![]() |
Reformatorii de dinaintea Reformei
Cu cel putin un secol inainte de Luther, au existat oameni care au gandit in acelasi duh. Ca in orice grup uman animat de intentii spirituale, unii erau grau, altii neghina. Unii credeau sincer in ce spuneau, altii fusesera infiltrati de autorul oricarei neghine spirituale si al oricarei societati "discrete"/secrete.
Unii dintre acestia au fost Jan Hus, John Wycliffe, Jean Gerson, Marguerite Poret. Voi dezvolta subiectul pe larg, in cele ce urmeaza. |
Un articol cel putin interesant :
http://mironclaudiu.wordpress.com/20...ilor-reformei/ |
Intentii spirituale dar de care?
Pozitive? Eu nu cred. Pretextele au avut aparente pozitive, intentiile si mai ales cum s-au materializat ele au dovedit ca intr-adevar ce era pozitiv tinea doar de aparenta. |
Citat:
Oameni sinceri au existat intotdeauna. Avand in vedere ca majoritatea reformatorilor, mai ales in sensul de credinciosi care urmeaza inimilor lor, dar nu dau marile directii, au fost oameni de factura colegilor nostri Scotland The Brave sau Doriana, sau penticostalul, atunci e clar, ca manipularea a folosit tehnica infiltrarii cu putini, pentru a-i manipula pe cei multi. Simple as that: masacrezi protestanti, cat mai multi, prin oamenii tai din BC/Contrareforma. Apoi starnesti un raspuns pe masura, in diverse razboaie religioase, prin ai tai din randurile "ereticilor". Consecinta? Am mai spus-o si pe alt topic: ofensa sangelui, de o parte, si povara vinovatiei, de cealalta, isi fac treaba. Uita-te pe topicul despre Noaptea Sfantului Bartolomeu. Sau pe altele. Dogmele gresite se combat cu cuvantul, punct. Nu cu halebarda si archebuza. (Chiar, cineva dur si ironic ca fratia ta era de mare trebuinta atunci. Nici eu, nici tu nu am ucide vreun semen, indiferent de "ereziile" sale. Din pacate, atunci a fost dobitocul tare de cap si in fanatism, pardon, in credinta vie, tipul dominant in peisaj). Deci cam asta e. Protestantismul a fost un test si un dar de la Dumnezeu. Previzibil, ca pe vremea lui Adam, specia noastra, partea locuitoare in Europa, l-a picat. Se pare ca tooot cadem...si nu ne mai oprim. Alunecoase, treptele astea spirituale... |
Citat:
Si totusi, cred ca ati spus un adevar. Cred ca se gasesc destui oameni simpli care, din punct de vedere al teologiei pur crestine, ar fi deasupra unor cardinali catolici (ca sa nu ajung la papa). Citat:
|
Citat:
Iar forumistii amintiti sunt (neo)protestanti, daca nu v-ati amintit. Si, inca ceva: si dvs. sunteti forumist, nu? :D |
Citat:
|
I-a invins, cum?
Ca ce a urmat nu prea a fost in favoarea lui. Luther a fost un calugar ratat si cu fani pe masura ratarii lui spirituale, cu ceva invatatura e drept dar asta in sine nu e neaparat de apreciat, diavolul in mod sigur este mult mai destept decat el. |
Citat:
Oricum, au murit oameni de ambele parti. Dureros, de cele mai multe ori (rug, taiere in bucati, tras pe roata, si alte rafineturi). Chiar unul singur daca era, tot crima e. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Nu inteleg ca va face sa-l considerati un calugar ratat. |
Luther un ratat? Ma faceti sa rad, stimabile domn!
