![]() |
Mai mancam porc ...sau..
Levitic , cap.11
1. În vremea aceea a grăit Domnul cu Moise și cu Aaron și a zis: 2. "Grăiți fiilor lui Israel și le ziceți: Iată animalele pe care le puteți mânca din toate dobitoacele de pe pământ: 3. Orice animal cu copita despicată, care are copita despărțită în două și își rumegă mâncarea, îl puteți mânca. 4. Dar și din cele ce-și rumegă mâncarea, sau își au copita despicată sau împărțită în două, nu veți mânca pe acestea: cămila, pentru că aceasta-și rumegă mâncarea, dar copita n-o are despicată; aceasta e necurată pentru voi. 5. Iepurele de casă își rumegă mâncarea, dar laba n-o are despicată; acesta este necurat pentru voi. 6. Iepurele de câmp își rumegă mâncarea, dar laba n-o are despicată; acesta este necurat pentru voi. 7. Porcul are copita despicată și despărțită în două, dar nu rumegă; acesta este necurat pentru voi. 8. Din carnea acestora să nu mâncați și de stârvurile lor să nu vă atingeți, că acestea sunt necurate pentru voi. |
Apai noi traim in Legea cea Noua, noi nu suntem evrei. Prin jertfa Lui, Hristos le-a curatit pe toate. Citeste Faptele Apostolilor, cap. 10 si ai sa te convingi.
|
Citat:
|
Citat:
3. Aceasta impartire in animale curate si necurate, a fost facuta de Dumnezeu spre binele nostru, al oamenilor (nu doar a evreilor). Cei care respecta legile sanatatii lasate de Dumnezeu, au o sanatate mai buna. Faptul acesta este dovedit. Va pot recomanda (da un link) cu un documentar foarte interesant, despre o grupare religioasa care respecta aceste reguli biblice si se remarca printr-o sanatate mai buna (viata mai lunga si de calitate) decat restul populatiei. P.S. De asemenea, puteti vedea ce inseamna AHS1 si AHS2 (dati pe google). Este despre sanatatea celor care respecta regulile lui Dumnezeu referitoare la mancare. 4. Nu folositi Biblia pentru a va argumenta ratacirile. Este diabolic. Pasajul din Fapte 10 (cel cu vedenia lui Petru) este explicat de insusi Sfantul Apostol Petru. Nu sariti peste versete ca cele din Fapte 10:28 (unde este explicata invatatura din vedenie) sau Fapte 11:5-18 (unde Sfantul Apostol Petru reia vedenia, in rezumat, si talcuirea, facuta chiar de el). Sau, trebuie ignorata talcuirea vedeniei, facuta chiar de Sfantul Apostol care a avut vedenia? P.S. Foarte important: nu intinati jertfa lui Hristos. El nu S-a jertfit pentru ca noi sa avem dezlegare la lucruri nesanatoase pentru trupul nostru. |
Citat:
|
Apropo de acest subiect,as dori sa postez un articol care mi-a placut in mod deosebit:
Citat:
Iar daca ar fi sa discutam dpdv al sanatatii,s-a demonstrat ca in timpul sacrificiului,din cauza groazei,a excesului de adrenalina,substantele care se varsa in sange in acele momente fac aceasta carne sa fie extrem de toxica. Deasemenea,carnea de porc contine putresceina,cadaverina si alte substante otravitoare.Serviciile de urgenta nu mai fac fata la solicitarilor celor care ajung cu probleme de sanatate mari la camera de garda de sarbatori,din cauza imbuibarii nefiresti,care este o agresiune pentru sanatatea organismului.Cu toate acestea,insa,romanul parca se incapataneaza sa faca din sfintele sarbatori,un festin al burtii si nu al sufletului,in numele unor traditii de sorginte pagina,nicidecum crestina! Sarbatori fericite,petrecute in pace,lumina si bucurie va doresc! http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos...63617027_a.jpg http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos...79849202_a.jpg |
Citat:
Sunsray, daca ai cu adevarat o dilema in acest sens si nu e doar o bomba, poti citi si capitolul "Despre mancaruri curate si necurate" din "Calauza in credinta ortodoxa" a par. Cleopa: "INVATACELUL: Ce alte deosebiri sunt intre poruncile Vechiului Testament, fata de Noul Testament ? PREOTUL: Sunt deosebiri si cu privire la ceea ce e permis crestinilor sa manance. In Sfanta Scriptura a Vechiului Testament se vede ca Dumnezeu a poruncit poporului Sau Israel sa se abtina de a manca din carnea unor animale, pasari si a altor vietati ce traiesc in mare si pe uscat, in acest sens, Dumnezeu a vorbit cu Moise si cu Aaron, zicandu-le: "Graiti fiilor lui Israel si le ziceti: Iata animalele pe care le puteti manca, din toate dobitoacele de pe pamant: orice animal cu copita despicata, care are copita despartita in doua si isi rumega