![]() |
![]() |
|
#2101
|
|||
|
|||
![]()
227. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Victor Roncea (II)
Fenomenul Zidaru aparține trecutului socio-cultural recent al României (Observația 4: Involuntar sau nu, aici se identifică “fenomenul Pucioasa” cu “fenomenul Zidaru”, căci cei doi soți artiști, M.Z. și V.Z., sunt încă văzuți ca “promotori” ai acestei facțiuni religioase ortodoxiste radicale). Anii ‘90 au fost marcați, printre alte schisme și confruntări, de erupția în spațiul public a unui tip de artă spiritualistă și totodată militantă, impregnată de un activism social fără precedent. Marian Zidaru, împreună cu Victoria Zidaru, erau promotorii acestui curent născut la confluența ideologiei unei facțiuni religioase ortodoxiste radicale, aceea a grupului monastic milenarist de la Pucioasa (Noul Ierusalim), suprapusă cu practica iconografică a unui misticism pătruns adînc în fibra artei autohtone. Din acest amalgam a rezultat un tip de artă religioasă produsă în tiraj de masă de un atelier coordonat de Marian Zidaru. (Observația 5: O mărturisire șocantă: în spatele lui M.Z., liderii pucioși au organizat șantierul unui consumism cultural fără precedent. Folosindu-se de cota de popularitate a lui M.Z., dar și de semnătura lui falsificată, pe care au diseminat-o într-un mod fraudulos, cu conotații penale, ei au aruncat pe piață mii de falsuri prezentate ca aretfacte “pseudo-zidărești”. Aceste falsuri erau de fapt ieșite din mâna unor sclavi anonimi ai liderilor pucioși, care alcătuiesc “Atelierul de creație și artă ortodoxă de la Pucioasa”, fiind menite să le satisfacă foamea tot mai nesățioasă de bani a liderilor) O artă explicit ancorată în social, în național și într-un bizar pragmatism (postmodernist) manifest în utilizarea celor mai noi tehnici artistice (video, computer). Integrarea ulterioară a acestei viziuni în sistemul cultural actual, în care Marian Zidaru, retras treptat din proiectul inițial, (Observația 6: Involuntar sau nu, cei care au făcut această reclamă dezvăluie ceea ce puțini știu, și anume că că Zidaru “s-a retras treptat din proiectul inițial” adică s-a desprins de secta care îl ținuse captiv vreme de circa 20 de ani, folosindu-se de faima și de banii lui) execută lucrări pentru mari firme autohtone, dar și pentru piața externă, culminînd cu cooptarea sa în echipa ce reprezintă România la Bienala de Arhitectură de la Veneția din 2008, pune mai multe probleme, pe care Artele Marțiale nu le vor eluda: raportul dintre ortodoxism, românism, reînnoirea națională spiritual-religioasă și consumism cultural, tensiunile dintre proiectul social-politic și aspirațiile artistice, travestiurile tradiției în epoca exotismelor individuale, cu corolarul acestora, aspirația către și confuzia în fața unui “brand” de țară incomod. La final de octombrie, Artele Marțiale ating puncte nevralgice ascunse ale mentalului colectiv. Accesul publicului este liber”. Adică un fel de societate culturală-multilateral-dezvoltată de spălat la creier (Observația 7: O revelație absolut pertinentă a lui V.R.: “spălarea creierelor” este o operație esențială în care excelează liderii pucioși, și pe care își fundamentează însăși perpetuarea speciei lor de șarlatani) care vrea totodată să atingă și punctul G al lui Patapievici… Lăsând gluma deoparte, relatez pe scurt despre reuniunea sectară de ieri (urmează să revin aici cu un Raport detaliat asupra “fenomenului” “Noul Ierusalim”) (Observația 8: O promisiune încă neonorată, deci cu atât mai necesară): Marian Zugravu se consideră membru al generației “optzeciste”; recunoaște că prima dată a intrat într-o biserică (a precizat de mai multe ori “de stil vechi”) în 1987, când s-a și spovedit pentru prima oară, la un “popă stilist”. (Observația 9: Mult mai interesant era să ne fi spus când a intrat M.Z. ultima dată într-o biserică autentică, fie ea și de stil vechi. Să tot fie vreo 15-18 ani de atunci, dar era bine dacă ne dădea el cifra exactă) Pe parcursul prelegerii sale a criticat în termeni extrem de duri Biserica Ortodoxă Română, “oficială”, inclusiv folosirea calendarului nou, considerat “străin poporului român”. A mai lăudat “Mișcarea Noul Ierusalim” și a declarat că asistăm la “clasicizarea fenomenului Pucioasa”, (Observația 10: Deși s-a desprins treptat de pucioși, Zidaru rămâne infectat cu virusul pucioșesc de negare vehementă a bisericii în care a fost botezat pe când era prunc, ignorând cu seninătate continuitatea ei apostolică. Acum, desprins de tutela sufocantă a liderilor pucioși, M.Z. a ajuns ca el însuși să anunțe “clasicizarea fenomenului Pucioasa” – ceea ce de fapt este cronica voalată a unei morți anunțate a sectei) în timp ce pe un ecran se derulau imagini cu “operele” sale, precum si diverse filmulețe “artistice”, între care unele în care erau jucate tot felul de scenete cu el și soția lui, Victoria. Printre aceste imagini, harta României pe care erau suprapuse cuvinte ca “Cer”, “Cuvântul lui Dumnezeu”, “Pucioasa”. (Observația 11: Deși a ieșit de sub tutela liderilor pucioși, M.Z. încă mai păstrează un respect paralizant față de predicile ingenioase ale Mihaelei, intitulate generic “Cuvântul lui Dumnezeu”. Este ca un copil înghețat de frică atunci când vede varga cu care mama lui îl mai altoiește din când în când. “Cuvântul” este varga cu care și el a fost “altoit” de Mihaela de atâtea ori, și tocmai de aceea el a rămas cu respectul pavlovian cuvenit față de această făcătură meșteșugită, chiar dacă respectul lui față de purtătoarea de vergi s-a transformat de mult în cea mai substanțială scârbă) |
