![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Nu inteleg de ce scrii asa mult cand n-ai nimic bun de zis. In primul exista doar un Fiu, acel Fiu este Fiul Ipostas divin. Nu exista doi Fii. Dupa Intrupare, Fiul a avut doua firi fara amestecare (asynchytos), fara schimbare (atreptos), fara impartire (achoristos), fara despartire (adairetos) in acelasi Ipostas vesnic. Tu ai numai confuzii in cap, nu faci diferenta dintre fiinta Dumnezeiasca si energiile Dumnezeiesti, crezi ca o sa devii deofiinta cu Dumnezeu, crezi ca Duhul Sfant o sa purceada de la tine! Draga, sa te ierte Dumnezeu si sa-ti dea sanatate la cap ca esti dus cu pluta rau.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cum ar putea deci sa aiba doua firi daca ar fi fost acolo doar Fiul Ipostas Divin? E clar ca a luat asupra Sa omul, s-a intrupat ca om din sf. fecioara Maria devenind si om intreg. Asta zic, ca nu era doar Fiul ipostas divin neschimbabil ci era si om intreg ce se poate schimba tot mai mult in bine prin ascultare de Dumnezeu pana la moarte pe Cruce ajungand in finalul fericit si la indeplinirea scopului suprem maxim fericit: Purcederea care s-a intamplat pe Cruce caci altfel nu avea cum iubi si cum ierta de pe Cruce odata ce a fost parasit, adica iata ca Iisus a ajuns la masura ipostasului sfintei Treimi si la a fi socotit una cu Domnul Dumnezeu caci si din El a purces pe Cruce si Duhul Sfant asa ca din Tatal, daruind iertare din iubire, fiind pe Cruce un Dumnezeu adevarat complet si intreg exact ca sfanta Treime purcezatoare de Duh Sfant. Apoi si-a dat Duhul purcezator in minile Tatalui si a murit si apoi, a treia zi a inviat dovedind ca e purcezator de Duh Sfant viu si apoi s-a suit la Tatal si s-a reunit cu Fiul, adica cu El insusi partea de Dumnezeu Fiul avand cele doua firi, Dumnezeu intreg si Om intreg. Citat:
Nu de la mine ar veni mai inainte purcederea ci de la Cel mai mare sfant, care ar putea atinge masura de sfintenie a Tatalui si a sfintei Treimi si atunci ca dar de la Tatal ar putea primi purcederea Sa. Sigur deci ca cred ca asta e scopul suprem final maxim: Purcederea Duhului incepand sa se manifeste aceasta putere din cel mai mare sfant si apoi din oricine cand ajunge si el la masura aceea. E drept ca n-am auzit pana acum sa fi purces Duhul nici macar din Domnul Iisus Hristos Cuvantul sau din preasfanta Maria, din sf. Ilie sau Ioan sau din David darmite atunci sa cred ca o sa purceada din cineva ca mine pacatosul mai intai asa cum minti tu ca sustin io. Tu te indoiesti de scopul final si-ti bati joc de mine exagerand sustinand ca io cred ca sunt deofinta cu Tatal si ca va purcede Duhul din mine primul? Numai tu stii ce poti pricepe din ce scriu dar io nu sustin ce pricepi dumneata asa ca te dovedesti mereu de pripit sau ca citesti cu rea credinta sau ca ai un oarecare analfabetism functional in a intelege ceea ce scriu, vrand defapt sa intelegi anapoda doar ca sa ai ce judeca si osandi, socoti prostie sau nebunie, facand pe inchizitorul sau medicul de boli nervoase ce pune diagnostice. Scriu mult ca sa nu las loc de sminteala, ca sa nu se nasca aiureli in mintea ta, insa vad ca e degeaba. Tu vrei dinadins sa pricepi doar ce vrei dumneata din ceea ce scriu. Oare vrei sa ma scoti eretic sau sectant pentru ca nici tu nu crezi in Cele 7 Trambite Apocaliptice ale Cuvantului? Si daca nu crezi atunci in loc sa citesti si sa crezi mai bine ma scoti pe mine eretic sau nebun sau ce vrei dumneata... lasandu-te biruit de lene si de pripeala, nu-i asa? Ce rost are sa-ti furi singur caciula aruncand vina pe mine?
