Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Despre Sfanta Scriptura (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5014)
-   -   Avem voie sa bem vin sau nu? Abaut Domnul Iisus vin sau must? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=13317)

lacrimi 16.07.2011 20:43:50

Avem voie sa bem vin sau nu? Abaut Domnul Iisus vin sau must?
 
Exista multe controverse, mai ales intre ortodocsi si" neoprotestanti in ceea ce priveste aceasta problema. Penticostalii, spre exemplu, sustin ca "vinul" din Sfanta Scriptura reprezinta de fapt mustul, proaspat stors din struguri, iar noi, ca ortodocsi, facem un pacat prin faptul ca, la Sfanta Impartasanie, bem vin. Personal, mi se pare o aberatie, ca de fapt toate explicatiile penticostalilor (Iertati-ma, cei de pe acest forum)
Voi ce parere aveti?

AndreiM 16.07.2011 20:48:26

Sunt de acord cu tine. Putem bea vin.

lacrimi 16.07.2011 21:06:44

Citat:

În prealabil postat de AndreiM (Post 378230)
Sunt de acord cu tine. Putem bea vin.

Nu ma refer la faptul ca ne putem imbata de vin, dar "vinul" reprezinta insasi sangele Domnului. Daca asa a spus Domnul, noi de ce sa bem suc de struguri?... Schimband sensul cuvintelor Mantuitorului, asta il cred eu pacat

AndreiM 16.07.2011 21:11:09

Desigur ca nu, orice lucru facut patimas e sau devine pacat. Dar ce spun aceia, ca must, ca altceva... e absolut ridicol.

osutafaraunu 16.07.2011 21:53:15

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378239)
"vinul" reprezinta insasi sangele Domnului.

Dacă "reprezintă" înseamnă că e un simbol. Credeți acest lucru?

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378239)
Daca asa a spus Domnul, noi de ce sa bem suc de struguri?...

Pentru că așa a spus Domnul: "rodul viței". Nu a folosit termenul "vin".

tara tara vrem ostas 16.07.2011 21:59:33

A fost vin.Pavel cand le scrie Corintenilor despre Cina Domnului (Sf Euharistie) le spune : nu aveti case sa mancati si sa va imbatati.

osutafaraunu 16.07.2011 22:11:00

Citat:

În prealabil postat de tara tara vrem ostas (Post 378283)
A fost vin.Pavel cand le scrie Corintenilor despre Cina Domnului (Sf Euharistie) le spune : nu aveti case sa mancati si sa va imbatati.

Asta presupune că [și] la biserică se îmbătau? Ori era vorba despre niscaiva metehne de-ale corintenilor cărora le cam plăcea trasul la măsea?

lacrimi 16.07.2011 22:19:26

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378278)
Dacă "reprezintă" înseamnă că e un simbol. Credeți acest lucru?

Eu CRED ca dupa Sfanta Liturghie ma impartasesc cu insasi Sangele si Trupul Mantuitorului. Tu potI spune acelasi lucru?

Citat:

Pentru că așa a spus Domnul: "rodul viței". Nu a folosit termenul "vin".
De unde ai mai scos-o si pe asta cu "rodul vitei"?
"A venit și Fiul Omului, mâncând și bând, și ziceți: Iată un om mâncăcios și băutor de vin, prieten al vameșilor și al păcătoșilor!" Luca 7.34
"Și când nunul a gustat apa care se făcuse vin și nu știa de unde este, ci numai slujitorii care scoseseră apa știau, a chemat nunul pe mire" Ioan 2.9

osutafaraunu 16.07.2011 23:04:30

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378299)
Eu CRED ca dupa Sfanta Liturghie ma impartasesc cu insasi Sangele si Trupul Mantuitorului. Tu potI spune acelasi lucru?

E mai comod să răspunzi tot cu o întrebare... așa-i?

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378299)
De unde ai mai scos-o si pe asta cu "rodul vitei"?

