Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.07.2014, 22:44:00
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit Petitie pt recunoasterea sfintilor inchisorilor de catre BOR

Patriarhia Bisericii Ortodoxe Române: Recunoașterea Sfinților Închisorilor

https://secure.avaaz.org/en/petition...r_Inchisorilor



http://www.apologeticum.ro/2014/07/p...-inchisorilor/
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.07.2014, 22:46:52
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

După Dreptul canonic ortodox, semne ale sfințeniei sunt:
- moartea martirică – dovada cea mai certă;
- mărturisirea și apărarea dreptei credințe;
- viața curată, viața sfântă;
- darul facerii de minuni, în viață sau după moarte.

Dintre condițiile de fond (personale) ale sfințeniei:
- să fi avut credința neîndoielnică ortodoxă;
- puterea de a suferi moarte martirică, primejdii și orice necazuri pentru apărarea dreptei credințe;
- puterea de a trăi moral și religios cât mai desăvârșit;
- puterea de a săvârși minuni;
- cultul spontan acordat de poporul credincios.

În cazul trăitorilor ortodocși din închisorile comuniste, toate acestea se confirmă. Ce dovadă mai clară vrem decât moartea martirică? Lupta împotriva lor e lupta contra evidenței, păcatul împotriva Duhului Sfânt.
De la instalarea regimului comunist în Rusia s-a început o campanie de distrugere a creștinismului și a tuturor valorilor umane tradiționale. Același efect devastator l-a avut în toate țările pe unde a trecut.
În cazul de față, nu e nevoie de Paterice pentru confirmarea sfințeniei. Chinurile și moartea din închisori, știind că toți erau chinuiți pentru credință de un regim ateu, sunt un Pateric al mucenicilor fără a mai fi nevoie de alte comentarii. Ele întrec orice „cuvinte duhovnicești”. De la mulți nu s-a păstrat nici un cuvânt duhovnicesc, dar au moaște făcătoare de minuni! (a se vedea la Aiud).
De la atâtea mii de martiri din Istoria Bisericii nu s-a păstrat nici un cuvânt duhovnicesc ci pentru sfârșitul lor au fost trecuți în ceata sfinților. De ce numai noi românii suntem atât de îndoielnici în credință? Nu ne bate Dumnezeu că nu ne cinstim sfinții închisorilor? Cred că și din acest motiv ne bate, cu prisosință…
Sfinții sunt manifestarea concretă și personală a lui Dumnezeu în Biserică, iar Biserica nu se menține vie decât prin Sfinți. La loc de cinste se află Martirii.

Last edited by cristirg; 21.07.2014 at 22:53:03.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.07.2014, 23:21:50
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.751
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
Tonul acestei petitii imi pare inadecvat. Nu stiu cutumele din BOR, dar daca as face la mine o petitie formulata astfel nu m-ar primi Prefericitul Lucian nici macar in audienta la Blaj. "Protestam fata de indiferenta Patriarhiei Romane"? Nu, domnule, nu-i va suna bine celui caruia vreti sa-i adresati petitia. In cazul optimist, o va trata cu indiferenta.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.07.2014, 17:10:13
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Tonul acestei petitii imi pare inadecvat. Nu stiu cutumele din BOR, dar daca as face la mine o petitie formulata astfel nu m-ar primi Prefericitul Lucian nici macar in audienta la Blaj. "Protestam fata de indiferenta Patriarhiei Romane"? Nu, domnule, nu-i va suna bine celui caruia vreti sa-i adresati petitia. In cazul optimist, o va trata cu indiferenta.
-si daca petitia e formulata intr-un stil politicos...credeti ca se schimba ceva? eu cred ca nu
-ceea ce deranjeaza e ca cei din temnitele comuniste printre care au fost si martiri si sfinti- erau multi legionari si impotriva comunismului si a masoneriei.
-nu stiu daca il vor canoniza nici pe sfantul Ilie Lacatusu ,care are moaste dar a fost si legionar.

