![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe de altă parte, faptul că NATO ar fi o amenințare pentru Rusia este pur și simplu o minciună. Pentru țările vecine cu un astfel de vecin agresiv, de care toți cei din jur se tem, alianța asta militară nu reprezintă decât un scut de siguranță. Nici noi, nici Polonia, nicio țară vecină cu Rusia nu are nici capacități ofensive (cu atât mai puțin dorința) care să o pună în pericol. Iartă-mă că nu abordez toate chestiunile pe care le ridici, timpul nu-mi permite, însă unele afirmații îmi atrag atenția în mod deosebit.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Afirmațiile intră în conflict pentru că interesele celor două țări sunt în conflict.
Citat:
Citat:
Ai rămas cu un „opinia mea în privința geopoliticii este că a fi vecin cu o alianța militară împotriva statului tău nu este un pericol”. Nu cred că Rusia poate miza că vecinii nu sunt „agresivi” (ce înseamnă asta, un stat nu poate deveni agresiv mai târziu sau e cumva un caracter imuabil și ineret acestor state?) sau că NATO este „un scut de siguranță” care de fapt se extinde de la an la an ajungând până la granițele lor. Citat:
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
N-am studiat geopolitică, nu cunosc și nu mă preocupă modul în care Rusia își pune problema. Eu ridic însă niște chestiuni de principiu și mă întreb de ce Rusia ar avea mai multe drepturi decât Ucraina, în speță la a nu avea vecini ostili. Se pare că vorbim despre dreptul celui puternic, în timp ce Ucrainei i se neagă chiar dreptul la existență. Este o disproporție majoră în felul în care sunt tratate cele două țări în discursul prorus.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Atunci nu ai cum să judeci aceste lucruri fără părtinire, dacă nu te interesează perspectiva celuilalt.
Citat:
Citat:
Citat:
Acestea sunt lucruri agnostice Ortodoxiei, ambele ideologii („realistă” sau „liberală”) fiind ideologii seculare. Problema mea, după cum am zis dar reiterez, este încercarea (de oricare parte) de a justifica intervenție militară (de orice fel) ca fiind cea corectă dpdv Ortodoxiei. Ortodoxia ne spune să ne rugăm și să căutăm mântuire, nu se pronunța asupra acestor aspecte geopolitice.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#6
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nu eu, ci Hristos îi spune Bisericii ce are de făcut. El este singurul reper valabil, care L-a făcut cunoscut pe Dumnezeu într-un mod diferit decât era în Vechiul Testament.
Dacă rămânem la VT, Îl ignorăm pe Hristos, care a venit cu Noul Legământ și cu porunca de a-i iubi pe toți ceilalți, așa cum El însuși a făcut și face. E o noutate absolută, o schimbare radicală de paradigmă, care tocmai din această cauză, a noutății, a fost respinsă de evreii care trăiau după vechea paradigmă a răsplătirii răului cu rău. N-au putut să-L primească, drept care L-au răstignit. Să nu ne întoarcem la Vechiul Testament ca să nu ne asemănăm cu musulmanii, care doar pe acesta îl cunosc, motiv pentru care proclamă Jihadul!
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|