De acolo de unde ai făcut tu trimitere, de la instituirea împărtășaniei:

"Și vă spun vouă că nu voi mai bea de acum din acest rod al viței până în ziua aceea când îl voi bea cu voi, nou, întru împărăția Tatălui Meu." (Matei 26,29)

Miha-anca 16.07.2011 23:40:22

Iata:

16. Căci zic vouă că de acum nu-l voi mai mânca, până când nu va fi desăvârșit în împărăția lui Dumnezeu.
17. Și luând paharul, mulțumind, a zis: Luați acesta și împărțiți-l între voi;
18. Că zic vouă: Nu voi mai bea de acum din rodul viței, până ce nu va veni împărăția lui Dumnezeu.
19. Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea.
20. Asemenea și paharul, după ce au cinat, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă, întru Sângele Meu, care se varsă pentru voi. (Luca 20)

Miha-anca 16.07.2011 23:47:26

(Luca, 5, 33): Iar ei au zis către El: Ucenicii lui Ioan postesc adesea și fac rugăciuni, de asemenea și ai fariseilor, iar ai Tăi mănâncă și beau.


Ce sens ar mai fi avut reprosul, daca apostolii ar fi baut must?!?

(Matei 9, 14):
Cap. 9
14. Atunci au venit la El ucenicii lui Ioan, zicând: Pentru ce noi și fariseii postim mult, iar ucenicii Tăi nu postesc?



Mustul e de post sau nu? Daca e doar suc de fructe, e de post; dar daca e vorba de vin, nu e de post. Ori Apostolii mancau si beau. Faptul ca li se reproseaza ca beau, inseamna ca beau vin, nu must.

lacrimi 17.07.2011 00:00:33

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378322)
E mai comod să răspunzi tot cu o întrebare... așa-i?

E mai comod sa nu raspunzi deloc... asa-i?

Citat:

De acolo de unde ai făcut tu trimitere, de la instituirea împărtășaniei:

"Și vă spun vouă că nu voi mai bea de acum din acest rod al viței până în ziua aceea când îl voi bea cu voi, nou, întru împărăția Tatălui Meu." (Matei 26,29)
Vinul nu este un "rod al vitei"? Domnul Iisus nu va mai bea "acest rod al vitei" aici, pe pamant, dar noi, suntem datori sa o facem spre pomenirea Lui.

Veronica 18 17.07.2011 12:50:34

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378229)
Exista multe controverse, mai ales intre ortodocsi si" neoprotestanti in ceea ce priveste aceasta problema. Penticostalii, spre exemplu, sustin ca "vinul" din Sfanta Scriptura reprezinta de fapt mustul, proaspat stors din struguri, iar noi, ca ortodocsi, facem un pacat prin faptul ca, la Sfanta Impartasanie, bem vin. Personal, mi se pare o aberatie, ca de fapt toate explicatiile penticostalilor (Iertati-ma, cei de pe acest forum)
Voi ce parere aveti?

Nu vinul este rau, ci modul in care il bem uneori, fara masura. Putem sa bem vin (caci Domnul l-a lasat spre folosul nostru), insa e pacat sa bem fara control.

osutafaraunu 17.07.2011 13:35:23

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 378332)
(Luca, 5, 33): Iar ei au zis către El: Ucenicii lui Ioan postesc adesea și fac rugăciuni, de asemenea și ai fariseilor, iar ai Tăi mănâncă și beau.


Ce sens ar mai fi avut reprosul, daca apostolii ar fi baut must?!?

(Matei 9, 14):
Cap. 9
14. Atunci au venit la El ucenicii lui Ioan, zicând: Pentru ce noi și fariseii postim mult, iar ucenicii Tăi nu postesc?



Mustul e de post sau nu? Daca e doar suc de fructe, e de post; dar daca e vorba de vin, nu e de post. Ori Apostolii mancau si beau. Faptul ca li se reproseaza ca beau, inseamna ca beau vin, nu must.

Faceți și dumneavoastră greșeala de a judeca practica iudaică prin prisma ortodoxiei. Pentru evrei postul însemna abținerea de la mâncare și băutură (mâncare însemnând hrană curată și băutură neînsemnând neapărat vin, ci pur și simplu apă), nu mâncare și băutură "de post" ca la ortodocși. Găsim aceste amănunte într-un vechi tratat iudaic despre post din secolul I d.Hr., "Megillath Ta’anith", unde se menționează iudei care pe vremea aceea posteau în ziua a doua și în ziua a cincea a săptămânii, adică lunea și joia. Vedeți și Luca 18,12.

osutafaraunu 17.07.2011 13:41:22

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378335)
E mai comod sa nu raspunzi deloc... asa-i?

