Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #81  
Vechi 07.01.2010, 11:36:56
mihaelamir mihaelamir is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 28.11.2009
Mesaje: 14
Implicit nu mai sarbatorim Inaltarea?

Am verificat 2 calendare inclusiv cel de pe site si nu am gasit Inaltarea Domnului. Intr-un calendar scos de Arhiepiscopia Targovistei sarbatoarea aceasta este marcata pe 13 mai. Cat despre calendarul pe care l-am cumparat la biserica romaneasca din Vicenza/Italia, intitulat Calendar crestin bizantin (nu sunt sigura ce inseamna), nu numai ca Inaltarea a fost inlocuita cu o sarbatoare catolica (aparitia Maicii Domnului la Fatima pe langa care au mai aparut si alte sarbatori catolice) si Sfanta Cuvioasa Parascheva a fost ELIMINATA din calendar. Calendarul nu este unul pentru toti ortodocsii romani (chiar daca e publicat in diferite parti ale lumii plecam toti de la aceeasi vatra)? Poate sa ma ilumineze cineva?
Reply With Quote
  #82  
Vechi 07.01.2010, 12:04:30
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihaelamir Vezi mesajul
Am verificat 2 calendare inclusiv cel de pe site si nu am gasit Inaltarea Domnului. Intr-un calendar scos de Arhiepiscopia Targovistei sarbatoarea aceasta este marcata pe 13 mai. Cat despre calendarul pe care l-am cumparat la biserica romaneasca din Vicenza/Italia, intitulat Calendar crestin bizantin (nu sunt sigura ce inseamna), nu numai ca Inaltarea a fost inlocuita cu o sarbatoare catolica (aparitia Maicii Domnului la Fatima pe langa care au mai aparut si alte sarbatori catolice) si Sfanta Cuvioasa Parascheva a fost ELIMINATA din calendar. Calendarul nu este unul pentru toti ortodocsii romani (chiar daca e publicat in diferite parti ale lumii plecam toti de la aceeasi vatra)? Poate sa ma ilumineze cineva?
poate ai cumparat vreun calendar greco-catolic, care-si spun acum catolici de rit bizantin..
__________________
valentin_top_bizant
Reply With Quote
  #83  
Vechi 07.01.2010, 12:50:20
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.827
Implicit

In calendarul ortodox de pe acest site, Inaltarea apare la 13 mai.

http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/2010-mai
Reply With Quote
  #84  
Vechi 07.01.2010, 15:17:32
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.376
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
In calendarul ortodox de pe acest site, Inaltarea apare la 13 mai.

http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/2010-mai
Da , și în Calendarul Creștin Ortodox 2010 tipărit de Patriarhia Română cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, JOI 13 MAI - INĂLȚAREA DOMNULUI ( ZIUA EROILOR ) ; SFÂNTA MUCENIȚĂ GLICHERIA ; CUVIOSUL SERGHIE MĂRTURISITORUL .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #85  
Vechi 07.01.2010, 15:30:34
GeorgeS GeorgeS is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.10.2009
Locație: Slobozia
Religia: Ortodox
Mesaje: 132
Implicit

In anul acesta, 2010 ,sarbatorim Sfintele Pasti la data cea mai timpurie posibil: 4 aprilie. Din acest motiv, Caslegile sunt foarte scurte, doar pana in 14 februarie cand se lasa sec pentru Postul cel Mare. Tot datorita datei foarte timpurii a Pastilor, avem postul Sfintilor Apostoli de 29 de zile!!! (31mai-29 iunie).
Perioada Triodului incepe la 24 ianuarie,intre odovania praznicului Bobotezei si Duminica Vamesului si Fariseului nefiind decat 10 zile.
Reply With Quote
  #86  
Vechi 09.01.2010, 01:10:57
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

La Ierusalim si peste tot locul unde calendarul ortodox este in vigoare postul Sfintilor Apostoli va fi de 42 de zile in 2010. Diferenta (42 - 29) apare din cauza ca cei care urmeaza traditia Sfintilor Parinti ai Bisericii nu intrerup postul ca sa aduca Craciunul mai repede sa poata fi sarbatorit deodata cu Sfintul Parinte de la Roma si cu toti ceialalti drept-credinciosi protestanti din intreaga lume.
Reply With Quote
  #87  
Vechi 09.07.2010, 00:54:15
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Stiati ca:
  • Matematicianul si astronomul Karl Friedrich Gauss (1777-1855) s-a aratat impresionat de Calendarul Ortodox si chiar a inventat o formula de calcul a Pastelui.

