![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
1. Rabbi Hizkiyah a dezvăluit, „Este scris, ca un trandafir printre spini”. Ca un trandafir este
Adunarea lui Israel. Deoarece iată este un trandafir, acela este un trandafir, și la fel cum un trandafir printre spini este nuanțat cu roșu și alb, tot astfel Adunarea lui Israel este compusă din discernământ și compasiune. La fel precum un trandafir are treisprezece petale, Adunarea lui Israel este înconjurată din toate părțile de treisprezece calități ale compasiunii. Totuși, Elokim, care este aici, s-a gândit să evidențieze cele treisprezece cuvinte (calități) ce înconjoară Adunarea lui Israel și să le păzească. 2. Ulterior, acest lucru este menționat iarăși. Motivul pentru care este menționat iar, este de a evidenția cele cinci frunze rigide care înconjoară trandafirul. Și acestea cinci sunt suport pentru izbăvire. Acestea sunt deasemeni, cele cinci porți. Este scris despre acest secret, „Voi ridica cupa izbăvirii, este potirul binecuvântarii.” Cupa binecuvântării trebuie să fie ținută pe cinci degete, și nu mai multe, precum un trandafir odihnește pe cinci frunze rigide ce corespund celor cinci degete. Și acest trandafir este cupa binecuvântării. De la a doua pâna la a treia menționare a numelui Elokim, sunt cinci cuvinte. De aici mai departe, Lumina a fost creată și tăinuită, închisă în interiorul acelui legământ și a intrat în trandafir si i-a dat rod. Si asta este menționat ca și în cazul unui pom fructifer, în care există sămânța aferentă. Și această sămânță există cu adevărat în slova legământului. 3. Și așa cum forma legământului este însămânțată în patruzeci și două de zămisliri ale acelei semințe, tot astfel este și puterea legislativă, numele special al creației însămânțate. 4. La început, Rabbi Shimon a dezvăluit că muguri de flori au apărut pe pământ. „Mugurii de flori” se referă la actul creației. Ei au apărut pe pământ când, în a treia zi, după cum este spus, „Și lumea se va înmulți.” Și atunci ei au apărut pe pământ. Timpul cântării a sosit, și aceasta este cea de a patra zi, când a fost o reducere din Lumina lui Hassadim. Vocea turturelei se referă la cea de a cincea zi, unde este scris, „Lăsați apele să se învolbureze” astfel încât să producă rezultate. „Se aude” se referă la a șasea zi, unde este scris „Să stăm și să creăm omul”, și acolo este spus, „Vom face și vom auzi.” „În țara noastră” se referă la ziua de Shabbat, care reprezintă Meleagul Vieții. 5. O altă semnificație este aceea că mugurii de floare sunt Patriarhii care au pătruns gândurile lumii viitoare, și acolo sunt ei ascunși. Ei au apărut de acolo în tăinuire, și s-au ascuns pe sine în adevarații profeți. Yosef a fost născut și ei s-au ascuns în el. Când Yosef a intrat in Țara Sfântă și i-a găsit acolo, ei au apărut pe pământ și au fost acolo revelați. Când pot fi ei văzuți? Când un curcubeu este văzut în lume. Atunci când un curcubeu este observat, atunci sunt ei revelați. Și timpul purificării a sosit. A sosit timpul pentru eradicarea celor nedrepți din lume. De ce au fost salvați cei nedrepți? Deoarece mugurii de floare pot fi văzuți în pământ. Și dacă ei nu ar fi putut fi văzuți, ei nu ar fi rămas în lume și lumea nu ar fi fost capabilă să existe. 6. Ce animează lumea și îi determină pe Patriarhi să apară? Este vocea copiilor, a acelora care studiază Tora, cu alte cuvinte acești copii ai lumii vor salva omenirea. Din respect pentru ei: „ Vă vom face pandantive din aur.” Aceștia sunt copiii, copiii lumii, după cum este spus: „Veți face doi Heruvimi din aur.” 7. La început, Rabi Elazar a dezvăluit: „Ridicați-vă ochii și vedeți cine a creat toate acestea.” Ridicați-vă ochii. Către ce loc? Către locul în care toți ochii depind de El. Și cine este El? El este acela care deschide ochii. Și vei cunoaște asta. Este Atik cel tainic, în care se află întrebarea: cine a creat asta. Și cine este El? MI = cine. El este numit de la hotarul Paradisului Divin, acolo unde totul aparține Lui. Și cum acolo este o întrebare, El se află pe o Cale tainică și nu Se revelează pe Sine. El este numit MI, deoarece nu există nici o întrebare Sus, și acest hotar de Eden este numit MI. 8. Și mai este unul jos, numit MA. Ce este între acela și acesta? Primul, cel numit MI, este ascuns. Este o întrebare în el, deoarece omul întreabă, cercetează, caută și privește de la un grad la altul, până la sfârșitul tuturor nivelelor. Și după ce ajunge acolo, el este întrebat: MA? (Ce?). Ce ai învățat? Ce ai văzut? Ce ai cercetat, din moment ce totul este încă ascuns, precum era și înainte. 9. Este scris din acest secret: „Pe cine sa îți arăt? Cu cine să te compar?” La urma urmelor, Templul a fost distrus, și o voce s-a făcut auzită și a spus: „Ce aș putea să îți arăt și cu ce aș putea să te compar?” Cuvântul MA = ce, stă mărturie, în fiecare zi și din trecut până astăzi, după cum este scris: „Chem ca martori Cerul și pământul”. Și continuă: „Te-am împodobit cu veștminte sfinte”, te-am făcut conducător peste lume, după cum este scris: „Acesta este orașul care a fost numit chintesența frumuseții?” și așa mai departe. Te-am numit „Ierusalim, oraș clădit de mine”. „Ce ar putea fi comparat cu tine?” Așa precum șezi, la fel este el Sus, la fel cum națiunea sfântă nu intră în tine acum, pentru a îndeplini lucrarea sfântă, și de aceea îți jur că nu voi pătrunde Sus până când nu cobor să locuiesc jos. Aceasta este alinarea ta, deoarece acest grad îți este egal în toate cele. Și acum, că mă aflu aici: „Nefericirea ta este imensă, precum marea”. Și dacă pretinzi că nu este nici o existență sau leac pentru tine, atunci MI (cine) te va vindeca? Ar trebui sa fie exact acel Rang Ceresc, care dă viață tuturor lucrurilor; te va vindeca și va exista în interiorul tău. 10. MI este hotarul superior al Edenului și MA este marginea inferioară. Acesta a fost moștenit de Yaakov (Iacob), ca să strălucească de la un hotar la celălalt, care este MI, și până la ultimul hotar, care este MA, deoarece el stă în mijloc. Deci, cine a creat asta? 11. Rabbi Shimon a spus, “Elazar, fiul meu, oprește-te din vorbit și revelează-ne secretul ceresc, despre care oamenii lumii nu știu nimic”. Rabbi Elazar a tăcut. Rabbi Shimon a plâns și a spus: „O clipă”. Rabbi Shimon a spus: „Elazar, ce înseamnă ELEH (acestea)? Dacă vorbești despre stele și semnele zodiacale, nu au fost acestea întotdeauna văzute? Totuși, MA (ce) au fost create, după cum este spus, de către cuvântul Creatorului unde Cerurile au fost făcute. Dacă este despre lucruri tainice, atunci nu este scris ELEH, deoarece ele au fost revelate. 12. Dar acest secret nu a fost niciodată revelat, până când într-o zi în care am fost la țărmul mării, Eliyahu a venit și mi-a spus: „Rabbi, știi ce este asta, CINE A CREAT ASTA?” I-am spus: „Acestea sunt Cerurile și cohortele lor, lucrările Creatorului, la care omul poate privi, după cum este scris: ‚Când privesc Cerurile Tale, lucrarea mâinilor tale, Domnul nostru, cât de glorios este numele Tău, peste tot pamântul’!” 13. El mi-a spus: „Rabbi, un singur lucru este tăinuit înaintea Creatorului, pe care El l-a revelat Adunării Cerești și este acesta. Când taina tainelor a dorit să se reveleze pe Sine, a făcut mai întâi un singur punct și acest punct s-a înălțat și a devenit un Gând. Cu acesta, El a atras toate elementele și cu el a înscris toate imaginile. 14. El a înscris într-o lumânare sacră si tainică, o imagine a imaginii ascunse a sfântului între sfinți. O structură profundă a apărut din adâncul acelui gând și a fost numită MI – cine, care este întemeierea structurii ce este în același timp schimbată și neschimbată, care este ascunsă adânc în interiorul numelui. Aceasta nu este denumită, ci este doar MI – cine. El a dorit să Se reveleze pe Sine și să fie numit cu acest nume, și de aceea El S-a îmbrăcat cu un veștmânt strălucitor și prețios și a creat ELEH, iar ELEH s-a înălțat în nume. Aceste litere s-au combinat și numele Elohim a fost complet. Și până când El a creat ELEH – acesta, Elohim nu s-a înălțat pentru a forma numele Elohim. Și acestea au păcătuit prin venerarea vițelului de aur. Din acest secret este spus, ELEH este Domnul tău, Israel. 15. Precum literele MI s-au alăturat literelor ELEH, la fel s-a păstrat acest nume unit pe vecie și pe acest secret se sprijină lumea. Atunci Eliyahu a zburat departe și eu nu l-am putut vedea. De la el știu acest lucru, care se sprijină pe secret și pe tălmacirea acestuia. Rabbi Elazar a venit și de asemenea toți discipolii, și s-au înclinat în fața acestuia, au plâns și au spus: „dacă am fi venit în această lume doar ca să auzim acest secret și acest lucru ar fi fost suficient”. 16. Rabbi Shimon a spus: „Aceste Ceruri și cohortele lor au fost create în MA, dupa cum este spus: ‘Când privesc Cerurile, lucrarea mâinilor Tale,’ și este spus, ‘MA, cât de glorios este numele Tău, pe întreg cuprinsul pământului, pe care L-ai orânduit Deasupra Cerurilor, și se înalță în nume.’ De aceea este creată Lumină pentru Lumină, îmbrăcată în aceasta și înălțată în Numele Ceresc, și asta Creatorul a creat la început. Acesta este Creatorul Ceresc, iar MA nu este astfel și nu a fost creat.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
1. Rabbi Hizkiyah a dezvăluit: „Este spus, ca un trandafir printre spini” (Shir HaShirim,
2:2). El întreabă: „Ce reprezintă un trandafir?” El răspunde: „Este Adunarea lui Israel, adică Malchut. Deoarece acolo este un trandafir și acela este un trandafir. La fel precum un trandafir printre spini este nuanțat cu roșu și alb, tot astfel Adunarea lui Israel (Malchut) este compusă din discernământ și compasiune. La fel precum un trandafir are treisprezece petale, tot astfel Adunarea lui Israel este formată din treisprezece calități ale compasiunii, care o înconjoară din toate părțile. Totuși, Elokim (numele Creatorului care se referă la atitudinea Lui față de cei de jos prin forța discernământului), după cum este spus: „La început, Elokim a creat” (prima afirmație din Tora). Cu gândul originar, El a creat treisprezece cuvinte pentru a împrejmui Adunarea lui Israel, pentru a o proteja și acestea sunt după cum urmează: CERUL, ȘI, PĂMÂNTUL, ȘI PĂMÂNTUL, A, FOST, GOL, ȘI HAOTIC, ȘI ÎNTUNERICUL, PESTE, CHIPUL, ABISULUI, ȘI SPIRITULUI, până la cuvântul Elohim (în ebraică „și” este scris ca conjuncție împreună cu cuvântul care-l urmează. De aceea sunt considerate un singur cuvânt). Ca și obiect al studiului său, Cabala se referă doar la creație, singurul lucru care există în afară de Creator – sinele omului sau „eu”. Această știință descompune sinele în părți, explică structura și proprietățile fiecărei părți și scopul creării sale. Cabala explică modul în care fiecare parte a sinelui omului, numita „suflet”, poate fi schimbată, astfel încât acesta să poată atinge scopul creației, stadiul dorit atât de Creator cât și de omul însuși. Nu este nici o știință în lume care poate descrie, grafic sau analitic, prin intermediul formulelor, senzațiile noastre, dorințele, diversitatea și complexitatea acestora. Atât de schimbătoare, imprevizibile și absolut diferite sunt ele în fiecare dintre noi. Aceasta se datorează faptului că dorințele ies la suprafață în mintea și senzațiile noastre într-o ordine gradată, într-o anumită secvență, astfel încât să le putem recunoaște și corecta. Sinele este esența noastră, singurul lucru care ne caracterizează individual. Totuși, este în continuă schimbare și ceea ce rămâne este doar o cochilie externă și animată. Acesta este motivul pentru care se spune că în fiecare moment, omul se naște din nou. Și totuși, dacă este astfel, cum ar trebui să ne raportăm unii la alții și cum ar trebui să ne percepem? Cum putem „stabiliza” ceva în interiorul și exteriorul nostru, dacă suntem într-o continuă schimbare și tot ceea ce percepem este funcție de starea noastră interioară? Creatorul este sursa de Lumină (plăcere). Aceia care sunt atrași lângă El, Îl percep astfel. Asemenea oameni, care sunt atrași lângă Creator și în consecință Îl simt, sunt numiți cabaliști (de la cuvântul Lekabel – a primi Lumina Creatorului). Cineva se poate apropia de Creator doar prin echivalența dorințelor. Creatorul este imaterial și poate fi simțit doar cu inima noastră. Natural, ce se înțelege prin „inimă” nu este acea pompă care mobilizează sângele prin venele noastre, ci centrul fiecărei senzații a omului. Totuși, nu Îl putem simți pe Creator doar cu inima, ci și prin intermediul unui mic punct în ea. Și ca să simțim acest punct, trebuie să-l dezvoltăm. Când cineva își dezvoltă și își extinde acest punct, senzația Creatorului, Lumina Sa, poate intra. Inima noastră este suma dorințelor egoiste și micul punct din interior este o parte din dorința spirituală, altruistă, implantată de Sus de către Insuși Creatorul. Este sarcina noastră să hrănim acest embrion de dorință spirituală, pâna la o asemenea dimensiune care să ne determine toate aspirațiile. În același timp, dorința egoistă a inimii, va ceda, se va contracta, va păli și se va diminua. După ce se naște în lumea noastră, omul este obligat să își schimbe inima de la egoistă la altruistă, în timp ce trăiește în această lume. Acesta este scopul vieții sale, motivul aflat în spatele apariției lui în această lume, și este scopul întregii creații. Înlocuirea completă a dorințelor egoiste cu cele altruiste, este numită „Corecția Finală”. Fiecare om și întreaga umanitate trebuie să o atingă în aceasta lume, împreună. Până când cineva ajunge la asta, va continua să se nască în această lume. Tora și toți profeții, vorbesc exclusiv despre asta. Metoda corecției se numește „Cabala”. Omul își poate schimba dorințele, doar dacă vrea să și le schimbe. El este creat să fie absolut egoist; nu poate adopta dorințe diverse de la alți oameni sau de la lumea înconjurătoare – deoarece aceasta lume este la fel ca el – și nici nu are vreo legătura cu lumile spirituale, din moment ce o astfel de legătură este posibilă doar prin calități mutuale. Spiritualul poate fi perceput doar în dorințele altruiste. De aceea, un om din lumea noastră nu are nici o șansă să treacă de unul singur, dincolo de granițele acestei lumi. De aceea ne-a fost dată Tora și partea sa cea mai eficientă, Cabala – pentru a-l ajuta pe om să dobândească dorințele lumilor spirituale. Pentru a crea omul departe de El, astfel încât omul să își dea seama singur de propria sa insignifianță și să ajungă singur la dorința de ascensiune, Creatorul a făcut întreaga creație sub formă de grade care descind din El. Lumina Creatorului a coborât de-a lungul acestor grade și la cel mai de jos nivel, a creat lumea noastră și omul în ea. Dându-și seama de propriul nivel și dorindu-și să urce către Creator, omul (în concordanță cu dorința sa de a se asemăna cu Creatorul) urcă de-a lungul acelorași grade prin care inițial a avut loc coborârea sa. În toate, sunt zece grade, numite „zece Sfirot”: Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod, Yesod, și Malchut. Precum zece voaluri sau cortine, aceste zece Sfirot ascund de noi Lumina Creatorului sau pe Însuși Creatorul (ceea ce este același lucru). Aceste zece ecrane constituie cele zece grade ale îndepărtării noastre de Creator. De aceea, cu scopul de a ne apropia de Creator cu un grad, cel mai de jos deasupra propriilor proprietăți, trebuie să atingem proprietățile acelui grad (inferior). Aceasta înseamnă că proprietățile noastre devin similare cu proprietățile acelui grad, în loc să rămână inferioare acestora. A dobândi proprietăți similare, înseamnă a avea aceleași dorințe. Îndată ce dorințele noastre concid cu dorințele acelui grad, ascunderea sa dispare și noi existăm aparent în el, astfel încât doar nouă grade ne mai separă de Creator. Totuși, ultimul, cel mai de jos grad, diferă de toate celelalte: îndată ce omul ascende în afara lumii noastre, în primul grad, el deja începe să-l vadă (simtă) pe Creator. Și toate gradele ulterioare sunt grade din ce în ce mai apropiate de Creator. Doar ultimul nivel, acela în care existăm în prezent, Îl ascunde complet pe Creator, în timp ce toate Gradele Superioare, doar Îl distanțează. Deși numărăm zece grade, de fapt ele sunt doar cinci. Aceasta se datorează faptului că șase grade: Hesed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod, și Yesod se combină într-o singură Sfira, numită Zeir Anpin (ZA). ZA însăși este menționată câteodată ca Tifferet, pentru că această Sfira reflectă atributele comune ale tuturor celor șase Sfirot. Deci, sunt cinci grade ale ascunderii Creatorului, descendent către lumea noastră: Keter, Hochma, Bina, ZA, și Malchut. Fiecare grad este alternativ numit Olam (lume), de la cuvântul Haalamah (ascundere). Fiecare grad are propriile subdiviziuni, numite Partzufim (plural de la Partzuf), și fiecare subdiviziune are propriile sale subgrade, numite Sfirot (plural de la Sfira). Astfel, cu totul sunt: 5 x 5 x 5 = 125 grade-Sfirot ce există între noi și Creator. În continuare avem un tabel al gradelor existente, de la Creator și până jos în lumea noastră: Creatorul: o dorință absolut altruistă de a crea un suflet (om), cu scopul de a-l umple cu încântare. Lumea Infinitului: existența sufletelor în stadiul final, perfect.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
LUMI SFIROT PARTZUFIM Keter Galgalta () Lumea 1 Hochma AB (+) Adam Kadmon Bina SAG (+) (AK) ZA MA (.) Maichut BON (O) Keter Arich Anpin (AA) () Lumea2 Hochma Aba ve Ima (AVI) (.) Bina Israel Saba ve Tvuna (YESHSUT) (.) Atzilut ZA MA (ZA si Malchut sunt numite ZON) (o) Malchut BON, Nukva (-) Keter Arich Anpin (AA) (o) Lumea 3 Hochma Aba ve Ima (AVT) () Beria Bina Israel Saba ve Tvuna (YESHSUT) (*) ZA MA, (ZA și Malchut sunt numite ZON) () Malchut BON, Nukva (+) Keter Arich Anpin (AA) (+) Lumea 4 Hochma Aba ve Ima (AVI) () Bina Israel Saba Ve Tvuna (YESHSUT) Yetzira () ZA MA (ZA și Malchut sunt numite ZON) (+) Maichut BON, Nukva (.) Keter Arich Anpin (AA) (+) Lumea 5 Hochma Aba ve Ima (AVI) (+) Bina Israel Saba ve Tvuna (YESHSUT) (+) Assiya ZA MA (ZA și Malchut sunt numite ZON) (.) Malchut BON,Nukva (-)
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Lumea noastră: cele cinci dorințe egoiste simțite în inimă. .