Așa este, iar tu nu mi-ai răspuns deloc. Ce ai vrut să zici cu " 'vinul' reprezinta insasi sangele Domnului."? Faptul că este un simbol? Ți-a scăpat acel "reprezintă" dar să știi că ai "greșit" bine! :1:

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378335)
Vinul nu este un "rod al vitei"? Domnul Iisus nu va mai bea "acest rod al vitei" aici, pe pamant, dar noi, suntem datori sa o facem spre pomenirea Lui.

De câte ori trebuie să mai reluăm problema aceasta? Vinul este rodul fermentației, nu al viței. Vița dă struguri ce conțin suc (must), nu alcool.

penticostalul 17.07.2011 13:44:09

O aberatie penticostala
 
Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378229)
Avem voie sa bem vin sau nu?

Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva. 1 Cor. 6:12

Puteti bea vin daca:
  • va este de folos
  • nu pune stapanire pe dumneavoastra
Ortodocsii au voie sa bea vin, penticostalii, nu.
Cine doreste sa vina in Biserica Penticostala trebuie sa se lase de baut vin si orice alta bautura alcoolica.
Asa sta scris in Marturisirea noastra de Credinta.

Cine nu este de acord sa devina abstinent nu este primit. Nimeni nu e obligat sa vina la noi.
Este o cale mai ingusta, recunoastem, dar este mai sigura.
Decat sa se ajunga la betie cu toate urmarile ei mai bine ne lipsim de „foloasele” alcoolului. E simplu.

Va recomand un articol bun: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/fap...se-imbata.html.
Extras:
Știm cu toții câte rele s-au întâmplat din cauza băuturii, câte familii s-au destrămat, câte femei au fost bătute și violate, câți copii au fost maltratați, câtă violență și ură a adus între oameni, câți băieți și câte fete au fost batjocoriți doar pentru că puteau fi manipulați ușor în stare alcoolică.


Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378229)
Abaut Domnul Iisus vin sau must?

Nu putem sti cu siguranta.
Nici nu tine de mantuirea noastra.
Il vom intreba in Cer.

lacrimi 17.07.2011 15:27:36

Citat:

În prealabil postat de penticostalul (Post 378402)
Ortodocsii au voie sa bea vin, penticostalii, nu.

Ortodocsii au voie sa bea vin (noi ne impartasim cu sangele Mantuitorului), dar nu avem voie sa il bem fara masura. Asta nu intelegeti voi: nici noua nu ne este permis sa ne imbatam. Dar insasi Domnul Iisus ne-a spus ca aceasta "este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceți ori de câte ori veți bea, spre pomenirea Mea" (Corinteni I 11.25).

Citat:

Cine nu este de acord sa devina abstinent nu este primit. Nimeni nu e obligat sa vina la noi.
Este o cale mai ingusta, recunoastem, dar este mai sigura.
Decat sa se ajunga la betie cu toate urmarile ei mai bine ne lipsim de „foloasele” alcoolului. E simplu.
Crezi ca ceva este mai simplu, prin faptul ca il consideri tu bun? De unde stii ca acesta cale a penticostalilor este calea cea sigura? Daca nu beti alcool, sunteti mai buni? Daca femeile voastre isi ascund invartosarea inimii dupa o fusta lunga si un batic, sunt cu ceva mai bune decat noi?


Citat:

Va recomand un articol bun: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/fap...se-imbata.html.
Extras:
Știm cu toții câte rele s-au întâmplat din cauza băuturii, câte familii s-au destrămat, câte femei au fost bătute și violate, câți copii au fost maltratați, câtă violență și ură a adus între oameni, câți băieți și câte fete au fost batjocoriți doar pentru că puteau fi manipulați ușor în stare alcoolică.


Voi chiar aveti probleme cu noi, ortodocsii. Voi chiar aveti impresia ca Biserica noastra ne indeamna sa bem si sa fim alcoolici. Nu, stimate, Biserica interzice betia. Insa vinul ne este permis in cantitati mici. Sfanta Scriptura ne indeamna sa nu ne imbatam de la vin. Insasi Sfantul Apostol Pavel il indeamna pe Timotei sa nu bea numai apa, ci sa ia si "cate putin vin"

Mihai36 17.07.2011 15:53:03

Deci in cantitati f. mici e permis, asa ca un medicament.