#2102
|
|||
|
|||
![]()
227. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Victor Roncea (III)
Într-unul dintre filme apărea harta României, din scoarță de copac, pusă pe un foc în interiorul unei alte hărți a României. Imaginile aduceau perfect aminte observatorului avizat de “arta ICR” a “teroristului-vizual” Benedek Levente, care, folosindu-se și el de conturul hărții țării a suprapus imagini obscene peste România. De altfel, “moderatorul”, “criticul” Erwin Kessler – care a apărat expoziția anti-românească a lui Benedek Levente (Observația 12: V.R. demască fără menajamente rromânismul original al lui Erwin Kessler, care se folosește cu abilitate de efuziunile patriotice ale lui M.Z., artistul angoasat la propriu de focul apocaliptic care stă să vină, pentru a scoate castanele încinse în foc pe care le-au semănat alți “rromâni” precum Benedek Levente, pe alte “vetre românești”, expoziții-scandal de aiurea) într-o emisiune realizată de Realitatea TV și care ar fi, conform Wikipedia, “un filosof român” bursier al Colegiului Noua Europă -, nu a pierdut prilejul să compare pozitiv lucrările lui Zugravu cu cele ale expoziției-scandal de la New York (poneiul cu zvastică, menora profanată, Fecioara Maria ironizată, etc). Pentru avizați este clar că după aceste mizerii ordinare, la care se adaugă expoziția porno-satanistă din Germania, ICR a început o adevarată campanie de imagine prin introducerea unor noi manifestări, mai “clasice” – expoziții ale lui Mircia Dumitrescu sau Vasile Celmare, etc -, pentru a arunca în fața Comisiei de anchetă a Senatului o perdea de fum asupra direcțiilor reale, anti-românești. Revenind la “reînnoirea națională spiritual-religioasă” pe care vrea sa ne-o servească “avangardist” secta ICR, în timpul discuțiilor de ieri din impozantul si nemeritatul sediu din Aleea Alexandru s-a declarat chiar că “trecerea la Biserica Rusă ar fi cea mai mare dovadă de patriotism român”. (Observația 13: Este limpede că infestarea cu virusul schismei nu-și găsește cu ușurință soluția curativă. Ba mai mult, tendințele schismatice ale pucioșilor s-ar putea să se dovedească nevindecabile pentru totdeauna) O reacție normală a venit din partea criticului de artă Pavel Șușara, care a declarat că nu poate fi de acord cu Zugravu, pe care l-a considerat drept un “Rasputin optzecist”, un produs de consum, (Observația 14: Inițial , M.Z. n-a fost un produs de consum, dar a fost împins lent spre acest statut de către liderii pucioși) care și-a propus doar să șocheze (afirmație valabilă si pentru alți “artiști” ICR – nota mea). În timp ce s-a găsit, totuși, o voce care să afirme că nu a găsit nimic ortodox în “operele” lui Zugravu, “teologul” Erwin Kessler și-a permis să-l definească pe Zugravu drept “ultra-ortodox” în opoziție cu credincioșii majoritari ai acestei țări, catalogați drept “neo-ortodocși”… (Observația 15: Gândirea kessleristă se dovedește a fi simplistă și procustiană. E.K. se rezumă la a extrage din logosul lui M.Z. exclusiv propensiunea lui spre stilul religios cel vechi [pentru care artistul calendarist ar fi gata să sărute și tureatca muscalului] plasându-l imediat în categoria “vechilor ortodocși” – iar în traducere modernă, “ultra-ortodocși”. Pentru creștinii majoritari nu le rămâne decât cealaltă alternativă, pe care E.K. le-o dăruiește cu generozitate: “neo-”, sugerând probabil un fel de contaminare incurabilă cu boala secolului) Așa că, fraților, deși își închipuie că-și poate spăla imaginea, gașca neo-kominternistă creată de Brucan, Tismăneanu-Patapievici-Pleșu-Liiceanu-Dinescu & Coop – GDS-noul PCR, Secta ICR – nu reușeste decât să se adâncească din ce în ce mai mult în mlaștina rece a celui mai întunecat iad pamântean. Într-adevăr, Părintele Nicolae de la Rohia a definit perfect scopurile acestor adepți ai cultului lui Mamona, cu toate măștile lor: „Demonismul face și el progrese, doar n-o să stea el singur în afara evoluției: înainte victima era torturată și omorâtă. Acum i se ia și duhul, să rămână – spiritualicește – jupuită de vie“.(Observația 16: Lucrând după principiul “o mână spală pe alta, și amândouă, obrazul”, sectele politice și cele religioase găsesc un punct de confluență comun: diabolizarea programatică a acestui popor necăjit, căruia i se servesc acadele otrăvite cu denumiri aburitoare: rromânism, ultra-orthodoxism, pucioșism și neo-kesslerism, pentru a-l ameți bine, ca să nu țipe atunci când va fi jupuit de viu) |
#2103
|
|||
|
|||
![]()
228. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Liviu Dobre (I)