Luther rezuma superb conditia crestinului - "crestinul este liber si domn peste toate, nefiind nicicind un supus. Crestinul este sluga a tuturor lucrurilor, fiind supus oricui”. Libertatea se bazeaza doar pe credinta, pe relatia vie cu Hristos, pe care Luther o descrie intr-un mod impresionant. Slujirea se bazeaza la rindul ei pe dragoste, care vine din credinta! Deci? Spre edificare cercetati vol 1 din Scrieri, de Martin Luther, reeditat la editura Logos! Numai bine! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Luther și ceilalți reformatori au înlocuit faptele pentru câștigarea mântuirii cu credința. Credința a fost centrul teologiei Protestante. Luther a mers atât de departe încât a refuzat să recunoască Epistola lui Iacov ca inspirată, considerând-o „epistolă de paie” deoarece insista asupra unei credințe validate prin fapte. Dar combinația doctrinelor incapacității omului de a face ceva pentru a se mântui cu credința teoretică mântuitoare a dus la o concepție nefericită și la un eșec moral al Protestantismului. „Dacă cineva are credință, adulterul nu este păcat”, spunea Luther în faimoasa sa predică despre căsătorie (Jarrel, Baptist Church Perpetuity, p. 228). Luther scria lui Philip Melachton de la Wartburg, într-o scrisoare datată 1 August 1521: „Hai, acceptă! Fii păcătos! Și nu păcătui pe jumătate: păcătuiește de-a dreptul, până la capăt! Păcate făcute pe jumătate? Nu; ci din cele adevărate, serioase, păcate enorme! (Lucien Lefabvre, Martin Luther, un destin, p. 112). În 1530, îi scria lui Weller, „Sunt momente în care trebuie să bei un pahar în plus și să te distrezi, pe scurt, să comiți vreun păcat din ură și dispreț față de diavol, ca să nu-i lași destul loc pentru prostiile minuscule din care să facă un caz de conștiință… Deci, dacă diavolul vine în fața ta și-ți spune: ‚Să nu bei!’, răspunde-i imediat: ‚Ba chiar o să beau pentru că tu nu-mi dai voie, și-o să beau zdravăn!’ Trebuie întotdeauna să faci ceea ce Satana îți interzice!” Și adaugă: „Ce alt motiv crezi că am să beau din ce în ce mai mult din vinul meu curat, să spun tot mai multe vorbe fără nici o reținere și să iau parte din ce în ce mai des la mese bogate? Ca să-mi bat joc de diavol și să-l supăr, așa cum el își bătea joc de mine și mă supăra odinioară!” Și apoi, „Oh, dac-aș putea în sfârșit să imaginez un păcat enorm ca să-l decepționez pe diavol și să înțeleagă odată că nu recunosc nici un păcat și conștiința mea nu-mi reproșează nici unul!” (Ibid, p. 193). Doamne ajuta! |
Citat:
P.S. Cu toata ca nu a priceput legatura dintre credinta si fapte, Luther nu a fost un nici betiv, nici curvar nici hot, nici etc. Ii era prea recunoscator lui Dumnezeu, ca sa poata cadea in groapa pacatelor. Ar fi vrut sa poata pacatui doar ca sa-l sfideza pe diavolul acuzator. |
Citat:
Un rol decisiv în formularea teologiei lui Luther a fost jucat de teologia Sfântului Apostol Pavel și de teologia Augustiniană. La scurt timp după realizarea exegezei sale, a pasajului din Romani 1:16-17, Luther a concluzionat că neprihănirea (îndreptățirea) este un dar al lui Dumnezeu ce poate fi însușit NUMAI PRIN CREDINȚĂ: “Zi și noapte, am cugetat până ce am putut să văd legătura dintre dreptatea lui Dumnezeu și afirmația că “CEL NEPRIHĂNIT VA TRĂI PRIN CREDINȚĂ“. Abia atunci am înțeles că dreptatea lui Dumnezeu este acea neprihănire prin care, prin harul și prin mila Sa, Dumnezeu ne justifică (îndreptățește) prin credință. Tot atunci am simțit că M-AM NĂSCUT DIN NOU (am început să am o mentalitate nouă și o inimă nouă) și că tocmai am trecut prin ușile deschise ale Paradisului” |
Citat:
|
Papa din vremea celor 95 de teze a avut dreptate.
Da, Luther, cf. randurilor de mai sus a fost chiar " a german drunkard". Ca sa nu mai vorbesc de calcarea legamantului monahal si "casatoria" cu Katharina van Bora.
