Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Pocainta (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5019)
-   -   Ce e pacatul? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10747)

culianu 23.09.2010 17:38:23

Ce e pacatul?
 
Ce e pacatul de fapt?

Rodica50 23.09.2010 18:39:02

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 291118)
Ce e pacatul de fapt?

Cred ca este acceptarea ispitei.

windorin 23.09.2010 19:45:42

Pacatul este lipsa comuniunii cu Dumnezeu.
Cand pacatuiesti, nu il mai poti auzi si simti pe Dumnezeu.

cristiboss56 23.09.2010 20:13:49

Pacatul este un act de revolta impotriva Cerului , este un act de mandrie , in timp ce Marturisirea cere smerenie . Prin pacat ne despartim de Dumnezeu , iesim din comuniune cu El , pacatul este astfel o stare nenaturala , el netinand de fiinta omului pentru ca Dumnezeu nu l-a creat pe om pacatos . Prin pacat mergem intr o directie gresita , pe calea mortii in locul caii vietii . Pacatul reprezinta tot ceea ce e in afara lui Dumnezeu , este defapt o cautare de a te implini in afara lui Dumnezeu . Invit pe toti a citi un articol scurt , dar extrem de interesant semnat de Adrian Cocosila, publicat pe acest site : Ce este pacatul : http://www.crestinortodox.ro/editori...tul-97109.html

Mihnea Dragomir 23.09.2010 20:16:31

Păcatul este ofensă adusă lui Dumnezeu.

Într-o frumoasă predică duminicală, l-am auzit pe pr. Galeriu, cu drepții să-l odihnească Domnul, explicând etimologia termenului de "păcat". Potrivit sfinției sale, în limba greacă acest termen vine de la un vechi verb vânătoresc care însemna "a greși ținta" sau "a trage (săgeata) pe lângă". Așa cum se întâmplă de obicei, explicația etimologică ne înțelepțește, întrezărind despre ce e vorba: ținta omului nu poate fi alta decât îndumnezeirea sa. Viermi suntem fără El și crâmpeie de dumnezeire suntem cu El. Că nu prin natură, ci prin comuniune cu creatorul său este omul culmea creației vizibile. Cel care păcătuiește este asemenea celui trimis la vânătoare, dar care a greșit ținta și se întoarce fără vânat la stăpânul care l-a trimis. Păcat !

Rodica50 23.09.2010 20:20:15

Dumnezeu nu l-a creat pe om pacatos
 
Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 291165)
Pacatul este un act de revolta impotriva Cerului , este un act de mandrie , in timp ce Marturisirea cere smerenie . Prin pacat ne despartim de Dumnezeu , iesim din comuniune cu El , pacatul este astfel o stare nenaturala , el netinand de fiinta omului pentru ca Dumnezeu nu l-a creat pe om pacatos . Prin pacat mergem intr o directie gresita , pe calea mortii in locul caii vietii . Pacatul reprezinta tot ceea ce e in afara lui Dumnezeu , este defapt o cautare de a te implini in afara lui Dumnezeu . Invit pe toti a citi un articol scurt , dar extrem de interesant semnat de Adrian Cocosila, publicat pe acest site : Ce este pacatul : http://www.crestinortodox.ro/editori...tul-97109.html

Dumnezeu nu l-a creat pe om pacatos- asa este!

Mereu spun lucrul acesta- copiii vin pe lume ca ingerii, dar ceea ce vad, ce aud, ce invata in diferite grupuri, uneori din familie, ii arunca in lumea pacatului.

cristiboss56 23.09.2010 20:32:54

Principalele resurse pentru a birui asupra pacatului ( aceasta va fi si o tema pentru un nou Thread ) : Duhul Sfant ; Cuvantul lui Dumnezeu ; Rugaciunea si Biserica .

