![]() |
![]() |
|
#271
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#272
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Botezul din biserica ortodoxa presupune: botezarea pruncilor (care nu pot da marturie), existenta unor persoane numite nasi si altele pe care nu le gasim la Botezul adevarat (nu stiu de unde le-ati scos ca Hristos si Apostolii sai nu ne-au invatat asa ceva). 2. Botezul lui Hristos (asa cum ni-l descrie Cuvantul lui Dumnezeu) presupune: cunoastere, credinta si marturisire (pentru asta este nevoie ca persoana botezata sa aiba discernamant). "Botezul este .... marturia unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos."(1 Petru 3:21) "Duceti-va in toata lumea si mpropovaduiti Evanghelia. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit." (Marcu 16:15,16) Botezul este precedat de propovaduirea Evangheliai si marturisirea credintei. Faceti dvs. acestea toate acestea, poruncite de Domnul Iisus Hristos, cand botezati un bebelus? Daca nu, inseamna ca infaptuiti un botez care nu este a lui Hristos. Dvs. stiti mai bine al cui este. |
#273
|
|||
|
|||
![]()
Litanule, te-ai uitat cati copii sunt la Sf. Liturghie in BO? Nu, ca tu nu mergi la Sf. Liturghie. Si atunci ma intreb cum te impartasesti cu Iisus Hristos?!?
As propune deci sa ne lasi cu sfaturile tale adventiste, ca nu ne sunt de nici un folos. Altfel imi aduc iar aminte ca nu va faceti cruce, ca nu credeti in Sf. Maria, ca nu aveti Sfintele Taine, etc. |
#274
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. In biserica noastra, copii vin la biserica pentru a li se prezenta, pe intelesul lor (prin jocuri, povestioare, etc.) pasaje din Sfanta Scriptura. Invata cantece si poezii pe teme religioase, pe care le prezinta, din cand in cand, in fata bisericii. Nici nu stii ce frumos stiu copii sa-L marturiseasca pe Hristos (atat cat au inteles ei). 3. De sa-ti aduci aminte despre adventistii ca nu-si fac cruce, ca nu se inchina Mariei, mama lui Iisus sau ca nu au Sfinte Taine (desi au, dar numai pe cele din Sfanta Scriptura)? Mai bine amintesteti de Sfintii Apostoli ca nu-si faceau semnul crucii, sau ca nu se inchinau Marie (nici macar nu au pomenit-o in epistolelele lor). |
#275
|
|||
|
|||
![]() Citat:
N-am gasit pe nicaieri referire la un re-botez al ortodocsilor trecuti la alte rataciri si reveniti in final la Ortodoxie, ci doar la re-mirungerea acestora. Nu gresesti in nici un fel, anna21. Dumnezeu sa-ti ajute! |
#276
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Temnicerul i-a luat cu el, chiar in ceasul acela din noapte, le-a spalat ranile, si a fost botezat indata, el si toti ai lui." (Fapte 16:33) "Da, am mai botezat si casa lui Stefana..." (1 Corintieni 1:16) "Pocaiti-va, le-a zis Petru, si [SIZE=4]fiecare dintre voi[/SIZE] sa fie botezat in Numele lui Isus Cristos, spre iertarea pacatelor voastre; apoi veti primi darul Duhului Sfint." (Fapte 2:38) "Caci fagaduinta aceasta este pentru voi, pentru [SIZE=4]copiii vostri[/SIZE]..." (Fapte 2:39) |
#277
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Nu pot scăpa amănunte semnificative: au fost botezați toți care au primit Duhul Sfânt. Duhul Sfânt S-a pogorât asupra celor ce ascultau Cuvântul. Chiar dacă ar fi fost de față și pruncii cu mamele lor, cine ar putea admite că acești prunci „au ascultat Cuvântul"? [/SIZE] [SIZE=3]Pentru că a asculta Cuvântul presupune dorința de înțelegere și colaborarea facultăților intelectuale.[/SIZE] [SIZE=3]Cine ar putea admite așa ceva în cazul pruncilor, fiind ei chiar și niște genii?[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3]2. Lidia „a fost botezată ea și casa ei" (Fapte 16,15). Înainte Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (v. 13). Lidiei „Domnul i-a deschis inima ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel" (v. 14). Se adeveresc și în acest caz cuvintele lui Tertullian că „vestireaCuvântului precede botezul", adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta fi valabil în cazul unor prunci? Apoi când Pavel a ieșit din temniță, a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații „din casa ei". Probabil frații erau îngrijorați dincauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel?[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3]3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" [/SIZE] [SIZE=3](v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34). [/SIZE] [SIZE=3]Ar fi prea de tot să presupunem că și prunciis-au bucurat că ei înșiși au crezut în Dumnezeu.[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3]4.Crisp, fruntașul sinagogii din Corint, „a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați" (Fapte 18,8). Dacă pruncii din casa lui Crisp au avut capacitatea să creadă și ei, atunci, probabil, nu au putut fi exceptați nici de la botez. Dar în caz contrar?...[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3]5.Ștefana. Pavel recunoaște că „da, am mai botezat și casa lui Ștefana" (1 Cor. 1,16). Numai că la sfârșitul epistolei scrie despre cei botezați: „casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților" (1 Cor. 16,15). Dacă se presupune că în casa lui Ștefana au fost botezați și pruncii, atunci în ce fel s-au putut pune ei cu totul în slujba sfinților? Ce fel de prunci puteau să fie cei care puteau face un serviciu folositor membrilor majori ai comunității?[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] Citat:
Copii vostri = urmasii vostri. Nu incercati sa stoarceti din Sfanta Scriptura ceea ce Ea nu vrea sa spuna. |
#278
|
|||
|
|||
![]()
Stiu ca astfel de discutie nu va avea final, dar cine stie..
