Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Intrebare: (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11641)

Danut7 28.12.2010 10:33:01

Intrebare:
 
A murit Dumnezeu pe cruce?

T E O L O G U L 28.12.2010 10:38:16

A murit Hristos Omul pe cruce pt mantuirea noastra. A murit pt a ne izbavi pe noi de moarte. Dar moartea este o trecere din viata aceasta pacatoasa la viata cea vesnica. Si dupa 3 zile a INVIAT din morti , asta arata dumnezeirea Lui in mod deosebit.

T E O L O G U L 28.12.2010 11:08:05

,,Sfânta Cruce a fost altarul pe care s-a adus jertfa cea adevărată pentru oamenii din toate timpurile. Iisus a fost și jertfă adevărată și preotul care a adus-o, câștigând prin ea mântuirea noastră, după cum ne adeverește Sfânta Scriptură, zicând: Iar Hristos, venind Arhiereu al bunătăților celor viitoare…, nu cu sânge de țapi și de viței, ci cu însuși Sângele Său, și a dobândit o veșnică răscumpărare. Căci dacă sângele țapilor și al taurilor și cenușa junincii, stropind pe cei spurcați, îi sfințește spre curățirea trupului, cu cât mai mult Sângele lui Hristos, Care, prin Duhul cel veșnic, S-a adus lui Dumnezeu pe Sine jertfă fără de prihană, va curăți cugetul vostru de faptele cele moarte, ca să slujiți Dumnezeului Celui viu (Evrei 9, 11–14).

Iar Sfântul Chiril al Ierusalimului zice: „Mântuitorul a suferit toate aceste patimi ca să împace prin Sângele Crucii pe cele din cer și pe cele de pe pământ (cf. Col. 1, 20). Din pricina păcatelor, eram dușmani ai lui Dumnezeu și Dumnezeu hotărâse ca păcătosul să moară. Trebuia să se întâmple una din două: sau ca Dumnezeu, ca Unul ce-Și îndeplinește spusele, să-i omoare pe toți, sau să anuleze hotărârea, ca unul ce este iubitor de oameni. Totuși, privește la înțelepciunea lui Dumnezeu! A menținut cu adevărat și hotărârea și Și-a arătat cu putere și iubirea de oameni! În trupul răstignit pe lemnul Crucii, Hristos a luat păcatele, pentru ca prin moartea Lui noi să murim pentru păcate și să trăim pentru dreptate (I Petru 2, 24). Nu era om de rând Cel ce a murit pentru noi. Nu era oaie necuvântătoare. Nu era înger, numai, ci Dumnezeu întrupat! Nu era atât de mare nelegiuirea păcătoșilor, pe cât de mare era dreptatea Celui Care a murit pentru noi”.

dobrin7m 28.12.2010 11:08:25

Dumnezeu s-a intrupat pe pamant in omul cu numele de Iisus Hristos ca fiu al Sau spre intelegerea noastra. Cum si prin cine sa vorbeasca Insusi Dumnezeu oamenilor daca nu tot prin Om?
Cand lucrarea Sa a fost indeplinita pe acest pamant, Duhul Sfant se intoarce in Imparatia Cerurilor iar Omul Iisus Hristos moare pe cruce pentru a implini Legea lui Dumnezeu si pentru ca toata suflarea este datoare cu o moarte.

Din cauza neascultării lui Adam s-au abătut peste omenire atâtea rele, dar mai cu seamă acela, fără leac, al morții.
Insusi Iisus Hristos întrucât s-a intrupat intr- un trup supus durerii, omenesc, a trebuit să guste si amarul morții, din milă si iubire față de creaturile sale.

Danut7 28.12.2010 11:22:21

Daca Dumnezeu nu a murit pe cruce cum au fost Ispasite pacatele omenirii?

Scotsman 28.12.2010 11:39:46

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316886)
Daca Dumnezeu nu a murit pe cruce cum au fost Ispasite pacatele omenirii?

Danut7,ceea ce intrebi tu a lamurit chiar Mantuitorul.Uita-te in dialogul sau cu Nicodim(Evanghelia dupa Ioan,Capitolul 3:13-21).Acolo iti este explicata atat motivatia cat si consecintele si prin urmare actiunea in sine,care te nedumereste pe tine,capata sensul spus de Hristos.Uita-te cu atentie:

,,Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.

Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.

Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite."

Mai uita-te odata la citatul postat de TEOLOGUL,in special la citatul din Chiril al Ierusalimului.Cu siguranta vei vedea raspunsul.Toate cele bune

Danut7 28.12.2010 11:47:41

Atunci , Dumnezeu a murit?Cum poate sa moara Dumnezeu?

dobrin7m 28.12.2010 12:01:38

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316898)
Atunci , Dumnezeu a murit?Cum poate sa moara Dumnezeu?

A murit Iisus Hristos pentru noi.
Iisus Hristos are doua naturi: umana si dumnezeiasca.
A murit pe cruce natura umana a lui Iisus Hristos.
Cat a fost pe pamant Dumnezeu, intrupat in Iisus Hristos ca Fiu a lui Dumnezeu si deopotriva Fiu a lui Iosif a facut tot ce pamanteste omul face, a mancat, a dormit, s-a jucat, a crescut, a invatat, a murit dar nu a pacatuit. Toate in afara de pacat.

http://www.crestinortodox.ro/sarbato...hin-68849.html

MariS_ 28.12.2010 12:11:19

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316886)
Daca Dumnezeu nu a murit pe cruce cum au fost Ispasite pacatele omenirii?