  • Astronomul Nicolaus Copernicus (1473-1543) a fost invitat in 1514 de Consiliul Lateran sa-si spuna opinia cu privire la reformarea calendarului, iar raspunsul sau a fost ca reforma este lipsita de sens. Tot el in 1543, in prefata la lucrarea sa De revolutionibus orbium coelestium a arat ca reformarea calendarului este prematura din cauza ca durata anului tropical nu poate fi stabilita cu suficienta precizie.

  • Joseph Justus Scaliger (1540-1609), parintele cronologiei moderne, s-a opus reformarii calendarului iulian, chiar a scris un tratat, Opus novum de emendatione temporum, in care a demonstrat superioritatea calendarului iulian fata de calendarul gregorian, fapt pentru care a fost victimizat de Inchizitie.

  • Matematicianul Christopher Clavius (1537-1612), calugar iezuit si seful comisiei de reforma a calendarului a marturisit citeva din deficientele calendarului gregorian. Cea mai serioasa se refera la datele din Tabelele Prutenice folosite pentru reformarea calendarului, calculate de Erasmus Reinhold (1511-1553) pe baza unor ipoteze nesigure, in parte chiar absurde. O alta deficienta, si tot insemnata consta in faptul ca echinoctiul de primavara este instabil si nu poate fi legat de o anumita data, ceea ce contravine chiar scopului declarat al reformei.

  • Arhimandritul Ilie Cleopa (1912-1998) a fost un aparator infocat al calendarului reformat si al justificarii stiintifice a acestuia.
Reply With Quote
  #88  
Vechi 17.07.2010, 19:54:28
george.marian george.marian is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.05.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 62
Implicit

Am spus ca voi reveni in legatura cu date despre calendar...

Pentru sminteala care a creat-o OIT aduc urmatoarele lamuriri asupra calendarului, pentru calmarea sufleteasca a oamenilor incercati de acest duh al schismei stiliste.

CE AU SPUS, IN REALITATE, MARTURISITORII ROMANI INTERBELICI DESPRE PROBLEMA PASCALIEI SI A CALENDARULUI

“Ce vom face noi, față de această stare grea, în care chiriarhii noștri au adus Biserica? Nu vom pierde nădejdea, căci Domnul Nostru Iisus Hristos este Domnul răbdării și al milei fără de sfârșit”. (Fericitul Martir Mircea Vulcanescu)

In ultima perioada o serie de promotori ai variantei schismatice de impotrivire fata de adoptarea noului calendar de catre B.O.R. (adoptare care a fost, in sine, o greseala vadita provocata de presiuni masonice) invoca rezistenta unor cercuri intelectuale din interbelic, rezistenta restransa, sumar, la o singura propozitie: Nu mai avem Sinod, datorita, chipurile, adoptarii noului calendar. Propozitia este atribuita lui Mircea Vulcanescu (pomenit uneori alaturi de Nae Ionescu). De fapt, pomenirea cazului interbelic romanesc al adoptarii noului calendar nu arata altceva decat – cel putin – superficialitatea noilor propovaduitori zeloti, ignorarea adevarului istoric, precum si distorsionarea marturisirii curate ale celor care vor deveni chiar Martiri ai Bisericii pe care ei, zelotii, o considera a se afla sub anatema. Sa vedem, asadar, care este adevarul istoric, cine a marturisit si, mai ales, ce:

1. Campania de impotrivire condusa de cercurile de intelectuali crestini a fost provocata nu atat de introducerea noului calendar, ci de repetarea unei anomalii a B.O.R. in anul 1929 – anume, fixarea unei pascalii diferite fata de intreaga Biserica Ortodoxa Universala.


2. Anomalia pascaliei ”romanesti” era efectul adoptarii nu a calendarului gregorian ca atare (sau a “noului calendar“, cel despre care se spune ca e anatemizat de o serie de sinoade din sec. XVII) ci a calendarului iulian rectificat, opera a prof. Chiricescu care, culmea, era anti-catolic fervent. Detalii se gasesc aici: http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Rezistenta.html

3. Campania a fost dusa, in principal, de doua curente: cel condus de Nae Ionescu, prin Cuvantul, si cel condus de Nichifor Crainic, prin Curentul. Controversa a cuprins insa mai toate mediile din acel timp, problema fiind discutata inclusiv in Academia Romana si atragand atentia politicienilor vremii.