MariS_ 23.09.2010 23:39:55

Pacatul e umbra ta, e pata de-ntunerec ce o porti cu tine.
Ea dispare atunci cand Soarele sta DREPT deasupra ta.
Cand te departezi de el se lungeste si se mareste si ea.
Iar cand stai in intunerec devii tu insuti o UMBRA.
Har, smerenie si jertfa de sine.

culianu 24.09.2010 15:06:21

Ce m-a dat gata la threadul asta ca un catolic a dat poate cea mai buna definitie a pacatului care poate exista.

Iar ortodoxii s-au pierdut fie in poezie, fie in juridism...

Si doctrina catolica e mult mai juridica decat cea ortodoxa... foarte foarte tare.

Rodica50 24.09.2010 15:08:54

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 291384)
Ce m-a dat gata la threadul asta ca un catolic a dat poate cea mai buna definitie a pacatului care poate exista.

Iar ortodoxii s-au pierdut fie in poezie, fie in juridism...

Si doctrina catolica e mult mai juridica decat cea ortodoxa... foarte foarte tare.

Tu ai nevoie de un raspuns, sau ai vrut sa ne dai un test?

Eugen7 24.09.2010 15:22:54

Citat:

În prealabil postat de Rodica50 (Post 291173)
Dumnezeu nu l-a creat pe om pacatos- asa este!

Mereu spun lucrul acesta- copiii vin pe lume ca ingerii, dar ceea ce vad, ce aud, ce invata in diferite grupuri, uneori din familie, ii arunca in lumea pacatului.

Dumnezeu nu L-a creat pe om nici pacatos nici pentru pacat ci pentru viata vesninca desavarsita in Dumnezeu.

Conform invaturii ortodoxe omul se naste trupeste din parini, primid astfel firea cea cazuta (muritoare) a lui Adam si astfel pacatuieste (nu poate trai fara sa pacatuiasca) de aceea trebuie sa se nasca a doua oara intru Hristos Iisus prin Taina Sfantului Botez, si astfel paseste pe calea mantuirii apoi a desavarsirii si apoi a indumnezeirii, prin Taina Sfintei Euharistii.

adam000 24.09.2010 15:34:09

Culianu, din cate (sper ca) stim toti de pe aici de pe forum, parintele Galeriu e ortodox.
Altfel, mi-a placut si mie f mult ce a scris Mihnea.

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 291167)
Într-o frumoasă predică duminicală, l-am auzit pe pr. Galeriu, cu drepții să-l odihnească Domnul, explicând etimologia termenului de "păcat". Potrivit sfinției sale, în limba greacă acest termen vine de la un vechi verb vânătoresc care însemna "a greși ținta" sau "a trage (săgeata) pe lângă". Așa cum se întâmplă de obicei, explicația etimologică ne înțelepțește, întrezărind despre ce e vorba: ținta omului nu poate fi alta decât îndumnezeirea sa. Viermi suntem fără El și crâmpeie de dumnezeire suntem cu El. Că nu prin natură, ci prin comuniune cu creatorul său este omul culmea creației vizibile. Cel care păcătuiește este asemenea celui trimis la vânătoare, dar care a greșit ținta și se întoarce fără vânat la stăpânul care l-a trimis. Păcat !

De asemenea P.S. Lev Puhalo, episcop ortodox (cel care a scris o carte foarte edificatoare despre ce spun sfintii parinti ca se intimpla cu sufletul dupa moarte, carte intitulata "Sufletul, trupul si moartea"), da o explicatie foarte ampla asupra pacatului in urmatoarea scriere:

http://www.orthodoxcanada.org/coment...atureofsin.htm

Florin-Ionut 24.09.2010 16:38:01

Pentru mine, pacatul este acceptarea voita si premeditata a savarsirii raului in orice forma a sa. De sesizat ca omul greseste zilnic, fara sa vrea, insa aceste greseli nu sunt pacate. Deci putem trai fara sa pacatuim, nu insa fara sa gresim, macar si cu gandul sau cu cuvantul.