mancarea, il puteti manca. Dar si din cele ce isi rumega mancarea sau isi au copita despicata sau impartita in doua, nu veti manca pe acestea: camila, pentru ca aceasta isi rumega mancarea, dar nu are copita despicata; acea:Sta e necurata pentru voi. Iepurele de casa isi rumega mancarea, dar laba n-o are despicata; acesta e necurat pentru voi. Iepurele de camp isi rumega mancarea, dar laba n-o are despicata; acesta e necurat pentru voi. Porcul are copita despicata in doua, dar nu rumega; acesta e necurat pentru voi. Din carnea acestora sa nu mancati si de starvurile lor sa nu va atingeti, ca acestea sunt necurate pentru voi. Din toate vietuitoarele care sunt in apa, veti manca pe acestea: toate cate sunt in ape, in mari, in rauri si in balti si au aripi si solzi, pe acelea sa le mancati. Iar toate cate sunt in ape, in mari, in rauri si in balti, toate cele ce misuna in ape, dar n-au aripi si solzi, spurcaciune sunt pentru voi. De acestea sa va ingretosati, carnea lor sa nu o mancati si de starvurile lor sa va ingretosati. Toate vietatile din ape, care n-au aripi si solzi, sunt spurcate pentru voi. Din pasari sa nu mancati si sa va ingretosati de acestea, ca sunt spurcate: vulturul, zgribtorul si vulturul de mare; corbul si soimul cu soiurile lor; toata cioara si soiurile ei; strutul, cucuveaua, randunica si uliul cu soiurile lui; huhurezul, pescarul si ibisul; lebada, pelicanul si cocorul; cocostarcul, batlanul, cu soiurile lui; pupaza si liliacul. Toate insectele inaripate care umbla pe patru picioare sunt spurcate pentru voi... Din toate fiarele cu patru picioare, cele care calca pe labe sunt necurate pentru voi...; cartita, soarecele si soparla cu soiurile lor, ariciul, crocodilul si salamandra, melcul si cameleonul... Tot cel ce se va atinge de starvurile lor necurat va fi pana seara" (Lev., 11, 2-31; Deut., cap. 14, 3-21). In Legea Noua nu avem aceleasi porunci cu privire la mancarurile curate si necurate deoarece nici Avraam n-a primit indreptarea prin implinirea faptelor poruncite de Lege (taierea imprejur, sambata, jertfele, mancarurile curate s.a.), ci numai prin credinta (Rom., 4, 9). Fiindca cei ce au umblat dupa "dreptatea din Lege" sau dupa dreptatea lor (10, 3-4) n-au putut dobandi dreptatea cea adevarata, pe care numai Mantuitorul nostru Iisus Hristos ne-a adus-o, iar noi ne-o insusim prim credinta, fara faptele Legii (Rom., cap. 10); "Caci daca dreptatea vine prin lege atunci Hristos a murit in zadar" (Gal., 2, 16-21). Legea Veche "...ne-a fost calauza spre Hristos pentru ca sa ne indreptam din credinta. Iar daca a venit credinta, nu mai suntem sub calauza" (Gal., 2, 24-25). INVATACELUL: Totusi, s-ar parea ca suntem datori sa facem deosebire intre mancaruri "curate" sau permise si mancaruri "necurate", "spurcate" sau oprite consumatiei, de vreme ce in Sfanta Scriptura avem, in acest sens, porunci raspicate, dupa cum se poate vedea chiar din citatul pe care l-ai folosit (Lev., cap. 11 ; Deut., cap. 14). PREOTUL: Acelasi Dumnezeu care a dat poporului Israel lege in privinta mancarurilor curate si necurate, prin Legea Darului (a Noului Testament) ne-a izbavit si ne-a scos pe noi de sub "jugul greu" al Legii Vechi (Fapte, 10). Insusi Dumnezeu Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos ne-a aratat ca necuratia omului nu vine din afara (de la anumite mancaruri), ci din launtrul lui, din inima, caci zice: "Nu ceea ce intra in gura spurca pe om... Nu intelegeti ca tot ce intra in gura se duce in pantece si se arunca afara? Iar cele ce ies din gura pornesc din inima si acelea spurca pe om. Caci din inima ies: ganduri rele, ucideri, adultere, desfranari, furtisaguri, marturii mincinoase, hule. Acestea sunt care spurca pe om..." (Matei, 15, 11, 17-20). Dar si sfintii apostoli, urmand invataturii Mantuitorului si in aceasta privinta cand s-au adunat in Ierusalim la primul Sinod, spre a stabili daca legea lui Moise este obligatorie si pentru neamuri, au hotarat ca Legea Vechiului Testament este o sarcina nefolositoare, "un jug" prea greu (Fapte, 15, 10) si de aceea nu mai trebuie pusa asupra crestinilor. Pentru aceasta, dintre toate poruncile, asezamintele, legile, legamintele si semnele vesnice ale Vechiului Testament, au stabilit ca obligatorii urmatoarele: 1) ferirea de desfranare; 2) de cele jertfite