Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.09.2006, 07:44:34
silverstar's Avatar
silverstar silverstar is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.04.2006
Mesaje: 1.791
Implicit

Se tot vorbeste de deochi. Spuneti, va rog, cei care stiti, care este parerea bisericii vizavi de acest fenomen? Pentru că fenomenul în sine există, sunt medici pedriatri care cred in asa ceva.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.09.2006, 12:45:10
Tiberiu_Rusu Tiberiu_Rusu is offline
Member
 
Data înregistrării: 09.09.2006
Mesaje: 31
Implicit

parerile sunt impartite si in radul preotilor si in randul pediatrilor, in randul oamenilor adica.
Se spune ca daca te doare putenric capul din senin, casti in continuu, fara sa-ti fie somn, daca iti curge sange din nas sau ai stari de voma fara motiv, daca ti se congestioneaza fata, iti tiuie urechile si ai temperatura din senin, ai putea fi deochiat.
Copiii nu trebuie lasati sa se uite in oglinda pana la varsta de un an, caci se pot deochia singuri.

Un usturoi prins cu o ata rosie la gatul sau la caciulita copilului fereste de deochi.

Ca sa fie ferit de deochi, copilul nou nascut trebuie cantarit inainte de a i se face prima baie. Dar atentie: nu trebuie spus nimanui greutatea copilului.

O ata rosie prinsa la incheietura mainii copilului sau chiar a unui animal alunga deochiul.

Orice obiect de aur purtat la gat, la ureche sau la mana atrage energia negativa a deochiului, deci are efectul de a feri.


... ce e scris mai sus sunt toate superstitiile legate de deochi ce au aparut acum foarte mult timp cand oamenii aveau o mult mai saraca intelegere a lumii.. si cum multe boli inca nu erau descoperite, nici despre simptome nu se stia prea mult.. s-a inventat aceasta superstitie. convenabil nu ? :) sa inventezi cate o explicatie de asta la fiecare lucru pe care nu-l intelegi. imatur totusi.