Last edited by cristirg; 22.07.2014 at 18:30:14.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.07.2014, 17:10:48
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

SF. ILIE LĂCĂTUȘU (1909 – 1983)
Este un PREOT LEGIONAR care s-a sfințit nu în mijlocul pustiei, ci în prigoana comunistă, îndurând fără compromisuri umilința vieții de întemnițat.
A fost arestat în mai multe rânduri și a cunoscut regimul crunt de la Canal, fiind inclus în brigada de preoți destinată exterminării.
Trupul neputred al Părintelui, în greutate de 7 - 8 kg, a fost găsit la 15 ani după moartea sa, în 1998 (în cripta familiei, cu ocazia înmormântării soției), în condițiile corespunzătoare sfintelor moaște: frumos mirositor, uscat și ușor, cu pielea de culoarea alunului, păstrându-și dimensiunile și aspectul, și, privindu-l, provoacă bucurie duhovnicească, dând impresia unui om care doarme.
Vicarul Arhiepiscopiei Bucureștilor, ÎPS Teodosie Snagoveanul a oficiat o slujbă de dezlegare pentru eventualele păcate mari sau anateme care ar fi împiedicat trupul preotului să putrezească și a recunoscut că se afla în fața unui caz clar de sfințenie.
In prezent moaștele Părintelui Ilie Lăcătușu se află în cripta de la cimitirul “Adormirea Maicii Domnului” din cartierul Giulești (București), într-o raclă deschisă de sticlă, unde pot fi văzute în fiecare duminică după Liturghie.
Prima icoană a Sfântului Ilie Mărturisitorul a fost pictată pe peretele exterior al bisericii Mănăstirii Petru Vodă din jud. Neamț.
Părintele Ilie Lăcătușu s-a născut la data de 8 dec. 1909 în satul Crăpăturile din jud. Vâlcea, fiu al unor țărani simpli, dar cu credință în Dumnezeu. Tatăl era dascăl (cântăreț bisericesc), ceea ce a dus la apropierea copilului de Biserică.
Urmându-și chemarea, se înscrie la Seminarul Teologic "Sf. Nicolae" din Rm. Vâlcea (1923-1930) pe care îl absolvă cu Diploma de Virtute "pentru aptitudini sufletești care îl disting între colegii lui".
Se căsătorește cu învățătoarea Ecaterina Popescu și urmează Facultatea de Teologie din București pe care o absolvă în 1934.
Devine legionar, ca mulți alți confrați din generația sa: Ion Dumitrescu-Borșa (comandant legionar al Bunei Vestiri), Ilie Imbrescu (instructor legionar, Balcic), Ionescu-Duminică (membru al Senatului Legionar, duhovnicul Statului Major Legionar), Ștefan Palaghiță (București), Dimitrie Bejan (Iași), Ion Secăreanu (Constanța), Ion Stoica Mocanu (Constanța), Grigore Motomancea (Gorj), Leonid Miron (instructor legionar, Iași), Ion Chivu (șeful jud. Constanța), Aurel Nicolaescu (Vâlcea), Dumitru Diaconescu (Vâlcea), Gheorghe Furdui (doctor în Teologie, comandant legionar, București) etc.
Este hirotonit preot, încredințându-i-se parohia Osica de Jos, apoi satul Buicești - Vâlcea.
În 1942 este detașat preot misionar în Transnistria, propovăduind cuvântul Evangheliei la Odessa și la Sersenita; în 1943 se întoarce în țară, unde îl așteptau cei cinci copii și o soție bolnavă.
Este arestat în 1952 pentru apartenența la Mișcarea Legionară și dus în coloniile de muncă de la Canal, la Galeș și Peninsula.
Un an mai târziu, din cauza înrăutățirii stării de sănătate, pentru că nu mai putea munci, este mutat în închisoarea de la Târgu Ocna. În comparație cu închisoarea de la Pitești, unde reeducarea a produs multe victime, la Târgu Ocna viața religioasă a atins cele mai înalte culmi. Aici și-a trăit ultimele zile Valeriu Gafencu, supranumit "sfântul închisorilor". Pentru Părinte, aceasta va fi o perioadă de intensă rodire spirituală.
In 1954 este eliberat, dar în 1959 este din nou arestat și condamnat la muncă silnică în colonia Periprava din Deltă.
Părintele Ilie Lăcătușu nu vorbea mult, dar cuvântul lui avea putere. A sprijinit, cu rugăciunea și cuvântul, cu blândețea și bunătatea, pe drumul Golgotei românești, multe suflete slăbite, ridicându-le către Dumnezeu. La Periprava își va arăta cu discreție măsura duhovnicească. Acolo se afla și părintele Iustin Pârvu care a povestit întâmplări vrednice de ”Viețile Sfinților”:
“Cu Părintele Ilie Lăcătușu am stat 4 ani la Periprava, în Deltă. El s-a remarcat, în general, prin interiorizarea lui puternică și prin tăcere: rar îl auzeai vorbind ceva, și atunci când o făcea, era foarte important ceea ce spunea; de cele mai multe ori ne îndemna să ne rugăm atunci când eram în vreo primejdie. Despre acest om pot să spun că avea cu adevărat darul smereniei. Căuta tot timpul să NU iasă în evidență cu ceva, făcea pe neînsemnatul.