Iar medicamentul se ia doar daca ai nevoie.

lacrimi 17.07.2011 16:09:09

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 378443)
Deci in cantitati f. mici e permis, asa ca un medicament.

Iar medicamentul se ia doar daca ai nevoie.

Singurul medicament de care avem nevoie este Sfanta Impartasanie.

tara tara vrem ostas 17.07.2011 19:17:33

Citat:

În prealabil postat de tara tara vrem ostas (Post 378283)
A fost vin.Pavel cand le scrie Corintenilor despre Cina Domnului (Sf Euharistie) le spune : nu aveti case sa mancati si sa va imbatati.

1Corinteni 11:20. Când vă adunați deci laolaltă, nu se poate mânca Cina Domnului;
21. Căci, șezând la masă, fiecare se grăbește să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbată.

osutafaraunu 17.07.2011 19:39:58

Citat:

În prealabil postat de tara tara vrem ostas (Post 378488)
1Corinteni 11:20. Când vă adunați deci laolaltă, nu se poate mânca Cina Domnului;
21. Căci, șezând la masă, fiecare se grăbește să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbată.

Trebuie să fim conștienți că biserica din Corint avea probleme, în niciun caz nu putem afirma că sf. ap. Pavel ar recomanda beția în cadrul Cinei Domnului.
Adică, oricare ar fi intenția, ap. Pavel spune că nu era cu putință în împrejurările acelea să se țină serviciul sfânt de împărtășire. Ei se adunau, desigur, pentru o cină, dar nu era Sfânta Cină. Aceasta nu se datora lipsei de înlesniri, ci lipsei de atmosferă spirituală necesară și lipsei de discernământ spiritual care ar fi dus la apreciere plină de seriozitate a însemnătății rânduielii. Corintenii nu trebuiau să-și închipuie că astfel de practici ca acelea care erau permise la ei în astfel de timpuri erau compatibile cu serbarea Cinei. Lăcomia, egoismul și necumpătarea sunt cu totul contrarii cu duhul Aceluia care a părăsit bucuriile Cerului pentru a da tot ce avea pentru mântuirea păcătoșilor.
Creștinii din Biserica Primară de obicei luau Cina Domnului după o masă a dragostei frățești, sau agapă. În felul acesta întreaga acțiune alcătuia o comemorare a ultimei sărbători a Paștelui, la care Hristos a instituit rânduiala Cinei Domnului. Masa de dragoste era o masă la care fiecare membru contribuia cu de ale mâncării care erau consumate în comun cu toți ceilalți credincioși pentru a demonstra lămurit comuniunea iubirii din biserica creștină, o comuniune care nu cunoaște nicio distincție de castă sau clasă, care pune pe toți pe aceeași treaptă. Masa aceasta, urmată de Cina Domnului arată că toți se împărtășeau din prevederile pe care le face Dumnezeu pentru poporul Său, atât materiale cât și spirituale și că nu e părtinire manifestată față de nimeni. Obiceiul acesta a dăinuit în Biserică până la finele secolului al IV-lea, când, datorită creșterii Bisericii și mărimii sporite a adunărilor, s-a găsit necesar de a separa mesele de dragoste de Cina Domnului.

Scotland The Brave 17.07.2011 19:52:24

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378493)
Trebuie să fim conștienți că biserica din Corint avea probleme, în niciun caz nu putem afirma că sf. ap. Pavel ar recomanda beția în cadrul Cinei Domnului.
Adică, oricare ar fi intenția, ap. Pavel spune că nu era cu putință în împrejurările acelea să se țină serviciul sfânt de împărtășire. Ei se adunau, desigur, pentru o cină, dar nu era Sfânta Cină. Aceasta nu se datora lipsei de înlesniri, ci lipsei de atmosferă spirituală necesară și lipsei de discernământ spiritual care ar fi dus la apreciere plină de seriozitate a însemnătății rânduielii. Corintenii nu trebuiau să-și închipuie că astfel de practici ca acelea care erau permise la ei în astfel de timpuri erau compatibile cu serbarea Cinei. Lăcomia, egoismul și necumpătarea sunt cu totul contrarii cu duhul Aceluia care a părăsit bucuriile Cerului pentru a da tot ce avea pentru mântuirea păcătoșilor.
Creștinii din Biserica Primară de obicei luau Cina Domnului după o masă a dragostei frățești, sau agapă. În felul acesta întreaga acțiune alcătuia o comemorare a ultimei sărbători a Paștelui, la care Hristos a instituit rânduiala Cinei Domnului. Masa de dragoste era o masă la care fiecare membru contribuia cu de ale mâncării care erau consumate în comun cu toți ceilalți credincioși pentru a demonstra lămurit comuniunea iubirii din biserica creștină, o comuniune care nu cunoaște nicio distincție de castă sau clasă, care pune pe toți pe aceeași treaptă. Masa aceasta, urmată de Cina Domnului arată că toți se împărtășeau din prevederile pe care le face Dumnezeu pentru poporul Său, atât materiale cât și spirituale și că nu e părtinire manifestată față de nimeni. Obiceiul acesta a dăinuit în Biserică până la finele secolului al IV-lea, când, datorită creșterii Bisericii și mărimii sporite a adunărilor, s-a găsit necesar de a separa mesele de dragoste de Cina Domnului.

