Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Resurse ortodoxe on-line
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.10.2010, 01:47:39
ionion ionion is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.10.2010
Locație: Cu mintea-n nori si cu picioarele pe pamant !
Religia: Ortodox
Mesaje: 26
Implicit www.parintelecalistrat.blogspot.com

Blog oficial al Parintelui Calistrat !
Materiale crestine scrise si audio-video cu Parintele Calistrat: predici, articole, documentare, poze, video, emisiuni televizate.
  #2  
Vechi 16.10.2010, 10:19:01
Elesya Elesya is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.10.2010
Locație: intre doua nemuriri
Religia: Ortodox
Mesaje: 169
Implicit bucurie

Citat:
În prealabil postat de ionion Vezi mesajul
Blog oficial al Parintelui Calistrat !
Materiale crestine scrise si audio-video cu Parintele Calistrat: predici, articole, documentare, poze, video, emisiuni televizate.
Multumesc de veste ! L-am cunoscut pe acest drag parinte , pe cand slujea la o manastire...Am casete cu predicile dansului...Este deosebit! Doamne Ajuta!
  #3  
Vechi 16.10.2010, 10:25:40
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.722
Implicit parintele Teofil Paraian despre parintele Calistrat

- Prea Cuvioase Parinte, de curînd Biserica Ortodoxa Româna s-a confruntat cu un caz ceva mai delicat, ca sa nu-i spunem altfel. Este vorba, cum probabil banuiti, de Pr. Calistrat Chifan, duhovnic la Sfînta Manastire Bârnova. Am dori sa stim, Prea Cuvioase Parinte, care este pozitia Prea Cuviosiei voastre în legatura cu Pr. Calistrat, ce pareri aveti?
- Pareri foarte rele am!

Deci, despre Parintele Calistrat ce ne puteti spune?
- Pot spune ca este un om razvratit, este un om înselat, este un om deviat, este un om care slujeste fara sa aiba binecuvîntare de slujba, a facut lucruri pe care noi le consideram ca lucruri nefiresti, a facut calugarii pe ascuns - nu trebuia sa le faca. Deci el a iesit din ascultarea Bisericii si, în conditiile acestea, nu mai poate sa slujeasca.
- Tot ce mi-ati spus Prea Cuviosia voastra acum este identic cu pozitia oficiala a Mitropoliei Iasului...
- Da, pentru ca…
- Parinte, dar Parintele Calistrat si ucenicii sai spun ca toate acestea sînt minciuni…
- Ce sînt minciuni?
- Ca a facut calugarii pe ascuns, de pilda!
- Mai, am întîlnit eu, eu personal, oameni facuti calugar de el. Pe ascuns! Asa ca sa nu mai…
- Deci nu sînteti influentat de Mitropolie…
- Nu-s influentat de nimeni, nu numai Mitropolie. Eu am întîlnit acum, cînd am fost la Roman, doi insi ce au venit la mine si care mi-au spus ca au fost facuti calugari de Parintele Calistrat si ca ei nu se considera calugari. Unul dintre ei poate ca o sa mearga la manastire iar celalalt se va casatori în vara asta.
- Ucenicii Parintelui Calistrat spun ca cei ce au facut plîngeri împotriva Parintelui Calistrat sînt „influentati”, sînt „vînduti” si „eretici”
Bine, ei pot sa zica ce vor dar asta este realitatea!
- Avem dreptul sa luam atitudine din punctul acesta de vedere?
- Avem!
- Sigur?
- Avem! Numai sa putem sa-i convingem…
- Eu am luat atitudine si am iesit ca „eretic”, ca „mason” si ca „S.R.I-st”…
- Draga, poti sa fii sigur ca n-o sa zica nimeni dintre cei care-l sustin pe Parintele Calistrat ca esti om de treaba sau ca esti pe cale buna. Nu o sa zica! Pentru ca ei nu sînt pe cale buna si, nefiind pe cale buna… E cum zice Parintele Arsenie: „În mintea strîmba si lucrul drept se strîmba!”
  #4  
Vechi 16.10.2010, 10:26:23
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.722
Implicit

