Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Morala Crestina (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5076)
-   -   Biserica si scoala raspund daca se ridica un neam sau daca el se prabuseste (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=16553)

Ekaterina 11.06.2013 14:41:30

Biserica si scoala raspund daca se ridica un neam sau daca el se prabuseste
 
Am citit un interviu cu Parintele Iustin Parvu in care sunt aduse in discutie mai multe lucruri esentiale. Intr-o viziune extrem de realista, Parintele vorbeste despre lipsa educatiei tinerilor din zilele noastre, starea in care au fost aduse scolile si profesorii, lipsa modelelor pentru tineri, nepasarea fata de suflet si golul spiritual, dezinteresul intentionat al statului si rolul acestuia si al Bisericii in formarea oamenilor.

"In vremurile noastre, care merg spre o destramare, nu mai exista nicio educatie in familie, in scoala, in armata. In scoala nu mai exista notiuni despre nationalism, nu mai exista o formare, o temelie serioasa in viata viitorului tanar in societate. I-au luat locul televizorul, calculatorul si toata nebunia asta incat nu mai are timp sa se ocupe de lucrurile de radacina ale societatii. Sunt chiar invatati sa nu-si mai cinsteasca eroii.

Odata cu degradarea aceasta, in lipsa unei culturi istorice serioase si autentice, sigur ca nu se mai stie nimic. Va dati seama cu cata jertfa se aruncau tinerii romani in lupta de ocrotire a natiei, a familiei si a Bisericii! Daca tanarului, copilului nu i se spune nici in scoala, nici in familie, n-are de unde sa stie, pentru ca acest sistem de invatatura, care se face pe fuga ca sa se termine mai repede orele, duce numai la goluri si iarasi goluri. Nu mai exista nici modele pe care tinerii sa le poata urma.

Este un timp prea democratic. Copilul nu mai vede importanta scolii pentru formarea lui. Merge la un liceu pentru ca l-a trimis mama sa-l faca om cu carte. Dar sa-l faca un om de suflet, un om impacat cu Dumnezeu, nu se gandeste nimeni. Aceasta inexistenta spirituala a noastra ne duce in prapastia in care ne aflam. Nu fac un repros invatamantului nostru care este atat de adaptat dispozitiilor care se dau, dar vad cum pana si copiii intre ei se urasc, se lovesc. Profesorul nu are autoritate pentru ca copilul are drepturile lui si daca ii pune elevului o nota care nu ii convine, el protesteaza. Daca il tragi de ureche, se plange acasa, mama vine la scoala si cere socoteala invatatorului. Asta inseamna o degradare, o incultura si o neajutorare a profesorului care trebuie sa-si faca datoria.

Statul n-are o constiinta sa creeze elemente temeinice. Scoala este un mijloc de deprindere a unor cunostinte superficiale, incolo nimic. Petru ca statul n-are nevoie de oameni convinsi de o realitate istorica, religioasa si morala. Statul nu face decat sa masoare veniturile celor de sus iar partidele se bat intre ele numai in aparenta ca sa exploateze poporul.

Biserica si scoala raspund daca se ridica un neam sau daca el se prabuseste. Ele au datoria sa formeze caractere."

Parascheva16 11.06.2013 17:40:36

Biserica ca si cler sau Biserica in adevaratul sens al cuvantului ?

Dumitru73 11.06.2013 17:54:55

Citat:

În prealabil postat de Ekaterina (Post 522127)
"In vremurile noastre, care merg spre o destramare, nu mai exista nicio educatie in familie, in scoala, in armata. In scoala nu mai exista notiuni despre nationalism, nu mai exista o formare, o temelie serioasa in viata viitorului tanar in societate."

sa nu confundăm naționalismul cu patriotismul.

guardian knight 11.06.2013 18:14:15

da !
 
are perfecta dreptate parintele,chiar daca viziunea dansului nu este una "democratica" !

Insa ce inseamna "democratia" ?
Inseamna oare o libertate esuata in libertinaj social destrabalat si desantat ,in care tota lumea are o puzderie de "drepturi", insa cand vine vorba de responsabilitiati, raspunderi si pedepse, sunt in mod sistematic atrofiate pana la scari infinitezimale !

In acest sistem, toti au drepturi :

-minoritatile au dreptul sa sfideze majoritatea ( homosexuali,tigani,diverse etnii dusmanoase la adresa statalitatii tarii...etc...) pretinzand tot felul de "drepturi" anormale si desantate .
-puscariasii au drepturi, inclusiv dreptul de a nu munci, si de a sta bine-mersi acolo la odihna pe spinarea contribuabilului roman cu suma de 3400 lei pe luna per capita de recidivist!!!
-toti au dreptul de a merge la scoala si de a face 12 clase indiferent daca copilu e prost gramada si ar face bine sa nu mai iroseasca banii contribuabilului,iar profesorii sa fie platiti cu salarii decente din acei bani economisiti pe loaze !!!
Insa, desigur, nu poate domi noaptea ,daca nu face 12 clase !
Ca sa nu mai vorbim,de debandada din unele scoli, in care din cauza lipsei de orice constrangere si regula,meseria de profesor a devenit una de risc fizic,si ar merita un spor de periculozitate mai ceva ca la politie !!!