|
Reforma lui Luther constă în afirmarea mântuirii prin credință, nu prin practicarea ritualurilor bisericești, ci prin proclamarea Autorității exclusive a textelor Sfintei Scripturi – BIBLIA. Luther a pledat împotriva imixtiunii Autorității Papale în afacerile de Stat și când a refuzat să-și retracteze ideile, Biserica Romano-Catolică l-a excomunicat în anul 1520 – un act în urma căruia aveau să se nască toate Bisericile Protestante. Luther a pus mai presus CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU (BIBLIA) decât învățăturile oamenilor ! Luther a devenit liderul Reformei în Germania. Timp de câțiva ani, el protestase în zadar, condamnând faptul că unii preoți colindau țara și vindeau “Indulgențe” (adică “certificate de iertare” a anumitor păcate) pentru bani care se vărsau apoi în vistieriile nesătule ale Papalității. Luther intuise foarte bine că o astfel de “iertare” împietrea de fapt inima oamenilor și permanentiza starea lor de păcat. Posibilitatea cumpărarii “Indulgențelor”, închidea oamenilor CALEA spre adevărata pocăință și iertare ! Picătura care a umplut paharul răbdării lui Luther, a fost în special activitatea scandaloasă a unui călugăr numit Johan Tetzel. Folosind un limbaj foarte vulgar, Tetzel striga cât îl ținea gura:
“Am Indulgențe pentru ORICE păcat ! Chiar și dacă ați fi necinstit-o pe Fecioara Maria, eu tot pot să vă vând iertare. Veniți și cumpărați, ca să fiți mântuiți !” Despre Martin Luther-M.Claudiu |
Citat:
|
Citat:
Nu știm dacă Luther era bețiv, adică dacă își lua zilnic doza. Dar de băut, bea cu spor. Mergea la vânătoare și seara se ospăta cum trebuie. Dealtfel, după o asemenea vânătoare a avut omul "revelația" sa. Iar de curvit, noi să fim sănătoși. Sau cum se cheamă când un călugăr se încurcă cu o măicuță și o pun de un menaj ? |
Citat:
„Unii catolici s-ar putea să fie surprinși când vor citi biografiile papale din această carte. Se poate ca viziunea noastră despre rolul pe care îl joacă papa în cadrul Bisericii să aibă nevoie de o oarecare ajustare.” (The Popes: A Concise Bioghraphical History, ED. Eric John, Burns & Oates, Editori ai Sfântului Scaun, Londra, 1964, p. 19, aprobată pentru tipărire de Georgius L. Craven). Mulți papi au fost oameni cu vieți pline de dezmăț. Unii erau magicieni (ocultiști); alții erau cunoscuți pentru răzvrătire, masacre și imoralitate, avariție și simonie [trafic cu obiecte sfinte, vânzare de bunuri spirituale, de funcții ecleziastice, n.n.]. Alții nu erau buni creștini, ci criminali de rând și dușmani a tot ceea ce era bun. Unii erau copii ai Diavolului; mulți erau sângeroși; unii nu erau nici măcar preoți. Alții erau eretici. Dacă un papă este eretic, el de fapt nu este papă.” (The trade of Christ, episcopul Frotheringham, 1877; vezi și Enciclopedia Catolică, xii, p. 700-703, publicată cu aprobarea episcopului Farley). Deci...fiecare cult are "luminile" si "umbrele sale"....Sa ne vedem de ale noastre si cand vom fi perfecti, putem judeca!Numai bine! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
2. Adulterul se produce intre persoane necasatorite. |
Citat:
|
Grasu77....
2. Adulterul se produce intre persoane necasatorite adulterul se refera la cei ce intretin relatii extragonjugale , adica pe romaneste sunt casatoriti dar au amante....si iar adica cel putin una din parti are un sot/ie...Numai bine! |
Citat:
|
Citat:
Deci.....Numai bine! |
Citat:
Or, reformatorul dv a fost călugăr, ceea ce înseamnă că i-a promis lui Dumnezeu castitate perpetuă. Dar nu s-a ținut de promisiune. Acest lucru, pentru un călugăr, înseamnă căderea de la starea sa, adică apostazie. În ceea ce privește homosexualitatea, vedem bine unde au ajuns protestanții: la apologia ei, la "preoți" care sunt "căsătoriți" homosexual, la oficierea de "căsătorii" homosexuale. Citiți această sursă luterană |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Pe urmă, un jurământ făcut lui Dumnezeu trebuie respectat. Am dubii că ereticul dumitale Martin Luther a promis papei că va rămânea necăsătorit. În Ritualul tonsurii nu apare cuvântul "Papa", în schimb apare des "Dumnezeu" și "Cristos". Deci, ideea că "promisiunea necăsătoririi este o înșelătorie papală" este încă o minciunică dintre cele cu care protestanții m-au obișnuit. |
Citat:
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 05:02:41. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.