Intrebarea mi se pare legitima, draga Danut7, pentru ca se pare ca se face
o oarecare confuzie intre JERTFA si moarte. JERTFA este principiu, moartea
este doar consecinta. Moartea este doar o consecinta a pacatului, ea nu are
nicio valoarea mantuitoare sau soteriologica. JERTFA este cea care are valoare
soteriologica tocmai pentru ca JERTFA este si principiul VIETII. Mantuitorul
prin JERTFA Sa ne-a mantuit si tot prin JERTFA a invins moartea. Nu, tu ai
dreptate, Dumnezeu nu poate sa moara, dar poate patimi moartea omenitatii
Sale, nu prin firea Sa cea dumnezeiasca, ci prin subiectul ipostasului Sau, cel
al Fiului lui Dumnezeu. Fiul lui Dumnezeu, Unul din Treime, S-a JERTFIT pentru
noi si a patimit moarte pe Cruce in locul nostru. Dar nu moartea ne-a mantuit,
ci JERTFA Sa.
Vedem ca JERTFA este principiul cel mai valoros al mantuirii si dupa marirea
acordata mucenicilor si martirilor intru Hristos care, asa cum arata apostolul
Ioan in Apocalipsa sa, stau in fata tronului lui Dumnezeu, cea mai inalta onoare
acordata muritorilor.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Scotsman 28.12.2010 12:25:30

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316898)
Atunci , Dumnezeu a murit?Cum poate sa moara Dumnezeu?

In esenta este o problema de catehism urgent.Sunt cateva intrebari(o sa dau drept exemplu cateva trimiteri biblice) pe care trebuie sa le ai clarificate(pentru tine):

1.Cine a fost Mantuitorul(Ioan 3:16)
2.Semnificatia sacrificiului Sau (Romani 5:8)
3.Consecintele sacrificiului Sau(I Petru 1:3, Romani 6:23)

Eu cred ca cel mai bine este sa mergi la un preot sau la duhovnicul tau.Practic,prin intrebarea ta intri in analiza intregii credinte crestine.Cel mai bine ar fi ca cineva sa te indrume,sa te ajute gradual,in asa fel incat notiunile de baza sa fie clare.Acest lucru cu greu il vei gasi in lumea virtuala a netului dar il vei gasi in lumea reala a Credintei.
Ulterior intrebarea ta te va conduce la mareata esenta a lucrarii Mantuitorului, asa cum a aratat-o atat de clar Apostolul Pavel in capitolul 15 din Epistola întâia către Corinteni.

Cel de Sus sa-ti calauzeasca pasii

Danut7 28.12.2010 13:28:02

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 316909)
In esenta este o problema de catehism urgent.Sunt cateva intrebari(o sa dau drept exemplu cateva trimiteri biblice) pe care trebuie sa le ai clarificate(pentru tine):

1.Cine a fost Mantuitorul(Ioan 3:16)
2.Semnificatia sacrificiului Sau (Romani 5:8)
3.Consecintele sacrificiului Sau(I Petru 1:3, Romani 6:23)

Eu cred ca cel mai bine este sa mergi la un preot sau la duhovnicul tau.Practic,prin intrebarea ta intri in analiza intregii credinte crestine.Cel mai bine ar fi ca cineva sa te indrume,sa te ajute gradual,in asa fel incat notiunile de baza sa fie clare.Acest lucru cu greu il vei gasi in lumea virtuala a netului dar il vei gasi in lumea reala a Credintei.
Ulterior intrebarea ta te va conduce la mareata esenta a lucrarii Mantuitorului, asa cum a aratat-o atat de clar Apostolul Pavel in capitolul 15 din Epistola întâia către Corinteni.

Cel de Sus sa-ti calauzeasca pasii

Cum va explicati faptul ca desi au trecut 2000 de ani de crestinism noi am ramas cam la fel de prosti, daca nu mai prosti.Multi dintre noi neavand un raspuns la intrebarile fundamentale ale crestinismului.. Au trecut 2000 de ani degeaba?

camy_d 28.12.2010 13:33:36

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316898)
Atunci , Dumnezeu a murit?Cum poate sa moara Dumnezeu?

Iisus s-a golit de slava dumnezeiască și a luat un corp uman, cum îl am și eu, și tu, și toți oamenii. Cum toți oamenii pot muri, așa și el a murit.

camy_d 28.12.2010 13:37:53

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316927)
Cum va explicati faptul ca desi au trecut 2000 de ani de crestinism noi am ramas cam la fel de prosti, daca nu mai prosti.Multi dintre noi neavand un raspuns la intrebarile fundamentale ale crestinismului.. Au trecut 2000 de ani degeaba?

Prost e acela care nu citește cărți de învățătură creștină și nu stă la predică, doar n-ai vrea ca Mântuitorul să-ți bage în cap învățătura de-a gata, fără s-o asculți sau citești?

