![]() |
care varianta e corecta?
Am citit si auzit si am vazut ca sunt doua variante,dar nu stiu care este corecta:
a)Iadul este acel loc intunecat,umplut cu focuri vesnice in care ard sufletele celor condamnati.Ei sunt incercuiti de diavoli care ii chinuie si ii inteapa cu furcile.Mai sunt cazane cu smoala,iar unii stau in ele,pe cand altii sunt pusi la munca grea. Sau: b)iadul este o stare de suferinta generata de constientizarea faptului ca omul s-a indepartat de Dumnezeu,ca exista o distanta prea mare si rugaciunile nu ii mai sunt ascultate,ca a ales gresit si ca va ramane asa vesnic. c)alta varianta... merci pt. lamuriri!:) |
Citeste 'Crima si pedeapsa' si 'Fratii Karamazov' de Dostoievski si o sa intelegi mai bine ce inseamna iad, constiinta si credinta.
|
c) altă variantă
Iadul e unde ajungi la nivelul doi la Mario. Cu gropi de flăcări și flori carnivore. |
Citat:
Despre iad știm cu siguranța pe care numai credința o dă doar câteva lucruri: 1) că există 2) că acolo ajung sufletele damnaților. Acolo am putea foarte ușor să ajungem și noi, dacă vom muri cu păcate de moarte pe suflet. 3) că este un loc (sau o stare) foarte, foarte rea. Atât de rău e acolo, încât nu seamănă nici pe departe nici cu cele mai rele locuri (stări) de pe pământ. 4) că este etern. 5) că odată ajunși acolo, ne vom da seama cât de tâmpiți am fost pe pământ, dacă am preferat iluzia unei fericiri pământești, care din perspectiva unei eternități acolo ni se va părea o clipă, în schimbul fericirii veșnice. |
Citat:
dar cum acest lucru infricosator nu pare sa sperie pe nimeni, s-a incercat o descriere mai apropiata de simtul tangibil al omului, care sa genereze o oarecare luare de pozitie. Domnul, in bunatatea sa, ne mai ingaduie si in viata aceasta sa gustam iadul, pentru a sti de ce sa ne ferim si unde sa nu ajungem. si crede-ma nu exista durere mai mare decat sa stii ca Dumnezeu te-a parasit. E cumplit, chiat si pentru cateva clipe. Dar mai ptr vesnicie? |
Citat:
|
Citat:
Dacă iadul există (deși, personal, nu cred), atunci el trebuie să fie Singurătatea. Poveștile cu focul, duhoarea incredibilă, Visul Maicii Domnului... povești de ținut oamenii în Biserică. |
De ce exista oare site-ul crestin ortodox? ca sa il folosim:
http://www.crestinortodox.ro/dogmati...-si-69158.html Sunt si multe alte articole interesante pe acolo, despre tot ce te intereseaza. |
Kronos, de multe ori oamenii neaga existenta a tot ce nu le convine.
Legat de iad nu cred ca e nevoie (si probabil nici placut) sa fi fost deja acolo k sa te convingi si de suferintele trupesti (pe langa chinuitoarea singuratate), desi multor sfinti li s-a descoperit concret si raiul si iadul. Dar, presupunand ca tu nu crezi in sfinti, eu cred ca e suficient sa ne gandim la niste existente precum capusele, paduchii, viermii, care ne chinuie deja pe pamant. In iad cred ca exista chestiuni asemanatoare si multe altele mai infricosatoare. Vedem in mod concret ca inca din viata asta pregustam si din suferintele iadului si din bucuriile raiului. Singuratatea, suferintele trupesti, batjocura altora, toate acestea au ceva din realitatea iadului. |
Kronos spune clar ca nu mai crede in Biserica,de ce te-ar crede pe tine?
Despre iad si focul cel vesnic a vorbit si Hristos si sfintii apostoli,deci exista. Felul in care va fi cred ca e potrivit sufletelor de acolo,nu va fi la fel pt. toti;ceva cert e ca va fi "plangerea si scarnsirea dintilor". |
Citat:
Citat:
Ex:Mos Craciun a vorbit despre sania sa zburatoare trasa de reni fermecati, deci sania exista. |
Citat:
Ah, și cred că ironiile ieftine (și total neinspirate, că tot veni vorba) nu-și au locul aici. |
Citat:
De dragul discutiei sa zicem ca a existat omul istoric Iisus dar se poate demonstra ca el este cu adevarat fiul lui Dumnezeu, daca da, sa se demonstreze atunci. Si daca tot suntem aici sa se demonstreze si existenta lui Dumnezeu. Despre ce ironii ieftine si total neinspirate vorbim aici? Vrei sa-ti dau eu exemple de ironii si atacuri de tot felul ale userilor crestini de aici de pe forum? |
Citat:
|
Citat:
speculațiilor* Referințe extra-biblice care vorbesc despre Iisus ca om istoric găsești la Tacitus, scriitor roman din primul secol. Sau la Flavius Iosefus în "Antichitățile". Există un pasaj controversat în lucrarea sa (18:3), care vorbește despre omul Iisus, "dacă am putea să-l numim om" (citat direct). Plinius cel Tânăr, în Scrisorile 10:96, a surprins practicile de închinare ale primilor creștini, inclusiv faptul că ei se închinau lui Iisus ca Dumnezeu și erau persoane cu o etică înaltă. Apoi avem toate scrierile gnosticilor (Evanghelia adevărului, Apocrifa lui Ioan, Evanghelia lui Toma, Tratat asupra Învierii etc.), toate acestea avându-L în centrul atenției pe Iisus. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
EDIT: Părerea mea este că esti supără, pe faptul, că ai crezut în Moș Crăciun în copilărie și pe urmă ai aflat adevărul și îți este teamă să nu se repete... |
este
Citat:
poti sa imi spui daca are ceva carti publicate? bucurii,K |
foarte frumos.
poti sa imi spui daca are ceva carti publicate? vreau sa zic.. IPS Slatineanu.. |
Citat:
Referintele extra-biblice sunt firave, prea firave pentru un asa om ca Iisus care se presupune ca a infaptuit miracole(ceva de luat in considerare zic eu), si cel putin controversate. Istoricii au nevoie de marturii cat mai apropiate de eveniment, daca se poate chiar din timpul evenimentului de martori oculari(numai ca situatile astea sunt rare din pacate), iar faptul ca nu exista nici macar o mentiune extra-biblica conteporana a unui om care a facut fapte atat de marete mi se pare cel putin ciudat, toate mentiunile extra-biblice sunt facute la cateva decade dupa asa-zisul eveniment. Nu cumva mentiunile oamenilor aia erau din auzite? asa cum sunt si evagheliile? Acum, daca tu imi aduci scrieri gnostice ca argument in favoarea ideii ca Iisus e fiul lui Dumnezeu, atunci eu nu pot decat sa ma amuz... |
Citat:
Argumenteaza putin de ce analogia este stupida... |
Citat:
Am înțeles de prima dată ce voiai să spui, doar că am ales să te ignor. Dacă ții neapărat însă, am să-ți răspund: nu e vorba de nicio teamă. Eu sunt agnostică, nu m-am declarat niciodată credincioasă. Însă am ales să nu împroșc cu noroi în credința altora, indiferent cât de pro sau contra religie sunt și am fost. Întrebările pertinente, care îndeamnă la gândire și meditație sunt una. Întrebările stupide și raționamentele de clasa a IV-a sunt altceva. Știi cum se spune? "Un nerod pune mai multe întrebări decât poate răspunde un înțelept". |
Citat:
Nu ai de ce să te amuzi. Ar fi culmea ca dovezile în favoarea faptului că Iisus e fiul lui Dumnezeu să fie agnostice. Pentru că dacă un agnostic ar găsi astfel de dovezi, probabil ar începe să creadă și atunci n-ar mai fi agnostic. Nu ți se pare logic? :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Unde s-a înălțat Iisus? Pe vremea aceea nu se știa de atmosferă, de vid și cineva putea foarte bine să afirme despre o persoană, o dată ce-a dispărut, că s-a înălțat la cer. Bun... și acum plutește pe-un norișor și veghează asupra credincioșilor? Oare înălțarea la cer nu este o alegorie pentru moarte? Sunt câteva dintre întrebările la care încă n-am găsit răspuns și de care m-am temut, că dacă le voi găsi, nu-mi vor plăcea. |
Citat:
|
Iadul reprezinta mustrarea constiintei,lipsa comuniunii cu Dumnezeu si semenii si suferinta.
