|
#261
|
|||
|
|||
Veacul nostru nu este bogat in intelepciune.Din toate veacurile ce au trecut,acesta este,para-se cel mai sarac in intelepciune.Nu numai ca nu traieste cu intelepciune,ci nici nu stie ce este intelepciunea.A uitat.Generatiile trecute stiau ce este intelepciunea,stiau si cand au gresit fata de intelepciune si cand s-au departat de intelepciune,si erau in stare sa se rusineze.In generatia noastra multi,prea multi,nu mai stiu ce e intelepciunea,nici cat s-au departat de calauza intelepciunii,din aceasta pricina nu se mai vede roseata pe chipul pacatosului.De aceea plange Domnul prin gura Prorocului Sau Ieremia cel sfant,spunand:Povatuitorii poporului meu pre mine nu m-au stiut,fii fara minte sunt,si nepriceputi,maiastri sunt a face rau,iar a face bine n-au cunoscut".Cat de vii si de actuale sunt aceste cuvinte,parca ar fi rostite astazi,pentru generatia de azi,nu evreilor,ci Crestinilor.Fiul mosteneste datoriile tatalui,si trebuie sa le plateasca,de nu le va plati el,o va face fiul,nepotul sau stranepotul lui.Astfel, datoria trebuie platita celui ce te-a imprumutat.Fiul mosteneste boala tatalui sau,daca nu se lecuieste de ea,atunci boala va trece la fiul sau, sau la nepotul sau, sau la stranepotul sau,pana la a patra spita.Daca fiul plateste toate datoriile tatalui,atunci urmasii vor fi fericiti,daca fiul se vindeca de boala mostenita de la tatal sau,atunci urmasii vor fi sanatosi.Fratilor,veacul al XVIII- lea este tatal veacului al XIX-lea,iar veacul al XIX-lea este tatal veacului al XX-lea!Tatal s-a indatorat cu mult,fiul nu a platit datoriile tatalui sau,ci si mai mult s-a indatorat,iar datoria a cazut asupra nepotului,tatal s-a molipsit de o boala grea,iar fiul nu a cautat sa se vindece de uracioasa boala,ci si mai mult a inrautatit-o,si boalòa l-a lovit pe nepot cu putere intreita.Nepotul este veacul al XX-lea,in care traim noi.Veacul al XVIII-lea a insemnat razvratirea impotriva bisericii,veacul al XIX-lea a insemnat razvratirea impotriva lui Dumnezeu,veacul al XX-lea inseamna pactul cu diavolul.Datoriile au crescut,boala s-a inrautatit.Iar Domnul a spus ca cerceteaza pacatele parintilor chiar pana la al treilea si al patrulea neam,nu vedeti ca Domnul a cercetat nepotii di pricina bunicilor,nu vedeti nuiaua care loveste nepotii din pricina datoriilor neplatite ale bunicilor?
|
#262
|
|||
|
|||
Citat:
Ai vazut vreodata cate "argumente" din Sf. Scriptura aduc protestantii impotriva cinstirii Maicii Domnului si a Sfintelor Icoane? Bogdan. |
#263
|
|||
|
|||
Cred ca incep sa inteleg de ce v-ati fragmentat voi in enshpe sinoade diferite si fara a avea comuniune intre voi, ca si protestantii dupa Luther. Ati negat Biserica lui Hristos... Stiti ca sunt unii care va acuza pe voi ca nu ati mai avea Har?
De "reformele" tarului Petru ce zici? A desfiintat Patriarhul si a subordonat Biserica Rusa statului. Asta nu e serghianism? Citat:
Citat:
Exista un singur mod in care puteti dovedi ca aveti dreptate: mergeti la Ierusalim de Sf. Paste si rugati-va la intrarea in Biserica Sf. Mormant. Daca va veni Sf. Lumina la voi in loc sa vina la "ereticii" dinauntru am sa va cred. Stim ca in trecut, cand ortodocsii nu au fost lasati sa intre, ci erau afara si se rugau si armenii erau inauntru, Sf. Lumina a venit afara la ortodocsi, nu la armeni inauntru. Mai stim si ca (cu alta ocazie) nu a venit la catolici pana ce nu i-au lasat pe ortodocsi sa intre si sa se roage. Bogdan. Last edited by BogdanF2; 19.12.2009 at 15:00:13. |
#264
|
||||
|
||||
Bogdan, referitor la "TOTI", sfintii si cuviosii, gresesti. Si iti voi arata si de ce.