Danut7 28.12.2010 13:44:26

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 316935)
Prost e acela care nu citește cărți de învățătură creștină și nu stă la predică, doar n-ai vrea ca Mântuitorul să-ți bage în cap învățătura de-a gata, fără s-o asculți sau citești?

Eu sunt prost.. dar cand ma uit in jur prind curaj.. De aia am intrebat fiindca sunt prost si vreau sa fiu lamurit.

camy_d 28.12.2010 13:58:02

Îmi pare rău dacă am răspuns prea urât, oricum am vorbit la modul general.

Erethorn 28.12.2010 14:02:35

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316938)
Eu sunt prost.. dar cand ma uit in jur prind curaj.. De aia am intrebat fiindca sunt prost si vreau sa fiu lamurit.

Dacă vrei să fii lămurit, nu ești prost.

Dar dacă într-adevăr vrei, atunci vei și face ceva în această direcție. Roagă-te, citește, întreabă, citește, roagă-te.

Scotsman 28.12.2010 14:03:53

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316927)
Cum va explicati faptul ca desi au trecut 2000 de ani de crestinism noi am ramas cam la fel de prosti, daca nu mai prosti.Multi dintre noi neavand un raspuns la intrebarile fundamentale ale crestinismului.. Au trecut 2000 de ani degeaba?

Nu este nimeni prost si nici dvs.Sa va iasa din cap acesta idee.Exista invataura,metode,analize,oameni priceputi la asa ceva.Pentru mine,uitandu-ma la mai multe topicuri deschise de crestini ortodocsi pe acest forum,anumite aspecte sunt mai greu de inteles.As spune ca va framinta alt gen de probleme decat cele din lumea protestanta.

Sa stiti ca exista raspunsuri.Cum le gasesti este problema.Apoi cum le aplici,in sensul cum le traiesti,pentru ca aici este esenta lor.Nu doar sa fie analizate ci sa fie traite.Eu cred cu tarie ca daca chiar doriti cu sinceritate sa le gasiti,chiar si rational,le veti gasi.Drumul poate fi lung dar determinarea dvs va conta.

Pentru inceput este bine sa abordati problemele de baza,cu rabdare.Nu este un drum usor,in esenta este cel mai greu drum.Pas cu pas,ajutat de cei priceputi(in cazul dvs preotii si duhovnicii ortodocsi),cu rabdare,tarie.

Sa stiti ca multi le-au inteles.Unii au si murit ca niste martiri tocmai pentru ca au inteles si nu au vrut sa renunte.Veti gasi multe asemenea exemple in ortodoxism.

dobrin7m 28.12.2010 14:19:53

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316938)
Eu sunt prost.. dar cand ma uit in jur prind curaj.. De aia am intrebat fiindca sunt prost si vreau sa fiu lamurit.

Daca atunci cand te uiti in jur prinzi curaj in contextul dat de tine, atunci eu cred ca intrebarea ta este ca sa faci si tu ce a facut reporterul cand a intrebat credinciosii care e diferenta dintre craciun si paste. Vrei sa razi si tu un pic pe seama noastra si sa vezi cine se prinde si cine nu.
Nu cred ca nu stii raspunsul la aceasta intrebare fundamentala a crestinismului, cum tu chiar spui, pentru ca sunt multe scrieri ale Sfintilor Parinti care explica exact si da raspuns bun la intrebarea ta.
Esti un om destept si stii si raspunsul, iar aceasta fraza a ta de mai sus iti tradeaza intentiile.
Imi cer iertare daca gresesc.

Mihnea Dragomir 28.12.2010 14:50:19

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 316875)
A murit Dumnezeu pe cruce?

Așa cum vi s-a răspuns, omul Isus a murit pe cruce. Așa cum printr-un om a intrat păcatul în lume, tot așa printr-un om a venit și ispășirea.

Danut7 28.12.2010 16:34:46

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 316969)
Așa cum vi s-a răspuns, omul Isus a murit pe cruce. Așa cum printr-un om a intrat păcatul în lume, tot așa printr-un om a venit și ispășirea.

Atunci pentru ce s-a mai Intrupat Cuvantul daca putea sa moara un om pentru noi?

Danut7 28.12.2010 16:37:13

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 316944)
Îmi pare rău dacă am răspuns prea urât, oricum am vorbit la modul general.

Nu are de ce sa-ti para rau ai zis adevarul.

Danut7 28.12.2010 16:41:42

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 316947)
Dacă vrei să fii lămurit, nu ești prost.

Dar dacă într-adevăr vrei, atunci vei și face ceva în această direcție. Roagă-te, citește, întreabă, citește, roagă-te.

Toti ne numim crestini aici, nu? Atunci ma gandesc ca cei care si sunt crestini mai buni si mai invatati decat mine pot sa ma lamureasca fara sa mai fie nevoie sa ma indrepte catre anumite carti si scrieri.. Daca ma indreapta catre anumite carti si scrieri inseamna ca nici ei nu au inteles prea multe.. Unde sunteti crestinilor?

iustin10 28.12.2010 16:57:36

A murit Dumnezeu pe cruce?
Daca Dumnezeu nu a murit pe cruce cum au fost Ispasite pacatele omenirii?
Atunci , Dumnezeu a murit?Cum poate sa moara Dumnezeu?

