nici „eu”, nici „tu” – doar Dumnezeu există. Dragostea are trei ipostasuri: curăție, cunoștință și lumină. Fără curăție, dragostea nu este afecțiune, ci egoism și patimă. Fără cunoștință dragostea nu este înțelepciune, ci prostie. Fără lumină, dragostea nu e putere, ci slăbiciune. Când patima, prostia și slăbiciunea se împletesc, ele devin iad, ceea ce satanei îi place să numească „iubire”.
Sfântul Ierarh Nicolae Velimirovici
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare