![]() |
![]() |
|
#2271
|
||||
|
||||
![]()
Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României susține inițiativa repatrierii rămășițelor pământești ale lui Constantin Brâncuși, după cum a precizat scriitorul Laurian Stănchescu, membru titular al Uniunii Scriitorilor din România, într-un comunicat remis astăzi, 29 decembrie 2012.
Potrivit documentului, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel apreciază eforturile pe care scriitorul le depune pentru repatrierea rămășițelor pământești ale lui Constantin Brâncuși din Franța și reînhumarea acestora în localitatea Hobița din județul Gorj și își exprimă speranța că „demersurile autorităților statului român vor fi încununate de succes pentru împlinirea dorinței testamentare a sculptorului și bucuria poporului român iubitor de artă”. „Ieri am primit acest document important de la Patriarhia Română prin care Preafericitul Părinte Patriarh Daniel binecuvântează și susține repatrierea osemintelor lui Constantin Brâncuși", a afirmat Laurian Stănchescu, caracterizând mesajul Patriarhului României drept „un document extrem de important, un semnal dat de Biserica Ortodoxă Română pentru poporul pe care-l păstorește, cât și pentru clasa politică românească”.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2272
|
||||
|
||||
![]() ![]() Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române întrunit în ședința de lucru din 16-17 februarie 2011, sub președinția Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, a luat următoarea hotărâre privind citirea molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în Biserica Ortodoxă Română: Pentru a se evita excesele străine de duhul credinței și al bunei-cuviințe pastorale, precum și practicile dăunătoare unității liturgice, săvârșite cu ostentație sau din motive pecuniare, Înaltpreasfințiții și Preasfințiții chiriarhi vor adresa clerului îndrumarea pastorală și duhovnicească de a respecta rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, această rânduială trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor. În cadrul îndrumărilor respective se va preciza cu limpezime că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul țării) neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori. Întrucât sărbătoarea bisericească de la 1 ianuarie (Tăierea împrejur cea după Trup a Domnului și Sf. Vasile cel Mare, Arhiepiscopul Cezareei Capadociei), care este și începutul anului civil, trebuie primită cu bucurie duhovnicească, la sfârșitul Sfintei Liturghii se va oficia slujba Tedeumului, așa cum se procedează la nivel panortodox și cum prevăd îndrumările tipiconale. (Hotărârea nr. 630 din 17 februarie 2011)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2273
|
||||
|
||||
![]()
Rugăciune de mulțumire la trecerea dintre ani la Catedrala Patriarhală
În majoritatea bisericilor și mănăstirilor ortodoxe din țară, în această noapte, de Anul Nou, vor fi înălțate rugăciuni de mulțumire pentru binefacerile din anul care se încheie și de binecuvântare pentru anul ce vine. Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a hotărât, în ședința din 17 februarie 2011, ca în noaptea trecerii dintre ani să se săvârșească Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos, însoțit de rugăciuni de mulțumire pentru binefacerile primite în anul ce a trecut și de rugăciuni la intrarea în noul an. La Catedrala Patriarhală slujba va fi oficiată de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, potrivit Radio TRINITAS. In prima zi a anului, după Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare se va oficia Slujba Te-Deumului. Potrivit Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române molitfele Sfântului Vasile cel Mare nu se citesc mâine. Ele se citesc în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, aceasta trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor. Citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 31.12.2012 at 17:08:10. |
#2274
|
||||
|
||||
![]() ![]() 30 decembrie este în acest an Duminica după Nașterea Domnului. Biserica a rânduit ca în această zi, în cadrul Sfintei Liturghii, să se citească pericopa evanghelică în care este prezentată fuga Sfintei Familii în Egipt. Contextul istoric și semnificațiile teologice ale evenimentului vor fi prezentate în cadrul următoarei ediții a emisiunii ”Biblia în istorie”, informează TRINITAS TV. Invitatul Părintelui Ovidiu Dincă, moderatul discuției, este Părintele Conf. Univ. Dr. Daniel Benga, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din București. Această ediție a emisiunii ”Biblia în istorie” poate fi urmărită în această seară la ora 23:00.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2275
|
||||
|
||||
![]()
Folosirea molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în cult
Asistăm la o exacerbare în rândul credincioșilor a unei "psihoze a dezlegărilor". Pentru orice problemă familială, socială, ocupațională sau psihologică se crede că cineva a făcut farmece sau magie. Însă molitfele Sfântului Vasile cel Mare nu se pot citi oricând, mai ales în ziua de 1 ianuarie - zi de bucurie, fiind praznicul Tăierii-împrejur a Domnului -, ci se rostesc în cazuri concrete și verificabile de îndrăcire, în zile de post, cu pregătire și spovedanie, eventual în legătură cu săvârșirea Sfântului Maslu. Grija Bisericii față de cei care au ajuns, din diverse pricini, în stăpânirea duhurilor necurate s-a manifestat prin rugăciuni de exorcizare, despre care avem mărturii încă din perioada nou-testamentară. Astfel, Mântuitorul a izgonit demoni și i-a trimis pe Apostoli ca și ei să facă asemenea, dându-le puterea harului pentru aceasta. Cu toate acestea, atât Mântuitorul, pe Muntele Carantaniei, cât și Apostolii s-au folosit de post și rugăciune pentru înfrângerea vrăjmașului nevăzut. Mântuitorul a spus, de altfel, ucenicilor Săi că "acest neam de demoni nu iese decât numai cu rugăciune și cu post" (Matei 17, 21; Marcu 9, 29). În Faptele Apostolilor ni se prezintă cazul fiilor lui Scheva, iudei care, folosind numele lui Iisus, izgoneau demoni, dar care, nefiind pregătiți pentru lupta cu diavolul, au fost atacați de demoni prin cei îndrăciți (Fapte 19, 14-16). Exorcismele prebaptismale Biserica a folosit exorcismele mai întâi față de cei care doreau să devină catehumeni, adică să se întoarcă "de la stăpânirea satanei la Dumnezeu" (Fapte 26, 18). Exorcismele rostite asupra candidaților la catehumenat îi curățau pe aceștia de influențele demonice primite mai ales prin participarea la cultul păgân (numită "masa și paharul demonilor" - I Cor. 10, 21). Exorcismele pentru energumeni Pentru cei ce se demonizau după Botez, Biserica a rânduit ca ei să fie așezați într-o stare aparte, a energumenilor, pentru care se făceau rugăciuni publice și care apoi erau concediați de la Sfânta Liturghie îndată după catehumeni. Astfel de ectenii și rugăciuni pentru energumeni se găsesc în "Constituțiile Apostolice" (puse în scris în jurul anului 370). De aici se vede că demonizații nu stăteau la Liturghia euharistică și nu erau împărtășiți, până nu se izbăveau (așa cum arată și Canonul 79 Apostolic, dar și molitfele 1, 2 și 4 atribuite Sfântului Ioan Gură de Aur). De asemenea, Biserica condamna pe aceia care, fără a fi posedați de cel-viclean, solicitau rugăciuni de exorcizare (cf. Canonul 60 Trulan). Când și cui se citesc exorcisme Evident, Sfinții Părinți nu au alcătuit exorcisme pentru a fi citite în ziua lor de prăznuire, ci în cazuri concrete de demonizare a unor creștini botezați, din dragoste pentru aceștia și în vederea vindecării lor. Aceste rugăciuni au fost numite în spațiul românesc "molitfe". Ele sunt formate din rugăciuni (cele adresate lui Dumnezeu) și exorcisme (cele adresate diavolului). Exorcismele își trag numele de la cuvântul cu care ele încep în limba greacă: "exorkizo", care înseamnă "te jur (pe numele lui Dumnezeu), te alung, te cert" (și nu "te blestem", cum greșit a fost tradus în unele ediții). Pregătirea necesară Tradiția Bisericii a asociat exorcismele cu necesitatea unei pregătiri corespunzătoare, atât din partea sfințitului slujitor care le citește, cât și din partea celui demonizat sau a rudelor lui. Sunt cunoscute relatările marelui nostru duhovnic, arhim. Cleopa Ilie (†1998), despre ispitele și necazurile aduse de diavol asupra celor care citeau aceste molitfe. De asemenea, cunoscuții părinți duhovnicești greci contemporani Porfirie Kavsocalivitul și Paisie Aghioritul arată că citirea exorcizărilor asupra persoanelor care nu sunt posedate determină întețirea ispitelor diavolești și stârnește fără motiv răutatea vrăjmașului (părintele Porfirie, "Antologie de sfaturi și îndrumări"). De cele mai multe ori, citirea molitfelor fără pregătirea necesară este dovada mândriei și a ignoranței, păcate care atrag lucrările demonice, în loc să le îndepărteze. Trebuie citite exorcisme la 1 ianuarie? Obiceiul citirii molitfelor Sfântului Vasile la 1 ianuarie este "o tradiție" apărută în zonele urbane din sudul țării noastre în secolul al XX-lea (prima mențiune în 1937), cu răspândire mai ales după 1990. Acest obicei nu există în Bisericile Ortodoxe surori, constituind astfel o inovație liturgică. În molitfelnicele celorlalte Biserici Ortodoxe nu apare mențiunea că s-ar citi la 1 ianuarie, așa cum ea nu apare nici în molitfelnicele românești mai vechi. Pe de altă parte, ziua de 1 ianuarie se află între cele două mari praznice: Crăciunul și Boboteaza, într-o perioadă de bucurie pentru arătarea lui Hristos prin Naștere și Botez. Acest răstimp este considerat de tradiția Bisericii asemenea Săptămânii Luminate și de aceea nu se postește și nu se îngenunchează (a se vedea însemnările din "Mineiul pe decembrie" și din "Tipicul Mare", de la 25 decembrie). De aceea nu este un timp potrivit pentru exorcisme. Totodată, rostirea unor exorcisme asupra celor care au participat la Dumnezeiasca Liturghie și (cel puțin unii) s-au împărtășit cu Trupul și Sângele lui Hristos denotă o neînțelegere a valorii Sfintei Liturghii și a darurilor duhovnicești pe care le primim în cadrul ei. Credincioșii sănătoși și practicanți nu sunt "sub stăpânirea diavolului", ci sunt "robii lui Dumnezeu"; pentru ei, primirea Sfintelor Taine este singurul și cel mai mare "leac al nemuririi" (cf. Sf. Ignatie al Antiohiei, "Epistola către Efeseni", XX, 2), căci "mai mare este Cel ce e în cei credincioși, decât cel ce este în lume" (I Ioan 4, 4). Soluții duhovnicești Din păcate asistăm în Biserica noastră la o exacerbare în rândul credincioșilor a unei "psihoze a dezlegărilor". Pentru orice problemă familială, socială, ocupațională sau psihologică se crede că cineva a făcut farmece sau magie. Fără să negăm existența demonicei îndeletniciri vrăjitorești, nu putem totuși să nu observăm că de multe ori păcatele nespovedite sau patimile hrănite în ascuns sunt cauza multor eșecuri, boli sau neînțelegeri. Spovedania, părăsirea păcatelor și viciilor, îndreptarea vieții, dobândirea unor deprinderi ortodoxe și preocuparea de a spori în viața duhovnicească vor rezolva cele mai multe din problemele creștinului, întrucât menirea Bisericii este aceea de a aduce vindecare. Pentru alungarea demonilor, Apostolii și Sfinții Părinți au folosit și untdelemnul sfințit (a se vedea Marcu 6, 3, dar și Viețile Sfinților Macarie Egipteanul și Sava cel Sfințit ș.a); de aceea, duhovnicii iscusiți leagă citirea "molitfelor" de săvârșirea Sfântului Maslu. Aceste învățături credem că vor fi reluate și precizate în anul 2012, închinat acestei