![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Și acesta este iazul făcut de Regele Shlomo (Solomon). Este construit cu douăsprezece
buhai, pentru că cele nouă Sfirot ale Malchut care au căzut în lumea Bria au fost corectate acolo cu cele douăsprezece capete de buhai. Unul din Sfirot, Keter, care a rămas în lumea Atzilut, este numit „iazul” (balta) care este construit cu acești buhai. Împreună, sunt numite cele treisprezece petale ale trandafirului. (Motivul pentru care cele zece Sfirot ale Malchut sunt divizate în zeceHassadim sau treisprezece-Hochma, va fi clarificat mai târziu). Lumina unei Nukva complete, este numită Hochma, deoarece conține Lumina Înțelepciunii și își are originea în cele treisprezece nume numite „cele treisprezece calități ale compasiunii”. Totuși, principalul lucru pe care Rabbi Hizkiyah vrea să ni-l spună este că un trandafir între spini este deasupra Adunării lui Israel, deoarece, după cum este bine cunoscut, tot ceea ce este prezent în stadiul complet al lui Nukva trebuie să existe și în stadiul său de micime, deși într-o formă similară dar diminuată. De aceea, este spus ca proprietățile de alb și roșu din stadiul de micime corespund cu proprietățile de compasiune si discernământ din stadiul de măreție. Și cele treisprezece petale ale stadiului de micime, când sunt corectate, crează în Nukva cele treisprezece calități ale compasiunii, în stadiul său de măreție. Mai târziu, vom vedea cum aceste treisprezece calități ale lui Malchut al lumii Atzilut o schimbă în ambele stări, de micime și de măreție. Este scris că, în procesul creației: „la început, Elohim (Bina de Atzilut) a creat” Nukva de ZA cu treisprezece cuvinte: ET, SHAMAIM, VE’ET, ARETZ, VEARETZ, HAITA, TOHU, VABOHU, VECHOSHECH, AL, PNEI, TEHOM, VERUACH (de la cuvântul “Elohim” până la cuvântul “Elohim”). Și aceste treisprezece cuvinte semnifică cele treisprezece petale ale trandafirului între spini (stadiul său de micime), ca și iazul construit de Regele Shlomo, care stă pe treisprezece (douăsprezece) buhai (nouă Sfirot inferiori ai Malchut fără Lumina, ei fiind in lumea Bria, sub Parsa al lumii Atzilut). Aceste cuvinte sunt pregătirea pentru purificarea și corectarea Adunării lui Israel, cu scopul de a primi cele treisprezece calități ale compasiunii. Aceste treisprezece calități ale compasiunii (Lumina unei complete Nukva) o înconjoară și strălucește peste ea în toate părțile și o protejează de atingerea dorințelor străine (egoiste). La urma urmelor, până când ea nu este umplută cu toată Lumina lui Hochma în stadiul său complet, stadiul de măreție, există un potențial ca dorințele străine, egoiste, să se agațe și să se hrănească din ea. 2. Ulterior, numele Elohim este menționat iar: „Elohim se înalță” De ce este menționat astfel? Pentru a scoate afară cele cinci frunze rigide, ce înconjoară trandafirul și care poartă numele de „izbăvire”. Și acestea sunt cele cinci porți. Și este spus despre acest secret, Eu voi ridica „cupa izbăvirii” (Psalmi, 116:13). Este cupa binecuvântării. Cupa aceasta trebuie ținută cu cinci degete, la fel precum trandafirul, se odihnește pe cele cinci frunze rigide, care corespund celor cinci degete. Si acest trandafir este cupa binecuvântării, și de la al doilea până la al treilea nume menționat al Elohim (Beresheet, 1:2-3), sunt cinci cuvinte: „se avântă” „peste” „suprafața” „apelor” „și spune”—cu totul, cinci cuvinte paralele celor cinci frunze. Și mai departe: „Creatorul a spus: „Să fie Lumină” – această Lumină a fost creată, și totuși, a fost ascunsă și cuprinsă în acel legământ care a pătruns trandafirul și l-a fructificat. Și i se spune ca: „Un pom fructifer, unde este aceasta samânță” (Beresheet, 1:12). Și această sămânță există în semnul legământului. Cele cinci frunze sunt cele cinci Sfirot ale Luminii reflectate de la Malchut, pe care ea le ridică de la Zivug de Hakaa. Lumina directă ce vine, este numită cinci Hassadim HGT-NH, și se îmbracă în cinci părți (tipuri de restricții) ale Luminii ce se Întoarce HGT-NH, numite cele cinci frunze ale trandafirului, care corespund textului cuprins între a doua (spiritul Domnului s-s avântat peste ape) și a treia (și a spus) menționare a numelui Elohim în Tora. Aceste cuvinte tălmăcesc cum cele cinci frunze rigide (calități) pot fi extrase din Malchut astfel încât ea să fie aptă pentru un Zivug și să atinga stadiul de măreție. Și în timpul stadiului de măreție, când cele cinci frunze devin cinci restricții, ele sunt definite ca fiind cele cinci porți ale recepției Luminii lui Hassadim, a Luminii Directe și sunt numite izbăvire, iar Malchut este numită cupa binecuvântării și a destinului, pentru că, datorită acestor frunze (restricții), Malchut poate primi Lumina lui Hassadim—o binecuvântare.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|