![]() |
L-am fotografiat pe Hristos
Salut.
Am pus titlul asta nu pentru ca am facut asa ceva dar pentru a scoate in evidenta un alt lucru, nu pentru ca l-am fotografiat cu adevarat pe Hristos. Sper sa nu va suparati prea tare pe mine. Daca Hristos ar fi intre noi pentru o ora si cineva l-ar fotografia, oare fotografia asta nu ar duce la o adevarata isterie? Mie personal mi-ar place sa am o fotografie cu Hristos. Voua nu? Iar daca ati avea o fotografie cu Hristos nu ati purta-o cu voi? Nu ati pune fotografia in format 3/4 in rama in casa? Eu stiu ca am prin casa poze de ale familiei, dar ale lui Hristos. Oare este o fotografie atat de diferita de o icoana? Putem noi sa ne iubim parintii din fotografiile facute cu telefoanele mobile sau cu diverse aparate, iar cand cineva face o pictura cu ei, asa cum se obisnuia odata, sa-i scuipam? Sa ne lepadam de ei, ca si cum ar fi diavolul in persoana? Nu sunt tot parintii nostri, care ne-au crescut? Mi-ar place enorm de mult sa am o fotografie a lui Hristos. Voua nu? |
Hristos nu Se doreste fotografiat, ci trait. El nu vrea sa fie prezent intr-un album, ci in inima noastra. Nu o sa reusim niciodata sa ne iubim vrajmasii daca avem o fotografie cu Hristos la noi, dar sunt sigur ca vom reusi sa-i iubim daca Il avem pe Mantuitorul in noi.
|
Abia spre final am inteles ideea mesajului.
Adevarat... E un mare semn de intrebare. Cum pot unii sa lupte impotriva icoanelor in timp ce, undeva au un album drag de familie in care privesc cu multa dragoste? Exista "icoane" in sufletul nostru care reprezinta parintii nostri, poate un profesor, poate un duhovnic care ne-a aratat "cararea"... Si exista celelalte "icoane" care de fapt se materializeaza, fiindca ne raportam in permanenta la vesnicia celor din ele, nu la cineva care a facut candva parte din viata noastra. |
1 atașament(e)
despre aceasta icoana se zice in SFANTUL MUNTE ATHOS ca e cea mai apropiata de HRISTOS!
|
Citat:
Nu orice imagine cu tematica religioasa este icoana, doar pentru ca e pictata. Pot fi tablouri religioase reusite dpdv artistic, insa nu icoane. |
Citat:
|
Desi exista fotografii ale multor sfinti ai zilelor noastre, in biserici nu le intalnim pe acestea, ci icoanele lor. Se intampla astfel nu pentru ca Biserica Ortodoxa nu ar pretui imaginile ramase cu cei care au vietuit in sfintenie, ci pentru ca fotografia si icoana surprind aspecte complementare ale lumii.