Pe situl “adevărul.ro” (Adevărul de Târgoviște) a apărut pe 18 iunie a.c. un articol intitulat Timp liber: „Noul Ierusalim”, cetatea sfântă din Glodeni Vale avându-l ca autor pe Liviu Dobre. Reproducem în continuare acest articol, cu precizarea că observațiile din paranteze aparțin autoarei acestei analize: Comunitatea creștină de la biserica din localitatea dâmbovițeană funcționează după reguli proprii. Dincolo de porțile impunătoare din lemn masiv, călugării și maicile sculptează, pictează și fac rugăciuni pentru binele omenirii. În Glodeni Vale există o comunitate de creștini ortodoxi izolată (Observația 1.: Credincioșii pucioși sunt ei creștini, dar numai ortodocși nu mai sunt – deși au fost cândva, prin anii ’60 ai secolului trecut. Nici călugări și nici maici nu sunt și n-au fost vreodată, deci beneficiază în mod fraudulos de aceste apelative. Niciun “călugăr” pucios nu a fost tuns vreodată în monahism, niciunul nu face ascultare de episcopul locului, niciunul nu se îmbracă în haină călugărească, niciunul nu s-a învrednicit a fi numit stareț ca să-i păstorească pe semenii săi. În schimb, “mănăstirea” de la Pucioasa nu este numai de călugări, ci este mixtă, ceea ce este cel puțin o ciudățenie în lumea ortodoxă. Și cum de n-a observat L.D. atâta lucru, ca să intre pe loc la bănuieli? El nu vede că e mănăstire mixtă, dar o vede că e “izolată”. Ortodoxia poate admite, eventual, izolarea celor care duc cu binecuvântare viață pustnicească, dar în nici un caz nu admite schisma, care este cu totul altceva. Or, la Pucioasa este vorba de o mișcare creștină eretică și schismatică, autointitulată “Noul Ierusalim”, nerecunoscută ca atare de niciuna dintre Bisericile Ortodoxe Autocefale, deci este desprinsă de Ortodoxie), care trăiesc la biserica “Noul Ierusalim”, așa cum au denumit-o, și care au modul lor propriu de a-și manifesta religiozitatea. “Biserica noastră se află în dialog cu cei de acolo, pentru ca modaliteatea lor de exprimare a credinței să fie integrată cât mai fidel canonicității tradiției spiritual răsăritene. La "Noul Ierusalim" există și un atelier realizat de soții Zidaru, cunoscuți artiști plastici”, a declarat pentru Adevărul de Seară Marian Puiescu, purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Târgoviște. (Observația 2.: Faptul că episcopul locului denotă o răbdare apostolică și o disponibilitate spre dialog cu pucioșii nu trebuie interpretat în mod automat ca o slăbiciune, sau ca o legitimare tacită a sectei, ci mai degrabă ca un demers înțelept. Pucioșii au rămas mereu niște răzvrătiți îngâmfați, care au preferat neascultarea canonică de chiriarhul locului, în loc să experimenteze umilința pe care o propovăduiesc cu atâta patos în scrierile lor apocrife. Scopul acestei atitudini irenice a chiriarhului este cu totul altul: acela de a da posibilitate pucioșilor rătăciți și celor înșelați de ei să se întoarcă în sânul bisericii în care au fost botezați: Biserica Ortodoxă Română. Dar care e poziția liderilor pucioși față de această mână întinsă din partea Bisericii Mame? Ei promovează un dialog al surzilor, fiind intransigenți și refractari la orice propunere care li s-a făcut de-a lungul vremii, și li se mai face încă, de a renunța la trufia neoprotestantă de a se considera ei singurii mântuiți, aleși și predestinați să-i mântuiască și pe alții [mai precis, toată omenirea de pe glob!!], de a respecta învățătura ortodoxă tradițională și ascultarea canonică, renunțând definitiv la evangheliile lor apocrife) Puteți vizita “casa întâlnirii” sau “grădina întâlnirii” Grădina acestei biserici este un spațiu impunător, prin porțile de lemn ce acoperă aproape în totalitate ceea ce se află dincolo de ele. Adepții acestui stil de viață se ocupă cu diverse îndeletniciri precum pictura și sculptura, dar și redactarea unei reviste lunare și chiar a unei cărți. Complexul creștin este format din “căsuța din deal”, locul unde își petrec cea mai mare parte din timp, “casa întâlnirii”, “grădina întâlnirii”, cu amfiteatru de festivități cultural-creștine, “cortul întâlnirii” și zece fântâni. Tocmai pentru că nu vor să aibă de-a face cu lucrurile moderne, nu ne-au permis să îi pozăm. (Observația 3.: Dacă ar fi observat Liviu Dobre câte telefoane mobile au pucioșii și câte mașini Peugeot, atunci nu s-ar fi lăsat atât de ușor mințit și ar fi înțeles că altul trebuie să fie adevăratul motiv al pucioșilor, pentru care ei evită să fie trași în poză. Liderii pucioși sunt obsedați de ideea de a rămâne cât mai mult în anonimat, pe de o parte, pentru a putea să-i dirijeze mai bine din umbră pe supușii lor, fără riscul de a fi atacați direct de ziariști incomozi care analizează fiecare amănunt și despică firul în patru. Pe de altă parte, ei au concepția bolnăvicioasă că pozele lor ar putea fi folosite de presupușii lor rivali, ca să li se facă blesteme și farmece, și în felul acesta să-și piardă puterea ocultă de care – cred ei – dispun) În schimb, au fost de accord să stea de vorbă cu noi. (Observația 4.: Ceea ce i se pare lui Liviu Dobre a fi o concesie, este de fapt un interes bine calculat. Pucioșii pot astfel să-și facă singuri reclamă, așa cum vor, spunându-i ziaristului tot soiul de lucruri neverificabile, dar aparent credibile) “Știm că oamenii de aici au o părere greșită despre noi, însă cu timpul unii dintre ei au înțeles că suntem și noi oameni normali, devotați lui Dumnezeu. (Observația 5.: Nu devoțiunea față de Dumnezeu li se contestă pucioșilor, ci modul eretic și schismatic în care ei o practică. În ce privește normalitatea, ce folos că o comunitate întreagă e alcătuită din oameni normali, dacă ei sunt conduși haotic și discreționar de 1-2 lideri dezaxați, “despoți luminați”, dar cu probleme psihice notorii în antecedente) S-au mai schimbat și ei”, mărturisesc aceștia. (Observația 6.: Și lupul își schimbă părul, odată cu anotimpurile) |