Sfinte Taine. Rânduiala corectă a slujbelor pe 1 ianuarie Ne bucurăm pentru decizia Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române de a îndruma pe preoți, în mod exact și conform cu Tradiția panortodoxă, cu privire la slujbele ce trebuie oficiate la 1 ianuarie: în ajun se va săvârși Vecernia cu Litie (sau Privegherea), la miezul nopții, Acatistul Mântuitorului și rugăciunea de mulțumire, iar dimineața, Utrenia, Liturghia Sfântului Vasile cel Mare și Te Deumul de Anul Nou. Aceasta este rânduiala firească a sfintelor slujbe la un praznic împărătesc (Tăierea-împrejur a Domnului). Molitfele Sfântului Vasile nu se vor citi, deci, în această zi, ci se vor rosti în cazuri concrete și verificabile de îndrăcire, în zile de post, cu pregătire și spovedanie, eventual în legătură cu săvârșirea Sfântului Maslu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2276
|
||||
|
||||
![]() ![]() Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, cu ale Sfinților Îngeri, cu ale Sfinților Apostoli, cu ale Sfântului Vasile Cel Mare și pentru ale tuturor sfinților, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi. Amin! Pentru Anul Nou! Să multumim Preasfintei Treimi si Preacuratei Maicii Domnului, care mijloceste pentru toată lumea, că ne-a învrednicit să mai trecem un an. Să ne hotărâm în inima noastră să punem început bun in toate si să petrecem de aici înainte cu Dumnezeu, crestineste. Doamne ajuta!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2277
|
||||
|
||||
![]()
sursa: interfax-religion.com
Preafericitul Kirill, Patriarhul Rusiei a criticat pe clericii care folosesc mașini scumpe. El a spus: „Să ne gândim că folosirea vehiculelor de transport va fi un motiv pentru cei răi să discrediteze Biserica”. Ierarhul a adăugat că preoții trebuie să fie moderați în toate privințele. Moralitatea și moderația trebuie să fie pilonii comportamentului preoțesc, mai ales că există mulți oameni săraci. „Există mașini importate din Japonia, Coreea de Sud și unele țări europene care sunt confortabile și fiabile, însă nu atrag atenția în mod excesiv” a spus el. Patriarhul Kirill a spus că a refuzat să accepte un Mercedes 600 full option care îi fusese dăruit în anii 90. El a arătat că acum folosește mașini mai vechi din garajul guvernului, pentru măsurile de securitate pe care acestea le asigură.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2278
|
||||
|
||||
![]() ![]() Prima lună a anului, cunoscută în popor și cu numele de „Gerar”, este bogată în sărbători. La 1 ianuarie, Biserica a prăznuit Tăierea împrejur cea după trup a Domnului. Tot în prima zi a anului, creștinii ortodocși l-au cinstit pe Sfântul Ierarh Vasile cel Mare. Botezul Domnului sau Boboteaza este sărbătorită, ca în fiecare an, la 6 ianuarie. În toate lăcașurile de cult ortodoxe, cu ocazia marelui Praznic al Epifaniei, se săvârșește Slujba Aghesmei Mari. Slujba sfințirii apei se poate face atât în Ajun, cât și în dimineața zilei de Bobotează și amintește de momentul în care Mântuitorul Iisus Hristos a fost botezat în apele Iordanului. La 7 ianuarie, în Biserica Ortodoxă se face pomenirea Sfântului Prooroc Ioan Botezătorul, Înaintemergătorul Domnului. Pe 10 ianuarie, în calendar este menționat Sfântul Cuvios Antipa de la Calapodești. Sfântul este prăznuit în mod deosebit în județul Bacău, dar și în Capitală, o parte din moaștele sale aflându-se la Mănăstirea „Christiana”. Cuviosul Antonie cel Mare, ocrotitor al multor lăcașuri de cult din țara noastră, este cinstit la 17 ianuarie. Pe 21 ianuarie este pomenit Cuviosul Maxim Mărturisitorul, iar pe 25, Sfântul Ierarh Grigorie Teologul. În penultima zi a lunii ianuarie, Biserica noastră face pomenirea Sfinților Trei Ierarhi, Vasile cel Mare, Grigorie Teologul și Ioan Gură de Aur, zi în care toate instituțiile de învățământ teologic ortodoxe își vor sărbători ocrotitorii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2279