Probabil, ca in alte tari,cu alte traditii si obiceiuri, "democratia noastra mioritica" nu mai arata deloc,la ei,cum arata la noi !!!
La noi,insa, aceasta democratie mioritica e moale ca blana de oaie !

Dumitru73 11.06.2013 18:34:56

Citat:

În prealabil postat de guardian knight (Post 522161)
are perfecta dreptate parintele,chiar daca viziunea dansului nu este una "democratica" !

Insa ce inseamna "democratia" ?
Inseamna oare o libertate esuata in libertinaj social destrabalat si desantat ,in care tota lumea are o puzderie de "drepturi", insa cand vine vorba de responsabilitiati, raspunderi si pedepse, sunt in mod sistematic atrofiate pana la scari infinitezimale !

In acest sistem, toti au drepturi :

-minoritatile au dreptul sa sfideze majoritatea ( homosexuali,tigani,diverse etnii dusmanoase la adresa statalitatii tarii...etc...) pretinzand tot felul de "drepturi" anormale si desantate .
-puscariasii au drepturi, inclusiv dreptul de a nu munci, si de a sta bine-mersi acolo la odihna pe spinarea contribuabilului roman cu suma de 3400 lei pe luna per capita de recidivist!!!
-toti au dreptul de a merge la scoala si de a face 12 clase indiferent daca copilu e prost gramada si ar face bine sa nu mai iroseasca banii contribuabilului,iar profesorii sa fie platiti cu salarii decente din acei bani economisiti pe loaze !!!
Insa, desigur, nu poate domi noaptea ,daca nu face 12 clase !
Ca sa nu mai vorbim,de debandada din unele scoli, in care din cauza lipsei de orice constrangere si regula,meseria de profesor a devenit una de risc fizic,si ar merita un spor de periculozitate mai ceva ca la politie !!!

Probabil, ca in alte tari,cu alte traditii si obiceiuri, "democratia noastra mioritica" nu mai arata deloc,la ei,cum arata la noi !!!
La noi,insa, aceasta democratie mioritica e moale ca blana de oaie !

1. minoritățile nu au mai multe drepturi decât majoritatea.
2. nu există locuri de muncă pentru toți deținuții. plus că multe din locurile de muncă sunt în interiorul penitenciarului. iar sumă alocată pentru hrană este undeva la 370 lei /luna. restul fiind salariile gardienilor si alte cheltuieli de funcționare.
3. sa nu confundăm dreptul la educație cu proasta funcționare a sistemului de învățământ și dezinteresul profesorilor.

guardian knight 11.06.2013 18:49:29

Citat:

În prealabil postat de Dumitru73 (Post 522163)
1. minoritățile nu au mai multe drepturi decât majoritatea.
2. nu există locuri de muncă pentru toți deținuții. plus că multe din locurile de muncă sunt în interiorul penitenciarului. iar sumă alocată pentru hrană este undeva la 370 lei /luna. restul fiind salariile gardienilor si alte cheltuieli de funcționare.
3. sa nu confundăm dreptul la educație cu proasta funcționare a sistemului de învățământ și dezinteresul profesorilor.

toate intampinarile dvs,frumos marcate cu puncte, sunt ...hazlii !!! (ha,ha,ha)

antoniap 11.06.2013 19:12:35

Citat:

În prealabil postat de Dumitru73 (Post 522163)
3. sa nu confundăm dreptul la educație cu (...) dezinteresul profesorilor.

Cunosc o profesoara careia nimeni nu i-a spus astfel de vorbe in 35 de ani de activitate. A intrat in invatamant cu 1750 de lei. Si-a dat toate gradele, iar acum castiga tot cam atat! S-au adaugat si s-au luat zerourile si asta e tot ce poate constata. Un debutant, insa, acum castiga mult mai putin.

Profesia de dascal isi pierde nobletea. Nefiind motivati, tinerii cei mai capabili nu mai sunt atrasi de invatamant. Aici e marea problema. Cu cat mai multi tineri talentati si cu vocatie de dascal vor intra in invatamant, cu atat va avea mai mult de castigat intreaga societate.

In spiritul celor afirmate de parintele Iustin Parvu, se pune problema elaborarii unor programe si a unor manuale de istorie si a unei strategii coerente care sa reliefeze valorile acestui popor la disciplinele de studiu care permit acest lucru.

Dumitru73 11.06.2013 19:27:11

Citat:

În prealabil postat de guardian knight (Post 522165)
toate intampinarile dvs,frumos marcate cu puncte, sunt ...hazlii !!! (ha,ha,ha)

adevărul poate părea,hazliu ... pentru unii.

Dumitru73 11.06.2013 19:29:48

Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 522167)
Cunosc o profesoara careia nimeni nu i-a spus astfel de vorbe in 35 de ani de activitate. A intrat in invatamant cu 1750 de lei. Si-a dat toate gradele, iar acum castiga tot cam atat! S-au adaugat si s-au luat zerourile si asta e tot ce poate constata. Un debutant, insa, acum castiga mult mai putin.