- Prea Cuvioase, luînd noi aceasta atitudine în cazul Parintelui Calistrat, am primit si o înstiintare, din partea unui monah din Moldova, aparator al Parintelui Calistrat, ce a spus ca „ma va pune la Psaltire!”
- Poate sa ma puna la toate Psaltirile din lumea asta! Pe mine ma apara Dumnezeu caci eu nu fac ceva împotriva Parintelui Calistrat…
- Si pe noi, cei ce am luat atitudine în acest caz, cine ne apara?
- Tot Dumnezeu va apara! Draga, voi trebuie sa stiti ceva…
- Unii au spus ca nu e bine sa luam atitiudine noi…
- De ce nu e bine? Ba-i bine!
- Zic ca nu avem dreptul…
- Draga, asa cum au ei dreptul sa-l sustina asa avem si noi dreptul sa nu-l sustinem! Eu, sa stii ca n-am nimic cu Parintele Calistrat…
- Nici noi nu avem nimic cu dînsul dar, uite, exista – mai ales pe internet – o multime de injurii aduse de ucenicii lui Bisericii Ortodoxe Române si ierarhilor ortodocsi ce s-au pronuntat împotriva Parintelui Calistrat…
- Si aia se considera slujitori ai lui Dumnezeu?
- Ei zic ca da… Ei spun ca noi ne înselam, ca totul este o minciuna si o calomnie, ca nu exista nimic din ceea ce acuza Mitropolia…
- Cum nu exista nimic mai frate? Daca exista oameni care spun ei însisi: „M-au facut calugar fara voia mea!”
- Pe lista „sustinatorilor Parintelui Calistrat” sînt trecuti, ca aparatori ai Parintelui, „de sus, din Ceruri, Parintele Cleopa, Pr. Paisie etc.”…
- Ca aparatori ai Parintelui Calistrat?
- Da. Ce parere aveti?
- Mai, sa fie, dar sa vedem si noi ca-l apara! Sa vedem o schimbare! Ca pîna acum nu stiu daca putem vedea ca-l apara Parintele Cleopa pe Pr. Calistrat…
- Cum exista Parinti si Monahi care stau zilnic pe internet si-si dau cu parerea, unii dintre ei acuzînd ierarhia B.O.R… Fac ei bine sau nu?
- Cum sa faca bine mai frate? Cum sa faca bine?
- Eu am spus ca locul monahilor si preotilor nu este sa stea pe internet…
- Ei trebuie sa-si vada de pacatele lor! În manastire!
- Au voie Monahii sau Preotii sa stea pe internet, zilnic?
- Nu au! Nici macar putin n-au voie!
- Nici macar putin?
- Da!
- Putem face public tot ceea ce ne-ati spus acum?
- Sigur ca da! Da! Da! Da!
- Multumim mult Parinte Teofil!
- Dumnezeu sa va ajute!
  #5  
Vechi 16.10.2010, 10:29:01
Elesya Elesya is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.10.2010
Locație: intre doua nemuriri
Religia: Ortodox
Mesaje: 169
Implicit cunosc...

...cunosc din nefericire razboiul dus impotriva acestui suflet ales....ce pacat...mai vreau sa citesc...
  #6  
Vechi 16.10.2010, 10:37:09
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.722
Implicit Lamurire asupra cazului Calistrat Chifan