|
|
Citat:
Iadul pare la fel de real cum este aceasta lume. Fiecare minte experimenteaza felurite chinuri, functie de propriile intunecimi. De aceea trebuie curatita desavarsit cu dragoste si cunoastere. |
Citat:
7. Unde mă voi duce de la Duhul Tău și de la fața Ta unde voi fugi? 8. De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești. Orice existență este în Dumnezeu, proniată de Duhul Sfînt. Chiar și Iadul este o împărăție creată și menținută spre a fi locuită de cei care refuză ideile de viețuire prezentate de Hristos. Iadul este o manifestare a libertății creaturilor și a dreptății Creatorului. Dacă ideea de rău a apărut accidental, atunci Iadul a fost construit în consecință, ca necesitate de a-i izola pe cei buni de cei răi, fără ca aceștia din urmă să-și piardă existența (faptul de a exista veșnic este una dintre caracteristicele chipului divin sădit în orice ființă rațională). O precizare: deși Dumnezeu este pretudindeni, El nu Se identifică cu creația Sa. Creația este în Duhul Sfînt, dar în același timp Duhul Sfînt nu este în Creație decît numai și numai la invitația creaturilor Sale. Altfel alunecăm spre panteism, ceea ce ar fi o eroare gravă, o erezie. Deci această Împărăție a Întunericului nu este o despărțire totală de Dumnezeu, ci o îndepărtare de El. Dialogul dintre Hristos și ființele pe care le-a gîndit rămîne veșnic, indiferent ce opțiune existențială au ales respectivele rațiuni. Diferența dintre Rai și Iad constă îndeosebi din felul în care creaturile percep dragostea Creatorului: răii I se vor împotrivi în continuare, neplăcîndu-le să iubească și să-și accepte chemarea pentru care au fost invitați la existență; bunii vor ști și vor putea să răspundă cu dragoste dragostei divine, posibilitate dobîndită prin alegere proprie, din timpul vieții de aici. Răii vor simți dragostea Lui Hristos ca un chin, pe cînd cei mîntuiți [de cel rău care cultivă ideea de rău] vor contempla fericiți slava Lui Dumnezeu prin dialogul cu El, dialog care va continua în vecii vecilor și în feluri pe care nici nu ni le putem imagina acum. |
Citat:
Ca sa putem spune despre electroni, protoni si neutroni ca exista, cu siguranta trebuie sa fi fost cineva in interiorul unui atom. Sau sa-i creada pe altii pe cuvant. Dar atunci nu mai stim cu siguranta... |
Citat:
Citat:
Tin sa precizez ca aceasta convingere a mea rezulta din: 1. Lipsa mentiunilor extra-biblice contemporane despre omul Iisus(mai ales in conditiile in care acest om infaptuia lucruri extraordinare) 2.Asemanarea frapanta a povestii lui cu alte mituri similare, de ex. cultul lui Mithras, Apollonius din Tyana si chiar cu cea a lui Ioan botezatorul si altii... 3. In povestea lui se regasesc trasaturiile ce definesc binecunoscutul mit al eroului: -concepere miraculoasa si nastere -initierea copilului-erou -retragerea din familie sau comunitate pentru meditatie si pregatire -incercari și provocari -moartea(deseori violenta) -pasul catre o alta lume -invierea si renasterea -iertarea pacatelor Aceste trasaturi se regasesc la Osiris, Prometeu, Moise, Buddha si altii 4.Faptul ca evangheliile au fost scrise la cel putin 4 decade distanta fata de moartea lui Iisus, atunci cand probabil aproape toti martorii oculari murisera. 5.Inainte ca povestea lui Iisus sa fie scrisa ea s-a transmis pe cale orala, si a suferit multe deformari pana cand s-a decis cineva s-o scrie. 6. Evangheliile contin foarte multe erori/adaugiri/omisiuni(mi se pare curios cum Dumnezeu a permis asa ceva) 7.Nu avem originalele(nici unul) 8. Au fost scrise in greaca sau orice alta limba si nu aramaica(limba care se vorbea in israel pe timpul lui Iisus) 9. Au fost excluse alte scrieri ale crestinilor de la inceput. |
Citat:
|
Citat:
Alți scriitori antici care Îl menționează pe Iisus: Pliniu cel tânăr, Corneliu Tacit, Suetoniu, Lucian de Samosata. De asemenea, e menționat și în Talmud, unde e o referire a unui scriitor evreu contemporan cu Iisus. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 15:02:50. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.