Profesia de dascal isi pierde nobletea. Nefiind motivati, tinerii cei mai capabili nu mai sunt atrasi de invatamant. Aici e marea problema. Cu cat mai multi tineri talentati si cu vocatie de dascal vor intra in invatamant, cu atat va avea mai mult de castigat intreaga societate.

In spiritul celor afirmate de parintele Iustin Parvu, se pune problema elaborarii unor programe si a unor manuale de istorie si a unei strategii coerente care sa reliefeze valorile acestui popor la disciplinele de studiu care permit acest lucru.

poate că am generalizat. nu este așa.
cu toții avem exemple de profesori adevărați. dar sunt ei majoritari?

guardian knight 11.06.2013 19:40:07

Citat:

În prealabil postat de Dumitru73 (Post 522170)
adevărul poate părea,hazliu ... pentru unii.

aaa...si dumneata il detii !!! (ha,ha,ha !!!)

Dumitru73 11.06.2013 21:31:06

Citat:

În prealabil postat de guardian knight (Post 522173)
aaa...si dumneata il detii !!! (ha,ha,ha !!!)

cel puțin în cele 3 puncte, da.

Florin-Ionut 12.06.2013 00:42:43

Citat:

În prealabil postat de Ekaterina (Post 522127)
Daca il tragi de ureche, se plange acasa, mama vine la scoala si cere socoteala invatatorului. Asta inseamna o degradare, o incultura si o neajutorare a profesorului care trebuie sa-si faca datoria.

Asta înseamnă încurajarea la violență și formarea unui caracter aspru. Copiii supuși cu forța și cu bătaia se vor defula împotriva altor copii mai mici sau mai slabi, pe moment, iar în timp toate acestea își vor pune amprenta asupra psihicului omului în formare.

Părintele mi-e simpatic, dar nu a avut copii care să-i vină acasă cu urechile smulse.

Îmi amintesc de două astfel de evenimente. Un băț primit la palmă pentru că nu am știut titlul lecției la istorie într-a patra - era un titlu foarte lung, doar o fată din clasă l-a știut pe bîjbîite și numai ea a fost scutită de lovitură. Apoi o profă care m-a trimis în gimnaziu să aduc nu mai știu ce din alt corp al școlii m-a pocnit pentru că i s-a părut că am stat prea mult.

Ce au vrut ei să demonstreze prin bătaie? Că sînt mai mari ca mine, că au voie să facă asta și că eu nu pot să răspund decît manifestîndu-mi nemulțumirea în public după cîteva decenii. Da, japonezii merg să spargă vase scumpe defulîdu-și mizeriile așa, pe cînd alții își bat copiii pentru că probabil au probleme acasă sau mai precis la mansardă.

sophia 12.06.2013 17:53:00

Citat:

În prealabil postat de Ekaterina (Post 522127)
Am citit un interviu cu Parintele Iustin Parvu in care sunt aduse in discutie mai multe lucruri esentiale. Intr-o viziune extrem de realista, Parintele vorbeste despre lipsa educatiei tinerilor din zilele noastre, starea in care au fost aduse scolile si profesorii, lipsa modelelor pentru tineri, nepasarea fata de suflet si golul spiritual, dezinteresul intentionat al statului si rolul acestuia si al Bisericii in formarea oamenilor.

"In vremurile noastre, care merg spre o destramare, nu mai exista nicio educatie in familie, in scoala, in armata. In scoala nu mai exista notiuni despre nationalism, nu mai exista o formare, o temelie serioasa in viata viitorului tanar in societate. I-au luat locul televizorul, calculatorul si toata nebunia asta incat nu mai are timp sa se ocupe de lucrurile de radacina ale societatii. Sunt chiar invatati sa nu-si mai cinsteasca eroii.

Odata cu degradarea aceasta, in lipsa unei culturi istorice serioase si autentice, sigur ca nu se mai stie nimic. Va dati seama cu cata jertfa se aruncau tinerii romani in lupta de ocrotire a natiei, a familiei si a Bisericii! Daca tanarului, copilului nu i se spune nici in scoala, nici in familie, n-are de unde sa stie, pentru ca acest sistem de invatatura, care se face pe fuga ca sa se termine mai repede orele, duce numai la goluri si iarasi goluri. Nu mai exista nici modele pe care tinerii sa le poata urma.

Este un timp prea democratic. Copilul nu mai vede importanta scolii pentru formarea lui. Merge la un liceu pentru ca l-a trimis mama sa-l faca om cu carte. Dar sa-l faca un om de suflet, un om impacat cu Dumnezeu, nu se gandeste nimeni. Aceasta inexistenta spirituala a noastra ne duce in prapastia in care ne aflam. Nu fac un repros invatamantului nostru care este atat de adaptat dispozitiilor care se dau, dar vad cum pana si copiii intre ei se urasc, se lovesc. Profesorul nu are autoritate pentru ca copilul are drepturile lui si daca ii pune elevului o nota care nu ii convine, el protesteaza. Daca il tragi de ureche, se plange acasa, mama vine la scoala si cere socoteala invatatorului. Asta inseamna o degradare, o incultura si o neajutorare a profesorului care trebuie sa-si faca datoria.