Tu pui mai multe intrebari,care aparent contin contradictii sau capcane. Daca veti raspunde ca Dzeu a murit atingeti vesnicia Lui.Daca spuneti ca nu a murit ,atunci cum mai are loc ispasirea pacatelor oamenilor ?
Raspunsul ortodox este unul dual .Nu puteti separa cele 2 fatete ale raspunsului,si sa o promovati dupa plac,cand pe una cand pe alta,dar atunci cand nu trebuie.
Iisus Hristos a fost o persoana cu 2 firi.SI Dumnezeu SI om.
Dupa firea dumnezeiasca nu putea muri,dupa firea omeneasca putea muri.
Dumnezeu omul a murit numai si numai pentru a ispasi pacatele noastre,din nici o alta cauza. Si ingerii in cer s-au mirat de aceasta 'gaselnita' a lui Dumnezeu.Negasind nici un om desavarsit pe pamant,ca sa ispaseasca pacatul celorlalti , S-a facut El insusi om,si a gustat moartea,El care tinea pamantul spanzurat pe ape
Contradictia aceasta ,nu e a cuiva anume ,ci a lui Dumnezeu insusi.Mira-te ,crede-o,nu o crede,fa cum vrei,dar de ce s-a intamplat asa,doar Dumnezeu a hotarat asta,inca inainte de intemeierea lumii

Danut7 28.12.2010 17:34:12

S-a despartit firea umana de cea divina la moarte,sau a murit numai a Doua Persoana a sfintei Treimi?

Mihnea Dragomir 28.12.2010 17:42:17

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 317002)
Atunci pentru ce s-a mai Intrupat Cuvantul daca putea sa moara un om pentru noi?

Fiindcă niciun alt om nu putea să-i răscumpere pe oameni, decât un om liber. Toți oamenii erau exact ca sclavii, fiind înrobiți de dușmanul lui Dumnezeu și al oamenilor. Trebuia să vină un om dinafară, care să nu aibă păcat.

Danut7 28.12.2010 17:51:07

atunci cum a putut cantari moartea unui om fie el si liber, rascumpararea pentru intreaga omenire?nu cumva numai Dumnezeu poate cantarii in balanta cat intreaga omenire, ba si mai mult?explica-mi si mie cum functioneaza?

iustin10 28.12.2010 18:00:59

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 317031)
atunci cum a putut cantari moartea unui om fie el si liber, rascumpararea pentru intreaga omenire?nu cumva numai Dumnezeu poate cantarii in balanta cat intreaga omenire, ba si mai mult?explica-mi si mie cum functioneaza?

De ce operati tot timpul cu SAU si nu operati cu SI ? Iiisus Hristos nu a fost sau om sau Dzeu .El a fost SI om SI Dzeu.Deci un strop de sange din persoana lui Dumnezeu -Omul (care DA! are sange,desi e Dumnezeu) valora mai mult decat intreg pacatul omenirii.Nu a gresit omenirea asa mult,pe cat de mare a fost dreptatea lui Dumnezeu-omul,cel fara prihana.

Danut7 28.12.2010 18:01:43

eu nu operez , intreb

iustin10 28.12.2010 18:12:01

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 317025)
S-a despartit firea umana de cea divina la moarte,sau a murit numai a Doua Persoana a sfintei Treimi?

A murit doar persoana a doua a treimii,si anume Iisus Hristos
Si a murit doar dupa firea omeneasca,caci firea dumnezeiasca nu poate muri.
Dar a murit o PERSOANA nu o FIRE,caci cele 2 firi erau unite in aceea persoana.
Deci pt ca persoana a doua a treimii a murit prin firea sa omeneasca,spunem ca Dumnezeul omul a murit,dar nu ca dumnezeirea insasi a murit.
Pe timpul mortii,firea umana nu sa despartit de cea dumnezeiasca,caci atunci cand Hristos s-a nascut,a luat pentru vecie firea umana in persoana sa.

Danut7 28.12.2010 18:20:35

De ce a zis Iisus pe cruce : "Dumnezeul Meu , Dumnezeul Meu pentru ce M-ai parasit"?

iustin10 28.12.2010 18:35:41

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 317044)
De ce a zis Iisus pe cruce : "Dumnezeul Meu , Dumnezeul Meu pentru ce M-ai parasit"?