#2104
|
|||
|
|||
![]()
228. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Liviu Dobre (II)
Trăiesc sănătos Sunt imuni la tot ceea ce este nou în societate. (Observația 7.: Exceptând telefoanele mobile, calculatoarele personale, mașinile Peugeot scumpe, cositoarele mecanice, “drujbele”, gaterele, încălzirea în pardoseală, purificatoarele de aer, curele prelungite cu Dioptron, electricitatea și gazul metan, ei folosesc într-adevăr puțurile din curte în loc de apă curentă și puțul absorbant în loc de canalizare) Sunt vegetarieni, iar toate preparatele sunt făcute de către aceștia și nu cumpărate. (Observația 8.: Exceptând untdelemnul, făina, cartofii, fasolea, broccoli, avocado și portocalele, care se cumpără de pe piața liberă) Nu folosesc televizorul (Observația 9.: Decât foarte rar; ultima dată l-au folosit ca să facă o vizionare colectivă a filmului “Ostrov”) și renunță la adoptarea unui stil de viață cât mai comod. (Observația 10.: Exceptând mașinile de lux Peugeot, telefoanele mobile, etc...) Nu au nevoie de bani (Observația 11.: Nu au nevoie, dar se folosesc de ei din plin) și nici de alte bunuri (Observația 12.: Exceptând cele pe care le-am enumerat deja, și care nu sunt decât o parte), au acolo tot ce le trebuie. “Noi n-avem nevoie de alimente (Observația 13.: Ca și când ar trăi cu aer) sau de bani, dacă cineva dorește să ne ajute poate cumpăra icoanele noastre. (Observația 14.: Icoane care se cumpără pe bani grei, deși ei zic că n-au nevoie de bani. N-au nevoie nu pentru că n-ar avea nevoie, ci pentru că sunt sponsorizați din greu de unii simpatizanți mai săraci cu duhul – cum ar fi V.P., care le varsă lunar câteva mii bune de lei, adică o bună parte din ceea ce fură el de la cazinourile unde este angajat ca superintendent, în speranța că făcându-I parte lui Dumnezeu din ce a furat el, Acesta o să-i mai ierte și lui din păcate, inclusiv încălcarea poruncii a opta) Degeaba mergeți la mănăstiri să dați bani (Observația 15.: Altfel spus, nu mai dați bani la mănăstiri ca să vă puneți bine cu Dumnezeu, veniți la noi, la Pucioasa, și cumpărați icoanele noastre făcătoare de minuni) și credeți că e ca într-o bancă și aveți ceva asigurat, pentru că nu este așa. Dacă nu-ți îmbunătățești viața, dacă nu devii mai bun, nu reușești să te apropii de Dumnezeu și rugăciunile plătite nu ajung la El”, spune o maică (Observația 16.: Nici “maicile” de la Pucioasa nu sunt călugărițe adevărate, ci sunt niște false maici. Niciuna nu are tundere în monahism, exceptând 3-4 maici autentice, dar care stau la Târgoviște, nu la Pucioasa. Pucioșii s-au obișnuit atât de mult cu propriile lor fraude, încât nici nu le mai sesizează, așa că atunci când mint, mint fără să clipească) în vârstă de 27 de ani. Creștinii de la “Noul Ierusalim” sunt oameni primitori, sociabili și îi tratează cu ospitalitate pe cei ce îi vizitează. Turiștii au ce vedea acolo, biserica având un stil unic, aparte, diferit de restul bisericilor din țară. (Observația 17.: Turiștii nu pot vedea biserica decât de dincolo de porțile care o străjuiesc. Concepția pucioșilor este că cei veniți din exterior sunt atât de păcătoși, încât nu au voie să intre în această biserică. De altfel, chiar dintre pucioși, doar un procentaj extrem de mic au acest drept: numai liderii lor și câțiva sfetnici de nădejde de-ai acestora) “Sunt artiști, sculptează foarte frumos în lemn. Chiar dacă convingerile lor religioase sunt uneori exagerate, (Observația 18.: Folosirea cuvântului “uneori” este improprie. Pucioșii nu renunță niciodată la “exagerările” lor – în fapt, este vorba de niște erezii – căci sunt deosebit de consecvenți în încăpățânarea lor. De asemenea, liderii pucioși au grijă să-i alimenteze zilnic cu îndoctrinări specifice, ca nu cumva să le slăbească zelul, care ajunge la unii să se apropie de fanatism) aceștia sunt creștini adevărați”, spune Maria Stan, o enoriașă care a avut ocazia să-i cunoască. Citat: “Am fost acolo și am văzut biserica. (Observația 19.: Când vezi o biserică doar pe dinafară, printre crăpăturile porților ferecate, este incorect să spui la modul general “am văzut biserica”) M-au fascinat porțile imense de la intrare, care ascund tot ce se află în curte, dar și cupola bisericii, construită în scări. Este o construcție ce merită văzută măcar o dată”, spune Oana Despa, o tânără de 18 ani. Concluzii: Ca și alți ziariști ( Cristian Tabără, de exemplu) Liviu Dobre pleacă de la premisa că cei cercetați de el la Pucioasa spun numai și numai adevărul. El ia de bun tot ce i se “servește” la Pucioasa, fără a bănui măcar că lucrurile stau cu totul diferit decât apar ele la prima vedere. O minimă precauție ar fi trebuit să-l determine la o cercetare mai atentă, nu doar să se rezume la păreri ale unor vizitatori ocazionali sau de la distanță, în completare la descrierea interesată pe care pucioșii și-au făcut-o lor înșile. Și, nu lipsit de importanță ar fi și următorul aspect: ce argumente a adus în text autorul, care să justifice folosirea ușuratică în titlu a sintagmei “cetate sfântă”? |