Fotografia este un instantaneu asupra existentei noastre vremelnice. Toti avem acasa fotografii din tinerete ale bunicilor sau strabunicilor nostri. Cu timpul, observam ca ele "imbatranesc" odata cu noi. Sunt sub timp. Ele ne deschid intotdeauna catre trecut, ne deschid orizontului amintirilor. In schimb, continutul icoanei este unul eshatologic. Aceasta ne vorbeste mai mult despre viata de veci, cea care va sa vina, decat despre cea de aici. De aceea, icoanele pot fi vechi, dar niciodata invechite. Mai mult, in icoana nu privim niciodata inspre trecut. Ea ne cheama la un dialog pururea viu cu Dumnezeu, "Cel ce Este". |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Pana ca multi dintre noi sa ajunga la trairea colegului nostru, mai e cale foarte lunga. Daca tu te consideri intrigat de o asemenea parere, inseamna ca nu te numeri printre cei care macar incearca sa ia startul in cursa mantuirii! Intr-un fel sau altul, toti ne credem importanti, dar nu cu orice pret! |
Citat:
Acum eu va intreb, credeti ca in realitatea nevazuta Duhul Sfant este un porumbel, iar Tatal ceresc un mosulet cu barba? |
Citat:
Duhul Sfant s-a mai revelat oamenilor in chip de porumbel la Botez si in chip de limbi de foc la Cincizecime. |
Citat:
Iar eu mai bine construiesc in certitudini decat sa ma bazez pe presupuneri. Dar mai bine sa lasam scriptura sa vorbeasca de la sine: "8. Căci gândurile Mele nu sunt ca gândurile voastre și căile Mele ca ale voastre, zice Domnul. 9. Și cât de departe sunt cerurile de la pământ, așa de departe sunt căile Mele de căile voastre și cugetele Mele de cugetele voastre." |
Citat:
Cu toate acestea exista o reprezentare a Sfintei Treimi sub forma celor trei ingeri care S-au aratat lui Avraam. |
Citat:
am văzut o dată o icoană, în care Sfânta Treime era reprezentată ca un personaj în poziție sezanda, având 3 fețe, 3 bărbi, 4 ochi , etc. |
Citat:
http://2.bp.blogspot.com/_7wuCQzqNII...eime+Rusia.jpg |
Citat:
Sa inteleg ca aceasta este singura icoana canonica. As dori sa imi spui si mie cine este Tatal , cine este Fiul si cine este Duhul Sfant? Si pe ce criterii I-ai identificat? Nu de alta dar mie mi se par identici. Si care din care s-a nascut si care din care purcede? Ar trebui sa fie o explicatie conform dogmei. |
Citat:
în rest ... știu că există o erminie a culorilor. la fel ca la Maica Domnului. dar nu îmi aduc aminte detalii :D |
Citat:
"Biserica Ortodoxa nu ingaduie reprezentarea Sfintei Treimi sub forma asa-numitei teme a "Paternitatii", intrucat nu se intemeiaza pe nici o realitate istorica, fiind rodul unei imaginatii indepartate de temeiurile teologice ale dogmei treimice." Citat:
http://www.crestinortodox.ro/diverse...imi-69674.html |
Citat:
Citat:
|
Ce bine ar fi sa vedem fotografia lui Hristos in oamenii din jurul nostru! Atunci chiar am avea un album ambulant.
|
Citat:
"Unii au cautat sa identifice cele trei ipostasuri fie pornind de la canoanele traditionale, fie de la o exegeza patristica. Dar, de fiecare data, s-a ajuns la interpretari diferite. Astfel, pentru Evdokimov, Tatal s-ar afla in centru, Fiul in stanga si Duhul in dreapta. Pentru "un monah al Bisericii Rasaritului", Tatal ar fi in mijloc, Fiul in dreapta, Duhul in stanga. Pentru altii, Tatal se afla la stanga, Fiul in centru, Duhul la dreapta. Ce sa mai credem? Ce-a vrut Rubliov sa arate in celebra sa icoana? Trei ipostasuri reunite, sau aspectul unui singur Dumnezeu-Treime sub infatisarea a trei ingeri, subliniind unicitatea? Ca sa iesim din aceasta dilema, ne vom alatura, din motive atat teologice, cat si iconografice, parerii lui Uspensky, care considera ca aceasta icoana nu are pretentia sa infatiseze concret fiecare persoana a Preasfintei Treimi. Si cum ar putea-o face, din moment ce, in esenta Sa, dumnezeirea nu poate fi reprezentata? Chipurile si siluetele celor trei ingeri, aproape identici, subliniaza natura unica a celor trei persoane dumnezeiesti." Concluzia este urmatoarea : " in esenta Sa, dumnezeirea nu poate fi reprezentata" Si astfel doctrinele si dogmele in fata Sfintei Treimi nu isi au rostul. |