MITROPOLIA MOLDOVEI SI BUCOVINEI
EXARHATUL MONAHAL AL ARHIEPISCOPIEI IASILOR

Cunoscand tulburarile sufletesti prin care trec unii credinciosi, sustinatori ai Ieromonahului Calistrat Chifan, si dorind sa lamurim acest caz, prezentam adevarata stare de lucruri.
Desi apreciem dorinta acestora de a apara pe parintele Calistrat, trebuie totusi sa spunem ca, inca de la intrarea in Manastirea Sihastria (judetul Neamt), ieromonahul Calistrat nu a aratat ascultare staretului acestei manastiri, Parintele Arhimandrit Victorin, a carui marturie in acest sens a putut fi citita intr-unul din ziarele iesene.
Starea de neascultare s-a aratat mai ales dupa Revolutie cand, impreuna cu monahul Iustinian – monah care, la randul sau, datorita neascultarii si firii violente, a provocat cu cativa ani in urma un scandal de proportii la Manastirea Varatec, scandal mediatizat de televiziune la vremea respectiva – ierom. Calistrat a incercat sa rastoarne ordinea traditionala din aceasta manastire, act condamnat de toti marii duhovnici ai Sihastriei.
Caracterul violent al ierom. Calistrat reiese si din faptul ca, pe timpul sederii la Manastirea Sihastria, a batut un cal pana l-a ucis.
Alungat din Sihastria din pricina tulburarilor provocate, monahul Calistrat a plecat la Manastirea Dragomirna din jud. Suceava, impreuna cu prietenul sau, ierom. Antonie Campanu, de unde, datorita dezbinarii si vrajbei provocate in aceasta obste, a fost alungat de catre conducerea Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor, la insistentele conducerii manastirii.
Prin bunavointa si clementa Inalt Prea Sfintitului Mitropolit Daniel, li s-a ingaduit sa se aseze in Manastirea Barnova, de curand infiintata, iar ierom. Antonie a fost numit staret. Deoarece era mare nevoie de preoti slujitori, Inalt Prea Sfintitul Mitropolit Daniel a hirotonit preot pe ierodiaconul Calistrat, desi acesta era doar absolvent al unui liceu agricol, cu rezultate foarte modeste - dupa propria-i marturie - neavand nici un fel de studii teologice. De altfel, incercarile sale de a promova examenul de admitere la Facultatea de Teologie au esuat datorita pregatirii insuficiente.
La scurta vreme, si in Manastirea Barnova s-au iscat neintelegeri grave intre staretul Antonie si ierom. Calistrat, altadata prieteni apropiati, datorate incapacitatii celui din urma de a se supune randuielilor monahale. In urma acestui conflict, Mitropolia a dispus mutarea staretului Antonie la Manastirea Bucium, iar a ierom. Calistrat la Schitul Dagata.
Noul staret numit la conducerea manastirii, ierom. Paisie Furdui, a insistat insa pentru ramanerea ierom. Calistrat in Barnova, in speranta unei bune si fratesti colaborari, dar si de aceasta data ierom. Calistrat s-a aratat neascultator si nesupus, continuand sa faca fara binecuvantare diferite slujbe, dezbinand obstea manastirii in doua tabere si manipuland o parte dintre credinciosii care frecventau aceasta manastire, in vederea sustinerii activitatii sale necanonice.
Oprit din aceste motive de la slujirea Sfintei Liturghii in anul 1999 de catre Inalt Prea Sfintitul Mitropolit Daniel, ierom. Calistrat nu s-a supus nici de aceasta data, continuand sa savarseasca Sf. Liturghie intr-o casa particulara din satul Barnova, si, mai mult decat atat, incercand sa-si creeze o masa de manevra atat impotriva staretului sau cat si a Mitropoliei, calugarind in secret un numar de tineri, majoritatea dintre ei teologi si seminaristi si cultivand in sufletele si mintile ucenicilor sai resentimente fata de ierarhia bisericeasca si fata de clerul de la parohii.
La sfarsitul lunii februarie 2003, la Cancelaria Mitropolitana au fost depuse mai multe plangeri impotriva ierom. Calistrat. In 28 februarie a.c., chemat la Centrul Eparhial, acesta a dat o declaratie scrisa in care recunoaste o serie din invinuirile aduse.
Pe baza celor recunoscute de catre ierom. Calistrat, Inalt Prea Sfintitul Mitropolit Daniel l-a oprit de la savarsirea oricarei Sfinte Taine, Ierurgii sau Laude, timp in care Ieromonahul Calistrat trebuia sa arate ascultare, pocainta si indreptare.
  #7  
Vechi 16.10.2010, 10:38:07
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.722
Implicit