Au fost multe raspunsuri date atat de noi cei nestiutori aici pe forum,la un alt thread,cat si citate din sfintii parinti care au interpretat aceste ultime cuvinte ale Mantuitorului
Eu mas limita sa continui consecintele existentei a 2 firi in persoana Fiului lui Dumnezeu.
Persoana insasi ,dar doar dupa firea omeneasca,isi striga catre Tatal chinul cel mare al parasirii de catre Dumnezeu,la fel cu cel suferit de Adam la alungarea din rai.
Toate citatele din Biblie de aparenta supunere a lui Hristos catre Dumnezeu Tatal,sunt doar prin firea sa omeneasca,pe care nu o neaga,nu o suspenda,nu o abandoneaza.Deci iata cum o persoana a dumnezeirii poate zice alteia,ca a fost parasita.Numai pentru ca aceea persoana a luat in sine,firea neputincioasa a omului,si si-o asuma pana la ultimile consecinte,inclusiv sentimentul de parasire,si inclusiv moartea.
Toate acestea sau facut din dragoste pt noi,nu ca sa ne ingreuneze noua acum intelegerea,sau sa ne puna cine stie ce paradigme in fata

dobrin7m 28.12.2010 18:39:28

``XXVIII. Tânguirea lui Iisus la moartea lui Iosif

l. „O, moarte, câte lacrimi și tânguiri se nasc din pricina ta! Dar toată puterea îți vine de la Cel ce stăpânește lumea;
2. de aceea nu te învinovățesc pe tine, ci pe Adam și pe Eva;
3. căci moartea nu face nimic fără porunca Tatălui meu;
4. unii au trăit până la nouăzeci de ani, alții chiar mai mult,
5. dar nimeni n-a zis vreodată: „Eu am văzut moartea” sau „Îmi dădea din când în
când târcoale”,
6: ci moartea vine și te încearcă o singură dată și atunci numai trimisă de bunul meu Părinte;
7. când vine să caute pe cineva ea știe că așa a fost hotărit în cer;
8. iar dacă hotărârea s-a luat cu mânie, tot cu mânie o va duce și moartea la îndeplinire, smulgând sufletul acelui om și dăruindu-l stăpânului ei;
9. nu stă în puterea morții să-l azvârle pe om în iad ori să-l ducă în împărăția cerurilor; 10.moartea împlinește porunca lui Dumnezeu, spre deosebire de Adam care, nefăcând voia Tatălui meu, a săvârșit o nelegiuire; Tatăl s-a mâniat pentru că în loc să asculte de porunca sa Adam a ascultat de vorbele amăgitoare ale Evei; de atunci toată făptura a fost sortită morții;
11. dacă Adam s-ar fi supus, Tatăl nu l-ar fi pedepsit cu moarte;
12. asta mă împiedică și pe mine, acum, să-l rog pe bunul meu Tată să trimită un car luminos pentru Iosif, ca să nu guste amărăciunea morții; apoi să-l ducă la locul de odihnă cu tot cu trupul în care s-a născut și să trăiască acolo împreună cu îngerii mei;
13. din cauza neascultării lui Adam s-au abătut peste omenire atâtea rele, dar mai cu seamă acela, fără leac, al morții;
14. eu însumi, întrucât am un trup supus durerii, va trebui să gust amarul morții, din milă față de creaturile mele”
Evanghelie apocrifa - Viata lui Iosif Tamplarul

Chiar daca ei de bun sau nu cele spuse mai sus, Iisus Hristos s-a intrupat in trup omenesc supus durerii , chinului si mortii.
Pana la intrupare, Dumnezeu a trimis semne si cuvinte prin prooroci si nu numai pentru a determina omenirea sa se schimbe. Pacatele erau atat de mari incat schimbarea era absolut necesara cu atat mai mult cu cat exista si pacatul primordial, cel stramosesc acela care a schimbat cu totul firea omenirii ingaduind raul in viata sa.
Deci Dumnezeu a decis sa intervina El Insusi, daruind noua lui lege, omenirii prin insasi Gura Sa.
Singura forma obiectiv valabila era intruparea in om. Astfel sa poata sa vorbeasca omenirii pe limba omeneasca si sa poata sa jertfeasca apoi trupul intrupat indurand toate pacatele de care era omenirea capabila. Iisus a spus: va trebui sa gust amarul mortii din mila fata de creaturile mele. Jertfa suprema, mila suprema, iubirea suprema: a suporta prin trupul intrupat toate relele omenirii, inclusiv moartea pentru a putea sa spele pacatele omenirii inclusiv cel de la Adam si Eva si astfel natura dumnezeiasca ramane aceasi Divina, Curata si Atotputernica.
Deci Duhul lui Dumnezeu s-a intrupat in pantecele Mariei si a venit intre oameni cu doua firi: firea dumnezeiasca ca fiu al lui Dumnezeu si firea omeneasca ca fiu al lui Iosif si al Mariei.
Apoi fiind imbracat in trup omenesc a trebuit sa treaca prin toate transformarile ce le trece omul de cand se naste adica: copilarie, invatare, crestere, durere, planset si moarte si asta nu pentru ca nu ar fi stiut ci pentru ca a trebuit sa respecte legile Sale proprii ce guverneaza viata omului. A aplicat propriile legi trupului intrupat pentru ca era trup omenesc. Mai mult a respectat toate legile omenesti la acea vreme: taiere imprejur, mers la templu, chiar si cele de vietuire in societatea de atunci: lucrul cu mainile, legile conducatorilor : recensamant. A asteptat pana la 30 ani pentru ca asa era societatea de atunci. iosif s-a casatorit prima data la 40 ani si asa procedau toti si a murit la 111 ani . (daca fireste este sa credem evangheliile apocrife si de ce nu am crede mai ales ca totul se leaga).
A propovaduit, a facut minuni, a dat noua lege si a facut tot ceea ce isi propusese conform planului Sau. Apoi a lasat trupul omenesc - haina Sa pe pamant, sa implineasca voia Sa prin moarte si rastignire lasandu-si trupul in mana omenirii. Iar ea omenirea i-a facut tot raul de care era ea capabila: l-a batut, l-a schingiuit, l-a badjocorit, l-a scuipat, l-a impuns, la tarat, l-a rastignit. Toate astea le-a facut omenirea scotand la iveala tot raul de care e capabila omenirea, a scos astfel pacatul din omenire inclusiv cel stramosesc. I-a dat botezul, ca spalare a pacatului stramosesc si a pacatelor facute pana la botez, i-a dat trupul si sangele Lui sa se impartaseasca cu El si astfel i-a dat omenirii sansa nesperata de a dobandi fiinta dintai asa cum a fost ea creata prin Adam inainte de caderea in pacat.
Atunci cand a fost rastignit si Iisus si-a dat Duhul cele doua firi ale lui Iisus s-au despartit. Firea dumnezeiasca s-a intors in Imparatia Lui, iar firea omeneasca a murit. Deci a jertfit pe Iisus Hristos omul ca sa implineasca planul sau de mantuire a omenirii si ca sa respecte legile vietii omenesti asa cum le-a dat Dumnezeu. La nasterea omului are loc unirea trupului cu sufletul sau, devenind unul: suflet de la Dumnezeu trup din tarana. La moarte sufletul se desparte de trup si se intoarce la Cel ce i l-a dat si trupul in tarana de unde a fost luat.
La Iisus Hristos a avut loc aceeasi unire prin nastere insa a fost unire a Duhului Sfant cu trupul iar la moartea lui Iisus a fost despartire a Duhului Sfant de trup.
Treimea este impropriu formata din 3 persoane. Nu, treimea e una: Dumnezeu, Iisus si Duhul Sfant, care este de fapt esenta mantuirii neamului omenesc: Dumnezeu , Iisus Dumnezeu - Iisus Om, Duhul Sfant , cel mai de pret dar dat omenirii de Dumnezeu. Prin moartea lui Iisus Omul si Jertfa sa Treimea a ramas pura: Dumnezeu, Isus - Dumnezeu si Duhul Sfant, dar minunat si de nepretuit. Aceste trei elemente sunt inseparabile si de nedespartit, sunt Unul.