#2105
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci am șters porcii de slănină din text ca să nu alunece mintea mea în noroi de tină și m-am cam și săturat să-mi tot deschidă ele mie ochii mei și să mă învețe ele pe mine prostul satului cum anume trebuie musai eu ca să pricep... veziDoamne așa după cum le cântă lor nenia ca de frică să cred și eu în ceea ce-mi ghicește tanti grijania în zaț de cafia neagră... că altfel mă dau ei pe mâna lui ispisisikaa eliberată din lesă și pe mâna ciocului eretelui ce șade pe umărul drept a lui nenia... ca să mă scoată înaintea clasei sau să-mi puie poza pe site la panoul de onoare pootoareoare cum au făcut cu guvernul și cu cei care l-au votat ca să nu cadă. Nici n-am cutezat să-ți citesc observațiile și concluziile căci sunt sigur că iar s-a săvârșit din minteres autosuicid moral și autobârfă publică pentru aplauze și medalii și premii în bani sperați ce or să vie de la nenia și pretenii lui de cârcârciumă. Dar nu te condamn ci n-ai decât să te autocrezi, tot ceea ce debitezi... criticând sau analizând. Poftă bună și să-ți fie de bine. Dar eu nu servesc ca să nu mi se aplece de la bilă sau de la ficat sau de la fiară sau să nu mă apuce ceva. Știi dumneata ce și cine și care fiară... aia roșie. Last edited by vsovivi; 21.06.2010 at 18:09:03. |
#2106
|
|||
|
|||
![]()
Și tuturor credincioșilor în Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu, le dedic această frumoasă învățătură... iar dacă a căzut careva atunci să cânte cu mine... așa așa.
Last edited by vsovivi; 21.06.2010 at 19:59:40. |
#2107
|
|||
|
|||
![]()
229. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Liviu Ioan Stoiciu (I)
Pe situl personal, Liviu Ioan Stoiciu a postat în data de 28 aprilie a.c. un articol intitulat „Am căzut în cealaltă extremă, România e buricul pământului. Probă de misticism” Reproducem în continuare acest articol, în care se fac referiri și la fenomenul „Noul Ierusalim” de la Pucioasa, cu precizarea că observațiile din paranteze aparțin autoarei analizei de față. Miercuri, 28 aprilie 2010. Îmi pierd răbdarea. Am început să cădem în cealaltă extremă – a binelui cu orice preț, a faptului că România e ocolită de Apocalipsa din 2012! Și că România nu va avea de suferit cine știe ce de pe urma marelui cutremur anunțat din acest an, să stăm liniștiți… (Observația 1. Pucioșii, ca și dogarii de altfel, „proorociseră” că marele cutremur va avea loc încă din data de 1 mai 2009, sau pe-aproape. Comentarii pe această temă au apărut în postările 107. Vine sfârșitul lumii! [ http://noul-ierusalim.info/?p=640 ] și 110. Încă n-am scăpat de Marele Cutremur [ http://noul-ierusalim.info/?p=659 ]) Românii și-au amintit de un vizionar indian care a trăit la începutul secolului trecut și care ne-a asigurat că România va fi raiul pe pământ. (Observația 2. Pucioșii, nu numai că l-au pastișat pe Sundar Singh, propovăduind și ei raiul pe pământ în România, dar pretind că l-au și împlinit la ei, la Pucioasa, și vor să-l exporte acum în toată lumea largă ) Las la o parte faptul că România, după această viziune, n-a avut parte decât de dezastrul cutremurului din 1940, de dictatura neagră a lui Carol II, de războiul mondial (în care am avut statut de înfrânți) și de ocupație, de totalitarism roșu și de alt dictator, Ceaușescu, iar în 1977 de alt cutremur devastator – și că numai așa nu poate să arate raiul pe pământ, ca în România. Dar toți speră că vizionarul indian s-a referit, la începutul secolului XX, la o Românie a acestui secol, XXI, aflat în fața Apocalipsei. Totuși, cine n-are proprietatea cuvintelor? Să mai pun la socoteală că după 20 de ani de postcomunism românii primesc salarii exclusiv din împrumuturi, statul român fiind dator vândut? Ce poate fi mai nesigur și mai trist, decât la români? Și că raiul pe pământul român nu poate să însemneze sărăcie, corupție, mizerie, cât încape? (Observația 3. Și totuși, pucioșii propovăduiesc sărăcia lucie și renunțarea de bunăvoie la orice brumă de agoniseală pentru traiul bun pe pământ – vezi articolul 225. Liderii pucioși propovăduiesc sărăcia poporului român [ http://noul-ierusalim.info/?p=1682 ] ) Fiindcă în principal de ele a avut parte românul de rând de când a aflat că România e raiul pe pământ de la vizionarul indian. Dar poate de aici înainte, poate chiar începând cu acest an, totul se va aranja. Conform vizionarului indian: “Romania va trece prin mai multe faze de transformari fundamentale, devenind, in cele din