Crezi ca pana la tine (sau la aparitia bisericii eretice din care faci parte) oamenii au fost in intuneric? Citat:
"Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei și Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt, Și cu glas mare a strigat și a zis: Binecuvântată ești tu între femei și binecuvântat este rodul pântecelui tău. Și de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu? Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu. " (Evanghelia dupa Luca) A coborat Duhul Sfant peste un copil in pantece sau nu? In Veciul Testament exista "preinchipuiri" ale botezului crestin: arca lui Noe, taierea imprejur.. daca nu ma insel, chiar trecerea prin marea rosie (I Corinteni 10:2). Au fost lasati copii deoparte? Nu au fost primiti in arca, nu au fost taiati imprejur decat la cerere? Nu au trecut si copii prin marea rosie (sau i-a intrebat cineva daca ei cred in Dumnezeul lui Moise?) Familia este un tot! Familia crestina este imaginea Sf. Treimi cea nedespartita! Sa o despartim noi acum dupa invatatura lumeasca? Pai tu ai idee, Litanu, ca din mana parintilor se vor cere sufletele copiilor la Infricosatoarea Judecata? |
#279
|
|||
|
|||
![]()
Foarte bun urmatorul articol (in sensul ca se adreseaza ne-ortodocsilor):
http://www.ortho-logia.com/Romanian/Botez.htm |
#280
|
|||
|
|||
![]()
"Pe timpul Sfantului Apostol Pavel s-a ajuns, pana acolo, incat, unii au luat obiceiul de a se boteza in locul decedatilor spre a nu-i lipsi nici chiar pe ei de iertarea pacatelor. Mai mult decat simpla substituire simbolica, acest gest demonstreaza pe de-o parte spiritul de comuniune care domnea printre cei dintai urmatori ai lui Hristos-Domnul, pe de alta parte convingerea in necesitatea Botezului ca singura modalitate de dobandire a imparatiei cerurilor."
mai departe: In 253 un oarecare Fidus intreba pe Sfantul Ciprian, pe atunci episcop al Cartaginei, daca trebuia sa se astepte ziua a opta spre a fi administrat Botezul unui prunc. Insasi intrebarea dovedeste ca exista practica botezarii la opt zile. Ciprian merge insa mai departe si, prin hotararea celui de-al treilea sinod cartaginez, stabileste ca Botezul trebuie administrat imediat dupa nastere. Din sinod i se trimise lui Fidus o epistola continand informatii deosebit de interesante. " In ce priveste pe copii, precizeaza epistola, spuneai ca nu trebuie botezati in ziua doua sau a treia, ci ca ar trebui urmat exemplul legii vechi a circumciziunii si, in consecinta, noul nascut sa nu fie botezat si sfintit inainte de ziua opta. Sinodul nostru a hotarat in cu totul alt fel. Punctul tau de vedere n-a fost aprobat de nimeni si noi toti am fost de parere ca nu trebuie refuzate nici unui om venit pe lume indurarea si harul lui Dumnezeu. Atata cat depinde de noi, trebuie sa ne grijim a nu se pierde vreun suflet. Ce-i lipseste, in cele din urma, celui pe care l-au plasmuit mainile lui Dumnezeu din sanul maicii sale? Dupa noi, se pare ca cei care vin la existenta (se nasc), cresc inca in perioada cand se afla aici jos, in sanul maicii. In realitate ceea ce este facut de Dumnezeu e desavarsit, din pricina maiestatii si lucrarii dumnezeiesti a Creatorului. Pe scurt, orice prunc sau persoana mai in varsta sa primeasca la fel darul dumnezeiesc. E ceea ce dumnezeiasca Scriptura ne arata atunci cand ne infatiseaza pe Eliseu intins rugand pe Dumnezeu, deasupra copilului mort al vaduvei, cap langa cap, fata catre fata, astfel ca madularele profetului intinse deasupra copilului sa corespunda intocmai madularelor acestuia si picioarele unuia, picioarelor celuilalt. Daca se cerceteaza chestiunea dupa fire si dupa trupul omenesc, un copil nu poate avea aceeasi masura ca un adult; madulare mici nu se potrivesc exact unora mai mari. Dar ceea ce se exprima aici este egalitatea dumnezeiasca si duhovniceasca potrivit careia toti oamenii sunt de aceeasi masura si de aceeasi varsta; nu este cu putinta sa se stabileasca deosebiri de varsta si de crestere trupeasca decat in ceea ce-l priveste pe om, nu pe Dumnezeu : cu atat mai mult nu trebuie sa se spuna ca harul insusi, care este dat celor botezati, este mai mic sau mai mare, dupa varsta celor care il primesc. Nu! Duhul Sfant este dat in chip egal tuturor, nu dupa o masura proportionala, ci dupa o bunatate si bunavointa parinteasca. Caci Dumnezeu nu are preferinte dupa varsta si persoana, ci El este pentru toti, in imparatia harului ceresc, un tata care imparte egal". Cititi si restul articolului, este extraordinar! http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...ungul-timpului |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|