Sa luam pagina 48, din cartea "Avacum, zelotul cu picioarele goale" unde zice: Dumnezeu rasplatea cu adevarat pe Avacum pentru credinta lui in Sfintii Parinti. Odata, un monah de la Marea Lavra pe care il iubea foarte mult, parintele Efrem, l-a intrebat de ce devenise zelot. Cu spontaneitatea lui dezarmanta, parintele Avacum, i-a raspuns cu o sinceritate plina de realism: "Pentru ca Dumnezeu imi va cere socoteala, imi va zice: Avacum tu care cunosti legea Bisericii, cum de ai calcat-o in picioare?" Si a adaugat ca noul calendar era "jertfa lui Cain", neplacuta lui Dumnezeu. si iarasi la pagina 13: Si nimic nu a putut impiedica - nici asceza lui, nici virtutea lui personala, nici rugaciunile, nici lacrimile sale, ceea ce incepuse el sa presimta: o noua erezie care a aparut in 1924 ca o simpla inovatie si care a urmat si mai tarziu. El a reactionat indata urmand Parintilor, preferand sa sufere pana la moarte, fara sa crasneasca in cinstea lui Hristos, toate necazurile sortite celor care vor sa aduca o viata in armonie cu Sfanta Traditie a Bisericii. http://www.scribd.com/doc/7362912/Te...cioarele-Goale Si iarasi: Marele Gheron Calinic despre botezul inovatorilor: "Baie este, dar botez, nu!” Sa nu uitam si de toti ceilalti ziloti cu viata Sfanta, de exemplu batranul Teofilact: Cam în aceiasi vreme si în aceeasi lature, putin mai sus, la Schitul Sfântul Vasile traia si BatrânulTeofilact, care era foarte cuvios si mare nevoitor. Toti erau de acord ca este Sfânt; oricât a încercat sa se ascunda a fost cu neputinta sa nu se faca cunoscute faptele lui. De multe ori Parintii l-au vazut aflându-se în contemplatie. Avea doi ucenici, pe Parintele Arsenie si pe Parintele Pamfil. Precum am spus, Parintele Teofilact era mare nevoitor, dar avea si multa evlavie si trezvie si se îngreuia sa se roage împreuna cu altii. Ca sa nu-i auda ceilalti suspinele si sa nu-i vada lacrimile, pe care nu le putea retine, în vremea pravilei pleca afara pe stânci, în pesteri si se întorcea dimineata. Traia foarte duhovniceste, dar lucra numai în ascuns virtutile sale, pentru ca avea multa smerenie. Odata, într-o noapte de iarna, a iesit iarasi afara la stânci, ca sa-si faca pravila sa, dar brusc a cazut zapada. Parintii s-au nelinistit când nu l-au vazut dimineata pe Staret, si au iesit pe munte sa vada daca nu cumva l-a acoperit zapada. Acolo pe unde cautau, pe o stânca au vazut ceva negru si s-au apropiat. Dar s-au mâhnit mult când au vazut pe Staretul lor complet nemiscat, crezând ca a înghetat. Dar când l-au apucat, ca sa-1 miste, au vazut ca trupul lui arde, iar zapada se topise în jurul lui la rugaciunea lui fierbinte. Numai când l-au miscat si-a revenit din contemplatia duhovniceasca în care se afla Sfântul Batrân, sau, poate, atunci s-a întors mintea lui din rai iarasi în Gradina Maicii Domnului. Parintii pustiului îl considerau neptic pe Batrânul Teofilact si îl aveau la evlavie. însa diavolii cei razboinici îl pizmuiau deoarece s-a facut prieten cu îngerii si era rapit în cer, încercau în orice chip sa-1 distraga în vremea rugaciunii, când se afla în contemplatie, dar nu izbuteau. Odata, pe când se afla în contemplatie la Sfântul Vasile, dracii l-au dus la Schitul Capsocalivia, ca sa-l distraga, dar iarasi n-au putut. Spuneau de asemenea Batrânii acelei laturi ca Batrânul Teofilact avea mare prietenie chiar si cu animalele salbatice, care îi simteau dragostea si veneau la coliba sa, când aveau vreo nevoie. O caprioara care si-a rupt piciorul a mers la chilia