Îmi amintesc de o întâmplare minunată din Deltă, când PĂRINTELE ILIE a jucat un rol foarte important.
În 30 ianuarie ne-au trimis în colonie, la Canal, la tăiat de stuf. Vă dați seama ce însemna lucrul acesta pe un frig de iarnă? Moarte curată.
Eram toți înspăimântați, mai ales că îi văzusem și pe caraliii noștri cu mitraliera, vreo patru mitraliere. Probabil așteptau să ne execute, crezând că vom refuza comanda.
Era o deschidere acolo, de apă, de vreo 40 de hectare și stuful era tocmai în adâncime.
Toți am început să murmurăm și nu prea aveam de gând să intrăm în apă.
Ne-au ordonat să intrăm și să scoatem câte doi snopi. Pentru cine făceam noi astea? Nu avea nici un sens. Măi, și cum să intri în apă? Calci, te duci într-o știoalnă, nu te mai scoate nimeni de acolo. Am ezitat la început.
Dar PĂRINTELE ILIE a avut un cuvânt foarte ferm și ne-a îmbărbătat pe toți:
- Măi, intrăm, pentru că ăștia îs puși pe gând rău; ăștia trag în noi. Să intrăm în apă, că Maica Domnului și Sfinții Trei Ierarhi ne vor scoate nevătămați.
Măi, și am intrat… Am ajuns acolo; până la bărbie am intrat în apă. Am tăiat frumos snopi.
Și ne miram cu toții că lucram ca pe uscat. Unii până la piept, unii până la gât, unii, în sfârșit până la jumătate, cum ne-a prins locul pe fiecare acolo. Am mers vreo trei ore în apă și am scos la mal snopi. Dar nu era numai așa, să-l tai cu frunze, trebuia frumos curățat, măsurat, pus la dimensiune.
Și era un ger de – 30° afară, gheața groasă de 20-25 cm, încât vedeai nufărul galben înflorit sub gheață.
Ei bine, eram cu toții nevătămați și uzi. Curgea apa de pe noi. Mare minune a fost atunci. Că dimineața, când am intrat noi era ceață, nori și rece, de te prindea la oase. Și dintr-odată a apărut soarele, măi băieți, s-a luminat de ziuă. Era o căldură de se minunau și caraliii. Ne-am dezbrăcat și s-au uscat hainele ca la cea mai fierbinte sobă, așa aburi ieșeau din toate. Ne-am încălțat, ne-am îmbrăcat și hai la colonie. Și așa Maica Domnului și Sfinții Trei Ierarhi au fost cu noi și ne-au ajutat, chiar în ziua de 30 ianuarie (când sunt prăznuiți Sfinții Trei Ierarhi). Și vă spun că nu s-a întâmplat să fie nici un bolnav, nici un internat, n-a fost nimic. Și aceasta datorită rugăciunilor Părintelui Ilie, că altfel cred că eram cu toții morți…”
(”Din temnițe spre sinaxare”).
După eliberarea deținuților politici din 1964 are domiciliu forțat în Bolintin, unde este obligat să lucreze ca zidar.
Va sluji apoi din nou ca preot în satele Gărdești - Teleorman și Răsuceni – Ilfov, făcându-se credincioșilor pildă de rugăciune și fapte bune.
Încetează din viață la 22 iulie 1983.
Înmormântarea soției a avut loc 15 ani mai târziu. Cu această ocazie cei prezenți s-au aflat în fața unui fapt neașteptat: trupul părintelui era întreg, neputrezit, asemenea unui trup îmbălsămat. Mai mult decât atât, el emana un miros plăcut, asemănător mirosului de mir.
Cazul Părintelui Ilie Lăcătușu a stârnit o vie și firească senzație în mass-media, dar și în lumea eclezială din România. Câteva luni mai târziu, difuzarea pe postul național de televiziune a filmului documentar "Semne" a înștiințat opinia publică despre descoperire.
Pentru a se lămuri dacă se aflau într-adevăr în fața unui sfânt, rudele au lăsat timp de mai multe săptămâni trupul în contact cu aerul. Nu s-a întâmplat nimic,
De asemenea, s-au oficiat timp de 40 de zile slujbe de dezlegare de eventuale păcate grele care n-ar fi lăsat trupul să putrezească, dar Părintele a rămas intact, însuși Vicarul Arhiepiscopiei Bucureștilor recunoscând că se afla în fața unor moaște, a unui caz clar de sfințenie, fapt pentru care rudele au înaintat un memoriu Arhiepiscopiei Bucureștilor, prin care atrăgeau atenția asupra descoperirii. De asemenea, mai multe asociații, printre care Frăția Ortodoxă Română, Asociația Creștinilor Ortodocși Români, Asociația "Cristiana", Liga Tineretului Ortodox Român, Asociația Foștilor Deținuți Politici, Liga Studenților etc. au alcătuit un memoriu prin care se cerea Sf. Sinod al BOR deschiderea unui dosar de canonizare pentru părintele Ilie Lăcătușu. Dosarul pentru canonizare se află la Patriarhia Română. De la descoperire zeci de mii de credincioși vin în pelerinaj la moaștele Sf. Ilie Lăcătușu, unde au loc minuni și vindecări miraculoase.
[SIZE=3] [/SIZE]http://www.zelea-codreanu.com/Spirit...stre/index.htm
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.07.2014, 17:20:15
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