Statul n-are o constiinta sa creeze elemente temeinice. Scoala este un mijloc de deprindere a unor cunostinte superficiale, incolo nimic. Petru ca statul n-are nevoie de oameni convinsi de o realitate istorica, religioasa si morala. Statul nu face decat sa masoare veniturile celor de sus iar partidele se bat intre ele numai in aparenta ca sa exploateze poporul.

Biserica si scoala raspund daca se ridica un neam sau daca el se prabuseste. Ele au datoria sa formeze caractere."

Imi lipseste ceva in acest citat. Se critica mult scoala, familia etc. Dar unde este biserica in aceasta ecuatie? Care este rolul ei in educatia tinerilor si cum sunt ei formati concret? In afara de mers la slujbe ce mai face biserica si preotul cu tinerii? Ce activitati?

Dumitru73 12.06.2013 17:57:15

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522236)
Asta înseamnă încurajarea la violență și formarea unui caracter aspru. Copiii supuși cu forța și cu bătaia se vor defula împotriva altor copii mai mici sau mai slabi, pe moment, iar în timp toate acestea își vor pune amprenta asupra psihicului omului în formare.

Părintele mi-e simpatic, dar nu a avut copii care să-i vină acasă cu urechile smulse.

Îmi amintesc de două astfel de evenimente. Un băț primit la palmă pentru că nu am știut titlul lecției la istorie într-a patra - era un titlu foarte lung, doar o fată din clasă l-a știut pe bîjbîite și numai ea a fost scutită de lovitură. Apoi o profă care m-a trimis în gimnaziu să aduc nu mai știu ce din alt corp al școlii m-a pocnit pentru că i s-a părut că am stat prea mult.

Ce au vrut ei să demonstreze prin bătaie? Că sînt mai mari ca mine, că au voie să facă asta și că eu nu pot să răspund decît manifestîndu-mi nemulțumirea în public după cîteva decenii. Da, japonezii merg să spargă vase scumpe defulîdu-și mizeriile așa, pe cînd alții își bat copiii pentru că probabil au probleme acasă sau mai precis la mansardă.

bine punctat.

zaharia_2009 12.06.2013 17:58:46

Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 522167)
Cunosc o profesoara careia nimeni nu i-a spus astfel de vorbe in 35 de ani de activitate. A intrat in invatamant cu 1750 de lei. Si-a dat toate gradele, iar acum castiga tot cam atat! S-au adaugat si s-au luat zerourile si asta e tot ce poate constata. Un debutant, insa, acum castiga mult mai putin.

Profesia de dascal isi pierde nobletea. Nefiind motivati, tinerii cei mai capabili nu mai sunt atrasi de invatamant. Aici e marea problema. Cu cat mai multi tineri talentati si cu vocatie de dascal vor intra in invatamant, cu atat va avea mai mult de castigat intreaga societate.

In spiritul celor afirmate de parintele Iustin Parvu, se pune problema elaborarii unor programe si a unor manuale de istorie si a unei strategii coerente care sa reliefeze valorile acestui popor la disciplinele de studiu care permit acest lucru.

Antonia, tu esti profesor ?

Florin-Ionut 12.06.2013 18:02:21

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 522347)
Imi lipseste ceva in acest citat. Se critica mult scoala, familia etc. Dar unde este biserica in aceasta ecuatie? Care este rolul ei in educatia tinerilor si cum sunt ei formati concret? In afara de mers la slujbe ce mai face biserica si preotul cu tinerii? Ce activitati?

Nu se face nimic. Cred că e maxim o biserică în fiecare oraș care să aibă program de cateheze sau studiu biblic.

În toată viața mea am întîlnit un singur loc, în Iași, unde un preot ortodox aduna lumea duminică seara pentru cateheză, rugăciune, cîntece șamd. Era o tanti academician pe domeniul chimie care frecventa întîlnirile. Era plin acolo de oameni de tot felul. În timpul săptămînii mai erau și alte activități în afara slujbelor obișnuite. A, nu e vorba de Oastea Domnului.

Unde se mai face așa ceva? M-aș bucura să aflu de la voi că mai există preoți de tipul lui cărora chiar le pasă de cei parohie și se pricep să țină oamenii în Biserică.

Dumitru73 12.06.2013 18:03:20

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 522347)
Imi lipseste ceva in acest citat. Se critica mult scoala, familia etc. Dar unde este biserica in aceasta ecuatie? Care este rolul ei in educatia tinerilor si cum sunt ei formati concret? In afara de mers la slujbe ce mai face biserica si preotul cu tinerii? Ce activitati?

păi nu prea sunt. în afara unor cazuri izolate, a unor preoți ce contrasteaza cu activitatea generală a,Bisericii.

Dumitru73 12.06.2013 18:06:07

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522351)
Nu se face nimic. Cred că e maxim o biserică în fiecare oraș care să aibă program de cateheze sau studiu biblic.

În toată viața mea am întîlnit un singur loc, în Iași, unde un preot ortodox aduna lumea duminică seara pentru cateheză, rugăciune, cîntece șamd. Era o tanti academician pe domeniul chimie care frecventa întîlnirile. Era plin acolo de oameni de tot felul. În timpul săptămînii mai erau și alte activități în afara slujbelor obișnuite. A, nu e vorba de Oastea Domnului.

