![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
cred ca pot posta o explicatie completa a controversei:
sursa: Mitropolitul Serafim – Conferință ținută în cadrul Congresului Internațional de Teologie „Sensurile și importanța Sfintei Taine a Spovedaniei și ale Sfintei Taine a Împărtășaniei în teologia, spiritualitatea și misiunea ortodoxă contemporană”, București, Centrul Național pentru Formare Continuă „Dumitru Stăniloae”, 5-8 octombrie 2014 Îndemn legat de Taina Spovedaniei și Împărtășaniei – câteva gânduri și îndrumări practice https://parohiae.wordpress.com/taine...-impartasania/
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
tu spui, pur si simplu, ca oamenii aia se fac calugari din interes. ca sa nu mai spun ca atunci cand spui ca renunta la tot pui ceea ce este vremelnic deasupra permanentei. in alta ordine de idei, nu te intereseaza nimic din ceea ce nu-ti da dreptate.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() "Sfântul Nicodim Èi reînnoirea vieÈii liturgice. Aceeași strădanie o găsim și la Sf. Nicodim Aghioritul, care a inițiat în secolul al XVIII-lea o mare mișcare de înnoire isihastă și liturgică prin revenirea la practica Bisericii primare, atât în ce privește Spovedania și Împărtășania, cât și în ce privește rugăciunea lăuntrică sau a inimii. Astfel Sf. Nicodim a adunat scrierile mai multor autori din vechime referitoare la practica rugăciunii lăuntrice sau a rugăciunii lui Iisus, dar și la viața liturgică cu centrul în Euharistie și le-a publicat în cartea intitulată de el âFilocaliaâ (Veneția, 1782). Din aceste scrieri înțelegem că rugăciunea lăuntrică sau a inimii nu poate fi despărțită de rugăciunea liturgică a Bisericii, îndeosebi de Euharistie, din care ea își trage seva. Până și isihaștii, care se dedicau exclusiv practicării rugăciunii lui Iisus, nu lipseau sâmbăta și duminica de la Sf. Liturghie pentru a se împărtăși cu Sf. Taine. Din cercetarea acestor scrieri, Sf. Nicodim și-a dat seama că decadența vieții duhovnicești din vremea sa se datora uitării rugăciunii inimii, cu consecința reducerii vieții liturgice la un ritual monoton, care mai mult obosește, decât înnoiește mintea și inima. Sfânta Liturghie însăși devenise o slujbă printre altele, din moment ce nu se mai împărtășea decât preotul la Altar. Astfel Biserica se reducea la preotul slujitor. Sf. Nicodim a cercetat, de asemenea, și scrierile marilor Părinți, îndeosebi din secolele IV și V, precum și canoanele referitoare la împărtășirea cu Sfintele Taine și a alcătuit un tratat despre âDeasa împărtășire cu Preacuratele lui Hristos Taineâ. Primul ei capitol începe așa:âToți binecredincioșii creștini sunt îndatorați să se împărtășească des. Acest lucru îl poruncesc: 1) Stăpâneștile porunci ale Domnului nostru Iisus Hristos, 2) Faptele și Canoanele Sfinților Apostoli și ale Sfintelor Sinoade și mărturiile locale ale Sfinților Părinți, 3) Cuvintele, rânduiala și sfințita lucrarea Sfintei Liturghii și 4) însăși rânduiala Sfintei împărtășiriâ. În aceste patru puncte, Sf. Nicodim sintetizează Tradiția sănătoasă a Bisericii dintotdeauna privitoare la împărtășirea cu Sfintele lui Hristos Taine. În același timp, Sf. Nicodim a scris și un âÎndreptar pentru Taina Spovedanieiâ, un manual scurt de spovedanie cu îndrumări deosebit de prețioase care n-ar trebui să lipsească din mâna niciunui preot și credincios. Aceste două scrieri, împreună cu âFilocaliaâ și cu celelalte numeroase scrieri ale Sf. Nicodim au exercitat o mare influență asupra vieții duhovnicești din întreaga Ortodoxie. Din păcate, cartea despre âDeasa împărtășire⊠â n-a fost tradusă și publicată, în românește, decât recent (1992). Explicația o putem găsi și în faptul că, în tradiția românească, părinții noștri duhovnicești au pus accentul mai mult pe spovedanie, decât pe împărtășire. Practica spovedaniei dese, mai cu seamă în mânăstiri, și a rugăciunilor de dezlegare de păcate este o caracteristică a spiritualității românești care accentuează conștiința păcatului și necesitatea pocăinței, fără de care harul Sfintelor Taine nu poate lucra în credincios. Părinții noștri au avut îndeosebi în vedere folosul duhovnicesc pe care-l aduce spovedania deasă." nu ma intereseaza ce "pricepi" de data asta. uite ce enormitate ai scris: Citat:
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa-ti raspund, m-am referit la al doilea pasaj, "Sf. Nicodim a cercetat, de asemenea, și scrierile marilor Părinți, îndeosebi din secolele IV și V, precum și canoanele referitoare la împărtășirea cu Sfintele Taine și a alcătuit un tratat despre âDeasa împărtășire cu Preacuratele lui Hristos Taineâ." Am dat intr-un mesaj anterior faptul ca acea lucrare a fost scrisa initial de un calugar, Neofit, sfantul se presupune ca ar fi imbunatatit doar a doua editie a cartii calugarului. Iar acest lucru scria chiar in editia din limba romana. Iti repet a treia oara ca nu am scris nicio enormitate, nu mai raporta ceva doar la intelegerea ta (mai exact la neintelegerea ta). daca tot insisti, arguemnteaza de ce spui asta, de ce ar fi gresit ceea ce am scris eu. Ai mai sustinut niste lucruri eronate despre calugari, de aceea am spus ca parerile tale gresite nu au importanta, pentru ca sunt gresite. |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
apoi, tu stii ce presupune sa renunti la ceva? credeam ca a fi calugar inseamna sa ai o chemare, sa doresti sa te dedici 100% lui Dumnezeu, s.a. dar tu zici ca nici vorba, de fapt aia renunta la ceva bun pentru ceva mult mai putin bun, dupa spusele tale, dar care le va aduce in final un premiu, in niciun caz nimic... nu ma astept sa recunosti nici daca ai intelege exact cat ai gresit, nu poti. aici nu este vorba despre cat stiu eu ci cat de mult gresesti tu, nu cred ca eu am spus vreodata asemenea nazbatie, nici din postura mea de necredincios, auzi, pentru nimic... in fine, e un dialog al surzilor, dar surdul esti tu.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|