[COLOR=windowtext]Sfântul Ilie Lăcătușu este un sfânt cu adevărat mare înaintea lui Dumnezeu[/COLOR]
- Părinte Ioan, spuneți-ne câteva cuvinte despre părintele Ilie Lăcătușu, ale cărui moaște întregi și binemirositoare au fost găsite acum câțiva ani în București…
- Aflând de la cineva de la București de părintele Ilie Lăcătușu, care zicea că părintele vorbește și face minuni, de curiozitate am mers și eu la un prieten care avea mașină și m-a dus la cimitir. Eu nu cunosc Bucureștiul și nu știam unde să merg. Și a vrut Dumnezeu ca să vină fata părintelui Ilie Lăcătușu la cimitir acolo, deși nu fusese de vreo două-trei zile.
Am socotit că Dumnezeu a vrut așa ca să-mi facă un favor, pentru că eram străin de București, la distanță foarte mare și poate pentru dorința asta de a-l vedea și de a se confirma ceea ce am auzit, să văd personal cu ochii mei, Dumnezeu a vrut ca fata să vină.
Și intrând înăuntru, am văzut un mort adevărat, cu ochii închiși, complet, nemișcat. M-am mirat când l-am văzut fără capac deasupra, fără mirosuri. Omul, când moare, în două-trei zile trebuie să-l trateze cu fel de fel de chimicale ca să nu răspândească mirosuri, ca să nu putrezească imediat; sunt mulți care au început să putrezească din cauza păcatelor. Iar el - nimic, de atâția ani, trăind în aer ca toți oamenii, și descoperit, și fără niciun fel de miros. M-am pus în genunchi și capul l-am aplecat pe sicriu și am făcut o rugăciune. Și, bineînțeles, în rugăciune am pomenit pe Mântuitorul, Maica Domnului și după aceea pe el, personal, ca să se roage pentru iertarea păcatelor mele. Și când am ridicat capul și m-am uitat la el, era cu ochii deschiși mari. Atunci, neașteptat - pentru că sfântul face minuni, deschide ochii, se mișcă, vorbește la cei care sunt vrednici - eu, socotindu-mă cu totul nevrednic de așa ceva, am rămas impresionat când am văzut că a deschis ochii mari. Am plecat din nou capul și am făcut o rugăciune și când am ridicat din nou capul, ochii i-a mișcat în direcția mea, se uita cum se uită oamenii fără să învârtă capul - dar ochii i-a învârtit exact spre mine. Și fata Părintelui Lăcătușu zice: „Părinte, tata vrea să-ți vorbească, întreabă ceva”. Și, în clipa aceea, neașteptând altă invitație, m-am uitat în spate, știam când eram eu în cimitir mai erau vreo trei oameni - acum erau vreo patruzeci-cincizeci de oameni în spatele meu. Și atunci m-am ridicat și am plecat.
Și am rămas cu convingerea că Sfântul Ilie Lăcătușu este un sfânt cu adevărat mare, mare înaintea lui Dumnezeu. Nu-i cunosc activitatea, nu-i cunosc viața, știu că a fost un preot care a făcut pușcărie pe timpul comuniștilor și din cauza asta nu vor să-l canonizeze conducătorii.
Am mai mers altă dată, ca la doi ani, și am intrat iar la părintele Ilie Lăcătușu. Am pus iarăși capul pe sicriu și m-am rugat; înainte însă iarăși am pus mâinile mele pe mâinile lui - țepene complet, reci ca gheața, cum sunt morții și, după ce m-am rugat puțin, am pus mâinile mele pe mâinile lui și am văzut că mâinile lui se mișcă în sus și în jos, se mișcau cu mâinile mele.
- Dumneavoastră îi mișcați mâinile sau nu?
- Eu le-am mișcat. Am pus mâinile mele pe mâinile lui.