Unde se mai face așa ceva? M-aș bucura să aflu de la voi că mai există preoți de tipul lui cărora chiar le pasă de cei parohie și se pricep să țină oamenii în Biserică.

la biserica Kretulescu din București, se tin conferințe săptămânale.

Florin-Ionut 12.06.2013 18:58:57

Citat:

În prealabil postat de Dumitru73 (Post 522354)
la biserica Kretulescu din București, se tin conferințe săptămânale.

Bucureștiul e un oraș mare, acolo ar trebui să fie mai multe exemple de urmat. Sper că mai sînt.

Dar eu mă refeream la cateheza pe care o face taica părintele paroh, nu invitații lui ce vin să vorbească pe diverse teme.

Ekaterina 12.06.2013 19:01:04

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522236)
Asta înseamnă încurajarea la violență și formarea unui caracter aspru. Copiii supuși cu forța și cu bătaia se vor defula împotriva altor copii mai mici sau mai slabi, pe moment, iar în timp toate acestea își vor pune amprenta asupra psihicului omului în formare.

Părintele mi-e simpatic, dar nu a avut copii care să-i vină acasă cu urechile smulse.

Îmi amintesc de două astfel de evenimente. Un băț primit la palmă pentru că nu am știut titlul lecției la istorie într-a patra - era un titlu foarte lung, doar o fată din clasă l-a știut pe bîjbîite și numai ea a fost scutită de lovitură. Apoi o profă care m-a trimis în gimnaziu să aduc nu mai știu ce din alt corp al școlii m-a pocnit pentru că i s-a părut că am stat prea mult.

Ce au vrut ei să demonstreze prin bătaie? Că sînt mai mari ca mine, că au voie să facă asta și că eu nu pot să răspund decît manifestîndu-mi nemulțumirea în public după cîteva decenii. Da, japonezii merg să spargă vase scumpe defulîdu-și mizeriile așa, pe cînd alții își bat copiii pentru că probabil au probleme acasă sau mai precis la mansardă.

Daca in trecut se intamplau abuzuri din cauza unei intelegeri gresite a autoritatii de catre profesori, in zilele noastre este exact invers. Profesorii au devenit victimele elevilor din cauza drepturilor fara limita pe care acestia le au. De fapt au doar drepturi fara responsabilitati. Nu stiu daca in trecut ai auzit de cazuri in care un elev sa loveasca un profesor, dar in zilele noastre se intampla fara consecinte grave (pentru elev). Si cate si mai cate se intampla in scoli intre elevi, nu iti vine sa crezi...

Dumitru73 12.06.2013 19:11:37

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522361)
Bucureștiul e un oraș mare, acolo ar trebui să fie mai multe exemple de urmat. Sper că mai sînt.

Dar eu mă refeream la cateheza pe care o face taica părintele paroh, nu invitații lui ce vin să vorbească pe diverse teme.

la Kretulescu sunt 2 preoți tineri care tin conferințele.
în fiecare saptamana au altă tema. nu doar cateheza. ci și teme actuale, de interes pentru tineri, care formează majoritatea audienței.

Theodore_of_Mopsuestia 13.06.2013 00:16:54

Citat:

În prealabil postat de Ekaterina (Post 522362)
Daca in trecut se intamplau abuzuri din cauza unei intelegeri gresite a autoritatii de catre profesori, in zilele noastre este exact invers. Profesorii au devenit victimele elevilor din cauza drepturilor fara limita pe care acestia le au. De fapt au doar drepturi fara responsabilitati. Nu stiu daca in trecut ai auzit de cazuri in care un elev sa loveasca un profesor, dar in zilele noastre se intampla fara consecinte grave (pentru elev). Si cate si mai cate se intampla in scoli intre elevi, nu iti vine sa crezi...

Corect. Cei mai multi elevi sunt animale. Partea proasta este ca latrina politica numita europa nu permite tratarea tineretului canin infestat de jigodie, pardon a celui uman infestat de nebunie, asa cum o merita...
Inainte sa imi sariti in cap, hai sa va spun ce a auzit o ex-colega a mea de la elevii carora le era diriginta: "Nu vrei sa stai nitel intinsa pe catedra?". Bine, textual era altfel. V-ati prins, nu, dupa ce v-a trecut socul? ei, asta e inca nimic.

Parascheva16 13.06.2013 00:29:16

Biserica nu se rezuma la preoti si la cler.
Nu stiu cum se face ca de multe ori preotii care isi fac treaba corect si respecta invatatura ortodoxa sunt marginalizati, iar cand aud oameni de preoti care deschid cartea, ghicesc in rugaciuni se duc toti buluc.
**
Elevi se comporta ca niste animale, nu sunt animale. Acei elevi nu s-au nascut asa. Cine s-a ocupat de educatia lor este principalul vinovat. La ce ii trebuieste unui copil telefon mobil cu ecran si net de la 7 ani? Sau de ce are voie toata ziua pe calculator si la televizor? De ce au parintii pornografie pe calculatorul folosit de copil? De ce se uita parintii la pornografie la televizor? De ce sunt lasati copii sa se uite la filme cu violenta sau/si sa se joace jocuri video cu violenta? Pai daca asta primesc acasa, cum sa fie ingerasi la scoala? Si daca ii spui ceva parintelui spune ca nu are timp sau ca sunt prostii, copilul nu este afectat deloc din cauza televizorului si a calculatorului!