Citat:
|
Citat:
Dumnezeu s-a revelat noua(omenirii) in evanghelie, dar asta nu inseamna ca stim tot, stim doar franturi si nici pe acelea nu le putem intelege in deplinatatea lor. Plus ca Iisus mai trebuie sa vina a 2-a oara aici pe pamant ca sa se implineasca tot ce a fost scris despre El, deci pana atunci noi trebuie sa priveghem si sa il asteptam nu sa facem pe desteptii si sa comentam dumnezeirea Lui. |
Citat:
|
Citat:
Am intrebat din curiozitate, pentru ca mie explicatia troitei lui Rubilov, avand ca si continut teologic Cincizecimea, mi se pare convingatoare. Rubilov a reprezentat trimiterea persoanei Duhului Sfant, dialogul intratrinitarian. Fiul (centru) priveste rugandu-se spre Tatal (stanga), in vreme ce in mana Sa dreapta trimite spre “potirul” patimii Sale si dincolo de aceasta spre Duhul. Privirea si gestul sugereaza cererea trimiterii Duhului, iar Tatal implineste rugamintea. Ingerul din dreapta are bratul stang descoperit, cel din centru bratul drept descoperit- o posibila aluzie la vechea invatatura patristica dupa care Fiul si Duhul sunt deopotriva cele "doua brate" ale Tatalui prin care Acesta lucreaza totul. Vesmantul ingerului din dreapta e verde, care e culoarea liturgica a Cincizecimii, simbol al vietii noi, a Duhului datator de viata, al celui din centru e albastru si purpuriu inchis cu doua dungi aurii ( Fiul intrupat este Uns, rege si profet). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Indemnul de smerenie pe care il adresati noua tuturor este demn de luat in seama de catre noi toti. Insa e bine sa avem discutii despre credinta, ca ne trezeste ravna si ne fereste de impietrire, in plus mai invatam unii de la altii. |
Citat:
V-as recomanda sa cititi, daca aveti timp, in legatura cu subiectul cunoasterii lui Dumnezeu, teologia Sfintilor Parinti din secolele 3 si 4, care au fost nevoiti sa adanceasca acest subiect. De foarte mare ajutor sunt cele cinci cuvantari teologice al Sfantului Grigorie de Nazianz, care lamuresc dogma Sfintei Treimi. De asemenea ar fi util sa va declarati si apartenenta / neapartenenta religioasa, daca doriti aceasta. |
Chipul lui Iisus S-a intiparit pe naframa Veronicai chiar in drum spre Golgota.
Pentru mine, chipul Maicii Domnului si al pruncului Iisus sunt cele din icoana Prodromita, care s-au pictat singure, prin minune dumnezeiasca. http://ro.orthodoxwiki.org/images/d/d3/Prodromita.jpg Icoana Maicii Domnului „Prodromița” Mai multe informatii despre aceasta icoana se gasesc in urmatorul link: http://ro.orthodoxwiki.org/Icoana_Ma...rodromi%C5%A3a |
Citat:
Dupa cum spune David : "Cât de minunate sunt lucrurile Tale, Doamne, toate întru înțelepciune le-ai zidit!" |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Filmarea unei icoane a Mantuitorului care deschide ochii (Biserica Nasterii din Betleem, 22 iunie 2013)
http://saccsiv.wordpress.com/2013/07...22-iunie-2013/ |
Citat:
Icoanele in cultul ortodox http://www.crestinortodox.ro/dogmati...dox-68995.html Teologia icoanelor, in lumina traditiei dogmatice ortodoxe http://www.crestinortodox.ro/sarbato...oxe-68867.html Temeiuri pentru cinstirea icoanelor http://www.crestinortodox.ro/liturgi...lor-70766.html Icoana, deosebirea intre ea si idol http://www.crestinortodox.ro/dogmati...dol-68866.html |
Citat:
se vede clar ca este o iluzie optică, dată de zoom-ul aparatului. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 15:44:14. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.