- A, deci erau mișcate de mâinile dumneavoastră?
- Mâinile mele erau pe mâinile lui și am văzut că mâinile lui nu mai erau reci ca gheața, erau calde. Și am mișcat să văd dacă se mișcă. Se mișcau mâinile și am rămas uimit. Am văzut un mort, da’ nu-i mort, un mort viu.
- Nu mai erau rigide?
- Nu, absolut deloc. Erau flexibile.
- Nu se vedeau semne de putrefacție…
- Absolut nimic, ca viu, și cu mustață și cu tot absolut.
- Cu părintele Ilie ați auzit și alte minuni?
- Spunea cineva că a vorbit cu el și am rămas atunci foarte gânditor: cum poate un mort după atâția ani să vorbească? Cum poate de atâția ani să fie și să nu putrezească. Și am auzit că ar fi spus, înainte de a muri: „Pe mine mă îngropați jos dar după nu știu câți ani, o să puneți preoteasa în locul meu și pe mine o să mă lăsați deasupra” - exact cum s-a întâmplat acum. Era deci și înainte văzător cu duhul, prin darul proorociei. Dacă n-ar fi fost sfinții aceștia care străjuiesc țara noastră din toate părțile și se roagă pentru noi, nu știu ce s-ar fi întâmplat.
- Vă rugați lui ca unui sfânt? Faceți rugăciuni către părintele Ilie?
- Nu știu cât de mult mă rog eu, dar știu că este un sfânt, un mare sfânt, așa cum este și Sfântul Calinic de la Cernica, Sfânta Cuvioasă Parascheva, Sfântul Dimitrie Basarabov, Sfânta Filofteia, sfinți mari, mari de tot.
(Pr. Ioan de la Rarău - Interviu realizat de Danion Vasile, publicat în Revista Atitudini nr. 3/2008, pag. 28-29)
http://www.fericiticeiprigoniti.net/...a-lui-dumnezeu
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.07.2014, 17:53:29
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Sfintii Inchisorilor! Ce vreti si voi acum? Acum sunt alte prioritati... Noi trebuie sa recunoastem holocaustul, nu Sfintii Inchisorilor. Noi, romanii, ne inchinam holocaustului, asadar de sfintii nostri trebuie sa ne debarasam din motive politice... Cele religioase nu mai conteaza in era ecumenismului nivelator.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.07.2014, 18:07:12
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Sfintii Inchisorilor! Ce vreti si voi acum? Acum sunt alte prioritati... Noi trebuie sa recunoastem holocaustul, nu Sfintii Inchisorilor. Noi, romanii, ne inchinam holocaustului, asadar de sfintii nostri trebuie sa ne debarasam din motive politice... Cele religioase nu mai conteaza in era ecumenismului nivelator.
Antonia este o problema in recunoasterea unor crime comise?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.07.2014, 18:38:39
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Antonia este o problema in recunoasterea unor crime comise?
Sa recunoasca toata lumea aceste crime. Si noi si evreii. Ei sa-si cinsteasca mortii lor, iar noi pe ai nostri. Sa recunoasca toata lumea si decimarea romanilor si experimentele sinistre care au avut loc cu oameni nevinovati. Din ordinul cui s-a facut? De ce nu se fac cercetari? Ce nationalitate au avut marii tortionari? Dar comandantii lor? Romanii morti in inchisorile comuniste cand si de catre cine vor fi cinstiti si repusi in drepturi? Floarea intelectualitatii romanesti a fost decimata si umilita.