Cei care s-au ocupat cu treaba asta, au spus ca violenta o sa creasca in scoli.

Theodore_of_Mopsuestia 13.06.2013 00:51:52

Citat:

În prealabil postat de Parascheva16 (Post 522416)
Biserica nu se rezuma la preoti si la cler.
Nu stiu cum se face ca de multe ori preotii care isi fac treaba corect si respecta invatatura ortodoxa sunt marginalizati, iar cand aud oameni de preoti care deschid cartea, ghicesc in rugaciuni se duc toti buluc.
**
Elevi se comporta ca niste animale, nu sunt animale. Acei elevi nu s-au nascut asa. Cine s-a ocupat de educatia lor este principalul vinovat. La ce ii trebuieste unui copil telefon mobil cu ecran si net de la 7 ani? Sau de ce are voie toata ziua pe calculator si la televizor? De ce au parintii pornografie pe calculatorul folosit de copil? De ce se uita parintii la pornografie la televizor? De ce sunt lasati copii sa se uite la filme cu violenta sau/si sa se joace jocuri video cu violenta? Pai daca asta primesc acasa, cum sa fie ingerasi la scoala? Si daca ii spui ceva parintelui spune ca nu are timp sau ca sunt prostii, copilul nu este afectat deloc din cauza televizorului si a calculatorului!

Cei care s-au ocupat cu treaba asta, au spus ca violenta o sa creasca in scoli.

Pai ce imi zice mie o amica la intrebarea mea de ce copilul ei are tableta? "Pai toti colegii ei au". Din seria "Si oamenii e mamifere, precum oile". Trist. Sincer, am senzatia ca suntem pe platoul unei megaproductii de groaza si desfriu. Ei, ar fi bine. Cind se incheie filmarile, pleaca toata lumea acasa. Nu e cazul cu "scena lumii" unde suntem cam toti "figuranti". "Actorii" ne conduc, iar "regizorii" sunt...in culise. ;)

guardian knight 14.06.2013 11:50:32

Citat:

În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia (Post 522410)
Corect. Cei mai multi elevi sunt animale. Partea proasta este ca latrina politica numita europa nu permite tratarea tineretului canin infestat de jigodie, pardon a celui uman infestat de nebunie, asa cum o merita...
Inainte sa imi sariti in cap, hai sa va spun ce a auzit o ex-colega a mea de la elevii carora le era diriginta: "Nu vrei sa stai nitel intinsa pe catedra?". Bine, textual era altfel. V-ati prins, nu, dupa ce v-a trecut socul? ei, asta e inca nimic.

Noi romanii, ne-am incapatanat mereu sa:" stim noi mai bine cum sa ne facem treaba la noi a casa !!!"
Cred ca in sistemul de educatie, trebuiau facute de la inceput masive schimburi de experienta in mod direct (prin vizite directe ale cadrelor didactice ) in tari precum Germania,Anglia,Finlanda,Polonia.
Si apoi, luata o decizie clara in vedrea copierii unui sistem (cel mai bun si potrivit !) strain de la cap la coada in Romania !!!
Din pacate romanilor le-a fost frica sa merga sa vada cum functioneaza o scoala din amintitele tari si s-o copieze la virgula !!!
Nici nu s-a dorit asa ceva niciodata !!!

asa ca vom ramane in mioritismul nostru in care democratia nu e altceva decat o blana de oaie moale si ...care miroase urat !!!

Monnis 14.06.2013 12:25:24

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522361)
Bucureștiul e un oraș mare, acolo ar trebui să fie mai multe exemple de urmat. Sper că mai sînt.

Doamne ajută!
Sigur mai sunt. Primul exemplu ce-mi vine in minte: Biserica de lemn din parcul Titan http://www.crestinortodox.ro/biseric...tan-67978.html.
Apoi, Biserica Sf.Mina Vergu, are program de cateheză în fiecare luni, seara. În cartierul Tei, lângă Facultatea de Construcții este o Biserică al cărui preot (unul dintre preoți) a absolvit el însuși ,,construcții,, și este foarte apropiat de studenți, organizând sistematic cateheze, excursii, seri de discuții cu tinerii (unul dintre nepoții mei îl are duhovnic).
Așa, în grabă, câteva exemple despre implicarea Bisericii, prin slujitorii săi.
Dar cea mai mare responsabilitate în educarea copiilor noștri, consider că o avem noi, părinții.

horatiu.miron 14.06.2013 13:30:14

Nea Pârvu se plânge că statul nu face nimic. Dar Biserica ce-a făcut? Și nu mă refer la inițiativele răzlețe de astâmpărat foamea amărâților, ci la atitudini și programe consistente, pe termen lung. Lipsesc cu desăvârșire. Măcar dacă ieșea vreun studiu care să condamne în termeni severi lipsa de interes a statului... Dar știm cu toții că atâta timp cât cei ce guvernează au grijă de Biserică și Biserica are grijă de ei.

