![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din ce scrii imi dau seama ca nu cunosti inca foarte multe despre aceasta tema, ti-ai insusti niste conceptii doar pentru ca suna frumos si se potrivesc cu logica ta. De aceea o sa consider ca pornirea aceasta e mai mult din necunostere si poate in urma aflarii adevarului vei deveni mai temperat. Eu am scris cateva topice pe tema asta (tocmai in ideea de a nu mai repeta acelasi lucru de fiecare data), le poti gasi aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...archid=2828833 Eu iti scriu care e invatatura dintotdeauna a BO, tu pana acum nu ai adus un argument, daca doresti poti da si tu citate, altfel ramane doar parerea ta personala conforma cu logica. Pentru ca am mai intrebat, unde se gasesc aceste idei in ortodoxie? Unde sunt ele scrise? Sa iti raspund la probeleme ridicate de tine, pe care cred ca le-am atins si pe topice: - rebotezarea nu se face din cauza recunosterii botezului, ci in virtutea iconomiei. Despre asta poti citi la topicul cu Biserica Ortodoxa despre alte biserici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...8&postcount=14 E de fapt prim ainvatatura dezbatuta la primul sinod dupa cel apostolic, in secolul III. Sfantul Vasile cel Mare descrie exact acelasi lucru in canonul sau, aratand si iconomia ce se facea cu cei in erezie de atunci. - e o diferenta intre intalnirile ecumeniste si conceptiile ecumensite. Tu spui de intalnirile ecumeniste, eu spun de conceptiile ecumeniste. Intalnirile sunt doar discutii, parerile pot fi impartite daca sunt bune la ceva sau nu. Cert e ca de 100 de ani de cand e ecumenismul nu numai ca nu s-a unit nimeni, dar s-au format mai multe denominatiuni. Si ce e mai rau, unii ortodocsi au ajuns sa creada ca vorbind cu eterodocsii inseamna ca si BO ii considera la fel ca si ortodocsii. De aceea Sinodul BO a Greciei s-a intalnit de curand sa dezabata daca mai participa la aceste intruniri, daca efectul nu e mai mult negativ decat pozitiv. Asadar eu scriu de conceptiile ecumeniste, nu de intalnirile ecumeniste - nu stiu daca Patriarhul Daniel are sau nu si conceptii ecumeniste, ceea ce putem observa sunt faptele. Sub pastorirea lui au fost luate masuri pentru stoparea unor practici ecumeniste, iar un ierarh a si fost judecat pentru acest lucru. BOR este condusa de Sinod, nu de Patriarh. Hotararile enuntate cu ocazia cazului IPS Corneanu au fost ca niciun credincios nu se va putea impartasi in afara ortodoxiei, urmarea fiind oprirea temporara de la impartasania in BO, deci excluderea temporara din BO. De asemenea, niciun ierarh sau preot nu va putea sluji cu un preot din alt cult, inclusiv catolic. Unul din cazurile aparute recent a fost chiar in Mitropolia Banatului, un preot a fost judecat pentru aceasta. - ecumenismul, din ce am observat eu, este o religie aparte, diferita de ortodoxie, are alte invataturi si dogme decat cele ortodoxe. Le-am enumerat pe scurt aici, http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=523 Poti citi si topicul cu declaratia Muntelui Athos impotriva ecumensimului, e dat link-ul acolo. Este o invatatura de provenienta de la protestanti. - ecumenismul e un fel de umanism secular, adica aceeasi conceptie ca a iluministilor atei, filozofia lui Voltaire. Si acestia, si comunistii au formulat tot un bine filozofic, cu religia pe planul doi, punand deasupra omul si buna intelegere. Si cu "Liberté, Égalité, Fraternit" s-a vazut ce a iesit pana la urma, macelul din Comuna din Paris, inclusiv preoti si cler catolic. La fel cu utopia marxista, bazata tot pe binele intre oameni. Invatatura si dogmele tin de partea divina. - dai niste exemple din Vechiul Testament, nu le vad rostul, doar daca nu le intelegi. Acelea tineau de Legea Veche si acele pedepse erau sistemul juridic de atunci. Evreilor nu li s-au dat doar cele zece porunci, valabile si azi, ci si invataturi despre igiena, sanatate, sistemul juridic, etc. Acum avem Legea Noua, o imbunatatire a Legii Vechi. Biserica s-a opus dintotdeauna pedepselor fizice, inclusiv a ereticilor, cele mai amri pedespre erau si sunt si azi oprirea de la impartasanie si in cazul cel mai grav excluderea din Bisercia si anatema. Ca sa nu consum eu mult timp repetand ce am mai scris de cateva ori citeste te rog acele topice. |
#52
|
|||
|
|||
![]()
Da, eu ma refeream la intalnirile ecumenice, nu la curentul ideologic ecumenist.
Pacea Domnului sa fie cu noi. |
#53
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#54
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#55
|
||||
|
||||
![]()
Da corect. Prima porunca e sa Il iubesti pe Domnul Dumnezeul tau. Asta in primul rand. Si in al doilea rand, unde e lipsa se iubire sa ii spui unuia cand greseste. Hai sa aducem argumente reale nu sa aberam de dragul conversatiei.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu intalnirile sunt problema, ci rugaciunea impreuna si exprimari de genul "biserici surori".
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#56
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hmmm si mai vorbim de pozitia oficiala a Bisericii. Pai pozitia oficiala a Bisericii Ortodoxe e cea pe care am mentinat-o eu si anume faptul ca BC e considerata Biserica sora. Au oare greseste ierarhia intregii noastre Biserici Ortodoxe cand adopa atitudinea asta in mod oficial? |
#57
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#59
|
|||
|
|||
![]() |
#60
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie | ioanna | Morala Crestina | 76 | 14.06.2015 08:40:05 |
Despre iubire cu iubire | dobrin7m | Nunta | 27 | 18.10.2011 14:22:52 |
Ce diferente sunt intre catolicism si ortodoxie? | Bast-et | Generalitati | 18 | 16.10.2010 23:56:19 |
Puncte comune intre catolicism si ortodoxie | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 17 | 12.04.2008 01:35:49 |
|