dobrin7m 28.12.2010 18:45:36

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 317044)
De ce a zis Iisus pe cruce : "Dumnezeul Meu , Dumnezeul Meu pentru ce M-ai parasit"?

Pentru ca, pentru o clipa firea omeneasca din Iisus Hristos s-a simtit singur si parasit si asta s-a intamplat exact inainte de moarte cand are loc despartirea Duhului Sfant de trupul lui Iisus.
Am citit in scrierile lui Serafim Rose ca acest sentiment il au toti oamenii cand mor cu putin inainte de moarte si exact in clipele cand moare. Ai un sentiment de singuratate , de parasire de o clipa pana cand sufletul este preluat si dus pe calea sa poruncita de Dumnezeu.

Dumitru73 28.12.2010 18:47:30

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 317065)
``XXVIII. Tânguirea lui Iisus la moartea lui Iosif

l. „O, moarte, câte lacrimi și tânguiri se nasc din pricina ta! Dar toată puterea îți vine de la Cel ce stăpânește lumea;
2. de aceea nu te învinovățesc pe tine, ci pe Adam și pe Eva;
3. căci moartea nu face nimic fără porunca Tatălui meu;
4. unii au trăit până la nouăzeci de ani, alții chiar mai mult,
5. dar nimeni n-a zis vreodată: „Eu am văzut moartea” sau „Îmi dădea din când în
când târcoale”,
6: ci moartea vine și te încearcă o singură dată și atunci numai trimisă de bunul meu Părinte;
7. când vine să caute pe cineva ea știe că așa a fost hotărit în cer;
8. iar dacă hotărârea s-a luat cu mânie, tot cu mânie o va duce și moartea la îndeplinire, smulgând sufletul acelui om și dăruindu-l stăpânului ei;
9. nu stă în puterea morții să-l azvârle pe om în iad ori să-l ducă în împărăția cerurilor; 10.moartea împlinește porunca lui Dumnezeu, spre deosebire de Adam care, nefăcând voia Tatălui meu, a săvârșit o nelegiuire; Tatăl s-a mâniat pentru că în loc să asculte de porunca sa Adam a ascultat de vorbele amăgitoare ale Evei; de atunci toată făptura a fost sortită morții;
11. dacă Adam s-ar fi supus, Tatăl nu l-ar fi pedepsit cu moarte;
12. asta mă împiedică și pe mine, acum, să-l rog pe bunul meu Tată să trimită un car luminos pentru Iosif, ca să nu guste amărăciunea morții; apoi să-l ducă la locul de odihnă cu tot cu trupul în care s-a născut și să trăiască acolo împreună cu îngerii mei;
13. din cauza neascultării lui Adam s-au abătut peste omenire atâtea rele, dar mai cu seamă acela, fără leac, al morții;
14. eu însumi, întrucât am un trup supus durerii, va trebui să gust amarul morții, din milă față de creaturile mele”
Evanghelie apocrifa - Viata lui Iosif Tamplarul