Florin-Ionut 14.06.2013 18:03:41

Citat:

În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia (Post 522410)
hai sa va spun ce a auzit o ex-colega a mea de la elevii carora le era diriginta: "Nu vrei sa stai nitel intinsa pe catedra?". Bine, textual era altfel. V-ati prins, nu, dupa ce v-a trecut socul? ei, asta e inca nimic.

Reclamație la director, nota 4 la purtare cu posibilitatea de a repeta anul, de sunat părinții. La limită, exmatriculare și să facă agricultură în alte țări toată viața lui, să vadă atunci cît de ”cool” va deveni, că doar n-o să-l țină mă-sa acasă pînă la moarte.

Am văzut și eu clipuri pe Youtube filmate cu telefonul în clasă, la care mi-era rușine și groază să mă uit pînă la urmă.

Ekaterina 14.06.2013 19:59:38

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522684)
Reclamație la director, nota 4 la purtare cu posibilitatea de a repeta anul, de sunat părinții. La limită, exmatriculare și să facă agricultură în alte țări toată viața lui, să vadă atunci cît de ”cool” va deveni, că doar n-o să-l țină mă-sa acasă pînă la moarte.

Am văzut și eu clipuri pe Youtube filmate cu telefonul în clasă, la care mi-era rușine și groază să mă uit pînă la urmă.

Asa s-ar proceda intr-o societate sanatoasa si normala. Dar daca este pila unui inspector, sau are parinti influenti si bogati, nu o sa pateasca nimic ba din contra, profesorul va fi gasit vinovat sub diferite pretexte. Si chiar daca nu este intr-o situatie descrisa mai sus, tot nu pateste nimic. Am auzit de cazuri grave in care elevii au fost mult mai indrazneti si au primit doar o mustrare.

cezar_ioan 15.06.2013 02:13:43

Dincolo de aspectele spectaculoase, pentru amatorii de senzații tari, consider că în școli sunt mult mai multe probleme decât am putea noi să listăm într-o zi de observații.
Personal nu sunt de acord, printre altele, cu următoarele:
a) managerii au un stil de conducere centrat pe sarcini, nu pe persoane; acest lucru îi afectează atât pe elevi cât și pe profesori. Simțământul de satisfacție legat de activitatea școlară este foarte scăzut, la toți cei care își petrec timpul în școli, împreună. Viața școlară se desfășoară sub presiune/tensiune, între competitivitate exagerată și plictiseală.
b) menținerea în instituții a unui număr mare de paznici și bodyguarzi. Nu doar că e inutil (nu am auzit în nici unul dintre liceele unde predau că ar fi fost nevoie cu adevărat de intervenția acestor angajați, autoritatea aparținînd în continuare directorilor și unora dintre profesorii respectați de elevi), dar crează un simțământ straniu, un fel de sugestie către conflict, mai degrabă decât spre conviețuire pașnică.
c) notele sunt folosite mai mereu ca sistem de pedeapsă și amenințare, prea rar ca încurajare;
d) elevilor nu li se întărește constant motivația pentru învățătură, decât prin procedeele negative menționate; un mod de a menține motivația ar fi să li se explice constant, oră de oră, la ce le folosesc noțiunile predate și propuse spre însușire; un altul ar fi să li se stimuleze participarea creativă la învățare, prin problematizare variată și recompensarea a celor care generează întrebări bune (iar nu răspunsuri fidele, de tocilar obedient);
e) un aspect cu totul negativ, după opinia mea, este că se practică la greu dialogul prin țipăt. Elevii și profesorii abia de mai vorbesc normal, toată lumea țipă și zbiară. De o comunicare tandră, blândă, apropiată... rar am auzit.

Acestea sunt doar câteva aspecte care-mi trec acum prin minte. Din păcate, dacă aș rezerva o oră de meditație pe această temă cred că aș umple multe pagini triste...
Nu mai amintesc de curricullum, un amestec de noțiuni și orizonturi adunate ca într-un sac de cârpe din diverse țări și curente...

În fine, tipul de elev care se formează la noi este, în concepția mea, un tânăr conectat la internet, dacă se poate și-n somn, altminteri guraliv și certăreț (eventual absent/autist/plictisit/blazat), cu un orizont limitat și materialist, dornic de plăceri peste plăceri, indiferent la lumea în care trăiește și pe care o percepe, totuși, cumva: ca pe un teritoriu al prăzii.

Părinții, după cum am sesizat, au multe pretenții dar o participare slabă, neconstructivă la viața colectivului școlar. Se mențin multe scheme de gândire și percepție socială de pe vremea școlii vechi, șabloane cu totul neadecvate față de lumea în care trăim.

Cât privește impactul orelor de religie și psihologie asupra vieții concrete a elevilor, îl consider cvasi-nul. Stilul nostru de educație este informativ, nu formativ, axat pe concepte (cunoștințe teoretice) iar nu pe dezvoltarea abilităților și a trăsăturilor nobile de caracter. Iar materialele didactice și cerințele școlare conforme cu programa și alte documente: sunt rupte de realitatea vieții efective a elevilor.
Singura nădejde aici eu cred că este: calitatea umană a profesorului. Lucru greu, tare greu de găsit la un nivel acceptabil pe la noi. În ce mă privește, mi-am descoperit multe limite în încercarea de anul acesta. Din fericire, majoritatea elevilor au fost, se pare, mulțumiți de descoperirile pe care le-au făcut cu prilejul orelor de psihologie și de micile achiziții comportamentale.
Să-i ajute Dumnezeu să le folosească în bine și să le sporească spre bucuria tuturor.