sa si mugea mâhnita, întinzându-si piciorul cel rupt spre Staret. Acela i-a adus putin posmag sa manânce pâna ce pregati doua lopatele cu care a legat tare piciorul la locul lui, si apoi a spus caprioarei: - Du-te acum cu bine si dupa o saptamâna sa treci sa te vad. Bunul Staret se întelegea cu animalul, ca medicul cu omul îndurerat, deoarece devenise om al lui Dumnezeu. Sa avem binecuvântarea lui si a tuturor Cuviosilor Parintilor nostri. Deci vezi ca au fost si inca sunt calugari cu viata Sfanta, cum au fost Avacum, Calinic din Katounakia, Iosif din Eghina, Teofilact, si multi multi alti Sfinti cenzurati. Uite ce am vazut acu' cateva zile: Actualul Bartolomeu, si Paisie Aghioritul. Deci, poti observa ca au existat mai multe opinii. Avem tabara "comemorationistilor" in care gasim, un Ilie Cleopa, un Paisie Aghioritul, un Epifanie. De partea cealalta avem alti oameni cu viata sfanta, un Staret Sava de la Esphigmenou, un Avacum, un Calinic, un Teofilact si cine stie cati alti batrani, din pacate cenzurati. Eu ca simplu mirean, ce sa aleg? Daca acum cateva zile afirmam ca ma reintorc in BOR, acum nu mai sunt asa de sigur. Stiu ca schimbarea calendarului a fost o greseala si este o greseala. Si totusi, cum e posibil ca Biserica sa adopte o greseala, o greseala, o inovatie anatemizata? Ascultam ieri pe Parintele Arsenie Papacioc. Foarte frumos vorbea insa cand a zis ca "noi avem Sfanta Traditie, a Sinoadelor Ecumenice, a Sfintilor Parinti s.a.m.d." pur si simplu nu am putut accepta acest lucru. Constiinta m'a mustrat zicand, "nu este adevarat". Schimbarea calendarului a fost o alterare a Sfintei Traditii. Atunci, cum iti poti spune tu ca "noi avem Sfanta Traditie asa cum au avuto stramosii nostri"? Si mai am multe intrebari, fara raspunsuri. Poate o vizita in Sfantul Munte va rezolva nedumerirea mea. Dar ce voi face acolo? Voi da de un neo-athonit... Cu adevarat traim vremurile de pe urma, in care multi se vor sminti! |
#265
|
|||||
|
|||||
Citat:
Traim vremuri de mare tulburare, dar nu-i pentru prima data in istorie. Ce se-ntimpla astazi seamana foarte bine cu perioada marilor erezii, a arianismului in special. Iata ce are de spus Sf. Ilarie de Pointiers: "Since the Nicene Council, we have done nothing but rewrite creeds. While we fight about words, inquire about novelties, take advantage of ambiguities, criticize authors, fight on party questions, have difficulties in agreeing, and prepare to anathematize each other, there is scarce a man who belongs to Christ. Take, for instance, last year’s creed, what alteration is there not in it already? First, we have a creed which bids us not to use the Nicene “consubstantial”; then comes another, which decrees and preaches it; next, the third excuses the word “substance,” as adopted by the Fathers in their simplicity; lastly, the fourth, which instead of excusing, condemns. We determine creeds by the year or by the month, we change our own determinations, we prohibit our changes, we anathematize our prohibitions. Thus, we either condemn others in our own persons, or ourselves in the instance of others, while we bite and devour one another, and are like to be consumed one of another." Dupa cum vezi, episcopii se certau intre ei cu privire la orice si nimeni nu stia cu cine e dreptatea. Un lucru doar a fost sigur in acele vremuri: Biserica a fost cu intotdeauna cu ei si nu cu ereticii ariani. Citat:
Citat:
Intre timp am aflat amanunte cu privire la Iosif Isihastul din marturiile unora care l-au cunoscut. Din pacate, asa cum ai vazut si in articolul publicat de Episcopia (ecumenista) de Suceava, este folosit in scopuri propagandistice. Pina in 1948 multi parinti zeloti au fost cu episcopii calendaristi, dar cind Ps Matei a consacrat episcopi de unul singur multi au preferat sa se retraga pentru ca, pe buna dreptate, nu puteai cere altora sa respecte canoanele atita timp cit tu le incalcai. A doua lovitura a fost stingerea ierarhiei florinite odata cu Ips. Chrysostom de Florina. Tot in acea perioada in Grecia, in Biserica oficiala (de stil nou) exista un curent puternic in favoarea intoarcerii la calendarul ortodox. Toate acestea i-au determinat pe multi parinti sa se izoleze in Athos. Chiar daca procedind asa s-au pus sub autoritatea Patriarhului Ecumenic, nu inseamna ca l-au si comemorat. Revenind la Sf. Iosif Isihastul (foarte probabil si la noi va fi sfint), pina la moarte, nici el, nici parintii Haralambos si Efrem care i-au stat in preajma nu au slujit cu preoti de stil nou, desi multi urcau in Munte, in special la sarbatori. Dintre discipolii lui majoritatea au ramas mai departe in ortodoxia adevarata si niciodata, in ciuda pretentiilor neprobate ale propagandistilor ecumenisti nu i-a indemnat sa il urmeze, si nici nu i-a avertizat vreodata ca drumul spre mintuire le-ar fi fost indoielnic. Citat:
Citat:
|
#266
|
|||
|
|||
Ma intreb cit discernamint ai tu luindu-te orbeste dupa unii care vorbesc impotriva invataturii Sfintilor Parinti sau atunci cind spui ca il astepti pe Sfintul Ilie sa vina pe pamint sa-ti spuna cind sa te desparti de cei eretici...
|
#267
|
|||
|
|||
In continuare la ce am spus ceva mai sus...
Avem tendinta de a lua vorbele sfintilor ca infailibile, ceea ce nu este bine pentru ca numai un singur om a fost perfect.... Si nu toti sfintii sint si Parinti ai Bisericii ca sa le citam spusele ca litera de lege, insa chiar si in cazul lor, chiar daca nu exista discrepante majore, nici macar diferente numeroase, Biserica retine atent in doctrina doar consensul la care ei au ajuns. De aceea noi nu sintem chrisostomiti, nici athanasieni sau efremisti, ci ortodocsi. Nu demult m-am angajat intr-o discutie despre Nicodim Aghioritul, cel care a pus la un loc Filocalia, a scris comentariile la Pidalion si a fost un parinte colivas care s-a ostenit mult sa tina ortodoxia in intelegerea Sfintilor Parinti. Tot el, intr-o serie de scrieri s-a lasat influentat de spiritualitatea romano-catolica, chiar s-a oferit la un moment dat sa cumpere o indulgenta pentru un alt calugar cu acelasi nume, Nicodim. Pentru mine, cel cu minte proasta, tot ce-a facut el bun pentru Credinta a contat mai putin decit iesirile lui din ortodoxie, dar Sfinta Biserica il socoteste intre Sfinti. M-am inselat cind am spus ca nu se regaseste in calendarul Bisericii Ortodoxe. La 14/27 iulie, Biserica il cinsteste si pe Sf. Cuvios Nicodim Aghioritul. Ii cer iertare lui Fani71 pe care am contrazis-o in privinta lui in repetate rinduri si tuturor acelora pe care probabil i-am suparat cu cuvintele mele. Si fiindca tot discutam despre sfinti, in calendarul pentru 2010 am vazut cu bucurie ca Biserica mea, pentru prima data, la 15/28 iunie a mai adugat un sfint. Dupa Sf. Prorooc Amos si Sf. Iona, Mitropolitul Kievului, vine Sf. Glicerius, Mitropolitul Romaniei. |
#268
|
|||
|
|||
A respecta Sf. Traditie vs. A ne feri a lua vorbele Sfintilor drept infailibile
Cu referire la ceea ce s-a vorbit despre ideea (eronata)cum ca sfintii ar trebui considerati infailibili.