4. Sinodul, dupa ce a incercat sa justifice si sa respinga toate atacurile privitoare la pascalia ”romaneasca” (care in 1929 era pe 31 martie, pe cand pascalia ortodoxa era pe 5 mai), anomalia de care vorbeam, initial revine, facand concesia de a lasa crestinii sa sarbatoreasca Pastile la data la care doresc (ceea ce ducea la aberatia praznuirii Pastelui de doua ori in cuprinsul aceleasi Patriarhii) iar apoi renuntand cu totul la orice ”originalitate” cu privire la data Pastilor si revenind la randuielile Traditiei si ale Bisericii Ortodoxe Universale. Ironia istoriei face ca Nae Ionescu sa considere ca Patriarhul Miron Cristea NU a fost unul din sustinatorii acerbi ai noii pascalii:

Citat:
Cum s-a schimbat calendarul

Există o eroare, de pildă, dacă se crede că vina, „îndreptării” calendarului cade asupra Î.P.S. Miron. Părintele Patriarh a fost multă vreme de părere că reforma calendarului nu se poate face decât în plină ecumenicitate, printr-un congres panortodox cel puțin – dacă nu într-un sinod ecumenic. Călătoria pe care Î.P.S. Miron a întreprins-o acum câțiva ani pe la patriarhii și mitropoliții Răsăritului urmărea, între altele, și lămurirea acestei probleme. Din nefericire, în lipsa părintelui patriarh, Ion Brătianu, nerăbdător că rezolvarea chestiunii calendarului întârzia a dat ordin mitropolitului Pimen să sfârșească o dată cu „stilul vechi”. Se știe că, din motive… științifice, P.S. Pimen s-a executat. Părintele patriarh nu a făcut decât să accepte o situație pe care nu o crease.

Cine a impus pe 31 martie?

Trebuie să stabilim, de asemenea, că aceeași atitudine de acceptare a adoptat Î.P.S. Miron în chestiunea datei Pastelor. După prima greșeală, care stabilea prăznuirea Paștelor la 31 mart, părintele Patriarh și-a dat seama de consecințele grave ale unui asemenea act și a încercat o revenire. Convocarea Sinodului avea ca principal scop chiar această problemă. Se știe cum au decurs dezbaterile; după cum se știe că luni, marți și miercuri, înainte de 24 ianuarie, atmosfera generală era pentru o amendă onorabilă și reintrarea în Ortodoxie, prin admiterea datei de 5 mai. Putem adăuga chiar că miercuri după-amiază Î.P.S. Miron a afirmat într-o convorbire particulară că a doua zi se va hotărî în sensul dorinței cinci-maiștilor…

Cele două Paști

Discuția lămuritoare pe care foaia noastră a întreprins-o în jurul datei prăznuirii Paștelor și a îndreptării calendarului se apropie de sfârșit. Am arătat că hotărârea de la 24 ianuarie este, din toate punctele de vedere, inacceptabilă și creatoare de grave dificultăți…În adevăr, dacă Biserica basarabeană ar fi de sine stătătoare, îngăduința printre 5-maiști de a prăznui după lege ar fi un succes. Biserica basarabeană stă însă sub autoritatea Sfântului Sinod de la București. Și dacă trebuie să fim mulțumitori P.S. Gurie, Visarion și Iustinian pentru că, prin atitudinea lor energică, au obținut, principial și în fapt, dreptul de a rămâne în lege, cu drept cuvânt suntem obligați să le reproșăm, că nu au avut aceeași strășnicie întru apărarea Sfântului Sinod din care totuși fac parte. Credincioșii lor sunt, fără îndoială, satisfăcuți în această elementară nevoie de a prăznui după așezarea duhovnicească… Situația de astăzi? Scriam, în momentul în care deschideam această campanie de lămurire în foaia noastră: când va fi rătăcirea de pe urmă mai amară decât cea dintâi. Nu a trebuit să așteptăm prea mult pentru ca întâmplările să ne dea dreptate. Hotărârea de la 8 februar, prin care se îngăduie prăznuirea Paștelor de două ori în același an, este – așa cum am arătat aci, de altfel – o grozavă aberație. sursahttp://www.scribd.com/doc/10473163/P...cea-Vulcnescu-
Asadar, a fost o frumoasa biruinta a marturisitorilor Predaniei renuntarea la pascalia originala ”romaneasca” si revenirea la pascalia Traditiei.O biruinta care este intunecata insa de defaimarile unora ce spun ca, de fapt, acesti marturisitori s-au impotrivit nu doar pascaliei ”romanesti”, ci cu totul calendarului nou (punand egal, asadar, intre marturisirea lor si atitudinea zelotist-schismatica a celor care agita acum apele in interesul gruparilor stiliste mai mult sau mai putin obscure), considerand, prin implicatie, ca Sinodul nu ar mai fi Sinod din cauza noului calendar.