In cele ce urmeaza va prezentam acuzatiile recunoscute de catre ierom. Calistrat, precum si prevederile Sfintelor Canoane si ale Regulamentului Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane pentru organizarea vietii monahale si functionarea administrativa si disciplinara a manastirilor.


1. VINA DE NEASCULTARE FATA DE IERARHUL SAU
SI SLUJIREA SFINTEI LITURGHII SI A ALTOR SLUJBE FARA BINECUVANTARE


Ieromonahul Calistrat a recunoscut in scris ca a savarsit fara binecuvantarea I.P.S. Mitropolit Daniel Sfanta Liturghie (in perioada cat a fost oprit: 1999-2000) si ca a facut - tot fara binecuvantare - tunderi in monahism fara stirea Chiriarhului.

CANONUL 31 APOSTOLIC insa spune foarte clar: “Prezbiterii si diaconii sa nu faca nimic fara incuviintarea episcopului, caci acesta este cel caruia i s-a incredintat poporul Domnului si acela de la care se va cere socoteala pentru sufletele lor”. (Vezi: Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca, Canoanele Bisericii Ortodoxe, 1991, p. 28).
REGULAMENTUL PENTRU ORGANIZAREA VIETII MONAHALE SI FUNCTIONAREA ADMINISTRATIVA SI DISCIPLINARA A MANASTIRILOR al Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, in Cap. IX - Instantele de judecata pentru monahi - la
Art. 129 prevede: Sunt considerate abateri de gradul II si pedepsite conf. art 452 din Regulamentul de procedura al instantelor disciplinare si de judecata ale Bisericii Ortodoxe Romane:
a) Neascultarea fata de dispozitiile Chiriarhului locului. (...)
m) Savarsirea cu de la sine putere a lucrarilor sfinte de un ieromonah sau ierodiacon oprit (…) pentru vreun delict.


2. ORGANIZAREA IN AFARA MANASTIRII - INTR-O
CASA PARTICULARA - A UNUI ALTAR


Tot in declaratia sa scrisa, ierom. Calistrat marturiseste ca si-a organizat intr-o casa din afara manastirii un altar unde, fara binecuvantarea Ierarhului locului a savarsit zilnic Sfanta Liturghie. Acest lucru il pune, conform Sfintelor Canoane de mai jos, in stare de schisma fata de Biserica, stare pedepsita cu caterisirea si cu anatema.