urma, gratie spiritualizarii ei exemplare, un veritabil focar spiritual, ce va putea fi comparat cu miticul Nou Cannan, iar Bucurestiul se va transforma intr-un centru esential al acestui foc. Capitala, polul spiritual al planetei, va fi aproape in intregime reconstruita, ramanand in cele din urma o aranjare de constructii, in forma inelara, avand 7 kilometri in diametru si va fi considerata de toate popoarele drept un veritabil Nou Ierusalim pamantesc”, se arata in profetiile lui Sundar Singh. (Observația 4. În fine, o deosebire esențială: pucioșii pretind că Noul Ierusalim pământesc a fost deja zidit la Pucioasa, la un diametru mult mai mic:15-20 de metri cel mult ) Dacă aveți răbdare, vă invit să citiți toată profeția evanghelistului creștin indian Sundar Singh despre sfârșitul lumii, dați click pe Profetiile Lui Sundar Singh. Mintea mea refuză să se concentreze la aceste profeții, mai exact se blochează: de ce ar fi românii acum „poporul ales” (conform profețiilor acestui indian), după ce până acum evreii se considerau „popor ales”? (Observația 5. Ajunși la această sintagmă – „poporul ales” – nu putem să nu reamintim aici că pucioșii se declară a fi doar ei „poporul ales”, adică „noul Israel”, care a zidit „Noul Ierusalim”, în „noul Canaan”, și în noul Eden” care este Rromânia, țărișoara noastră, ca să realizăm că alienarea pseudo-mesianică a fost adusă la paroxism ) Mărturisesc, citind numai citatul reprodus aici, mă sperie ideea că Bucureștiul ar putea fi reconstruit în totalitate – asta ar putea să însemneze că va fi pus la pământ de marele cutremur anunțat pentru acest an (alt vizionar crede că va avea loc mai spre toamnă). E normal să credem în steaua noastră ca națiune, dar chiar într-atât? Pe de altă parte, în România marele cutremur anunțat va avea părțile lui bune, ne asigură vizionara Carmen Harra (fostă cântăreață de muzică ușoară, care și-a descoperit noua vocație în SUA): Va spun clar ca in 2010 va fi un cutremur si in Romania! Va fi un cutremur care va fi mult mai mare decat cel din 1977, desi nu vor fi mai multi morti si raniti ca atunci, de asta va asigur. Asta este partea buna a lucrurilor: ca, desi va avea o mare magnitudine, nu vor fi la fel de multi morti si raniti. Cutremurul nu va fi chiar acum, ci candva la sfarsitul verii acesteia, spre toamna. Să dea Dumnezeu să aibă dreptate, să fie un fleac tot acest mare cutremur, dar nu vi se pare că e prea de tot? Am căzut în misticism, România e ocrotită de Dumnezeu, e Grădina Maicii Domnului (a spus-o chiar Papa Ioan Paul al II-lea la București, nu?), aici va fi Noul Ierusalim. (Observația 6. Dar chiar și este! Poate cineva să ignore existența Noului Ierusalim de la Pucioasa? Problema este că nu e singurul Nou Ierusalim de pe pământ, căci sunt mai multe, deci se impune imperios o selecție, pentru a vedea dacă vreunul dintre ele se apropie măcar la dimensiuni – dacă nu și la aspirații – cu cel proorocit în cartea Apocalipsei ) De altfel, iau seama acum, datorită acestui profet s-a ridicat lângă Pucioasa Noul Ierusalim (pus la cale de doi artiști plastici plini de har, Zidaru). (Observația 7. Ca și alți comentatori, L.I.S. este și el tributar unei dezinformări bine orchestrate de către liderii pucioși. Nu Zidarii au pus la cale zidirea Noului Ierusalim de la Pucioasa, ci „proorocii” pucioși care au statut de lideri actuali. Zidarii au venit doar cu ceva idei referitoare la arhitectura locașului și –mai important – au venit cu contribuții financiare substanțiale, care au permis zidirea propriu-zisă ) E un loc fascinant acest loc de rugăciune de lângă Pucioasa, de la Glodeni, „al unor sectanți isteți” (la care ortodocșii se tem să meargă să se închine). (Observația 8. Chiar dacă ar merge, ortodocșii tot n-ar fi primiți, căci pucioșii se cred proprietarii exclusivi ai „sfintei sfintelor”. Este forma subtilă prin care L.I.S. sugerează că pucioșii au derapat de la ortodoxie, adică sunt de-a dretul sectari) Citiți, dacă aveți timp și http://j-lorber.com/Romania/profetii/profetii.html (aveți de ales între Profețiile lui Sundar Singh, Profețiile de la Fatima sau Apocalipsa lui Ioan sau Profețiile de la Mănăstirea Noul Ierusalim de la Pucioasa, le deschideți pe rând, dând click pe titluri). Fotografiile din această pagină de jurnal online sunt făcute la Noul Iersualim din Glodeni-Pucioasa. Tematica se complică, e magică. Vă invit să vedeți și un film video de la fața locului (realizat de un teolog), (Observația 9. Este vorba de filmulețul lui Cristi Tabără, despre pucioși. L.I.S. nu a descoperit , se pare, versiunea subtitrată a filmului, prezentată în articolul 89.Radiografia unei secte - Noul Ierusalim de la Pucioasa [http://www.noul-ierusalim.info/public/nip.mpg], în care se dezvăluie și unele aspecte ceva mai incomode) dați click pe http://video.google.com/videoplay?do...9667060485078# |
#2108
|
|||
|
|||
![]()
ba ovi eu te slut,nu te-am mai vazut demult.ba tot mare tare si frumos esti,tot te lovesc astia si tu esti tot in picioare bravo tie ba tu ai coiful lui menumorut daia esti tare,astia tot iti dau in freza si tu nu ii auzi deloc.