Spunem “defaimari” deoarece acesti zeloti, care dau citate ciuntite, nu fac decat sa adumbreasca integritatea marturisitorilor din interbelic, caci din doua una: or marturisitorii nostri considerau BOR anatema din cauza noului calendar si atunci nu se explica de ce au ramas in comuniune cu aceasta si cu Sinodul acesteia, or impotrivirea lor nu era legata, esential, de problema calendarului, ci de problema pascaliei.

Intr-adevar, printre numele cele mai cunoscute care au participat la campania de impotrivire fata de pascalia ”romaneasca” se numara Fericitul Martir Mircea Vulcanescu ce a semnat o serie de articole, adevarate bijuterii de marturisire ortodoxa. O parte din aceste articole este semnata insa in colectiv, alaturi de Vulcanescu aducandu-si contributia George Racoveanu si un alt viitor mucenic al inchisorilor comuniste, Sandu Tudor.

Interesant, nu? Asadar, Sandu Tudor (adica viitorul parinte isihast si marturisitor Daniil de la Rarau, participant de frunte al Miscarii “Rugul Aprins” de la Antim) a participat si era foarte in tema cu problema pascaliei si a calendarului. Cu toate acestea, Sandu Tudor decide sa se faca monah in 1948, avandu-l drept duhovnic pe Parintele Cleopa. Sa nu fi stiut oare Sandu Tudor nimic despre factiunile obscure stiliste existente in momentul in care a devenit monah? Greu de crezut… In orice caz, era foarte in tema pe problema calendarului si totusi nu numai ca a ramas in Biserica Ortodoxa Romana fara sovaiala, dar a devenit monah si apoi parinte duhovnicesc si staret in cadrul acesteia acesteia! Pentru a-si sfarsi alergarea sa ca martir in iadul Aiudului. Inteleg oare noii zeloti de astazi care impart icoane cu Sfantul Mucenic Daniil pilda acestuia? Tare ne indoim…

Revenind la tema… Asadar, Mircea Vulcanescu, Sandu Tudor si George Racoveanu elaboreaza impreuna doua articole marturisitoare din seria mai cuprinzatoare a Cuvantului lui Nae Ionescu: Infailibilitatea Bisericii si Failibitatea Sinodala si Raspuns Prea Sfintitului Vartolomeu. Ratacirea Sinodala (articolul se gaseste, incomplet, la pag. 12 din documentul scribd. A fost atribuit in mod eronat lui Nae Ionescu; in arhivele lui Mircea Vulcanescu acesta precizeaza cine au fost autorii.)

In Raspunsul catre P.S. Vartolomeu cei trei marturisitori afirma clar (in mod bizar, din documentul din scribd lipseste un pasaj intreg ce se regaseste in editia Bunul Dumnezeu contemporan. Studii despre Religie, Ed. Humanitas, p. 288):
Reply With Quote
  #89  
Vechi 17.07.2010, 19:54:58
george.marian george.marian is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.05.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 62
Implicit

continuare:

Citat:
Prea Sfintitilor, liberi sunteti sa adoptati orice sistem de calculare a vremii: pagan, crestin, stiintific sau nu; al lui Sosigene, Aximene, Lilio, Coculescu, Chiricescu ori Ghenadie Niculescu -[highlight] Pastile cele sfintite insa, Pastile cele Mari, Pastile Domnului trebuie sa se serbeze asa fel incat sa fie respectata Traditia bisericii ortodoxe de pretutindenea,[highlight] care cere ca:

1) să nu se serbeze o dată cu Paștile evreilor;

2) să se serbeze după Paștele evreilor;

3) să se serbeze totdeauna în zi de duminică;

4) să se serbeze de către toți creștinii ortodocși deodată.
In acelasi timp, marturisitorii au indemnat, in subsidiar si nu ca tema principala de campanie, ca Sinodalii sa renunte, totusi, la noul calendar. Dar renuntarea la noul calendar nu au cerut-o pe motiv ca, adoptandu-l, Biserica ar pierde harul, ci pentru ca noul calendar, concomitent cu pascalia pe stil vechi, ar fi ridicat probleme legate de cursivitatea praznicelor:
Citat:

P.S. Vartolomeu arată toată necazurile ce ar decurge din rămânerea la stil nou cu sărbătorile fixe și la stil vechi cu Pascalia. Între altele, ne pune înainte perspectivele serbării, în anul 9942, a Sfintelor Paști la 29 iunie, adică la Sfinții Apostoli, iar la anul 31070, as fi ajuns chiar la 25 decembrie, adică chiar în ziua de Nașterea Domnului. După vechiul nostru „calendar bisericesc”, aceasta însă nu s-ar putea întâmpla în veac. Care trebuie să fie acum grija Bisericii? Să renunțe la reforma calendarului sau la Pascalia Ortodoxă? Altă ieșire nu există. Renunțând la prima, dogmele, canoanele, Tradiția Bisericii (ce formează patrimoniul bisericesc) nu sunt întru nimic lovite. Renunțând la Pascalie, acest tezaur e călcat în picioare. Care considerațiuni trebuie să primeze într-o decizie sinodală?...
Asadar, una sunt ”necazurile” provocate de existenta, in acelasi timp, a calendarului nou si a pascaliei pe vechi, si alta este sa afirmi ca Biserica nu are har sau chiar ca se afla sub anatema pentru aceasta situatie. Pentru marturisitorii citati aici esentiala era data de praznuire a Pastilor, care trebuia sa fie conforma Traditiei.

In alta parte, Mircea Vulcanescu afirma urmatoarele despre problema generala a calendarului:

Citat:
din punct de vedere bisericesc, noul calendar nu este bun si, ca atare, Sinodul trebuie neaparat sa il lepede ca pe un netrebnic, daca vrea cu tot dinadinsul sa nu se intample nicio tulburare. (articolul ”Netemeinicia scrisorii sinodale”, Studii despre religie, Ed. Humanitas, p. 270).
Asadar, ratiunile pentru care reforma calendarului era considerata gresita sunt:

* reforma se facea din cauze si pricini ne-patristice;
* produce tulburare in popor;
* produce neoranduieli legate de cursivitatea praznicelor, pe termen lung.


Nu pentru ca ne scoate din sobornicitate si pentru ca ne lipseste de har! Acestea sunt legate abia de schimbarea datei pascaliei! Doar prin decizia de a praznui Pastile separat de Biserica Ortodoxa Universala, doar prin iesirea din sobornicitate si din randuielile stabilite la Niceea privitoare la Pasti, abia asa s-a pus problema unei virtuale (deci nu implinite, realizata) schisme initiata insa (NOTA BENE) nu de marturisitorii Predaniei, ci de inovatori!


Iata deci alta dovada a discernamantului si a constiintei marturisitoare a lui Mircea Vulcanescu – faptul ca nu ei, fideli traditiei, amenintau cu o schisma sau initiau o astfel de miscare (!), ci ca sinodalii inovatori s-ar fi pus, singuri, in schisma, daca ar fi afurisit gruparea condusa de Nae Ionescu:

Citat:
Cat priveste amenintarea cu afurisenia pe 40 de zile, Sinodul nu ne poate zvarli o asemenea anatema, caci ar afurisi, implicit, toate celelalte biserici ortodoxe deopotriva cu care am pastrat neschimbata aceeasi predanie; si aceasta ar insemna proclamarea oficiala drept schismatica a bisericii romanesti… Astfel, biserica romaneasca, in prezent, virtualmente schismatica, ar deveni schismatica in chip manifest si categoric. De fapt, daca invatatura pe care o marturisim e falsa, Sinodul n-are decat sa afuriseasca. Am cerut-o si o repetam, constienti ca faptul n-ar putea duce decat limpezirea lucrurilor. Suntem insa siguri ca nu o va face, pentru ca nu mai are dreptul sa o faca. Facand-o, se scoate pe sine din ecumenicitate - cum am aratat, iar noi ramanem pravoslavnici, in biserica parintilor nostri.(din Raspuns carte P.S. Vartolomeu…)
Intr-adevar, Sinodul BOR nu numai ca nu a afurisit gruparea lui Nae Ionescu, ci a renuntat la pascalia romaneasca, revenind la pascalia ortodoxa. Asadar, Sinodul BOR a ramas in ecumenicitate si in Biserica Ortodoxa Universala.

De remarcat insa caracteristica autentica a duhului marturisitor, asa cum avea sa-l formuleze apoi si Cuviosul Paisie Aghioritul: a spune adevarul in interiorul Bisericii, pana cand, la limita tragica, vrajmasii adevarului se scot pe ei insisi singuri din aceasta. Niciodata a te rupe de Biserica pentru a fonda grupari schismatice!