CANONUL 31 APOSTOLIC: Daca vreun prezbiter (preot), dispretuind pe episcopul sau, ar tine deosebit alta adunare si ar ridica alt altar, nestiind nici o vina asupra episcopului sau cu privire la dreapta credinta si dreptate, sa se cateriseasca - ca un iubitor de stapanire – si ca un tiran. Asemenea si ceilalti clerici si toti cei ce se vor aduna cu dansul sa fie caterisiti, iar laicii (mirenii) sa se afuriseasca.
CANONUL 5 AL SINODULUI DE LA ANTIOHIA (anul 341): “Daca vreun presbiter, ori diacon, defaimand pe episcopul sau, s-a despartit de Biserica si a facut adunare deosebita si a ridicat altar (biserica), si chemandu-l episcopul, nu s-ar supune, nici nu ar voi sa i se plece, nici sa-l asculte, fiind chemat intaia si a doua oara, aceladesavarsit sa se cateriseasca, si nicidecum sa nu mai dobandeasca serviciul, nici sa nu mai poata primi cinstea sa. Iar de ar starui in a tulbura si razvrati Biserica, acela prin puterea externa sa se pedepseasca ca un tulburator”. (Vezi: Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca, Canoanele Bisericii Ortodoxe, 1991, p. 285).
CANONUL 6 AL SINODULUI DE LA GANGRA (anul 340): “Daca cineva ar face slujbe bisericesti cu totul aparte si impotriva invataturii Bisericii, aducand defaimare Bisericii, si cu de la sine putere voieste sa slujeasca, nefiind in comuniune cu presbiterul, si impotriva aprobarii episcopului, sa fie anatema”. (Vezi: Arhim. Nicodim Sachelarie, Pravila bisericeasca, Buzau, 1999, p. 210).
CANONUL 10 AL SINODULUI LOCAL DIN CARTAGINA (anul 419): “Daca vreun prezbiter cumva, osandit (pedepsit) de episcopul sau, ingamfandu-se cu oarecare trufie si mandrie, ar socoti ca e dator sa aduca lui Dumnezeu cele sfinte despartit, ori sa ridice altar, unul ca acesta sa fie anatema”. (Vezi: Pidalionul cuprinzand Canoanele Sfintilor Apostoli, Canoanele Sinoadelor Ecumenice…, editia Bucuresti, 1992, p. 81-82.)
CANONUL 12 AL SFANTULUI SINOD AL NOUALEA LOCAL DE LA CONSTANTINOPOLspune printre altele: “… Sfantul si de Dumnezeu ajutatul sinod de acum, de acord cu Ecumenicul si Sfantul Sinod al VI-lea, a hotarat sa fie lepadati din cler cei ce liturghisesc in paraclise, ce sunt prin case, lepadarea din cler facandu-se, fireste, de catre episcopul locului. Iar daca unii, afara de acestia, patrunzand in case, vor indrazni sa se atinga de liturghie, fara de invoirea episcopului, acestia sa se cateriseasca, iar cei ce sunt partasi comuniunii (impartasirii) acestora sa se supuna afurisirii”. (Vezi: Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca, Canoanele Bisericii Ortodoxe, 1991, p. 291).
REGULAMENTUL PENTRU ORGANIZAREA VIETII MONAHALE SI FUNCTIONAREA ADMINISTRATIVA SI DISCIPLINARA A MANASTIRILOR al Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, in Cap. IX - Instantele de judecata pentru monahi - la
Art. 129 prevede: Sunt considerate abateri de gradul II si pedepsite conf. art 452 din Regulamentul de procedura al instantelor disciplinare si de judecata ale Bisericii Ortodoxe Romane:
b) Savarsirea celor sfinte in afara de manastire, fara invoirea staretului si fara consimtamantul preotilor locali…
  #8  
Vechi 16.10.2010, 10:38:54
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.722
Implicit

3. TUNDEREA IN MONAHISM A UNOR MINORI SI TINERI FARA RESPECTAREA CANOANELOR SI RANDUIELILOR BISERICESTI


In aceeasi declaratie scrisa, ierom. Calistrat recunoaste ca a savarsit mai multe calugarii ale unor tineri.
Trebuie stiut ca aceste tunderi in monahism s-au facut in secret, cei calugariti avand obligatia de a pastra cu mare grija secretul acesta. Orice crestin isi poate pune o serie de intrebari:
- de ce aceste calugariri au fost facute in secret, ca si cand ne-am afla in vremuri de persecutie si de ce persoanelor calugarite li s-a cerut sub juramant sa pastreze acest secret?
- nu cumva s-a urmarit crearea unei echipe de presiune impotriva autoritatii bisericesti si a ordinii canonice, din acesti asa-zisi calugari fara uniforme si fara randuiala, insa legati cu juraminte si fagaduinte de duhovnicul lor?