Din pacate, umilirea intelectualilor romani continua. Au cale deschisa doar tradatorii de neam. iar unii se pot bucura de un blid de linte primit de la straini pentru a-si vinde tara si pentru a face rau semenilor lor.

Mortii romanilor sunt importanti pentru romani. Si mortii nostri sunt importanti, nu numai ai altor state. Iar cei care s-au sfintit in inchisori merita cinstiti.

Despre crimele care se comit in aceste zile in Palestina de ce nu vorbeste nimeni? Noi si palestinienii suntem teroristi si antisemiti? Iar unii care si-au facut din vaicareala o arma, cauta mereu sa se planga de holocaust pana-i termina si pe palestinieni si pe noi...

Sa tragem linie si sa calculam pe cinstite: cati romani si cati evrei au murit din 1939 incoace. Are cineva curajul sa faca un calcul cinstit? Ca sa nu existe dubii, ca altminteri ne scriem istoria cu picioarele si rad curcile de noi. Eu sunt un fel de mos Ion Roata care pricepe greu. Asta e. Dar, daca ai inteles mai bine cum devine chestia, apoi fa bunatate de fapta buna si explica-mi si mie.

Problema holocaustului a fost supralicitata. Intr-un fel ii admir pe evrei ca sunt uniti si-si apara semenii vii si adormiti. Am putea sa le urmam exemplul si sa invatam si noi sa fim romani adevarati, cu coloana vertebrala. Politica nu se face in genunchi, totusi.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.07.2014, 18:55:20
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Criminalii sunt tot criminali,indiferent de nationalitate sau religie.Victimele raman victime,indiferent de numar(in holocaust au fost exterminati aprox 6 milioane de evrei,cifra provizorie daca chiar te intereseaza)circumstante sau credinta.Nu exista diferentele pe care le vezi tu,toti au murit groaznic,in lagare sau temnite.Nu te impiedica nimeni in tara asta sa-ti cinstesti,cum crezi tu,pe cei pe care-i consideri demni de asa ceva dar mi-se pare lamentabil,sa spui,asa pe diagonala,ca recunoasterea victimelor altui popor te impiedica cumva sa-i recunosti pe ai tai.Unii,care uita sa studieze istoria,cred ca apare o problema cand victime si tortionari apartin aceluiasi popor dar nu este o noutate in istorie,nu exista popor care sa faca exceptie de la regula asta.Ana Pauker era evreica,Turcanu era roman.Doi criminali.Steinhardt era evreu,Constantin Sarbu era roman.Doua victime.Intelegi ce vreau sa spun?

Ce legatura ai vazut tu intre recunoasterea holocaustului,necinstirea victimelor comunismului si ecumenism?Antonia spune direct daca ai ceva de spus,nu pe ocolite.

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 22.07.2014 at 19:10:01.
Reply With Quote
Răspunde