Chiar daca ei de bun sau nu cele spuse mai sus, Iisus Hristos s-a intrupat in trup omenesc supus durerii , chinului si mortii.
Pana la intrupare, Dumnezeu a trimis semne si cuvinte prin prooroci si nu numai pentru a determina omenirea sa se schimbe. Pacatele erau atat de mari incat schimbarea era absolut necesara cu atat mai mult cu cat exista si pacatul primordial, cel stramosesc acela care a schimbat cu totul firea omenirii ingaduind raul in viata sa.
Deci Dumnezeu a decis sa intervina El Insusi, daruind noua lui lege, omenirii prin insasi Gura Sa.
Singura forma obiectiv valabila era intruparea in om. Astfel sa poata sa vorbeasca omenirii pe limba omeneasca si sa poata sa jertfeasca apoi trupul intrupat indurand toate pacatele de care era omenirea capabila. Iisus a spus: va trebui sa gust amarul mortii din mila fata de creaturile mele. Jertfa suprema, mila suprema, iubirea suprema: a suporta prin trupul intrupat toate relele omenirii, inclusiv moartea pentru a putea sa spele pacatele omenirii inclusiv cel de la Adam si Eva si astfel natura dumnezeiasca ramane aceasi Divina, Curata si Atotputernica.
Deci Duhul lui Dumnezeu s-a intrupat in pantecele Mariei si a venit intre oameni cu doua firi: firea dumnezeiasca ca fiu al lui Dumnezeu si firea omeneasca ca fiu al lui Iosif si al Mariei.
Apoi fiind imbracat in trup omenesc a trebuit sa treaca prin toate transformarile ce le trece omul de cand se naste adica: copilarie, invatare, crestere, durere, planset si moarte si asta nu pentru ca nu ar fi stiut ci pentru ca a trebuit sa respecte legile Sale proprii ce guverneaza viata omului. A aplicat propriile legi trupului intrupat pentru ca era trup omenesc. Mai mult a respectat toate legile omenesti la acea vreme: taiere imprejur, mers la templu, chiar si cele de vietuire in societatea de atunci: lucrul cu mainile, legile conducatorilor : recensamant. A asteptat pana la 30 ani pentru ca asa era societatea de atunci. iosif s-a casatorit prima data la 40 ani si asa procedau toti si a murit la 111 ani . (daca fireste este sa credem evangheliile apocrife si de ce nu am crede mai ales ca totul se leaga).
A propovaduit, a facut minuni, a dat noua lege si a facut tot ceea ce isi propusese conform planului Sau. Apoi a lasat trupul omenesc - haina Sa pe pamant, sa implineasca voia Sa prin moarte si rastignire lasandu-si trupul in mana omenirii. Iar ea omenirea i-a facut tot raul de care era ea capabila: l-a batut, l-a schingiuit, l-a badjocorit, l-a scuipat, l-a impuns, la tarat, l-a rastignit. Toate astea le-a facut omenirea scotand la iveala tot raul de care e capabila omenirea, a scos astfel pacatul din omenire inclusiv cel stramosesc. I-a dat botezul, ca spalare a pacatului stramosesc si a pacatelor facute pana la botez, i-a dat trupul si sangele Lui sa se impartaseasca cu El si astfel i-a dat omenirii sansa nesperata de a dobandi fiinta dintai asa cum a fost ea creata prin Adam inainte de caderea in pacat.
Atunci cand a fost rastignit si Iisus si-a dat Duhul cele doua firi ale lui Iisus s-au despartit. Firea dumnezeiasca s-a intors in Imparatia Lui, iar firea omeneasca a murit. Deci a jertfit pe Iisus Hristos omul ca sa implineasca planul sau de mantuire a omenirii si ca sa respecte legile vietii omenesti asa cum le-a dat Dumnezeu. La nasterea omului are loc unirea trupului cu sufletul sau, devenind unul: suflet de la Dumnezeu trup din tarana. La moarte sufletul se desparte de trup si se intoarce la Cel ce i l-a dat si trupul in tarana de unde a fost luat.
La Iisus Hristos a avut loc aceeasi unire prin nastere insa a fost unire a Duhului Sfant cu trupul iar la moartea lui Iisus a fost despartire a Duhului Sfant de trup.
Treimea este impropriu formata din 3 persoane. Nu, treimea e una: Dumnezeu, Iisus si Duhul Sfant, care este de fapt esenta mantuirii neamului omenesc: Dumnezeu , Iisus Dumnezeu - Iisus Om, Duhul Sfant , cel mai de pret dar dat omenirii de Dumnezeu. Prin moartea lui Iisus Omul si Jertfa sa Treimea a ramas pura: Dumnezeu, Isus - Dumnezeu si Duhul Sfant, dar minunat si de nepretuit. Aceste trei elemente sunt inseparabile si de nedespartit, sunt Unul.

pai ce facem? credem sau nu in evangheliile apocrife? sau le citam doar acolo unde ne convin?