CANONUL 2 AL SFANTULUI SINOD AL NOUALEA LOCAL DE LA CONSTANTINOPOLpedepseste cu caterisirea pe cel ce tunde pe cineva in monahism fara stirea staretului sau: “… iar daca cineva se va vadi ca a tuns pe vreunul fara a fi de fata egumenul, care are datoria de a-l primi sub ascultare, acela sa se supuna caterisirii, ca unul care nu se supune canoanelor si strica buna randuiala monahiceasca… Caci tunderile cele fara de judecata si gresite necinstesc atat schima monahala, cat si numele lui Hristos fac sa se hulesca”. (Vezi: Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca, Canoanele Bisericii Ortodoxe, 1991, p. 285).

Ierom Calistrat a facut schimnici, tineri de 17-18 ani, fara experienta nici macar a unei singure zile de vietuire in manastire. Pravila Bisericeasca da schimnicului urmatoarea definitie:
“Se numeste schimnic monahul batran, care face fagaduinte si mai inalte, prin care se obliga la o sarcina a Crucii si mai grea, intre altele renuntand la orice fel de sarcina administrativ-pastorala bisericeasca, fie ca episcop si preot in manastire, nici chiar ca staret nu poate fi, decat in sihastrie cu binecuvantare speciala, spre a trai in adancime viata omului duhovnicesc”. (I Cor, 2, 7-16. Sf. Sofia, 2). (Vezi: Arhim. Nicodim Sachelarie, Pravila bisericeasca, Buzau, 1999, p. 201).
Pe langa intrebarea fireasca de ce ieromonahul Calistrat a pus pe umerii fragezi ai unor tineri elevi si studenti sarcini duhovnicesti atat de grele, pe care si calugari cu lunga experienta de manastire si imbunatatiti duhovniceste le evita, putem observa ca si conditiile materiale lipsesc: acesti schimnici ai parintelui Calistrat sunt niste copii, cel mult niste adolescenti si nicidecum “calugari batrani”, traiesc nu “in sihastrie” cum precizeaza definitia de mai sus, ci in mijlocul orasului, fara uniforma monahala, intr-un mediu ostil vietii sihastresti. De “binecuvantarea episcopala speciala” nici nu poate fi vorba, toate aceste acte savarsite de ierom. Calistrat facandu-se in secret, fara stirea staretului sau, cu atat mai putin a Chiriarhului, in persoana Inalt Prea Sfintitului Daniel.

Despre modul cum cineva poate ajunge schimnic si felul de vietuire al acestuiaCANONUL 41 AL SINODULUI TRULAN (V-VI ECUMENIC) DE LA CONSTANTINOPOL (anul 692) spune urmatoarele: “Cei din orase sau sate, care vor sa se retraga in sihastrii si sa duca viata singuratica, trebuie sa mearga intai la manastire si sa se deprinda cu petrecerea in singuratate. Vreme de trei ani sa se supuna, cu frica lui Dumnezeu, celui mai mare peste manastire (staretului) si sa implineasca ascultarea intru toate si cum se cuvine, dand dovada de viata care a imbratisat-o de buna voie si din toata inima, adeverind despre aceasta superiorul locului (staretul). Dupa aceasta, alt an sa locuiasca afara de sihastrie, spre a se vadi mai bine scopul lor, fiindca astfel vor arata cu deplinatate ca nu cauta slava desarta, ci, prin liniste, urmaresc ceea ce este frumos. Implinindu-se acest timp, daca raman in ceea ce si-au ales, sa stea sihastriti, nefiindu-le ingaduit, de ar voi, sa paraseasca aceasta viata singuratica, afara de i-ar sili o nevoie si un folos obstesc, sau alta primejdie de moarte care i-ar chema; aceasta insa cu binecuvantarea episcopului respectiv”.

Nimic din cele scrise in acest canon nu a fost respectat de catre ierom. Calistrat: nu au fost respectate nici perioadele de cercetare, nu s-a cerut nici acordul staretului, nici binecuvantarea episcopului locului.