Ca scopul campaniei dusa de Nae Ionescu si ceilalti marturisitori a fost revenirea la Pascalia ortodoxa o atesta insusi filosoful, remarcand efectul marturisirii:

Citat:
Restabilirea ecumenicității

Direcțiunea Sfântului Sinod a trimis tuturor ziarelor o încunoștințare, arătând că, pentru anul ce vine, Sfintele Paști se va prăznui la 20 aprilie. Pentru a înțelege semnificația acestui fapt, vom aminti că 20 aprilie însemnează, pe vechiul calendar, 7 aprilie, și că 7 aprilie este tocmai data indicată de vechea Pascalie. Vasăzică, la anul vom prăznui cu toții Paștele, în ecumenicitate, laolaltă cu toți creștinii pravoslavnici. Și mai este un fapt care trebuie relevat. Data prăznuirii Paștelor pentru anul ce vine a fost stabilită printr-o înțelegere a Patriarhiei noastre cu Patriarhia Ecumenică din Constantinopol… Ce am cerut noi?

1) Să prăznuim Paștele în ecumenicitate…

2) să nu prăznuim Paștele înaintea evreilor…Este adevărat că, de data aceasta, a intervenit însuși părintele patriarh…
(sursa http://www.scribd.com/doc/10473163/P...cea-Vulcnescu-)
Ceea ce s-a cerut si ceea ce s-a obtinut a fost revenirea la Pascalia ortodoxa. Pericolul a trecut, inovatorii nu au avut castig de cauza, Biserica Ortodoxa Romana a ramas Biserica Pravoslavnica.

Mai mult, la inceputul campaniei Nae Ionescu citeaza chiar celebrul Sighilion patriarhal din 1583 care, printre alte anateme aduse invataturilor catolice, anatemizeaza si calendarul gregorian, latin, care includea, evident, o pascalie schimbata. Asadar, nu se poate spune ca Nae Ionescu si ceilalti nu cunosteau istoria bisericeasca si sinoadele in materie. Stiind aceleasi lucruri pe care le invoca si schismaticii zilelor noastre, esentialul pentru ei, o spunem cu riscul de a ne repeta, a fost pascalia, care facea ca Biserica noastra sa se afle in sobornicitate sau in afara ei. Calendarul indreptat nu era bun, insa nu au considerat ca este nevoie sa faca inca o campanie pe tema revenirii la vechiul calendar, nici in momentul in care Sinodul a dat inapoi in problema pascaliei, in anul 1929, nici in momentul introducerii lui, cu cativa ani mai devreme. Acestea sunt faptele istorice, aceasta este marturisirea iubitorilor Traditiei si Predaniei ortodoxe.

Si mai trebuie aratat un lucru esential: Sighilionul patriarhal din 1583 nu se putea aplica Bisericii Ortodoxe Romane din perioada interbelica, asa cum nu se poate aplica nici BOR din prezent! Pentru simplul motiv ca B.O.R. nu a avut niciodata adoptat, integral, calendarul gregorian sau latin! In perioada interbelica, chiar si cand a avut anomalia legata de pascalie, BOR avea ”calendar iulian revizuit” iar acum are calendarul gregorian doar in parte, avand Pascalia praznuita pe calendarul vechi. Ne aflam, asadar, intr-o situatie canonica noua pentru care Sinoadele istorice invocate de zelotii schismatici nu se aplica. Se aplica, in schimb, hotararea pan-ortodoxa de la Moscova din 1948, care a oranduit co-existenta unor calendare diferite dar existenta unei singure date a Pastilor, cea conforma Predaniei.

Referitor la sintagma care i se atribuie lui Mircea Vulcanesc: “nu avem sinod”. In realitate, asa cum am aratat, Mircea Vulcanescu si ceilalti nu faceau decat sa constate o virtualitate (deci nu un fapt implinit!): decizia de a sarbatori Pascalia diferit fata de Soborul Bisericilor Ortodoxe (deci iarasi, este vorba despre Pascalie si nu despre calendar!) nu facea decat sa puna Sinodul intr-o pozitie in raspar cu intreaga ortodoxie. Virtualitatea NU a devenit realitate, Sinodul a revenit la Pascalia ortodoxa iar marturisitorii nostri au ramas, prin biruinta lor, atat in Biserica Luptatoare cat si in cea Triumfatoare, din cer.

