![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Sunt de pe site-ul sfantului, chiar am mentionat asta. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Și totuși Sfântul Ioan fuma în timp ce slujea des și deci se împărtășea. Iei numai ce-ți convine. :))
Citatul Sf. Serifm de Sarov cu ”șablonul” nu-l poți demonta prin gândirea ta reducționistă. Spune clar că nu există șabloane. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Gandire reductionista ai doar tu, toti cei ce au conceptii ecumeniste au o gandire limitata, reductionista. Desi ecumensimul propovaduieste o gandire "libera". Oricum interpretezi cum vrei tu, nu are niciun rost sa-mi mai bat capul. Si discutam degeaba lucruri de amanunt, tu ai neintelegeri mult mai mari cu privire la invatatura. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
:)) Din citat reiese că fumase cu o seară înainte, era conștient că e dăunător trupului și sufletului, ce mai contează în ce perioadă. Legat de pocăină: tocmai asta am vrut să evidențiez. Faptul că era preot face subiectul discuției, cel puțin asta reiese din istoric. Ultimele comentarii le-am facut strict la cei doi sfinți, nu am de gând să reiau de la început subiectul împărtășirii. Nu are sens.
P.S. Ține minte: nu există șabloane! Last edited by simpllu; 26.10.2018 at 20:56:55. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legat de fumat, din cate imi amintesc sfantul spune dupa slujba cum s-a simtit. Am scris de mai multe ori, fumatul nu era vazut atunci cum e vazut astazi. Si nu se fuma ca azi, nu existau tigari si cei ce fumau o faceau doar ocazional, o data la o saptamana, nu erau dependenti ca la un pachet pe zi. La inceput tutunul era considerat o planta medicinala, abia spre secolul XX a inceput sa fie vazut ca nociv. Ai aici o scurta isorie a fumatului: https://www.historia.ro/sectiune/gen...eiul-fumatului Sfantul probabil incepuse sa fumeze din tinerete, era un obicei firesc pentru oamenii mai rasariti de atunci, era ca si cum ar bea un paharel de vin. Abia apoi sfantul a inceput sa constientizeze ca era ceva nociv, chiar si fumatul rar. Si a renuntat de tot la el. E complat eronat ce vrei tu sa arati, ca mirenii se pot impartasi si fara sa se spovedeasca sau avand patimi. Pentru ca asta sustin cei ce au adoptat practica de la catolici, ca te poti impartasi oricum, pentur ca impartasania e chiar medicamentul. Nu tii cont de ce spune chiar Sfanta Scriptura, ca multi s-au imbolnavit si unii au si murit datorita impartasirii cu nevrednicie. Asta cu sabloanele este sintagma preferata a ecumenistilor. Toti cei care au fost pe forum si impartaseau conceptiile ecumeniste foloseau exact aceleasi cuvinte ca si tine, adica cei ce nu au aceste conceptii gresite (adica ortodocsii) sunt limitati in gandire, au sabloane, sunt conservatori etc. Aceste expresii sunt folosite pentru a elimina diferentele intre invataturile gresite ale diferitelor culte, astfel incat ereziile nu mai sunt ceva gresit, ci o alta viziune asupra invataturii, astfel ca toti sa fie agali. Tu folosesti aceleasi expresii pentur ca si tu ai credinta ecumenista si o respingi pe cea ortodoxa si ceea ce invata Biserica (desigur, considerand ca invataturile ecumensite sunt cele ortodoxe). Ai capatat o averiunea fata de mine pentru ca nu-ti place ca eu scriu impotriva conceptiilor pe care si tu le impartasesti. Asadar, dupa acesta scurta lamurire, referitor la noua moda a impartasirii dese si fara spovedanie, exact aceeasi cu practica de la catolici, aceasta a aparut prima data in timpul parintilor colivari, mai exact a fost preluata de calugarul convertit Neofit Kavsokalivitul din practica aparuta chiar in acele timpuri la catolici (ce coincidenta, nu-i asa?). Asa cum reiese din articole, cu putin timp inainte aparuse aceasta moda la catlolici. Din fericire aceasta practica a fost preluata doar de unii parinti colivari si a disparut in scurt timp. Autorii din secolul XX, cu vederi ecumeniste, au reinviat si aceasta practica, incercand sa geseasca false arguemnte din citate interpretate partizan sau scoase din context (asa cum erau si cele din carte calugarului Neofit). Nu ne intereseaza ce practica au catolicii. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Dacă duhovnicul hotărăște că de folos îți este o împărtășire mai rar sau mai des, cu pregătire prealabilă, faci ascultare. Nu vii să spui că mai repede de 40 de zile tu nu te împărtășești sau că de 4 ori pe an este suficient. Citat:
Citat:
Consevatori sunt tocmai ”ecumeniștii” care refuză schimbarea preluată de la catolici și introdusă în învățătura BO în anul 1642, adică a împărtășirii de 4 ori sau cel puțin o dată pe an. Tu nu faci decât să aperi influența catolică, ești ecumenistul perfect! :)) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar sa vedem si ce spun duhovnicii de azi despre impartasire si fumat. Multi preoti ii impartasesc si pe cei care fumeaza, fiind vorba de cie ce fumeaza zilnic, nu o tigara la o saptamana. http://ziarullumina.ro/raspunsuri-du...elui-9357.html https://www.apostolia.eu/articol_315...9Fi-tutun.html In articol un parinte spune ca fumatul nu e pacat de moarte, ca sa fie oprire de la impartasire. Si mancatul dulciurilor este o problema, aparuta in ultima perioada, odata cu obtinerea zaharului. Un preot nu va opri pe cineva de la impartasire pentru ca are o dependenta de dulciuri, avand aceeasi problema, afectarea sanatatii. Citat:
Citat:
Citat:
Mai e si ilara argumentatia asta (pe langa faptul ca e falsa), de asta catolicii se impartasesc in fiecare saptamana si nu de patru ori pe an. E evident ca nu prea avem ce discuta, nu cred ca esti un om de inteles, nu am vazut niciodata sa spui ca ai sustinut ceva gresit. Nu vad niciun beneficiu in discutiile cu tine, de ce tii neaparat sa le continui? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cartea scrisă de Neofit Kavsokalivitul a fost îmbunătățită de Sfântul Nicodim Aghioritul și tradusă de Pr. Petroniu Tănase fostul stareț al schitului Podromu din Sf. Munte cu binecuvântarea IPS Irineu de Ala Iulia. Vrei să spui că toți oamenii ăștia habar nu au avut despre ce vorbesc? :)) Citat:
Citat:
Cele nouă porunci bisericești au fost preluate și întroduse în catehisme de B.O.R. începând cu anul 1952. Ceea ce tu susții este un lucru nou care nu are nicio bază în Tradiția Bisericii. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|