REGULAMENTUL PENTRU ORGANIZAREA VIETII MONAHALE SI FUNCTIONAREA ADMINISTRATIVA SI DISCIPLINARA A MANASTIRILOR al Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, pe baza canoanelor, a traditiei si experientei monahale multiseculare, in Cap. II. B. Ispitirea canonica, la Art. 19 prevede: “Ispitirea canonica sau noviciatul dureaza de la primirea in manastire (schit) si pana la tunderea in monahism a celui admis. Timpul ispitirii canonice cuprinde trei stadii:
Primul stadiu este de la primirea in manastire pana la admiterea noului venit in randul fratilor (adica trei luni)…
Art. 20 – Al doilea stadiu este de la admiterea in randul fratilor pana la imbracarea in haina monahala (dulama)…
Al doilea stadiu dureaza cel putin sase luni si cel mult trei ani.
… pe temeiul referintelor indrumatorului duhovnicesc, sunt recomandati Chiriarhului sa aprobe trecerea lor in randul rasoforilor.
Art. 21 – Al treilea stadiu este de la imbracarea hainei monahale (rasofor) si pana la tunderea in monahism.
Starea de rasofor dureaza cel putin sase luni si cel mult trei ani.
Cap. II. C. Tunderea in monahism
Art. 23 – Daca in timpul ispitirii canonice candidatul(a) da dovezi de suficienta pregatire si de chemare pentru monahism si daca si-a insusit temeinic pravilele calugaresti si, mai ales, Regulile Sfantului Vasile cel Mare, daca dovedeste ca-si da seama de rostul calugariei si numai daca a implinit varsta de 20 de ani, avandconsimtamantul scris al duhovnicului si la recomandarea Consiliului Duhovnicesc si al staretului, Chiriarhul aproba tunderea in monahism…
Art. 25 – Tunderea in monahism nu este ingaduit a se face decat numai in manastire (schit), de catre Chiriarh sau delegatul sau din cinul monahal…

Aceste invinuiri de mai sus, toate recunoscute in scris de catre ierom. Calistrat, au determinat decizia mitropolitana din 4 martie 2003 prin care susnumitul este oprit de la savarsirea oricarei Sfinte taine, ierurgii sau laude.
  #9  
Vechi 16.10.2010, 15:13:56
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.853
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel777 Vezi mesajul
MITROPOLIA MOLDOVEI SI BUCOVINEI
EXARHATUL MONAHAL AL ARHIEPISCOPIEI IASILOR