idolilor; 3) de mancarea dobitoacelor sugrumate si 4) de sange (Fapte, 15, 20-29). Dar chiar si in privinta acestora, marele apostoli Pavel a mai facut unele pogoraminte (Rom., 14, 14-23; I Cor., 8, 4-13; 10, 25-32). Prin urmare, numai din punct de vedere subiectiv se mai poate face deosebire intre mancaruri, dar aceasta deosebire, tocmai pentru ca este subiectiva, este gresita, caci altfel, toate mancarurile sunt curate (Rom., 14, 14 s.a.). Sfantul apostol Petru, in vedenia pe care a avut-o (Fapte, 10, 10- 16), a mancat din animalele pe care - dupa Legile Testamentului Vechi - el insusi le numise "spurcate". Hotaratoare sunt urmatoarele: staruinta cu care Petru a fost indemnat "de trei ori" sa manance (Fapte, 11, 10); asigurarea ce i s-a dat ca Dumnezeu a curatit mancarurile ce erau socotite in Vechiul Testament ca "necurate" (Fapte, 10, 15; 11, 9), a mers indata sa increstineze pe paganul Cornelie, pe baza talcuirii in acest sens a vedeniei (Fapte, 10, 28, 4); a fost invinuit de iudeo-crestinii rigoristi (iudaizanti) care i-au zis: "Ai intrat la oameni netaiati imprejur si ai mancat cu ei" (Fapte, 11, 3), dar n-a tagaduit, ci numai s-a aparat, justificandu-si comportarea prin vedenia ce a avut-o (Fapte, 11, 3-18), la Sinodul Apostolic, tinut mai apoi in Ierusalim (anul 51), pentru a se lua o hotarare in legatura cu obligativitatea Legii, sfantul apostol Petru ia cuvantul si sustine - incredintat fiind, in urma vedeniei ce i s-a aratat - ca poruncile din Vechiul Testament, intre care se aflau si cele privitoare la mancaruri, nu mai trebuie tinute in Testamentul cel Nou (Fapte, 15, 7-11). INVATACELUL: Daca, dupa crestinism, toate animalele sunt curate, atunci de ce nu mancam si serpi, soparle, broaste, soareci, caini, pisici si alte jivine care misuna in lume? PREOTUL: Cu adevarat, toate jivinele sunt curate in sine. Daca insa noi nu consumam carnea anumitor jivine, nu inseamna ca ele sunt in sine spurcate, ci numai ca nu ne prieste carnea lor sau nu se potriveste cu gustul nostru, care adeseori este numai o obisnuinta sau un moft, iar nu o lege pe care o urmeaza toti oamenii de pretutindeni. Stiut este ca pe alocuri oamenii s-au deprins a manca si animale care in alte locuri sunt socotite gretoase. Astfel, unii mananca pisici, altii caini, altii broaste sau altele de acest fel. Deci, daca un anumit fel de carne i se pare unuia gretos, apoi nu inseamna neaparat ca ea este spurcata, deoarece, in acelasi timp, un altul o mananca. Iar daca o carne a vreunei insecte sau a oricarei alte vietati, mai mica sau mai mare, produce dureri, tulburari stomacale sau intoxicatii, iarasi nu inseamna neaparat ca ea ar fi spurcata. Dumnezeu pe toate le-a facut bune si le-a curatit tuturor, dandu-le un anumit rost si o anumita folosinta. Vipera este un animal otravitor, dar daca oamenii nu-i pot folosi carnea ca aliment, nu inseamna ca ea este "spurcata", deoarece chiar otrava ei aduce un mare folos, fiind stiut ca azi e utilizata in tratamentul contra reumatismului si a altor boli. Asadar, noi stim ca toate cate a facut Dumnezeu dintru inceput "erau foarte bune" (Fac., 1, 31), iar daca noi nu consumam carnea unor animale ca hrana, deoarece nu ne place sau nu este de folos sanatatii noastre, nu trebuie sa le socotim necurate; pe cele ce Dumnezeu le-a curatit, noi nu le numim spurcate (Fapte, 10, 15). Daca vrei ceva mai mult si mai pe larg, reciteste cu atentie capitolul 13 din aceasta carte, "Despre Post", si vei intelege." Iti recomand toata cartea si o recomand tuturor, pentru a ne cunoaste religia ORTODOXA si a nu ne lasa pacaliti de ideile sectare care circula si se inmultesc precum ciupercile. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
La avatar scrie clar de ce religie sunt, la dumneata nu scrie, si socotesc ca mereu am postat ce ne invata credinta noastra ortodoxa, asa incat sa nu existe dubiu in ce cred si in ce nu. Preotul acela pe care aveti voi ciuda e si el urmasul apostolilor si are acelasi har primit, prin punerea mainilor. Auzi, domnule, 1800 de ani nu si-au pus crestinii intrebarea daca sa manance sau nu carne, fireste, cand nu e post, si acum vin niste ametiti sa ii zapaceasca de cap, ca numai ei il inteleg pe Sfantul Petru. |
Hrana poate in cel mai mare lucru sa ne vindece(spun unii) dar nu sa ne mantuiasca!