Un obicei pierdut este si ,,Sarutarea iubirii", aspect care a fost remarcat si intr-un articol publicat pe acest site.

Miha-anca 17.07.2011 20:57:28

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378396)
Faceți și dumneavoastră greșeala de a judeca practica iudaică prin prisma ortodoxiei. Pentru evrei postul însemna abținerea de la mâncare și băutură (mâncare însemnând hrană curată și băutură neînsemnând neapărat vin, ci pur și simplu apă), nu mâncare și băutură "de post" ca la ortodocși. Găsim aceste amănunte într-un vechi tratat iudaic despre post din secolul I d.Hr., "Megillath Ta’anith", unde se menționează iudei care pe vremea aceea posteau în ziua a doua și în ziua a cincea a săptămânii, adică lunea și joia. Vedeți și Luca 18,12.

Iar dumneaviastra interpretati Legea Noua prin Legea Veche. Ce legatura e intre postul tinut de farisei si Postul crestin?

osutafaraunu 17.07.2011 21:09:42

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 378512)
Iar dumneaviastra interpretati Legea Noua prin Legea Veche. Ce legatura e intre postul tinut de farisei si Postul crestin?

Am folosit eu cumva cuvântul "farisei"?

Miha-anca 17.07.2011 22:02:40

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378514)
Am folosit eu cumva cuvântul "farisei"?

Vedeti Luca 18,12, la care faceti referinta mai sus.

lacrimi 17.07.2011 22:23:22

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378493)
Trebuie să fim conștienți că biserica din Corint avea probleme, în niciun caz nu putem afirma că sf. ap. Pavel ar recomanda beția în cadrul Cinei Domnului.
Adică, oricare ar fi intenția, ap. Pavel spune că nu era cu putință în împrejurările acelea să se țină serviciul sfânt de împărtășire. Ei se adunau, desigur, pentru o cină, dar nu era Sfânta Cină. Aceasta nu se datora lipsei de înlesniri, ci lipsei de atmosferă spirituală necesară și lipsei de discernământ spiritual care ar fi dus la apreciere plină de seriozitate a însemnătății rânduielii. Corintenii nu trebuiau să-și închipuie că astfel de practici ca acelea care erau permise la ei în astfel de timpuri erau compatibile cu serbarea Cinei. Lăcomia, egoismul și necumpătarea sunt cu totul contrarii cu duhul Aceluia care a părăsit bucuriile Cerului pentru a da tot ce avea pentru mântuirea păcătoșilor.
Creștinii din Biserica Primară de obicei luau Cina Domnului după o masă a dragostei frățești, sau agapă. În felul acesta întreaga acțiune alcătuia o comemorare a ultimei sărbători a Paștelui, la care Hristos a instituit rânduiala Cinei Domnului. Masa de dragoste era o masă la care fiecare membru contribuia cu de ale mâncării care erau consumate în comun cu toți ceilalți credincioși pentru a demonstra lămurit comuniunea iubirii din biserica creștină, o comuniune care nu cunoaște nicio distincție de castă sau clasă, care pune pe toți pe aceeași treaptă. Masa aceasta, urmată de Cina Domnului arată că toți se împărtășeau din prevederile pe care le face Dumnezeu pentru poporul Său, atât materiale cât și spirituale și că nu e părtinire manifestată față de nimeni. Obiceiul acesta a dăinuit în Biserică până la finele secolului al IV-lea, când, datorită creșterii Bisericii și mărimii sporite a adunărilor, s-a găsit necesar de a separa mesele de dragoste de Cina Domnului.

