![]() |
![]() |
|
#91
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cina cea de Taina nu a fost in saptamana azimilor, drept urmare nu era niciun motiv sa se consume azime. Dar mie nu mi se pare un punct atat de important, atata timp cat avem sfinti in calendar care se impartaseau cu branza (cum era obiceiul la montanisti) (vezi Sf. Perpetua si Felicitas) Last edited by Lavrentiu; 03.09.2010 at 14:28:01. |
#92
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Chiril al Ierusalimului (313-386) - "episcop al Bisericii-Mame a tuturor Bisericilor, cea din Ierusalim" (Teodoret al Cirului - Istoria Bisericească (PSB 44))
"Căci după cum pâinea Euharistiei, după invocarea Sfântului Duh, nu mai este simplă pâine, ci trup al lui Hristos" (Cateheze - EIBMBOR, 2003, pag. 352) "3. Pentru aceea suntem pe deplin încredințați că ne împărtășim cu trupul și cu sângele lui Hristos. În chipul pâinii ți se dă trupul, iar în chipul vinului ți se dă sângele ca să ajungi prin împărtășirea cu trupul și cu sângele lui Hristos unit într-un singur trup și sânge cu El. Astfel ajungem și purtători de Hristos, pentru că trupul și sângele Lui se împărtășesc mădularelor noastre. Astfel, după cuvintele fericitului Petru, ajungem părtași firii dumnezeiești (2 Petru 1:4).[...] 6. Nu te uita deci la pâine și la vin ca la pâine și la vin obișnuite. Ele, potrivit hotărârii Stăpânului, sunt trup și sânge al lui Hristos. Chiar dacă simțirea te îndeamnă să gândești așa, totuși credința să-ți dea certitudinea faptului. Să nu judeci taina după gustare, ci, neîndoielnic, încredințează-te prin credință că ai fost învrednicit de trupul și sângele lui Hristos." (Cateheze - EIBMBOR, 2003, pag. 356) Last edited by doctor_faustus; 04.09.2010 at 09:14:09. |
#93
|
|||
|
|||
![]()
St. Ignatius of Antioch - The Epistle of Ignatius to the Smyrnaeans
-------------------------------------------------------------------------------- Chapter 8. Let nothing be done without the bishop See that you all follow the bishop, even as Jesus Christ does the Father, and the presbytery as you would the apostles; and reverence the deacons, as being the institution of God. Let no man do anything connected with the Church without the bishop. Let that be deemed a proper Eucharist, which is [administered] either by the bishop, or by one to whom he has entrusted it. Wherever the bishop shall appear, there let the multitude [of the people] also be; even as, wherever Jesus Christ is, there is the Catholic Church. It is not lawful without the bishop either to baptize or to celebrate a love-feast; but whatsoever he shall approve of, that is also pleasing to God, so that everything that is done may be secure and valid. Sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0109.htm "1. Cu toții urmați pe episcop, după cum urmează Iisus Hristos pe Tatăl, iar pe preoți ca pe apostoli; pe diaconi respectați-i ca pe porunca lui Dumnezeu. Nimeni să nu facă fără episcop ceva din cele ce aparțin Bisericii. Acea Euharistie să fie socotită bună, care este făcută de episcop sau de cel căruia episcopul i-a îngăduit. 2. Unde se vede episcopul, acolo să fie și mulțimea credincioșilor, după cum unde este Iisus Hristos, acolo este și Biserica Universală. Fără episcop nu este îngăduit nici a boteza, nici a face agapă; că este bineplăcut lui Dumnezeu ceea ce aprobă episcopul, ca tot ce se săvârșește să fie sigur și întemeiat." (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 184, Epistola către smirneni) Aceasta este una dintre mărturiile unui părinte apostolic, episcop al Bisericii lui Hristos încă de pe vremea imediat următoare perioadei apostolice, hirotonit episcop chiar de către unul dintre sfinții apostoli (Petru sau Pavel) și care afirmă răspicat care este Euharistia Bisericii lui Hristos: aceea săvârșită de episcop sau de acel preot căruia episcopul i-a încredințat, i-a îngăduit să o săvârșească. Această mărturie a Tradiției Părinților Apostolici demonstrează, pe lângă altele, evident și din sfânta scriptură, că nu există și nu poate exista sfânta taină a euharistiei decât în Biserica lui Hristos, săvârșită de episcop sau de preotul căruia episcopul i-a încredințat o asemenea sarcină. Altă euharistie nu este recunoscută de Biserica lui Hristos, iar acest lucru demonstrează încă o dată falsitatea, ignoranța crasă și viclenia grupărilor sectare care pretind că ar avea vreo legătură sfânta taină a euharistiei, crezută și practicată de Biserica lui Hristos încă de la începuturile ei relatate în cartea Faptelor apostolilor, cu așa-zisa cină a Domnului practicată de grupările sectare cu așa-zisele simboluri ale trupului și sângelui lui Hristos. Last edited by doctor_faustus; 04.09.2010 at 09:43:36. Motiv: completare |
#94
|
|||
|
|||
![]()
The Epistle of Ignatius to the Ephesians