Mancarea cred ca este printre cele mai de pe urma lucruri pe lista mantuirii. |
Citat:
Noi am pierdut Raiul datorită neascultării cu privire la o mâncare. Poate ar trebui să fim mai înțelepți când e vorba de mâncare și apetit... s-ar putea să pierdem mântuirea din aceleași motive. Bineînțeles e vorba de neascultare, căci desigur nu mâncarea ne mântuiește, ci Hristos. |
Citat:
Iar de ascultat, ascultăm de Dumnezeu. Dumnezeu Fiul, acela care a dat autoritate Bisericii (cine ascultă de voi, de Mine ascultă). Cand o să mă convingeți că prin "voi", Mântuitorul s-a referit la Ellen G. White, și nu la episcopii ordinați prin punerea mâinilor, poate mai discutăm. |
Citat:
Noi am pierdut Raiul din cauza NEASCULTARII si atat,exemplul cu marul este sugestiv doar,putea la fel de bine sa fie un alt motiv de neascultare cum ar fi "nu aveti voie sa treceti gardul dincolo de Gradina Raiului". Motivul este irelevant,ceea ce a fost cu adevarat important a fost atitudinea celor 2 oameni in fata poruncii suverane! Daca ar fi sa luam ad literam pilda Exodului atunci ar trebui sa excludem merele din dieta si nu porcii,nu? |
Citat:
Citat:
Citat:
Ceea ce gasim in Levitic 11 si Deuteronom 14 poate fi numit primul (si intaiul, pentru ca este de la Dumnezeu) tratat de medicina preventiva. Este problema dvs. daca respectati aceste legi ale sanatatii, date de Dumnezeu, pentru sanatatea omului. Trebuie sa luati aminte la faptul ca acele legi sanitare din Sfanta Scriptura, nu aveau nimic ritualic si nimic specific evreilor (existau de pe vremea lui Noe). Erau pentru toti oamenii. Eu, in calitate de "zapacit" le voi respecta, pazindu-mi ceea ce Dumnezeu a numit ca fiind "templu al Duhului Sfant" (adica trupul meu). |
Citat:
Vreau sa va conving ca atunci cand a spus "voi", Domnul Iisus Hristos S-a referit la Sfintii Sai Apostoli (nu la presupusii lor "mostenitori"). Sa eliminam orice confuzie si sa ascultam direct de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Sai Apostoli, a caror invataturi, suficiente pentru vietuirea si mantuirea noastra, le gasim numai in Sfanta Scriptura. P.S. Imi permiteti o intrebare referitoare la un Sfant Apostol? Unde este acum Sfantul Apostol Petru? Raspunsul este facultativ. |
..