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 20.10.2023 at 10:14:43. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
2.) Intrebarea este: crezi ca Duhul va purcede vreodata din tine sau nu? Daca raspunsul este afirmativ, nu mai imi raspunde si vezi-ti de treaba ta, nu te osandi singur afirmand prostii.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#4
|
|||||
|
|||||
![]()
Rappyd ma condamni pripit si ma batjocuresti cu tupeu.
Io nu stiu despre ce vorbesc? ![]() Citat:
![]() Pai daca si aia nu se poate schimba cum ar mai fi putut fi ispitit sau ce rost ar mai fi fost sa-si duca Crucea? Citat:
Oare nu cumva tu esti cel ce repeti prostii despre mine si despre ce scriu io in ciuda faptului ca nu scriu nicidecum ce repeti tu ca cica aia as scrie? Citat:
Citat:
Citat:
Ti se pare ca a afirma care este scopul suprem al oricarei fapturi ce cauta pe Dumnezeu ca ascultand si crezand si smerindu-se sa ajunga sa fie candva ca Dumnezeu este o prostie? NU io am inceput polemica ci dumneata si cu MineaPeter, pentru ca necrezand si in Trambite ati gasit prilej sa ma compromiteti. Oare nu de aia ma tot persiflezi scotandu-ma in toate felurile invartind cuvintele mele ca sa iasa ce vrei tu? Nu de aia te joci cu dialogul in sens negativ, doar pentru ca nu vrei sa crezi nicicum si in Cuvant? Decat sa citesti, sa cercetezi, sigur ca ti se pare mai simplu sa-i compromiti pe cei ce cred facandu-i in toate felurile. Nu-i asa? Si daca as spera la purcederea Duhului si din mine ca din Tatal ca scop suprem maxim oare as gresi? De ce as gresi avand acest scop suprem maxim: Purcederea? Ti-e frica de purcedere pana acolo incat o socotesti un lucru rau? Pai atunci din Tatal de ce e bine sa purceada Duhul Sfant daca asta e ceva rau? Nu ti-e clar ca tu esti cel fricos care de frica jigneste, rastalmaceste, se pripeste, acuza si osandeste? Mie mi-e clar deci ca tu esti cel ce ar trebui sa nu se pripeasca si sa se opreasca din acuzatii si din dialog fiindca numai prostii compromitatoare se dovedeste ca face si nu doar ca scrie. Sau dumneata nu stii ca n-ai voie sa judeci pe nimeni si nici sa-l faci pe fratele tau crestin-ortodox prost sau nebun, adica dus cu pluta fiindca atunci esti vrednic de focul gheenei? Crezi ce a zis Domnul? Respecti? Iar a fugi de dialog sustinand ca eu te haitui cu raspunsurile mele la acuzarile tale este o copilarie lesne de dovedit din moment ce dumneata imi aduci mereu acuzari si osandiri si diagnostice facand in acelasi timp afirmatii infailibilie, culmea la tot felul de propozitii trunchiate, scoase din context, ca sa rezulte altceva din ele, adica aduci pe tapet tot felul de ciudatenii absurde pe care te straduiesti sa le contrazici cu superioritate... penibila... ca sa rezulte necunoasterea mea, foarte penibil sa incerci asta din moment ce prin asta dai mereu dovada de analfabetism functional sau de rea credinta sau de rea vointa avand probabil dubla comanda oculta bazata pe necredinta ta si in Cele 7 Trambite Apocaliptice. Stiu ca nu-mi dai dreptate desi asta-i evidenta ce se poate observa recitind dialogul, asta-i crudul adevar pe care-l poate constata oricine oricat ai incerca sa negi. In concluzie, te pripesti si sari Rappyd sa ma compromiti luandu-te dupa altii, cazand in siajul vrajelilor lor, fiindca nici tu nu crezi, stii tu in cine, si nici nu vrei sa citesti ca sa crezi ci gasind prilejul inhaitarii iti zici ca mai bine condamni... banuiesc ca din lene duhovniceasca, findca orice om de buna credinta cu scaun la cap ar cerceta indelung, s-ar sfatui si abea apoi ar afirma cate ceva, de folos altora. Nu-i asa ca-i mai usor sa condamni decat sa cauti, sa cercetezi, sa citesti, sa rumegi, sa intelegi, sa respecti si sa crezi? Nu-i asa ca-i mai usor sa nu vrei sa crezi si sa nu vrei sa primesti Darul Cel mai mare al tuturor timpurilor pentru veacurile de acum si din urma, Cuvantul lui Dumnezeu?