Repetarea constienta a pacatului duce la viciu, la moartea duhovniceasca, care atrage imediat si moartea fizica. Orice pacat repetat, indiferent de natura lui, il duce pe om prin slabirea vointei la disperare si apoi la moarte.

Dumnezeu ne iarta pacatele din mila, insa consecintele lor raman dupa dreptate. Si orice rau pe care-l facem in chip constient ne indeparteaza un pic de Dumnezeu; chiar daca facem pocainta si suntem iertati, acel rau nu ne mai poate repune niciodata unde am fi ajuns in raport cu Hristos daca nu l-am fi facut. Deci, de preferat ar fi sa incercam mereu sa ramanem in starea de bine, cu ajutorul Lui.

Marius22 24.09.2010 16:47:07

Este absurd sa ne intrebam ce este pacatul cand, de fapt, abia mai putem respira sub povara lui. Ca si cum am purta in spate un bolovan imens care ne striveste si ne sufoca, iar pe noi ne preocupa nu cum sa scapam de el, ci cum sa-l definim, sa aflam cat cantareste. De aceea, atunci cand incercam sa definim pacatul nu se cade sa aducem citate din carti, ca si cand noi insine nu am avea experienta pacatului, ca si cum el nu ne-ar da zi de zi de furca.

Intr-adevar, cred ca niciunul dintre noi nu suntem indreptatiti sa tinem altora prelegeri despre indumnezeire si viata autentica in Hristos. In schimb, despre pacat, da, deoarece toti ne aflam (ne-am aflat) sub povara lui.

Definirea pacatului este un lucru secundar. Vederea pacatelor proprii si marturisirea lor in Spovedenie sunt lucrurile cu adevarat importante. In urma lor primim iertarea pacatelor si harul dumnezeiesc. Altfel, riscam sa ramanem cu defintiile si constatarile, dar nu numai cu ele, ci si cu pacatul.

Florin-Ionut 24.09.2010 16:56:56

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 291407)
iar pe noi ne preocupa nu cum sa scapam de el, ci cum sa-l definim

Cel care nu se preocupa cum sa scape de pacate nu este crestin ortodox.
sau
Cel care nu incearca sa scape de pacate nu este crestin ortodox.

culianu 24.09.2010 22:38:21

Citat:

În prealabil postat de Rodica50 (Post 291385)
Tu ai nevoie de un raspuns, sau ai vrut sa ne dai un test?

Poate ca da. Am gasit forumul asta acum cateva zile, si am citit o gramada de threaduri... si am fost uimit de doua lucruri:

1. foarte multi cunosc adevarul, foarte multi dau sentinte, foarte multi judeca

2. dar ingrozitor de putini stiu despre ce vorbesc.

Pacatul e o chestie de baza. Si nu e de natura juridica, ci ontologica. Si se pare ca nu multi inteleg asta.

Sorry

culianu 24.09.2010 22:45:50

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 291407)
Definirea pacatului este un lucru secundar. Vederea pacatelor proprii si marturisirea lor in Spovedenie sunt lucrurile cu adevarat importante. In urma lor primim iertarea pacatelor si harul dumnezeiesc. Altfel, riscam sa ramanem cu defintiile si constatarile, dar nu numai cu ele, ci si cu pacatul.

Cum poti sa vezi pacatele daca nu stii ce e pacatul? Cum reusesti sa scapi de pacat daca nu stii cum arata? Cum poti fi iertat daca nu sti pentru ce?

In "definitia" pacatului este cheia scaparii de el. Daca pacatul este un esec (sensul primar al lui "amartia" este esec, gresirea tintei), putem sa vedem mai clar de ce desfraul este pacat (este esecul dragostei) etc.