Cunoscand tulburarile sufletesti prin care trec unii credinciosi, sustinatori ai Ieromonahului Calistrat Chifan, si dorind sa lamurim acest caz, prezentam adevarata stare de lucruri.
Desi apreciem dorinta acestora de a apara pe parintele Calistrat, trebuie totusi sa spunem ca, inca de la intrarea in Manastirea Sihastria (judetul Neamt), ieromonahul Calistrat nu a aratat ascultare staretului acestei manastiri, Parintele Arhimandrit Victorin, a carui marturie in acest sens a putut fi citita intr-unul din ziarele iesene.
Starea de neascultare s-a aratat mai ales dupa Revolutie cand, impreuna cu monahul Iustinian – monah care, la randul sau, datorita neascultarii si firii violente, a provocat cu cativa ani in urma un scandal de proportii la Manastirea Varatec, scandal mediatizat de televiziune la vremea respectiva – ierom. Calistrat a incercat sa rastoarne ordinea traditionala din aceasta manastire, act condamnat de toti marii duhovnici ai Sihastriei.
Caracterul violent al ierom. Calistrat reiese si din faptul ca, pe timpul sederii la Manastirea Sihastria, a batut un cal pana l-a ucis.
Alungat din Sihastria din pricina tulburarilor provocate, monahul Calistrat a plecat la Manastirea Dragomirna din jud. Suceava, impreuna cu prietenul sau, ierom. Antonie Campanu, de unde, datorita dezbinarii si vrajbei provocate in aceasta obste, a fost alungat de catre conducerea Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor, la insistentele conducerii manastirii.
Prin bunavointa si clementa Inalt Prea Sfintitului Mitropolit Daniel, li s-a ingaduit sa se aseze in Manastirea Barnova, de curand infiintata, iar ierom. Antonie a fost numit staret. Deoarece era mare nevoie de preoti slujitori, Inalt Prea Sfintitul Mitropolit Daniel a hirotonit preot pe ierodiaconul Calistrat, desi acesta era doar absolvent al unui liceu agricol, cu rezultate foarte modeste - dupa propria-i marturie - neavand nici un fel de studii teologice. De altfel, incercarile sale de a promova examenul de admitere la Facultatea de Teologie au esuat datorita pregatirii insuficiente.
La scurta vreme, si in Manastirea Barnova s-au iscat neintelegeri grave intre staretul Antonie si ierom. Calistrat, altadata prieteni apropiati, datorate incapacitatii celui din urma de a se supune randuielilor monahale. In urma acestui conflict, Mitropolia a dispus mutarea staretului Antonie la Manastirea Bucium, iar a ierom. Calistrat la Schitul Dagata.
Noul staret numit la conducerea manastirii, ierom. Paisie Furdui, a insistat insa pentru ramanerea ierom. Calistrat in Barnova, in speranta unei bune si fratesti colaborari, dar si de aceasta data ierom. Calistrat s-a aratat neascultator si nesupus, continuand sa faca fara binecuvantare diferite slujbe, dezbinand obstea manastirii in doua tabere si manipuland o parte dintre credinciosii care frecventau aceasta manastire, in vederea sustinerii activitatii sale necanonice.
Oprit din aceste motive de la slujirea Sfintei Liturghii in anul 1999 de catre Inalt Prea Sfintitul Mitropolit Daniel, ierom. Calistrat nu s-a supus nici de aceasta data, continuand sa savarseasca Sf. Liturghie intr-o casa particulara din satul Barnova, si, mai mult decat atat, incercand sa-si creeze o masa de manevra atat impotriva staretului sau cat si a Mitropoliei, calugarind in secret un numar de tineri, majoritatea dintre ei teologi si seminaristi si cultivand in sufletele si mintile ucenicilor sai resentimente fata de ierarhia bisericeasca si fata de clerul de la parohii.
La sfarsitul lunii februarie 2003, la Cancelaria Mitropolitana au fost depuse mai multe plangeri impotriva ierom. Calistrat. In 28 februarie a.c., chemat la Centrul Eparhial, acesta a dat o declaratie scrisa in care recunoaste o serie din invinuirile aduse.
Pe baza celor recunoscute de catre ierom. Calistrat, Inalt Prea Sfintitul Mitropolit Daniel l-a oprit de la savarsirea oricarei Sfinte Taine, Ierurgii sau Laude, timp in care Ieromonahul Calistrat trebuia sa arate ascultare, pocainta si indreptare.
Si totusi, cine ne da dreptul sa-l expunem pe acest parinte in felul acesta? Ce concluzii putem trage despre cel care o face?
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
  #10  
Vechi 16.10.2010, 16:16:23
horatiu.miron's Avatar
horatiu.miron horatiu.miron is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2010
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 807
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
Si totusi, cine ne da dreptul sa-l expunem pe acest parinte in felul acesta? Ce concluzii putem trage despre cel care o face?
Insasi biserica zice lucrurile astea. Sau biserica n-are voie sa lamureasca anumite lucruri ori fapte ce au loc in ograda ei?
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

User vechi: hmiron.
User si mai vechi: scrabble.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
www.parintelecalistrat.com alexmatei Resurse ortodoxe on-line 1 02.03.2012 09:39:49
Oferte http://vesmintedepreot.blogspot.com/ casigabi Stiri, actualitati, anunturi 0 17.11.2009 17:02:33