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 18.10.2023 at 19:43:04. |
#5
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa Last edited by RappY; 18.10.2023 at 23:01:11. |
#6
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
![]() Ma faci calcator de dogme si canoane? Vrei sa ma scoti eretic sau necunoscator? Dragul Domnului Iisus, Fiul ca ipostas Dumnezeiesc e neschimbat, nu e purcezator de Duh Sfant ci doar izvor de Duh Sfant si de Cuvant, din vesnicie, dar dupa intrupare din preasfanta fecioara Maria, ca om cu fire umana, ce crezi dumneata, marele teolog, se poate schimba ceva in firea lui umana? Poate fi ispitit spre a cadea in pacat si pote sa ajunga desavarsind firea umana pana la starea de purcedere a Duhului Sfant fiind asemenea Tatalui, nu doar izvor ci chair purcezator? Fireste, nu purcezator primordial ci secundar. Citat:
![]() ”Sa nu aveti alt invatator decat pe Mesia, pe Domnul Iisus Hristos-Cuvantul, de El sa ascultati”. Nu asta e scris in Evanghelii? Sau te crezi Apostol sau invatator sau ce esti dumneata in Biserica de te crezi Invatator nevrand decat sa dai lectii... infailibile? Io dialoghez cu tine cu mare respect, pentru asta e acest forum liber, pentru dialog de folos... duhovnicesc. Deci nu doream sa stopam dialogul fratesc cuvincios ci sa nu tot continui vrand sa ma silnicesti sa-mi bagi in cap cu dea sila rastalmacirile tale atat in ceea ce priveste scriptura, dogmele si canoanele cat si in ceea ce scriu mult ca sa nu lac loc de confuzii insa tu cu dinadinsul dezbini si rupi ceea ce scriu in bucati ca sa gasesti sensuri absurde pe care sa le combati cu ce ai invatat de prin canoane vrand cu procedura asta sa te lauzi pe tine si sa ma umilesti pe mine. Ce zici, nu asa procedezi? Citat:
Citat:
Io vorbeam de altceva, despre indumnezeirea maxima, sa te lasi facut sfant de Dumnezeu ca sa ajungi pana acolo incat sa purceada Duhul si din tine ca din Tatal. Nu crezi ca poate El sa te aduca pana acolo? Problema e ca tu nu vrei fiindca esti inchis de pacat afara din scopul suprem maxim fericit: Purcederea! Sigur ca este un nonsens atingerea purcederii pentru ca e vorba de o primordialitate si in lipsa ei orice purcedere e doar un izvor. Dar Tatal ca atotputernic iti poate darui aceasta primordialitate in izvorarea sau purcederea ta secundara, unindu-se cu tine si unindu-si purcederea lui cu purcederea sau izvorarea ta si tu devi astfel un purcezator primordial prin Darul Lui. Teoretic e posibil. Practic insa noi suntem purcezatori de pacate din inima si din iubire corupta, adica la capatul opus, la capatul de jos si vorbim de maxima sfintenie, adica Purcederea Duhului Sfant din Sfanta Treime. Ar trebui sa ne gasim masura si locul pe scara asta, pe cararea asta spre piscul cel mai inalt al muntelui Celui Preainalt. Unii dintre noi coborand din lumea buna in cea rea au impresia ca au ajuns la munte si urca cand ei defapt se afla in cadere inchipuindu-si ca zboara, saracii de ei, nu dam nume, se stiu ei chiar daca nu vor sa stie ce fac atunci cand explodeaza a nerabdare si se razbuna acuzand si etichetand pe altii, pe aproapele cu care discuta cu cele mai amobinabile epitete si catalogari sau incadrari, sustinand ca de aia iti spune vorbe grele in fata ca sa te mantuie. Ce rost are sa ma mantuie cineva pe mine daca pe el insusi se pierde, si ce rost are sa castige toata lumea daca sufletul sau si-l pierde aruncandu-l la gheena, facandu-l vrednic de focul gheenei prin desfranari, descatusari, comportament josnic si huliganic? Citat:
![]() Nu m-ati corectat ci rappyd v-ati razbunat pe credinta mea si in Trambite pentru necredinta voastra. Asta ati facut, corectand niste aiureli absurde pe care cica io le-as fi scris cand defapt voi le nascociti din textele mele trunchiate si rastalmacite, dezbinate si folosite ca sa para niste prostii. Iar daca am spus ceva gresit si nu-i conform cu dogma ortodoxa, imi arati si mie exact care era dogma pe care te lauzi ca tu o stii si io nu sau o calc? Nu spui ci doar faci afirmatii ca sa ma scoti necunoscator, prost sau nebun sau eretic calcator de canoane si de dogme. Pe care tu si cu MineaPeter le calcati, pe toate, caci calcarea tuturor dogmelor este cand iti bati joc de aporape si pe fratele tau crestin-ortodox il faci eretic, prost, dus cu pluta, calcator de canoane sau de dogme pe care tu ar fi trebuit sa le folosesti si sa le tii si nicidecum sa ceri ca aproapele sa faca asta!!! Voi doi habar nu aveti de dogme si canoane, de Lege sau de Dumnezeu insa va dati cunoscatori si mari aparatori, adica mari ortodocsi. Vezi acolo se ajunge cand din numele de crestin-ortodox stergi numele lui Christos, atunci te lasi dus de valul lumii si devi un justitiar, un inchizitor ce practica de capul lui osandirea avand impresia ca e pe placul mai marilor nepricepand ca pe sine se pierde si ca-si duce sufletul in iad pe calea cea mai scurta, caderea in judecata si hula de Dumnezeu si de aproape. Citat:
![]() Fii serios. Bagi idei in capul oamenilor ca sa-ti speli imaginea, umblii cu vrajeala. Nu spui ce gresesc, ce dogme calc insa te dai mare si sustii ca mai nou nu-mi dai lectii dar incerci sa ma corectezi, ca as fi de corectat, de mustrat. Chiar nu-ti dai seama ca tu esti pe langa toate dogmele crestin-ortodoxe? Citat:
Imi spui tu mereu ca satana ca Dumnezeu e rau si ca nu vrea sa fim si noi sfinti, dumnezei asemenea Lui? Iar io ar trebui sa te cred si sa ma supun tie pentru ca frunzaresti dogme si canoane neavand habar de ele si de aplicarea lor? Cred ca glumesti! Insa glumele pe care le faci sunt proaste si de prostgust. Nu eu am probleme ci cred ca dumneata ai multe probleme grave, nu numai de dogma ci de teribilism greshicios grozav infailibil si de prozelitism ortodox pripit si de aparari pe invers ale crestinismului si a bisericii prin marturisire penibila, esti mai ceva ca oricine nepricepand nici tu exact ce anume susti, ce anume combati, ce anume marturisesti, ce anume vrei sa corectezi. Tu susti mereu ca esti mare ortodox cand ar fi trebuit sa fi un mic crestin-ortodox! Ce spun nu e mai aproape de paganismul asiatic ci e exact invers fata de neascultarea si caile pagane ale lor iar alea nu sunt erezii ci paganisme. Ereziile le intalnim la crestini, la catolici, la protestanti si neoprotestanti care rastalmacesc scripturile si canoanele asa ca tine spre a lor pierzare. Deci vezi, tu esti cel ce trebuie mereu corectat, insa asta te supara si te scoate din minti! Asa patesc toti cei ce cad in infailibilitatile pripite si desarte. Pentru ele se razbuna crunt pe aproape mai ales daca acesta crede si in Trambitele Apocaliptice ale Cuvantului.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 19.10.2023 at 11:09:08. |
#7
|
||||||||
|
||||||||
![]()
Ce rost are sa vorbesc cu tine cand tu nu vrei sa intelegi nimic si iei in deradere totul? Jumatate din posturile tale sunt emoticonuri infantile. Daca tu iti bati joc de credinta repetand prostii anti-canonice, crezandu-te infailibil (dar mereu acuzandu-ma pe mine ca m-as crede asa), mintind despre ce zic (dar mereu acuzandu-ma pe mine ca mint), si spunand ca nu ai ce invata de la altii ca vai tie iti sopteste Dumnezeu dogma ca la neoprotestantii care nu stiu stanga de dreapta, atunci de ce sa vorbesc cu peretii? Iti mai insir o singura data 10 greseli pe care le-ai facut doar pentru claritate. Tu nu vrei sa intelegi, mereu zici ca-s scoase din context si apoi ma citezi incorect sau ma acuzi ca vai sunt analfabet si nu pricep marile taine ascunse in profetiile proorocului Moroco.