Daca aprobam ceea ce a spus/a scris un sfant nu inseamna ca ii adoram icoana sau ca ne-am inchina la el, il adoram prin el (ca pe o unealta ca pe un intermediar) tot pe Atotputernicul Creator, care ne-a transmis o revelatie din Cuvantul Adevarului prin intermediul acelui Sfant.Totusi un sfant poate gresi (ca de exemplu Fericitul Augustin cand a facut o traducere eronata din limba greaca in limba latina a ideii de transcendenta a Duhului de la Tatal prin Fiul, interpretand in opera sa aceasta idee ca o transcendenta a Duhului de la Tatal si de la Fiul, dand prin aceasta eroare de interpretare apa la moara papistasilor latini sa adauge in Crez spurcata erezie Filioque. Insa, aceasta interpretare a conceptului de transcedenta a Duhului de la Tatal si de la Fiul, exprimata de Fericitul Augustin se bate cap in cap cu Sfintele Canoane ale Celor Sapte Sfinte Soboare Ecumenice si ale celorlalte Soboare Locale ale Bisericii lui Hristos (si nu vorbim aici de snoadele talharesti, dovedite ca atare de sfinti sub inspiratia Duhului Sfant!). Si ca sa ne asiguram ca un sfant nu gresete, adica vorbeste de la el si nu inspirat de Duhul Sfant, verificam daca ceea ce a spus/scris este confirmat de Sfintele Canoane sau de catre alti sfinti (in aceasta ar consta consensul patristic) – caci daca tot ceea ce sustin impreuna mai multi sfinti vine in contradictie cu Sfintele Canoane, atunci afirmatiile lor sunt in mod indubitabil false. Asa putem deosebi o zicere a unui sfant de la mintea sa omeneasca, fata de una inspirata de la Duhul Sfant. Iertare. Doamne ajuta! |
#269
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
Degeaba incerci sa prezinti doar anumite aspecte din viata Sf. Iosif Isihastul, realitatea ramane, el nu considera pe cei pe Stil Nou ca fiind fara Har. Pana si HOCNA are o parere mai echilibrata decat a voastra: "Our bishops (...) do not presume to know where grace is and where grace is not." Bogdan. |
#270
|
|||
|
|||
Faptul ca PF Bartolomeu s-a intalnit cu cuviosul Paisie este incantator.
Cuviosul Paisie era om Sfant in mare comuniune cu Dumnezeu vazand cu duhul cele ce se intamplau. Iar acum e in Rai cu sufletul. Eu nu prea stiu daca mai exista ce a scris Sfantul Nicodim Aghioritul sau ce a scris Sfantul Simeon Noul Teolog in original. Noi avem cam multe de la Sfintii Parinti crestini luate din Patrologia Greaca a lui Migne care a fost un scolastic catolic inselat de draci.Tipografia lui Migne unde tiparea acele carti a ars si Migne pana la urma a ajuns falit.Asta mi se pare ciudat,cam seamana a mustrarea lui Dumnezeu. Last edited by mihailt; 21.12.2009 at 11:37:55. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 12:48:10 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|