– Constă în cinci Sfirot— Keter, Hochma, Bina, ZA, și Malchut. Cu totul sunt 125 grade de la Creator pânaă la lumea noastră.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Din moment ce nu există noțiunea de timp în spiritualitate, noi deja ne aflăm în stadiul nostru
final, perfect, în Lumea Infinitului (Ein Sof). Deoarece dorința de spiritual numește acțiunea, însăși dorința acționează, fără să fie necesar trupul. De aceea, când dorința de a crea suflete (voința de încântare) a apărut în Creator, când El a dorit să le umple cu cea mai perfectă încântare – de a-L simți și de a se bucura de perfecțiunea Lui – de a face creatura exact cum este El, dorința Lui a fost imediat realizată. Astfel a apărut Lumea Ein Sof, în care noi deja existăm în stadiul nostru final. Totuși, încă avem nevoie să atingem în senzațiile noastre acest stadiu. Aceasta este o reminiscență a unei persoane adormite: chiar dacă doarme undeva, nu înțelege unde se află până când nu se trezește. Totuși, pentru a dobândi acest stadiu perfect, trebuie să trecem printr-un proces treptat de transformare a proprietăților noastre interioare (dorințe), care corespund cu ascensiunea spirituală din lumea noastră prin toate lumile și până la Lumea Ein Sof. Ca să ne conducă spre stadiul final, Creatorul ne guvernează de Sus prin toate lumile. De aceea, nu există nimic în lumea noastră care să nu își aibă originea în Lumea Ein Sof, unde stadiul final al fiecărui suflet determină calea care îi este destinată spre a călători în general și schimbările prin care trebuie să treacă în particular, în fiecare moment (stadiu) al avansării spirituale către Lumea Infinitului. Nu există cale de întoarcere: tot ceea ce se întâmplă este dictat de necesitatea de a aduce fiecare suflet la stadiul său final. Doar acest scop determină stadiul lumii noastre în fiecare secundă, atât ceea ce se i întâmplă în general, cât și fiecăruia dintre noi, în particular. Creatorul a creat nimicul pentru nimic. Mai curând, totul servește scopului Său. Totuși voința care provine de Sus, nu exclude participarea noastră activă, în propria avansare. În loc de a fi sclavi care se mișcă sub constrângerea unui băț, numit suferință, care ne lovește, ne putem schimba calea suferinței în calea Torei – pentru a călători activ și rapid prin acest mod, de jos în sus, din proprie voință, realizând că scopul Creatorului este într-adevăr dezirabil. Acest lucru este posibil prin intermediul unei cereri de elevare spirituală – înălțarea MAN, o rugăciune. Ca răspuns, vom primi tărie spirituală de Sus, care ne va ajuta să ne îmbunătățim calitățile și să urcăm. Întreaga Tora vorbește doar despre asta, iar Cabala merge mai departe și ne furnizează explicații detaliate despre calea în sine. Ca și o hartă, ea descrie prin ce trecem și unde (în ce stadiu și la care grad) ne aflăm acum. Cabala studiază structura lumilor spirituale. Scopul acestor lumi este de a dilua semnalele (dorințele) Creatorului, astfel încât să le putem înțelege cu egoismul nostru și să le cuprindem cu mintea noastră. În ebraică, cuvântul „lumi” este Olam (de la cuvântul Haalamah—care înseamnă ascundere), iar aceste lumi ascund și diluează Lumina Creatorului pâna la un asemenea nivel, în care să o putem simți. Depinzând de calitățile spirituale ale fiecăruia, de nivelul său de atingere (egoism total = lumea noastră, altruism parțial = lumi spirituale), noi percepem Creatorul și Lumina Sa, în mod diferit, în toate cele 125 grade. Aceste 125 grade, sunt reduse la doar zece, numite „cele zece Sfirot dintre Creator și noi”, unde fiecare Sfira inferioară transmite mai puțin Lumina Creatorului, așa cum este perceput de cei aflați la acel nivel. Cu cât mai joasă este Sfira, cu atât mai puțină Lumină a Creatorului lasă să pătrundă către aceia care se află sub ea.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|