Last edited by trifiacob; 23.06.2010 at 17:57:11. |
#2109
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci dragul meu, te salut și eu cu drag și smerenie deși habar n-am cine ești, că doar ști că-s păcătos și uituc dar aceștia care nu cred în Cuvântul lui Dumnezeu nu în mine dau ei mereu ci în propriile lor credințe, se surpă pe ei înșiși, sufletul lor și-l pierd, mintea lor li se risipește și se împrăștie inima lor, viața le devine pustie, iar eu am tot încercat iată în zadar să-i opresc, că nu li s-a dat de sus să creadă și ei, ca să nu mai hulească... deci nu-i condamn ci îi plâng, fiindcă i-a înghițit luțifer... i-a înghițit necredința și vor orbi treptat căci despărțirea de Domnul te duce la lipsa iubirii curate... și vrând nevrând se vor umple de hulă... adică nemulțumire, îngâmfare și răzbunare din pismă pentru lăcomie căzând în deznădejde, disperare, dezbinare și dezmăț. Spune tu ce să le mai spun? Că în inima lor nu s-a schimbat nimic, ci iată cum colega mea dușmancă MM repetă aceleași argumente unse cu slănină până în pânzele albe sperând ea că repetarea minciunii va fi socotită de cineva Adevăr... Păi doar fricoșii vor fi pavlovizați prin minciună iar unii practică autopavlovizarea... iar curajoșii nu se lasă păcăliți cu bomboane și flatări ci ei vor cunoaște Dreptatea căci nu se vor teme ca să-și recunoască vina și păcatele și nu vor fugi de frica mustrării spre îndreptare și nu-și vor ascunde capul în nisisip ci vor căuta și vor găsi răspunsul mult dorit căci vor călători cu întrebarea până la sfârșit... Deci nu trebuie să mă lauzi pe mine că eu sigur n-am nici un merit ci... de sus se dau cele bune celor care se străduie să le ia... iar eu nici măcar nu m-am străduit să rabd ceva și iată Domnul mi le-a dat cu carul nu numai cu paharul... pentru că are milă mai multă de cei proști așa ca mine... de nevrednici... de neînțelepți... Dar eu nu pricep de ce sunt unii atât de înverșunați împotriva Cuvântului lui Dumnezeu? Să aibă ei ceva păcate atât de grele încât cred că nu mai au întoarcere? Sau pur și simplu nu vor să mai creadă căci s-au săturat... Păi sigur că da, căci dacă ei s-ar încumeta să creadă, atunci credința lor cere o viață conform cu ea, și ei vor probabil să se distreze în gLume la nesfârșit deci n-au nevoie de Credință... Păi cine nu le dă lor libertatea asta? N-au decât să facă ce poftesc, dar pentru ce nu încap ei unii de alții? Nu știu, probabil e duhul minciunii măririi de sine care-i bântuie și nu-i lasă spre umilință ci le insuflă se voiască mereu un soi de răzbunare hulitoare... le place mai mult cruma duhovnicească și funcția de călău simpatic și fascinant ca vătaf pe domeniul lui nenia decât cea de măgăruș tăcut sub povară... deci precis nu vor să mai asculte... dar e treaba lor că eu nu vreau să asculte ei ci aș vrea să pot să ascult eu însumi... că mântuirea mea o caut și nu supunerea lor sau a altora... Deci dragul meu, te salut și sper să te văd mai sus decât mine căci habar n-am cine ești dar cu siguranță ești mai înțelept ca și mine, eu marele păcătos mirean din poBor, tânărul moșul putregaiul mânca v-ar raiul. Last edited by vsovivi; 23.06.2010 at 22:07:55. |
#2110
|
|||
|
|||
![]()
230. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Ion Zubașcu (I)
La adresa de net http://www.observatorcultural.ro/Fum...s_details.html a apărut un articol în care poetul și ziaristul Ion Zubașcu ia apărarea pucioșilor, convins fiind că aceștia fac parte dintr-o listă mai largă de ținte false ale “serviciilor” oculte, succesoare ale defunctei Securități, care vizează prin diversiuni meșteșugite consolidarea puterii stăpânilor lor, pe care îi slujesc cu orice preț, chiar cu riscul destabilizării României. În viziunea lui I.Z., aceste ținte false se numesc pe rând “teroriștii revoluției” , Gregorian Bivolaru, “minerii care au venit să planteze flori în Piața Universității”, „ungurii care vor sa ocupe Ardealul“, “apocalipsa Noului Ierusalim”, „puciul de la Patriarhie“, “invazia Martorilor lui Iehova“ și “doctorul Niculescu, care ucide bolnavii de cancer cu otravă pentru gândacii de bucătărie” , iar manevrele țesute în jurul acestor personaje sunt, nici mai mult, nici mai puțin, pași oculți către o nouă dictatură. Alături de Bivolaru și de doctorul Niculescu își găsesc așadar și liderii sectanți de la Pucioasa un locșor răsărit în panoplia “țintelor” luate pe nedrept în vizor de “noii securiști” ai României, motiv pentru care I.Z. le plânge pucioșilor pe umăr, impresionat la culme de “uriașele nedreptăți” cărora le-au căzut și ei victime. Nu este niciun secret că I.Z. a fost unul dintre invitații de onoare ai pucioșilor la câteva “Festivale ale Ortodoxiei Românești”, organizate în “Grădina Întâlnirii” de la Glodeni, unde Zubașcu a putut să se desfășoare “artistic” pe scenă, fie recitând poezii proprii, fie cântând din producțiile folk maramureșene. Ulterior, Ion Zubașcu și-a exprimat gratitudinea față de pucioși prin ample articole laudative publicate în suplimentul literar Aldine al ziarului România Liberă. Reproducem în continuare secvențe din acest articol, cu precizarea că observațiile din paranteze aparțin autoarei acestei analize: „Fumigena“ Gregorian Bivolaru, doar o secventa dintr-o lunga serie de diversiuni puse la cale de „servicii“ in momentele dificile ale puterii politice Autor: Ion ZUBAȘCU Modelul tuturor diversiunilor cu rezonanta nationala, in Romania celor 14 ani de domnie a cuplului Iliescu-Teoctist, este – fara indoiala – atacul „teroristilor“ din decembrie 1989, descrisi ca fiind tipi atletici, inarmati pina in dinti, drogati si care „trag din orice pozitie“. Psihoza aceasta a „teroristilor“ niciodata prinsi sau dovediti, completata cu aratarea obsesiva la tv a unor aparate rudimentare, despre care se spunea cu spaima ba ca sint bombe care vor arunca Televiziunea in aer, ba ca sint masini de fabricat dolari (in casa lui Ion Ratiu, devastata de „mineri“), a fost intretinuta cu consecventa pe parcursul celor 14 ani de fragila democratie, conform scenariului verificat de-a lungul timpului, din preistorie pina azi, ca un dusman pare cu atit mai amenintator cu cit este descris in termeni cit mai nebulosi, putindu-i-se astfel atribui cele mai infricosatoare actiuni, care vizeaza – desigur – destabilizarea nucleului identitar de credinte si mentalitati, unanim acceptate de bunul-simt traditional. [...] Primejdia „ungurilor care vor sa ocupe Ardealul“ O diversiune indelung intretinuta, in special de partide si miscari ultranationaliste, extremiste, a fost aceea a „ungurilor care vor sa ocupe Ardealul“. [...] Apocalipsa „Noului Ierusalim“ Pe masura ce societatea romaneasca postdecembrista se mai inchega in structuri cu minima stabilitate, agramatii diversiunii au parasit treptat zona politica si nationalista (razboaiele de purificare etnica din fosta Iugoslavie si interventia americana i-au indepartat definitiv de acest debuseu al deriziunii) si s-au indreptat spre culoarul vast si profitabil al credintelor si mentalitatilor adinc inradacinate. O data cu descoperirea acestui teritoriu, prin anii ’93-’94, urmatoarele diversiuni de anvergura nationala se vor face zgindarind aceste „straturi geologice“ ale nebuloasei psihismului colectiv. Intre acestea, Manastirea „Noul Ierusalim“ a dobindit o spectaculoasa, dar la fel de trecatoare notorietate publica.(Observația 1.: Așa-zisa “mănăstire Noul Ierusalim” este o organizație religioasă frauduloasă. În realitate, titulatura de “mănăstire” este un fals răsunător, căci viețuitorii “mănăstirii Noul Ierusalim” nu sunt călugări, nu au tundere în monahism, nu respectă canoanele, nu fac ascultare de chiriarhul locului, nu se îmbracă niciodată în straie monahale, nu au o conducere locală a cărei autoritate o reprezintă starețul, și, mai ales, au o organizare mixtă, nemaiîntâlnită nicăieri în monahismul creștin. Cât privește “notorietatea publică”, ea nu a fost lansată de oarecari ziariști curioși, dornici de a face senzație cu subiecte insolite și incitante, ci este rezultatul unei opțiuni deliberate a liderilor pucioși de a ieși la rampă și a-și face publicitate, cu scopul de a racola prozeliți și, mai ales, susținători financiari devotați. După ce toată lumea s-a lămurit că spectaculoasele “proorocii” ale pucioșilor sunt niște banale fumigene sectare, bazate pe exagerări și insinuări mincinoase, evident că interesul tuturor față de pucioși a scăzut dramatic) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Fenomenul Posaga | poster | Exorcismul | 13 | 13.01.2015 14:22:59 |
Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 11:13:01 |
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti | geo.nektarios | Secte si culte | 3 | 01.04.2011 17:38:21 |
mesaj de la noul ierusalim | anaana71 | Secte si culte | 417 | 31.01.2011 15:31:40 |
|