Danut7 28.12.2010 19:04:46

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 317071)
Pentru ca, pentru o clipa firea omeneasca din Iisus Hristos s-a simtit singur si parasit si asta s-a intamplat exact inainte de moarte cand are loc despartirea Duhului Sfant de trupul lui Iisus.
Am citit in scrierile lui Serafim Rose ca acest sentiment il au toti oamenii cand mor cu putin inainte de moarte si exact in clipele cand moare. Ai un sentiment de singuratate , de parasire de o clipa pana cand sufletul este preluat si dus pe calea sa poruncita de Dumnezeu.

moartea fizica este despartirea sufletului de trup.. in aceasta ecuatie e posibil ca impreuna cu sufletul uman al lui Iisus sa se fi departat si dumnezeirea Lui?Mai intai indepartandu-Se dumnezeirea ca acesta sa poata experimenta moartea fizica?In acest sens moartea fiind doar separarea duhului de trup. In primul rand a duhului Dumnezeiesc si apoi a duhului omenesc?

dobrin7m 28.12.2010 19:36:32

Citat:

În prealabil postat de Dumitru73 (Post 317073)
pai ce facem? credem sau nu in evangheliile apocrife? sau le citam doar acolo unde ne convin?

Si daca scoti evangheliile apocrife raspunsul meu sta in picioare si are baza in Scriptura si in puterea mea de intelegere a Scripturii. Unde nu inteleg caut in Sfintii Parinti si gasesc raspuns.

Am si spus: chiar daca ei de bun sau nu ....

Dumitru73 28.12.2010 19:46:16

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 317108)
Si daca scoti evangheliile apocrife raspunsul meu sta in picioare si are baza in Scriptura si in puterea mea de intelegere a Scripturii. Unde nu inteleg caut in Sfintii Parinti si gasesc raspuns.

Am si spus: chiar daca ei de bun sau nu ....

atunci de ce apelezi la apocrife?

dobrin7m 28.12.2010 20:35:43

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 317085)
moartea fizica este despartirea sufletului de trup.. in aceasta ecuatie e posibil ca impreuna cu sufletul uman al lui Iisus sa se fi departat si dumnezeirea Lui?Mai intai indepartandu-Se dumnezeirea ca acesta sa poata experimenta moartea fizica?In acest sens moartea fiind doar separarea duhului de trup. In primul rand a duhului Dumnezeiesc si apoi a duhului omenesc?

Parerea mea
Iisus Hristos pe pamant a fost Duh Sfant intrupat. Nu a avut suflet omenesc ci Duh Sfant dar a avut si o fire omeneasca. Fire omeneasca ce vine din actiunile trupului. Mintea de pilda si activitatea creierului. inima si bataile sale, simturile si rezultatele lor. aici se poate devolta mult dar nu stiu daca ne ajuta in mantuirea noastra aceasta despicare a firului in patru.
pentru oameni da, moartea fizica inseamna despartirea sufletului de trup.
pentru Iisus Hristos Omul, moartea a insemnat despartirea Duhului Sfant de trup.
In acel moment de o clipa Hristos Omul a spus: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu de ce m-ai parasit? pentru ca trebuia sa implineasca rolul de om cu trup pamantesc pana la capat. Tot omul ce moare are sentimentul de singuratate pret de o clipa inainte de a-si da duhul care este rezultat al simturilor si a mintii sale. Pentru ca asa a lasat Dumnezeu. deci Insusi Dumnezeu trebuia sa-si respecte si aceasta ultima regula a legii acea din clipa mortii.
Omul are acest moment de singuratate si parasire? Da.
Atunci si Iisus - Omul a trebuit sa aiba acest sentiment pentru a respecta pana la capat legile date de Dumnezeu in clipa in care Iisus omul a murit.

Legile: cele dupa care exista omul: nastere, viata, moarte si procesele lor. Se vede ca nasterea , adica unirea sufletului cu trupul se face inca din pantece nu doar in clipa nasterii prin iesirea la lumina.

anatolie 28.12.2010 20:42:20

Domnul IIsus s-a jertfit pe Cruce , dar a inviat.
Sa fie rusinati sectarii rataciti de la adevar care zic ca a murit pentru totdeauna si nu a inviat! Este o erezei nemaipomenita!

Doamne ajuta!

dobrin7m 28.12.2010 20:44:32

Citat:

În prealabil postat de Dumitru73 (Post 317117)
atunci de ce apelezi la apocrife?

Pentru un singur motiv: acela de a intelege mai bine fenomenul trupului lui Iisus: trup omenesc supus durerii si mortii si existenta pacatului stramosesc . Doar pentru atat.
Am vazut voci aici pe forum care ziceau: de ce a trebuit sa moara? de ce sa simta dureri? de ce sa se lase biciuit? si o gramada de : de ce-uri.
Tot ce am spus eu in continuare se refera exact la Scriptura, nici un cuvant de al meu nu contrazice Scriptura.

Si acum sa analizam strict textul din evanghelia apocrifa.
Gaseste un cuvant neadevarat si care contrazice Scriptura.
Dar as dori daca se poate sa nu vorbim vorbe si sa nu contrazicem doar de dragul de a contrazice.


Ora este GMT +3. Ora este acum 00:58:08.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.