Selectam insa un ultim citat din Mircea Vulcanescu pentru a vedea duhul in care acesta marturisea si ce distanta este intre duhul marturisirii autentice a Predaniei si duhul zelotismului care ii agita pe cei care ar fi trebuit sa ia aminte la Sfinti Inchisorilor…
Reply With Quote
  #90  
Vechi 17.07.2010, 19:55:32
george.marian george.marian is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.05.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 62
Implicit

continuare:

Citat:
Ce vom face noi, față de această stare grea, în care chiriarhii noștri au adus Biserica? Nu vom pierde nădejdea, căci Domnul Nostru Iisus Hristos este Domnul răbdării și al milei fără de sfârșit. Ne vom îndrepta către Sinod și,… vom spune, din inimă fiiască rostind:

Prea Sfinților Părinți, Învăluiți de autoritatea științei, nimeni nu vă mai recunoaște căpetenii,

Învăluiți de nimbul de lumină al Duhului Sfânt, da.


Voi sunteți semnul unei alte autorități decât cea lumească, și

Nu se cade s-o disprețuiți, trecându-i înainte alte temeiuri și alte autorități.
Voi nu vorbiți nici astronomilor, nici ateilor, oricât de supuși, ci numai celor care cred și mărturisesc Treimei.

Căci voi sunteți sarea Pământului și, dacă sarea-și pierde Darul, cu ce se va săra?! Uitați, deci, glasul veacului și al științei, dați pas credinței, scoateți candela de sub obroc, ca toți să cunoască precum că sunteți întru El, prin aceea că aveți dragoste întru voi. Voi n-aveți a vă potrivi nimănui și toți au a se potrivi darului fără măsură. (sursa)http://www.scribd.com/doc/10473163/P...cea-Vulcnescu-
Ce distanta intre atacurile bezmetice si ignobile la adresa arhiereilor nostri, intre meschina sapatura dupa semnaturi puse cu ani in urma pe o serie de acte care oricum nu sunt sinodale, si aceasta pilda a dreptului marturisitor…

Concluzii

Marele rau pe care il fac cei care se folosesc de frumoasa biruinta din perioada interbelica a marturisitorilor Predaniei este ca o falsifica pe aceasta si lipsesc poporul binecredincios de un reper esential. Pentru ca noi trebuie sa urmam marturisitorilor si nu zelotistilor care se folosesc in mod iezuit de citate trunchiate si de sfintele moaste ale Martirilor din inchisori.

Asadar, daca vrem sa avem parte de marturisitorii Predaniei si de Sfintii Inchisorilor, sa urmam lor, intelegand ca schimbarea calendarului a fost o decizie nepotrivita Traditiei ortodoxe, provenita dintr-un duh ne-patristic de innoire, dar ca:
Citat:

* esentiala este pastrarea Pascaliei randuita de Sfintii Parinti si sobornicitatea praznuirii,

* ca trebuie sa ne opunem atat tentativelor ecumeniste de schimbare a datei Pastilor cat si derivelor zelotist-schismatice, ambele fiind pericole care duc la acelasi rezultat, parasirea Bisericii si tradarea Predaniei,

* ca Biserica Ortodoxa Romana are Pascalia randuita de Sfintii Parinti si este Biserica Deplina, cu Har Deplin, cu Taine Depline, cu ierarhi martiri (episcopul Grigorie Leu e doar unul dintre ei), preoti sfinti marturisitori (Ilie Lacatusu, Daniil-Sandu Tudor, Gherasim Iscu, Ilarion Felea, Marcu Dumitru, Gheorghe Calciu, si cati altii…), martiri (Mircea Vulcanescu, Valeriu Gafencu s.a.) si mari cuviosi (Cleopa, Paisie Olaru, Arsenie Boca, Ioanichie Balan, etc, etc, etc. – nenumarati!) si mari duhovnici contemporani (Justin Parvu, Arsenie Papacioc, Adrian Fageteanu) toti acestia fiind roade vadite ale Duhului care nu se impiedica de un calendar care e gresit in parte,

* ca Duhul sfinteste chiar si cu acest calendar gresit, dovada fiind sfintirea Agheasmei Mari de la Boboteaza,

* ca daca vrem sa avem, cu adevarat, parte cu Sfintii Inchisorilor, trebuie sa le urmam pilda pana la capat, ramanand in Biserica si lasand putregaiul ecumenist sa se taie singur din Trupul lui Hristos.
Ioan Bucur

Am postat de la adresa http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...-calendarului/. Am vrut sa aduc la cunostinta cititorului acest minunat link, care nu toti ajung la el si toti meritam sa ajungem la Adevar ...