Citat:
1. Ai spus ca Fiul se va schimba fiintial, adica i se va adauga o proprietatea vesnica, adica purcederea Duhului. 2. Ai spus ca Duhul ca fi purces de Fiu, subordonandu-l la fel ca romano-catolicii. Atentie, subordonarea este din cauza faptului ca Tatal si Fiul ar da nastere aceleasi proprietati (a da purcedere) iar Duhul nu ar avea proprietatea asta in cazul filioque. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
10. Ai spus ca nu este deja ipostasul Sfintei Treimi, confuzand ipostasul cu firea. De fapt, tu nu stii ce inseamna firea (physis), asta se vede si in postul de mai sus. Tu crezi ca sa fii ispitit inseamna sa se schimbe firea umana cand firea umana este una singura si comuna tuturor oamenilor inclusiv Fiului de la Intruparea care totusi s-a produs fara schimbare printr-o taina Dumnezeiasca dezvaluita cu claritate noua prin Sfintii Parinti care au intocmit deciziile celui de-al IV-lea Sinod Ecumenic, indrumati de Duhul Sfant. Ai incalcat deciziile tuturor Sinoadelor Ecumenice mai mult sau mai putin. In credinta ortodoxa sunt 3 mari taine ce nu pot fi intelese pe deplin de mintea umana: Sfanta Treime, Intruparea, si Euharistia. Dar doar fiindca nu le putem pricepe pe deplin nu inseamna ca nu am primit clarificari prin Revelatia din Scriptura. Stim de exemplu foarte clar ca Duhul purcede de la Tata. Acest lucru nu poate fi inteles pe deplin de om, este ceva ce ni s-a revelat de Hristos. De-aia romano-catolicii gresesc, caci ei zic ca fiindca unii sfinti din vest au afirmat asta (inclusiv Fericitul Augustin) si apoi a fost adaugat de episcopul ratacit al Romei, aceste motive sunt indeajuns sa dea credibilitate dogmei "filioque". Acest lucru este fals dupa cum a inteles foarte bine Biserica Ortodoxa si a reafirmat la al IV-lea Sinod de la Constantinopol, caci omul nu poate sti fiinta Sfintei Treimi in afara de ce ne-a fost revelat de Dumnezeu tuturor in perioada apostolica cand tot adevarul mantuitor ne-a fost revelat. Fericitul Augustin nu are cum sa stie mai multe despre structura Sfintei Treimi fiindca esenta sau fiinta Sfintei Treimi este inaccesibila omului si noi numai pastram credinta apostolica, care este credinta deplina. In materie de dogma, stim doar ce ni s-a spus de catre Dumnezeu si ce a pastrat si doar talcuit Biserica Ortodoxa prin cele 7+2 Sinoadele Ecumenice in special. Eu am explicat totul de cateva ori mai mult decat cred c-ar fi fost nevoie. Nu imi place sa ne tot repetam si sa pierdem vremea aiurea. Daca nu intelegi ce am zis, te priveste, nu sunt nici invatator nici nimic, n-am venit aici sa tin lectii, am venit aici sa invat, si nu invat nimic din conversatia asta. Auzi, incerc sa "imi spal imaginea". Ce imagine oi avea sa-mi spal numai tu stii. Ti-am spus c-ai gresit si tu te ataci mereu ca vai cum sa fi gresit marele Moroco? Eu m-as bucura sa imi semnaleze altii greseli, dar tu imi semnalezi doar inventii si imi risipesti timpul cu batjocoririle tale repetate. Daca tot n-ai inteles, esti liber sa recitesti threadul sau mai bine sa vorbesti cu duhovnicul tau.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa Last edited by RappY; 19.10.2023 at 12:30:12. |
|