http://www.newadvent.org/fathers/0104.htm Chapter 20. Promise of another letter If Jesus Christ shall graciously permit me through your prayers, and if it be His will, I shall, in a second little work which I will write to you, make further manifest to you [the nature of] the dispensation of which I have begun [to treat], with respect to the new man, Jesus Christ, in His faith and in His love, in His suffering and in His resurrection. Especially [will I do this ] if the Lord make known to me that you come together man by man in common through grace, individually, in one faith, and in Jesus Christ, who was of the seed of David according to the flesh, being both the Son of man and the Son of God, so that you obey the bishop and the presbytery with an undivided mind, breaking one and the same bread, which is the medicine of immortality, and the antidote to prevent us from dying, but [which causes] that we should live for ever in Jesus Christ. Epistola către efeseni a sfântului Ignatie Teoforul - cap. XX 1. Dacă Iisus Hristos, cu rugăciunile voastre mă va învrednici și dacă-i va fi voința, în o a doua epistolă, pe care vreau să v-o scriu, vă voi vorbi despre iconomia întrupării de care începusem să vă spun, despre omul cel nou, Iisus Hristos, despre credința în El, despre dragostea pentru El, despre patima și învierea Lui. 2. Mai ales dacă Domnul îmi va descoperi că fiecare din voi și toți îndeobște vă adunați în harul, care vine de la numele Său, într-o singură credință și în Iisus Hristos "cel după trup din neamul lui David", Fiu al omului și Fiu al lui Dumnezeu, pentru ca voi să vă supuneți cu mintea neîmpărțită episcopului și preoțimii, frângând o pâine, care este leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri, ci a trăi veșnic în Iisus Hristos. (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 164, Epistola către efeseni) Din nou, sfântul Ignatie Teoforul ne vorbește despre euharistie, frângerea pâinii, făcută în comuniunea eclesială condusă de episcop și preoți, și care este leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri, ci a trăi veșnic în Iisus Hristos, cuvinte evident corelate cu cuvintele Mântuitorului Hristos despre trupul și sângele său din capitolul 6 al evangheliei după Ioan. Din nou Tradiția Părinților Apostolici, la fel ca și sfânta scriptură, la fel ca și toată tradiția Părinților și Sfinților Bisericii lui Hristos, de la început și până azi, demonstrează amăgirea propagată de sectari cu privire la sfânta taină a euharistiei din Biserica lui Hristos și cu privire la ritualul lipsit de putere sacramentală, de harul Duhului Sfânt, de sfințenie și de puterea de a sfinți în mod real pe credincioși, practicat de ei, așa-zisa cină a Domnului. |
#95
|
|||
|
|||
![]()
The Epistle of Ignatius to the Smyrnaeans
http://www.newadvent.org/fathers/0109.htm Chapter 6. Unbelievers in the blood of Christ shall be condemned Let no man deceive himself. Both the things which are in heaven, and the glorious angels, and rulers, both visible and invisible, if they believe not in the blood of Christ, shall, in consequence, incur condemnation. „He that is able to receive it, let him receive it.“ (Matthew 19:12) Let not [high] place puff any one up: for that which is worth all is faith and love, to which nothing is to be preferred. But consider those who are of a different opinion with respect to the grace of Christ which has come unto us, how opposed they are to the will of God. They have no regard for love; no care for the widow, or the orphan, or the oppressed; of the bond, or of the free; of the hungry, or of the thirsty. Chapter 7. Let us stand aloof from such heretics They abstain from the Eucharist and from prayer, because they confess not the Eucharist to be the flesh of our Saviour Jesus Christ, which suffered for our sins, and which the Father, of His goodness, raised up again. Those, therefore, who speak against this gift of God, incur death in the midst of their disputes. But it were better for them to treat it with respect, that they also might rise again. It is fitting, therefore, that you should keep aloof from such persons, and not to speak of them either in private or in public, but to give heed to the prophets, and above all, to the Gospel, in which the passion [of Christ] has been revealed to us, and the resurrection has been fully proved. But avoid all divisions, as the beginning of evils. Epistola sfântului Ignatie Teoforul către smirneni Capitolul 6 1. Nimeni să nu se înșele ! Chiar puterile cele cerești, slava îngerilor și stăpânitorii văzuți și nevăzuți, dacă nu cred în sângele lui Hristos, și ei sunt osândiți. "Cine poate înțelege, să înțeleagă". Nimeni să nu se mândrească cu locul pe care-l ocupă; că totul este credință și dragoste, decât care nimic nu-i mai mare. 2. Uitați-vă la cei care gândesc altfel despre harul lui Iisus Hristos, pogorât peste noi ! Ei sunt împotriva gândirii lui Dumnezeu. Nu le pasă de dragoste, de văduvă, de orfan, de cel strâmtorat, de cel legat sau dezlegat, nici de cel înfometat sau însetat. Capitolul 7 1. De Euharistie și de rugăciune se depărtează, pentru a nu mărturisi că Euharistia este trupul Mântuitorului nostru Iisus Hristos, trupul, care a pătimit pentru păcatele noastre și pe care Tatăl, cu bunătatea Sa, L-a înviat. Așadar, cei care se împotrivesc darului lui Dumnezeu, mor datorită tăgadei lor. Le-ar fi de folos să iubească, pentru ca să și învieze. 