Si avand "definitia" pacatului, cea adevarata (nu incalcarea de reguli, ci esec) vedem ce inseamna de fapt viata traita in pacat: viata esuata.

piedonee 24.09.2010 22:57:25

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 291118)
Ce e pacatul de fapt?

cand incepe rugaciunea se termina pacatul,cand se termina pacatul incepe rugaciunea.....

windorin 27.09.2010 10:59:29

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 291514)
Cum poti sa vezi pacatele daca nu stii ce e pacatul?
Cum reusesti sa scapi de pacat daca nu stii cum arata?
Cum poti fi iertat daca nu sti pentru ce?

Cand Domnul se apropie de om, omul ajunge sa isi vada pacatele, chiar de a auzit niciodata despre ele, caci el nu le va vedea in Domnul. Iar vazand cat de curat este Dumnezeu si sfintii Sai, omul isi va dori sa se asemene lor, cautand a fi la fel intru toate. Atunci apare pocainta, atunci apare durerea pentru lipsa asemanarii cu cei curati si sfinti.

Cand Domnul i s'a aratat lui Pavel, pe drumul Damascului, Pavel a inteles pacatul pe care, pana atunci, nu il stia.
Intalnirea cu Dumnezeu lumineaza mintea si aprinde inima. Pacatele se vad atunci, in toata uratenia si nefirescul lor.

culianu 27.09.2010 22:52:52

Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 292213)
Cand Domnul se apropie de om, omul ajunge sa isi vada pacatele, chiar de a auzit niciodata despre ele, caci el nu le va vedea in Domnul. Iar vazand cat de curat este Dumnezeu si sfintii Sai, omul isi va dori sa se asemene lor, cautand a fi la fel intru toate. Atunci apare pocainta, atunci apare durerea pentru lipsa asemanarii cu cei curati si sfinti.

Cand Domnul i s'a aratat lui Pavel, pe drumul Damascului, Pavel a inteles pacatul pe care, pana atunci, nu il stia.
Intalnirea cu Dumnezeu lumineaza mintea si aprinde inima. Pacatele se vad atunci, in toata uratenia si nefirescul lor.

Dar Dumnezeu nu se apropie de om daca este pacatos si nu se pocaieste. Si ca sa se pocaiasca, omul trebuie sa stie ce a fost gresit in drumul de pana acum, si trebuie sa se pocaiasca (adica sa isi "schimbe mintea" - pocainta in greaca e metanoia care inseamna nu parere de rau, ci schimbarea mintii). Iar daca nu stie ce e pacatul, cum arata, nu stie cum sa se pocaiasca (parerea de rau nu inseamna nimic - vezi Iuda), si daca nu face un minim efort, Dumnezeu nu vine. Deci lipsa cuoasterii inseamna lipsa lui Dumnezeu. Nu trebuie sa stim dogmatica precum teologii, dar sa avem barem niste minime principii dogmatice care stau la baza faptelor noastre. Iar definitia pacatului este pe primul loc... De fapt cititi linkul http://www.orthodoxcanada.org/coment...atureofsin.htm pe care l-a dat mai sus adam000.

cristiboss56 27.09.2010 23:41:58

Părerea mea !
 
Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 292523)
Dar Dumnezeu nu se apropie de om daca este pacatos si nu se pocaieste. Si ca sa se pocaiasca, omul trebuie sa stie ce a fost gresit in drumul de pana acum, si trebuie sa se pocaiasca (adica sa isi "schimbe mintea" - pocainta in greaca e metanoia care inseamna nu parere de rau, ci schimbarea mintii). Iar daca nu stie ce e pacatul, cum arata, nu stie cum sa se pocaiasca (parerea de rau nu inseamna nimic - vezi Iuda), si daca nu face un minim efort, Dumnezeu nu vine. Deci lipsa cuoasterii inseamna lipsa lui Dumnezeu. Nu trebuie sa stim dogmatica precum teologii, dar sa avem barem niste minime principii dogmatice care stau la baza faptelor noastre. Iar definitia pacatului este pe primul loc... De fapt cititi linkul http://www.orthodoxcanada.org/coment...atureofsin.htm pe care l-a dat mai sus adam000.