Citat:
De obicei prefer sa formulez nelamurirea clar astfel incat sa nu apara discutii , ci doar raspuns scurt, da ori ba. Eu personal nu mai consum carne de porc de mai mult de 10 ani...Insa asta nu dintro convingere ferma si clara, interioara, de natura morala , sau spirituala.....ci datorita problemelor de sanatate care de-a lungul timpului nu m-au mai lasat sa cosum aceasta carne si altele mai grele. Insa nelamurirea mea era legat de CUM intelege Biserica Ortodoxa acest pasaj, referitor la recomandarile Domnului prin MOise si Aaron, si DE CE Pentru ca personal cred , asa cum spunea si Domnul Mihnea Dragomir, conform recomandarii PRIME a Domnului in Geneza, atunci cand oamenii nu cazusera inca in pacat ,ca Hrana randuita de El pentru om era ..semintele si verdeturile (deci fructe , legume cereale etc ) ...ceea ce azi unii numesc VEGAN . Apoi, dupa ce omul a cazut , s-a rupt si de natura (de armonia cu ea, aniimale etc) , deci s-a modificat atat constitutia lui moral-spirituala cat si cea biologica (caci aceasta depinde , si e in relatie cu prima) , Domnul , stiind ca si nevoile omului (inclusiv cele fizice) s-au modificat (acutizat, datorita separatiei intrioare, prin cadere, de esenta spirituala si de Dumnezeu Insusi) , si a Ingaduit, din marea lui Mila si Compasiune, sa ucida animale pentru a cosuma carnea lor.(Insa este evodent ca nu asta -aceasta situatie - era si este si in Intentiile Planul creatiei Lui Dumnezeu, pentru care a creat , animalele din jurul omului . El putea (si asa l-a si facut) sa il faca pe om de asa fel incat sa nu fie nevoit sa consume carne(deci ce implica sacrificarea animalelor) pentru a se hrani si trai - (dupa cum se intelege din prima recomandare de hrana in geneza ) Insa este iarasi clar ca, esentialul in viata spirituala este PRACTICA invataturii revelate de DOmnul Iisus, si nu adoptarea unui regim vegan - care sa nu vina dintr-o pornire launtrica, in urma sentimentului de compasiune fata de animale . Totusi , este bine stiut ca alimentatia are intro proportie foarte mare insfluenta asupra corpului si mintii omului, deci si asupra sufletului . Astfel ca un om ce aspira la o viata spirituala autentica, de a trai harul, prezenta, si in final in Comuniune cu Dumnezeu, se va simti influentat si ingreuiat(in viata lui spirituala interioara, dar si cea fizica) de o alimentatie care contine carne , dar si produse lacatate . Este bine cunoscut din acest motiv si in viata sfintilor (si cei ce au aspirat spre comuniune cu Dumnezeu si desavarsire) , ei cosumau din ce in ce mai simpla hrana, atat calitativ cat si , in final, cantitativ. Si In sf. Munte Athos, astazi , dar asa cred ca a fost mereu, acolo nu se cosuma carne , ca si in alte manastiri ( si la noi de exemplu Man. Frasinei ). Totusi in final, consider ca aceste renuntari alimentare nu constituie un scop -final in sine, ci doar un mijloc , pentru a obtine fie o sanatate fizica(sau imbunatarie) - care nu este totusi scopul final al omului, destinat de Dumnzeu Insusi , fie, pentru omul corect spiritual, mijloc de a se intalta,(mai repede si mai usor) apropia tot mai mult, si in final a trai desavarsirea, sfintenia, adica prezenta si comuniunea intima, neintrerupta , cu Dumenzeu. - Renunrari care se fac , ca de la sine, pe masura ce omul ce aspira aceste teluri spirituale ultime, incepe sa se simta, sa se cunoasca, si sa inteleaga influenta atat a alimentelor cu care se hraneste pentru trup , dar mai ales a gandurilor care apar in interiorul sau, si a tuturor lucrurilor cu care interactoneaza. |
Citat:
Mai întâi de toate n-am făcut interpretare, ci am constatat faptele: primii noștri părinți au căzut datorită neascultării (și am spus-o de două ori). V-a deranjat că am subliniat faptul că neascultarea a fost cu privire la o mâncare? E doar purul adevăr confirmat de Scriptură! Putea să fie alt motiv, dar uite că n-a fost! P.S. Și n-a fost vorba de un "măr", ci de un fruct nenumit. Și nu e în "Exod", ci în Geneza/Facerea. Iar Parisul e capitala Franței, nu a Japoniei.:65: |
Citat:
Voiam sa spun ca am folosit cuvantul"exod" pt semnificatia de la pct 2. Acum poate vi s-a oprit ranjetul de superioritate ca n-as stii nici lucruri elementare. Eu ma pricep la ping-pong iar dumneavoastra la sporturile cu vele,mergeti pana in panzele albe. Dar va las,cu bine! |
Citat:
|
Citat:
OK, m-ai linistit. Una e sa nu mananci carne din ratiuni de sanatate, alta ca tii post, ca faci asceza (precum monahii), si cu totul alta din asa-zise cauze religioase, aka sectare. E bine sa il intrebi si pe parintele tau duhovnic atunci cand mai ai nelamuriri de acest tip. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:42:35. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.