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în ședința sa de lucru din 5 iulie 2012, menținând în vigoare hotărârea din 15 iunie 1928, reconfirmată la 20 februarie 1933, a luat mai multe hotărâri față de practica necreștină a incinerării morților, după cum ne informează Cancelaria Sfântului Sinod:
Din mărturiile scripturistice, patristice, istorice și arheologice reiese că Biserica a practicat de la început până astăzi înhumarea (înmormântarea). Ea corespunde învățăturii Bisericii despre trup și datoriile față de el, trup care trebuie să fie redat pământului din care a fost luat. Biserica Ortodoxă Română a avut și are o atitudine clară și ferm exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera, consacrată prin hotărârea sinodală din anul 1928 și reconfirmată prin hotărârea sinodală din anul 1933, asupra cărora nu s-a mai revenit în nici un fel, întrucât acestea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre, fiind de datoria oricărui slujitor al Bisericii Ortodoxe Române să respecte aceste hotărâri, iar din punct de vedere pastoral, să lămurească și să determine pe credincioși să respecte tradiția bimilenară a înhumării creștinilor. Abuzând de lipsa de informare corectă a credincioșilor și de acceptarea facilă și fără discernământ de către aceștia a practicii incinerării morților, îngăduită de unele biserici creștine din Occident și din America, unii preoți caterisiți sau depuși din treaptă, doritori de câștig și în totală separare de Biserică, săvârșesc slujba de prohodire a celor decedați chiar în incinta crematoriului. Există și situații în care incinerarea s-a făcut fără voia sau împotriva dorinței celui decedat, din motive obiective (financiare sau legale, legi specifice unor state în care incinerarea este obligatorie). În astfel de situații, chiriarhul este singurul care are autoritatea de a acorda sau nu dispensă, prin iconomie, în urma studierii amănunțite a fiecărui caz în parte, cu precizarea că, pentru astfel de cazuri, slujba ce se va săvârși la depunerea urnelor funerare în cripte ar putea fi doar slujba Trisaghionului cu pomenire individuală. Permanența Consiliului eparhial al Arhiepiscopiei Bucureștilor, în ședința din 20 martie 2012, a hotărât elaborarea unei circulare în legătură cu practica necreștină a incinerării morților, în care să se prevadă îndatorirea fiecărui cleric de a se conforma hotărârii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române din anii 1928 și 1933, având obligația de a-i îndruma pe credincioși să respecte cu sfințenie practica ortodoxă a înhumării (înmormântării) celor adormiți și să nu accepte incinerarea (arderea trupului celui decedat). Apreciind că problema incinerării morților este comună tuturor eparhiilor și că măsura adoptată de Permanența Consiliului eparhial al Arhiepiscopiei Bucureștilor trebuie extinsă printr-o hotărâre a Sfântului Sinod la nivelul tuturor centrelor eparhiale, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) lit. a) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, potrivit cărora „Sfântul Sinod păstrează unitatea dogmatică liturgică și canonică, statutară și regulamentară în Biserica Ortodoxă Română, precum și comuniunea cu întreaga Biserică Ortodoxă'; ca urmare a discuțiilor care au avut loc pe marginea propunerilor Comisiei pastorale, monahale și sociale, precum și a votului unanim exprimat, Sfântul Sinod a hotărât: 1. Menține în vigoare următoarea hotărâre a Sfântului Sinod din 15 iunie 1928, reconfirmată prin hotărârea Sfântului Sinod din 20 februarie 1933: a. „Preoții să prevină din vreme pe enoriași, atrăgându-le atenția că, în cazul când cineva dintre ei ar voi să se incinereze, Biserica le va refuza orice asistență religioasă, fie la înmormântare, fie la pomenirea pentru morți după înmormântare. b. Înainte de oficierea slujbei de înhumare (înmormântare) a unui creștin, preotul slujitor să se informeze de la familia defunctului, la care cimitir va fi înmormântat cel decedat. c. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera din proprie voință, să li se refuze orice serviciu religios, atât la înmormântare, cât și la pomenirile pentru morți.' 2. În situația în care incinerarea s-a făcut fără voia sau împotriva dorinței celui decedat, din motive obiective (financiare sau legale, legi specifice unor state în care incinerarea este obligatorie), chiriarhul este singurul care are autoritatea de a acorda sau nu dispensă, prin iconomie, în urma studierii amănunțite a fiecărui caz în parte, cu precizarea că, pentru astfel de cazuri, la depunerea urnelor funerare în cripte, se poate oficia doar slujba Trisaghionului cu pomenire individuală.</I> 3. Preoții care se abat de la hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române privind practica incinerării morților vor fi opriți de la lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului eparhial, spre sancționare. 4. În cazul foștilor preoți, caterisiți sau depuși din treaptă, care săvârșesc slujba de prohodire chiar în incinta crematoriului, Înaltpreasfințiții și Preasfințiții Părinți Chiriarhi vor sesiza autoritățile competente pentru interzicerea accesului acestora în crematorii și cimitire și pentru sancționarea penală, întrucât folosesc calități mincinoase (de cleric al Bisericii Ortodoxe Române) pentru a obține un folos material injust, păgubind familiile îndoliate (art. 215 alin. (2) Cod penal, infracțiunea de înșelăciune). 5. Înaltpreasfințiții și Preasfințiții Părinți Chiriarhi vor adopta măsurile cuvenite pentru înștiințarea clerului din fiecare eparhie despre conținutul prezentei hotărâri și despre obligativitatea acesteia în cuprinsul Bisericii Ortodoxe Române. 6. Centrele eparhiale vor lua măsurile necesare referitoare la îndatorirea pastoral-misionară de a catehiza credincioșii cu privire la învățătura de credință ortodoxă despre înhumare (înmormântare) și respingerea practicii incinerării precum și de a acorda atenția cuvenită pastorației individuale a persoanelor îndoliate. 7. Centrele eparhiale vor lua măsuri în legătură cu îndatorirea clerului de a promova, inclusiv prin forța exemplului ajutorarea familiilor îndoliate, pentru ca lipsa banilor să nu fie un motiv de a incinera pe cei decedați, considerând că înhumarea ar fi prea costisitoare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2280
|
||||
|
||||
![]()
Anul acesta, creștinii ortodocși vor sărbători Sfintele Paști pe data de 5 mai. De aceea, postul care precede Învierea Domnului va începe pe 18 martie. O altă perioadă de asceză, a cărei durată este influențată de data prăznuirii Sfintelor Paști, postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel, sau al „Sâmpetrului”, va începe în acest an pe 26 iunie.
Acest post începe întotdeauna în lunea după Duminica Tuturor Sfinților, prima duminică după Rusalii. Se poate întâmpla, însă, ca prima duminică după Pogorârea Duhului Sfânt să cadă după data de 29 iunie. În această situație s-a rânduit ca postul să se țină în cele trei zile de dinaintea sărbătorii Sfinților Apostoli. Celelalte două posturi de durată din anul bisericesc, cu dată neschimbătoare, sunt Postul Adormirii Maicii Domnului, ținut de creștinii ortodocși în perioada 1-14 august și Postul Nașterii Domnului, între 14 noiembrie și 24 decembrie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 22:11:54 |
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 09:25:35 |
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 17:59:31 |
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 13:54:01 |
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 21:43:39 |
|