S-a explicat foarte bine , ce si cum ! Apoi aberați că Dumnezeu nu se apropie de păcătos , înseamnă ignoranță , superficialitate în gândire ! Hristos , Dumnezeul nostru pentru cine și de ce s-a întrupat, pentru ce și cine s-a răstignit ? Păcat să te faci a nu înțelege ! Păcat să te axezi pe definții ! Păcat să te furișezi din calea Ortodoxă ! Păcat să folosești vicleșuguri ! Păcat să nu citești din Sfinții Părinți ! Păcat să smintești pe alții ! Multe Păcate sunt omule, dar mare Păcat ce faci prin jongleriile tale în ale credinței ! Mulțumim totuși celor ce au răspuns și scris cu sufletul curat și mintea întreagă !

windorin 28.09.2010 14:56:09

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 292523)
Dumnezeu nu se apropie de om daca este pacatos si nu se pocaieste.

Oare s'a pocait Pavel, in drum ce mergea sa ii prinda pe crestinii din Damasc ?!
Nu prea, ba chiar era mai ravnitor decat toti in prinderea crestinilor.

Esential este a ne pocai, ori a pacatui fara sa stim ca pacatuim... pentru ca Domnul sa se apropie de noi.

adam000 28.09.2010 16:50:41

Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 292213)
Cand Domnul se apropie de om, omul ajunge sa isi vada pacatele, chiar de a auzit niciodata despre ele, caci el nu le va vedea in Domnul. Iar vazand cat de curat este Dumnezeu si sfintii Sai, omul isi va dori sa se asemene lor, cautand a fi la fel intru toate. Atunci apare pocainta, atunci apare durerea pentru lipsa asemanarii cu cei curati si sfinti.

Cand Domnul i s'a aratat lui Pavel, pe drumul Damascului, Pavel a inteles pacatul pe care, pana atunci, nu il stia.
Intalnirea cu Dumnezeu lumineaza mintea si aprinde inima. Pacatele se vad atunci, in toata uratenia si nefirescul lor.

Foarte adevarat ce ai scris tu!

cristian67 06.10.2010 17:06:02

Una din cele mai primejdioase ispite si din cele mai absurde,este aceia a mandriei facand binele.Sufletul pe care harul il inaltase mai presus de natura si de coruptiunea sa,indata ce inceteaza privegherea,se aluneca pe nesimtite si cade iarasi in sine insusi.Cand s-a pus la adapost de oare-care greseli,cand a facut oare-care virtuti,iubirea de sine se opreste la aceasta cugetare si se linisteste acolo cu placere.Se priveste pe sine,e multumit de sine,se prefera poate cutarui sau cutarui si ajunge pana la a-si atribui lui in taina bunurile lui Dzeu,ceia-ce e unul din PACATELE care loveste mai mult pe acel Dzeu ravnitor si izbanditor,care nu va da slava sa altuia si care sta impotriva mandrilor.Cu toate aceastea ce face Dzeu?El se retrage,paraseste pe acel nebun ce se reazema pe puterile sale;il lasa cu totul mandriei sale.Atunci vin acele caderi grozave ce minuneaza si inspaimanteaza;acele caderi neasteptate,infricosate exemple ale judecatilor Dumnezeiesti.Vai acelui ce se reazema pe propria sa dreptate:ruina il asteapta.

sorana11 06.10.2010 18:33:46

Am gasit toate emisiunile "Codul lui Oreste" online pe www.coduluioreste.com

cristiboss56 06.10.2010 19:40:57

Pierdere de timp - sminteala . . .
 