Foarte interesant. Apropo'. Din ce "grupare religioasa"/cult faci parte?

osutafaraunu 17.07.2011 23:09:45

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 378518)
Vedeti Luca 18,12, la care faceti referinta mai sus.

Fariseii erau evrei, cei mai religioși dintre evrei (cel puțin așa se considerau ei). Posteau de două ori pe săptămână și când posteau, posteau nu se jucau de-a postul ("de dulce" sau de ne-"dulce"), crezând că-și câștigă astfel mântuirea prin "nevoinți". Nimic nou sub soare, este?

osutafaraunu 17.07.2011 23:10:36

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378519)
Foarte interesant. Apropo'. Din ce "grupare religioasa"/cult faci parte?

De parcă nu m-ai ști... sunt eu, cel cu o sută fără unu banări.:16:

lacrimi 17.07.2011 23:27:17

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378524)
De parcă nu m-ai ști... sunt eu, cel cu o sută fără unu banări.:16:

Chiar ma intrebam ce reprezinta nickname-ul tau...

lacrimi 17.07.2011 23:28:37

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378523)
Fariseii erau evrei, cei mai religioși dintre evrei (cel puțin așa se considerau ei). Posteau de două ori pe săptămână și când posteau, posteau nu se jucau de-a postul ("de dulce" sau de ne-"dulce"), crezând că-și câștigă astfel mântuirea prin "nevoinți". Nimic nou sub soare, este?

Faci cumva aluzie la calugarii ortodocsi care se nevoiesc prin manastiri si pustie sau doar mi se pare mie?...

Miha-anca 17.07.2011 23:58:22

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378523)
Fariseii erau evrei, cei mai religioși dintre evrei (cel puțin așa se considerau ei). Posteau de două ori pe săptămână și când posteau, posteau nu se jucau de-a postul ("de dulce" sau de ne-"dulce"), crezând că-și câștigă astfel mântuirea prin "nevoinți". Nimic nou sub soare, este?

Ar fi bine sa vorbesti despre cele pe care le cunosti.

Miha-anca 18.07.2011 00:00:59

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 378528)
Faci cumva aluzie la calugarii ortodocsi care se nevoiesc prin manastiri si pustie sau doar mi se pare mie?...

Nu, face aluzie la zilele de harti, a caror semnificatie nu o intelege.

spre_rasarit 18.07.2011 02:21:17

Istoria lumii pe scurt:

Omul a fost creat in asemnarea lui Dumnezeu, nemuritor, in rai si fara pacat. Dupa ce a fost creat omul Dumnezeu a cerut ingerilor sa i se inchine omului fiind in imaginea sa dar Lucifer nu a dorit aceasta. Pe baza acestui lucru a fost dat afara din cer. De atunci ingerii cazuti sunt impotriva omului si ar face orice sa-l distruga.

Pentru ca a fost iubit atata i s-a lasat si libertatea de a alege viata sau moartea. Omul a luat aceasta libertate de a cunoaste moartea si binele si raul mancand din pomul oprit. A fost izgonit din rai si i s-a dat cunoasterea mortii cu maximul de viata de pe Pamant 1000 de ani in intelegerea mea.

Adam a fost foarte suparat pe gresala oprita si a cerut iertare. 40 de zile a stat fara mancare si bautura in Iordan ca semn de pocainta. Dumnezeu i-a promis ca va trimite pe Cuvantul lui Dumnezeu sa salveze omenirea . Cine vrea sa inteleaga perioada aceasta sa citeasca cartile lui Adam si Eva de pe google cautand cu "cartea lui Adam si Eva".

Iata ca timpul a trecut si perioada de dinainte de potop a fost descrisa in "cartea lui Enoch" de pe google.
Aici vedem cum au aparut armele, razboiul, si multe altele.

Apoi dupa potop viata oamenilor s-a scurtat si avem turnul Babel cand au aparut limbile si natiunile. Aceasta realitate a fost dorita de Dumnezeu.