Chiar daca nu sunt cuvintele mele releva credinta in acest discurs despre calendarul nou si vechi. Pentru mai multe detalii recomand aceasta adresa in legatura cu geocentrismul Pamantului, despre Calendarul liturigic si uman etc.: http://www.hexaimeron.ro/

Aceasta transcriere a link-ului zis mai scurt concentreaza, parerea mea, cel mai bine cum sa ne ferim de schisma fata de Biserica Ortodoxa si sa ne ferim sa cadem in stilism.

Nu ma dau mare invatator, destept, intelept. Sunt un om ca tot omul, pacatos, incercand sa imi lucrez mantuirea. Tot ce doresc e unitate intre fratii nostri stilisti, si eu nu ii anatemizez, cum ne fac ei noua, ci ma rog pentru ei sa le descopere Bunul Dumnezeu adevarul dreptatii si calea cea adevarata spre ortodoxism. A fost si este o munca de toate zilele, in cautare de raspunsuri, dar prin rugaciune, dragoste si rabdare Dumnezeu iti descopera Adevarul dreptatii. Smerenie sa avem si sa nu ne impotrivim Adevarului ... Iar radacina smereniei, dupa parerea mea este ASCULTAREA. Ascultarea in primul si in primul rand de Biserica Lui Hristos ... Daca o avem pe aceasta, multe roade putem aduce in fata Lui Dumnezeu, semenilor nostri si in sufletul nostru ... Renuntarea la orgoliul este primul pas in ascultare ...

Recomand urmatoarele link-uri pentru o mai buna lumina in ochii sufletului si pentru toate gandurile ce ne macina si nu ne dau pace in legatura cu calendarul si ecumenismul.

Pentru cei care vor sa paraseasca Biserica, crezand ca asa slujesc lui Dumnezeu – GHERON IOSIF, UCENICII SAI SI CALENDARUL -> http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...si-calendarul/

Mitropolitul Serafim de Pireu: O RATACIRE COMUNA: ZELOTISMUL RADICAL SI ECUMENISMUL SINCRETIST ->
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...ul-sincretist/

Parintele Epifanie combate extremismele stiliste si arata cum Biserica intotdeauna a lucrat cu iconomie si dreapta socoteala ->http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...pta-socoteala/

Fericitul Filotheos Zervakos – DOUA MINUNI DOVEDITOARE CA NU MANTUIESTE CALENDARUL, CI POCAINTA ->
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...l-ci-pocainta/

Cuviosul Paisie Aghioritul si cele doua rani opuse ale Bisericii de azi: ECUMENISMUL SI STILISMUL->http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...-si-stilismul/

PARINTELE IUSTIN: “Tot erezie este sa te desparti si de trupul Bisericii, cum e cazul stilistilor” -> http://www.razbointrucuvant.ro/recom...l-stilistilor/

Rezistenta Bisericii - > http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Rezistenta.html

REGLEMENTAREA PASCALIEI ORTODOXE LA MOSCOVA 1948
http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Hotarire.html

De asemeni recomand cartea: Cele doua extreme: Ecumenismul si stilismul, Arhim. Epifanie Teodoropulos http://bibliotecateologica.wordpress...-si-stilismul/

Pentru ce vă spun acestea?

"Pentru că e vorba să cercetez alcătuirea lumii și să contemplu universul nu pe temeiul principiilor filosofiei lumii,
ci pe temeiul învățăturilor pe care Dumnezeu le-a dat lui Moise, slujitorul Lui, Care i-a vorbit lui Moise aievea, nu prin enigme.
De aceea trebuie neapărat ca cei care doresc să vadă aceste mărețe lucruri să aibă exercitată mintea lor pentru înțelegerea învățăturilor ce ne stau în față."

Sfântul Vasile cel Mare, Hexaimeron

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul!
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce este calendarul? Calendarul iulian revizuit. Cum si de ce?! Eugen7 Teologie si Stiinta 71 31.10.2011 09:23:19
Calendarul ortodox daniil96 Intrebari utilizatori 0 23.01.2011 22:29:02
Istoria trecerii de la calendarul niceo-iulian la calendarul iulian indreptat ioannistor Resurse ortodoxe on-line 8 20.11.2010 02:17:10
Ciudateniile din calendarul BOR mihailt Generalitati 4 22.03.2009 14:16:15
Calendarul AndreiVlad Generalitati 2 02.02.2009 19:03:05