2. Se cuvine, dar, să vă depărtați de uni ca aceștia și să nu vorbiți cu ei nici în particular, nici în public; să ne ținem strâns de profeți și mai ales de Evanghelie, în care patimile ne sunt arătate, iar învierea se împlinește. Fugiți de dezbinări, că ele sunt începutul relelor. (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 184, Epistola către smirneni) Sfântul Ignatie Teoforul, în aceeași epistolă către smirneni, ne vorbește din nou despre Euharistie pe care o mărturisește că este trupul Mântuitorului Iisus Hristos, trupul cu care a pătimit și pe care Tatăl l-a înviat, afirmații care lovesc din nou în doctrinele grupărilor sectare neoprotestante, și lovesc cu atât mai tare cu cât sunt scrise de un Părinte Apostolic, episcop al Bisericii lui Hristos hirotonit întru episcop de chiar unul dintre sfinții apostoli (unii spun Petru, alții Pavel) și care a primit Evanghelia direct de la sfinții apostoli și, odată cu aceasta, și credința și practica cea adevărată cu privire la Sfânta Taină a Euharistiei. Se poate vedea apoi și condamnarea pe care singuri și-o aleg prin tăgăduirea darului lui Dumnezeu; precum și atitudinea pe care cei care fac parte din Biserica lui Hristos trebuie să o aibă față de astfel de tăgăduitori. |
#96
|
|||
|
|||
![]() |
#97
|
||||
|
||||
![]()
Pentru Taina Sfintei Euharisti este importanta si dogma hristologica despre unirea reala fara confundare a celor doua firi- dumnezeiasca si omeneasca intr-un mod neimpartit, despartit, neschimbat, neamestecat. De aceea si prezenta lui Hristos in Euharistie este una reala, ci nu simbolica.
|
#98
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Chiril al Ierusalimului (313-386) - "episcop al Bisericii-Mame a tuturor Bisericilor, cea din Ierusalim" (Teodoret al Cirului - Istoria Bisericească (PSB 44))
"Căci după cum pâinea Euharistiei, după invocarea Sfântului Duh, nu mai este simplă pâine, ci trup al lui Hristos" (Cateheze - EIBMBOR, 2003, pag. 352) "3. Pentru aceea suntem pe deplin încredințați că ne împărtășim cu trupul și cu sângele lui Hristos. În chipul pâinii ți se dă trupul, iar în chipul vinului ți se dă sângele ca să ajungi prin împărtășirea cu trupul și cu sângele lui Hristos unit într-un singur trup și sânge cu El. Astfel ajungem și purtători de Hristos, pentru că trupul și sângele Lui se împărtășesc mădularelor noastre. Astfel, după cuvintele fericitului Petru, ajungem părtași firii dumnezeiești (2 Petru 1:4).[...] 6. Nu te uita deci la pâine și la vin ca la pâine și la vin obișnuite. Ele, potrivit hotărârii Stăpânului, sunt trup și sânge al lui Hristos. Chiar dacă simțirea te îndeamnă să gândești așa, totuși credința să-ți dea certitudinea faptului. Să nu judeci taina după gustare, ci, neîndoielnic, încredințează-te prin credință că ai fost învrednicit de trupul și sângele lui Hristos." (Cateheze - EIBMBOR, 2003, pag. 356) |
#99
|
|||
|
|||
![]()
După atâtea dovezi aduse din sfânta scriptură, din tradiția părinților apostolici, din tradiția părinților Bisericii, din teologia și practica Bisericii Ortodoxe dintotdeauna, de la întemeierea ei de Iisus Hristos și până azi, dovezi care afirmă și confirmă poziția susținută de Biserica Ortodoxă cu privire la Euharistie, devine mai mult decât evident că Biserica lui Hristos a menținut permanent adevărata credință și adevărata practică eclesială referitoare la sfânta taină a împărtășirii cu sfântul trup și sfântul sânge al Domnului Hristos, pe când sectele neoprotestante sunt în evidentă contradicție, atât în ceea ce privește credința cât și practica, cu sfânta scriptură și cu sfânta tradiție a bisericii, doctrina și practica lor cu privire la așa-zisa cină a Domnului trebuind să fie recunoscute ca eretice, nu doar sectare, iar ei înșiși odată cu acestea recunoscuți ca eretici și mincinoși, împotrivitori și neascultători, necredincioși și necunoscători, chiar și în ciuda a oricâte dovezi și argumente imbatabile li s-ar aduce și li s-au adus, ai voii și cuvântului lui Dumnezeu descoperit în Revelație.
|
#100
|
|||
|
|||
![]()
Ce-i kesarioane, iar te-ai suparat ca nu te mai baga nimeni in seama?
Hai sa-ti raspund eu inca o data. Poate te mai linistesti ca tare tulburat mai pari... Nu stiu cum sunt ceilalti NP dar eu, la cat de pacatos sunt, cele enumerate de tine sunt adevarate complimente. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|