Apoi avem Abraham care si-a dat fiul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu a avut un copil si pe urmasii acestuia. Apoi a venit Moise si Dumnezeu a dat Legea lui Moise si oamenii prin circumcizie deveneau oamenii lui Dumnezeu. Prin circumcizie Dumnezeu lua pe primul nascut baiat deci datul copiilor lui Dumnezeu a devenit un proces sistematizat. Deci Dumnezeu a avut un popor pe Pamant.

Avand popor Dumnezeu s-a intrupat in mijlocul lor si a adus omenirii prin jertfa sa pe cruce, viata vesnica prin Sfanta Impartasanie si intrarea in rai prin Botez .

Pana la Iisus s-ar parea ca nu s-a intrat in rai. Ilie si Enoh s-au rapit la rai dar s-ar fi putut sa stea in fata portii gradinii raiului. Sf Ioan Gura de Aur zice ca raiul a fost inchis pentru vreo 5000 de ani.

IIsus a coborat in iad de unde a luat pe cei de acolo inclusiv pe Adam 5000+ani in iad, eva 5000+ani in iad, Seth 5000+ani in iad , Regele David , Isaia fiecare cu sute de ani in iad si i-a botezat in Iordan si apoi i-a dus in rai. Cine vrea sa stie ce s-a intamplat e o carte, "Evanghelia lui Nicodim" de pe internet.

Deci acuma omul avea botezul ca sa intre in rai si Sfanta Impartasanie pentru viata vesnica.

Apoi ingerul cazut a realizat o contraofensiva. A creat islamul care trimite oamenii in iad caci nu-i boteaza , islamul care desi recunoaste pe IIsus ca profet a renuntat la Sfanta Impartasanie si botez si protestantismul care nu da imolrtalitatea inapoi caci a renuntat la Sfanta Impartasanie si mai multe lucruri... Mai nou a creat ecumenismul care e probabil o incercare de nivelare a religiilor daca se poate fara botez sau cel putin fara Sfanta Impartasanie.

Si lupta continua. Insa Biserica Ortodoxa nu va fi infranta caci IIsus a spus asa.

spre_rasarit 18.07.2011 02:23:48

Conform altor doctrine protestante Apostolul Luca a gresit pictand icoane.

Sa zica cei ce merg dupa inselarea protestanta:

IIsus a facut vin la nunta si l-a dat nuntasilor. FIUL LUI DUMNEZEU nu a gresit deci doctrina protestanta e eronata. qed

un_nepocait 18.07.2011 13:07:49

Citat:

În prealabil postat de spre_rasarit (Post 378577)
Conform altor doctrine protestante Apostolul Luca a gresit pictand icoane.

Astă doctrină protestantă e falsă dă numa-numa.

Evanghelistul Luca nu a gresit pictand icoane.
O fi facut el multe alte greseli dar pe asta nu a facut-o.

osutafaraunu 18.07.2011 13:25:49

Nu știu cine a fost acest "apostol Luca" și in ce scriere a sa apare această informație, însă dacă așa stau lucrurile a greșit de două ori: o dată că a pictat imagini/reprezentări la care/înaintea cărora oamenii să se închine, și a doua oară că s-a dat drept apostol al Domnului. Cel cunoscut drept Luca, a fost evanghelist și medic (nu apostol și pictor), iar în cele două scrieri ale lui (Evanghelia după Luca și Faptele Apostolilor) nu apare o asemenea informație.

Neaguu 18.07.2011 15:55:19

Parca voi nu aveti pictrurii cu Iisus.Hai dute la treaba ta,,,

osutafaraunu 18.07.2011 16:19:30

Citat:

În prealabil postat de Neaguu (Post 378735)
Parca voi nu aveti pictrurii cu Iisus.Hai dute la treaba ta,,,

Avem și noi picturilii șelea, dar nu ne închinăm la ele... :40:

Miha-anca 18.07.2011 17:57:39

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 378748)
Avem și noi picturilii șelea, dar nu ne închinăm la ele... :40:

Din pacate nu va inchinati deloc. Pentru neoprotetanti nu exista semnul crucii cu care sa se inchine marimilor ceresti.

osutafaraunu 18.07.2011 19:02:29

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 378790)
Din pacate nu va inchinati deloc. Pentru neoprotetanti nu exista semnul crucii cu care sa se inchine marimilor ceresti.

Neoprotestanții se închină în duh și-n adevăr nu în semne.


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:38:30.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.