Citat:

În prealabil postat de sorana11 (Post 294748)
Am gasit toate emisiunile "Codul lui Oreste" online pe www.coduluioreste.com

Pierdere de timp , sminteala imbracata in poleiala ! Mare atentie , ce-ti vede ochiul , ce-ti aude urechea , si unde gandeste mintea . Dracul e mare teolog , cantaret , acrobat , plin de lumina falsa , viclesug si ura fara margini . Sa nu ne uitam doar la ambalaj , ci mai ales la continut ! Codul lui Oreste : mare inselatorie si pierdere de timp. Asta ti-o spun cu toata convingerea !

Rodica50 06.10.2010 19:45:35

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 294767)
Pierdere de timp , sminteala imbracata in poleiala ! Mare atentie , ce-ti vede ochiul , ce-ti aude urechea , si unde gandeste mintea . Dracul e mare teolog , cantaret , acrobat , plin de lumina falsa , viclesug si ura fara margini . Sa nu ne uitam doar la ambalaj , ci mai ales la continut ! Codul lui Oreste : mare inselatorie si pierdere de timp. Asta ti-o spun cu toata convingerea !

-Intrutotul de acord!

cristian67 06.10.2010 20:53:26

jertfa si menirea individuala
 
,,Este un pacat sa nu fii la inaltimea jertfei pentru care ai fost menit.Si orice pacat trebuie rascumparat,il rascumpara cei ce vin dupa tine,cu sacrificiul lor''-IUSTIN PARVU

I.Calin 07.10.2010 07:36:57

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 292523)
Dar Dumnezeu nu se apropie de om daca este pacatos si nu se pocaieste. Si ca sa se pocaiasca, omul trebuie sa stie ce a fost gresit in drumul de pana acum, si trebuie sa se pocaiasca (adica sa isi "schimbe mintea" - pocainta in greaca e metanoia care inseamna nu parere de rau, ci schimbarea mintii). Iar daca nu stie ce e pacatul, cum arata, nu stie cum sa se pocaiasca (parerea de rau nu inseamna nimic - vezi Iuda), si daca nu face un minim efort, Dumnezeu nu vine. Deci lipsa cuoasterii inseamna lipsa lui Dumnezeu. Nu trebuie sa stim dogmatica precum teologii, dar sa avem barem niste minime principii dogmatice care stau la baza faptelor noastre. Iar definitia pacatului este pe primul loc... De fapt cititi linkul http://www.orthodoxcanada.org/coment...atureofsin.htm pe care l-a dat mai sus adam000.

Încă unul, care, cu mintea sa, vrea să priceapă taina îndurării lui Dumnezeu. Și se revoltă și protestează, și tot așa cu proteste, că de la Luther încoace protestanți, neoprotestanți și probabil, următorul val de neonewprotestanți (ultimii au învățat să citească printre rânduri), încearcă să ne spună adevăruri. Protestul (revolta) este specifică lui satan, adică dracilor.

culianu, fă bine și pricepe Sfintele Scripturi în duh și adevăr. Iar pentru asta, ai nevoie de ani de trăire și lectură duhovnicească, fără orgolii intelecualiste de mare hermeneut ale textelor sfinte.

Să ne ajute Dumnezeu!

mihele_m 07.10.2010 08:39:09

Ce e pacatul ?
 
Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 291118)
Ce e pacatul de fapt?




Pacatuesti cu:fapta ,cu auzul , cu vazul ,cu gustul , cu pipaitul si cu toate celelalte simturi ale noastre .

mihaila_alin 07.10.2010 09:25:18

pacatul
 
este neascultarea de poruncile luiDumnezeu,catirismul de care dam dovada de multe ori,sau mai tot timpul.

vsovivi 07.10.2010 16:32:54

Da, așa este, e ''circul'' mare ca să lepezi o poruncă mică din ispită sau de frică, deci așa este cum ''știți'', e păcatul e neascultarea și e supuneria c-oarbă a ta înaintea lui sădicuțucuțu'... și apoi ispisii, țiți, șiț cu superstiț!

Și asta îți intră în tradiția fățarnică: '' c-orb la c-orb nu-și scoate ochii'' fiindcă toți supușii au jurat pe CorBan!

