Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Inca ceva: desi noi sarbatorim duminica fiindca duminica a inviat Domnul, Sf. Liturghie nu este despre Inviere in principal, sau numai despre Inviere, ci este de asemenea numita Sf. Jertfa. Noi ne impartasim cu Trupul si Sangele Mantuitorului inviat, dar jertfit pe cruce pentru pacatele noastre. Lucrul cel mai important pentru noi, oamenii, acolo s-a intamplat, pe Sf. Cruce, acolo se vede dragostea nemarginita a lui Dumnezeu care s-a facut ascultator pentru noi pana la moarte.Invierea Domnului, care este minunea cea mai mare, este pentru noi ca incredintare a faptului ca intr-adevar Dumnezeu Insusi s-a lasat sa fie ucis pe Sf. Cruce, si ca prefigurare a invierii noastre la sfarsitul lumii si a celei de-a doua veniri. De altfel, as spune eu, mantuirea neamului omenesc ar fi fost la fel de perfecta si fara Sf. Inviere.
|
Citat:
În prealabil postat de delia31
Draga Noesisaa, wow!!!
Cred ca nu degeaba cuvintele tale underlined: „De altfel, as spune eu, mantuirea neamului omenesc ar fi fost la fel de perfecta si fara Sf. Inviere. “ au starnit indignarea si reactia prompta a lui Mihai!
Si eu le-am perceput asa cum indicatorul seismografului percepe un pericol iminent de cutremur, doar ca n-am fost pe faza.
Imi ingadui acum si mie o reactie tardiva, nu neaparat in spirit de lupta, ci asa cum se vede din launtrul ortodoxiei in ideea ca poate iti va fi de folos? (...)
|
Foarte frumoasă postarea, Delia, o sinteză de teologie ortodoxă în miniatură, deși ai scris ceva rânduri, nu glumă. Este evident că romano-catolicii nu suțin o asemenea blasfemie, pe care, cu inconștiență, a debitat-o fătuca catolică. Însă astfel de poziții nu sunt întâmplătoare pentru astfel de fătuci care s-au lepădat de Biserica Ortodoxă fără ca să fi cunoscut vreodată cu adevărat Ortodoxia. Oricum se poate vedea același "virus" sau rămășițe ale lui pe care teologii mari ai Ortodoxiei, cum era și este și Stăniloaie, l-au detectat la catolici și la protestanți. Și tot ca și cauză a unei asemenea inepții este nu doar lipsa de experiență spirituală veritabilă, nu doar lipsa de cunoaștere în materie de teologie și spiritualitate ortodoxă, ci și de cunoaștere în materie de Scriptură, și spun asta pentru că, iată ce spune sfântul apostol Petru în întâia sa epistolă sobornicească:
"Binecuvântat fie Dumnezeu și Tatăl Domnului nostru Iisus Hristos, Cel ce după marea Sa milă ne-a născut din nou prin învierea din morți a lui Iisus Hristos, spre nădejde vie, spre moștenire nestricăcioasă și neîntinată și neveștejită, păstrată în ceruri pentru voi, cei ce cu puterea lui Dumnezeu sunteți păziți prin credință pentru o mântuire gata să se descopere în vremea de apoi." (1 Petru 1:3-5) Asta ca să nu mai pomenesc, printre altele, despre discursul despre botez al sfântului apostol Paul în epistola sa către romani. La toate pe care foarte frumos le-ai scris aș mai adăuga chiar și înălțarea la cer a Mântuitorului, precum și trimiterea Duhului Sfânt de la Tatăl de către Fiul tot ca trepte ale scării mântuirii pe care Hristos ne-a deschis-o.