Poft,soft,moft...... aici e înțelepciunea! Un fel de îndoielnicul neândoielnic minteresat prozelitist al avocatului barmandracului... judecător și răzbunător... șarpele cu ochi de mort. Dar nu e mort ci e păcătos viclean și desfrânat că te bagă în păcat... VIOLVIOLVIOL! Promițându-ți fericirea ce vine de la furt... și de la pensie... firește, ca să hulești. Mândria cu care te flatează atunci când te mângâie ca să fi mulțumit de învârtoșarea ta, de la Har înapoi la poftele deșarte... Începi din Duhul dar învârtoșat la apărare sfârșești în trup.

Ce aperi ''fraiere'' și de cine? Păi apără pe aproapele tău întru Domnul de tine căci tu nu știi că defapt ești unit cu satana... și slujești lui lucsifer și iei aminte de la proorocul mincinos... și aperi numai și numai neghina! Păi neghina nu are valoare și dejaba o tot aperi... așa că muncești în zadar...

Te umilește cu înțelepciune poreclindu-te de ochii gLumii... e prietenia flatativ milostivă cu gândul... gândul rău, sădicuțucuțu' ce vine fără cuvinte prin simțurile trupești, din mațe sau din brațe...

Fricos în schimb mare judecător! Îl asculți că înjură cu ''înțelepciune''! Adică nu ispispita ci autoispispita pentru privilegi din superstițeu... e mulțumirea de sine... e-goismul normal care nu_ți dai seama că ești în el fiindcă fiind ''normal'' nu-l iei în seamă căci toată glumea ''bună'' e așa, e normală... e viața aia ascunsă și toată trăirea deochii gLumii, ai tăi sau ai dracilor... e că trăiești doar prin goglinda deochilor gLumii... e că te închini ție și numai ție ca și cum... e și că uiți că pe toate le-ai cam furgăsit și le-ai luat din grădina altuia... și apoi o cioplești pe ea... prin trufie și tiranie căci ești cel mai mare cioplitor și turnător... e deșertăciunea deșertăciunii... e munca doar pentru cele de sub soare. Ai ridicat ochiul din poftă... și te-ai flatat că l-ai ridicat frumos... ori pe el ori pe tine ori pe dracul din tine, exact ca un șarpe ce are pregătită otrava și e pregătit ca un arc ca să se mândrească apoi... cu faptele ''bune''. A servit cauza prozelită a înțelepciunii deșertului. S-a acoperit cu nisisip exact ca mallahienele.

cristiboss56 09.10.2010 14:04:05

Pericolul mare este atunci cand cei " indragostiti de pacat " , duc de bunavoie o viata patimasa , cand cei care bucuros cad in primul pacat ce ii imbie , si gasec bucuria vietii in tot felul de desfranari ( despre care s-a vorbit in multe thred-ri create pe acest Topic ) sau n-au habar ca incalca poruncile Evangheliei. Sfintii Parinti le spun acestora ca sunt fiii diavolului , chia daca - si spun crestini , chiar daca asista la cateva slujbe religioase si chiar daca se apropie de Sfanta impartasanie pe care o primesc cu nevrednicie , spre a lor pierzare . Acesta este marele pericol ! ! !

George.m 18.12.2010 20:21:55

Citat:

În prealabil postat de culianu (Post 291118)
Ce e pacatul de fapt?

Pacat e tot ce face omul de unul singur, prin forte proprii, fara Dumnezeu.

cristiboss56 18.12.2010 21:02:30

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 314445)
Pacat e tot ce face omul de unul singur, prin forte proprii, fara Dumnezeu.

Mandria cea fara de sfarsit ! Caci , ea ne cheama spre pacat , ea ne sopteste-n ficare clipa , cat de destepti , frumosi si tari suntem , uitand de neputinta noastra , uitand de clipa mortii !


Ora este GMT +3. Ora este acum 01:39:56.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.