Florin-Ionut 15.06.2013 04:56:02

Citat:

În prealabil postat de Ekaterina (Post 522687)
Asa s-ar proceda intr-o societate sanatoasa si normala. Dar daca este pila unui inspector, sau are parinti influenti si bogati, nu o sa pateasca nimic ba din contra, profesorul va fi gasit vinovat sub diferite pretexte. Si chiar daca nu este intr-o situatie descrisa mai sus, tot nu pateste nimic. Am auzit de cazuri grave in care elevii au fost mult mai indrazneti si au primit doar o mustrare.

În acele cazuri, ar trebui să se ajungă în instanță. Din principiu, ca să se sperie un pic și alții care înghesiue profesoare sau mai știu eu ce.

Florin-Ionut 15.06.2013 04:59:59

Citat:

În prealabil postat de cezar_ioan (Post 522720)
Dincolo de aspectele spectaculoase, pentru amatorii de senzații tari, consider că în școli sunt mult mai multe probleme decât am putea noi să listăm într-o zi de observații.
Personal nu sunt de acord, printre altele, cu următoarele:
a) managerii au un stil de conducere centrat pe sarcini, nu pe persoane; acest lucru îi afectează atât pe elevi cât și pe profesori. Simțământul de satisfacție legat de activitatea școlară este foarte scăzut, la toți cei care își petrec timpul în școli, împreună. Viața școlară se desfășoară sub presiune/tensiune, între competitivitate exagerată și plictiseală.
b) menținerea în instituții a unui număr mare de paznici și bodyguarzi. Nu doar că e inutil (nu am auzit în nici unul dintre liceele unde predau că ar fi fost nevoie cu adevărat de intervenția acestor angajați, autoritatea aparținînd în continuare directorilor și unora dintre profesorii respectați de elevi), dar crează un simțământ straniu, un fel de sugestie către conflict, mai degrabă decât spre conviețuire pașnică.
c) notele sunt folosite mai mereu ca sistem de pedeapsă și amenințare, prea rar ca încurajare;
d) elevilor nu li se întărește constant motivația pentru învățătură, decât prin procedeele negative menționate; un mod de a menține motivația ar fi să li se explice constant, oră de oră, la ce le folosesc noțiunile predate și propuse spre însușire; un altul ar fi să li se stimuleze participarea creativă la învățare, prin problematizare variată și recompensarea a celor care generează întrebări bune (iar nu răspunsuri fidele, de tocilar obedient);
e) un aspect cu totul negativ, după opinia mea, este că se practică la greu dialogul prin țipăt. Elevii și profesorii abia de mai vorbesc normal, toată lumea țipă și zbiară. De o comunicare tandră, blândă, apropiată... rar am auzit.

Acestea sunt doar câteva aspecte care-mi trec acum prin minte. Din păcate, dacă aș rezerva o oră de meditație pe această temă cred că aș umple multe pagini triste...
Nu mai amintesc de curricullum, un amestec de noțiuni și orizonturi adunate ca într-un sac de cârpe din diverse țări și curente...

În fine, tipul de elev care se formează la noi este, în concepția mea, un tânăr conectat la internet, dacă se poate și-n somn, altminteri guraliv și certăreț (eventual absent/autist/plictisit/blazat), cu un orizont limitat și materialist, dornic de plăceri peste plăceri, indiferent la lumea în care trăiește și pe care o percepe, totuși, cumva: ca pe un teritoriu al prăzii.

Părinții, după cum am sesizat, au multe pretenții dar o participare slabă, neconstructivă la viața colectivului școlar. Se mențin multe scheme de gândire și percepție socială de pe vremea școlii vechi, șabloane cu totul neadecvate față de lumea în care trăim.

Cât privește impactul orelor de religie și psihologie asupra vieții concrete a elevilor, îl consider cvasi-nul. Stilul nostru de educație este informativ, nu formativ, axat pe concepte (cunoștințe teoretice) iar nu pe dezvoltarea abilităților și a trăsăturilor nobile de caracter. Iar materialele didactice și cerințele școlare conforme cu programa și alte documente: sunt rupte de realitatea vieții efective a elevilor.
Singura nădejde aici eu cred că este: calitatea umană a profesorului. Lucru greu, tare greu de găsit la un nivel acceptabil pe la noi. În ce mă privește, mi-am descoperit multe limite în încercarea de anul acesta. Din fericire, majoritatea elevilor au fost, se pare, mulțumiți de descoperirile pe care le-au făcut cu prilejul orelor de psihologie și de micile achiziții comportamentale.
Să-i ajute Dumnezeu să le folosească în bine și să le sporească spre bucuria tuturor.

Dacă lucrurile merg înspre și mai rău din multe puncte de vedere, atunci este varianta de școală acasă. Noi ne gîndim de pe acum la asta și nu numai noi.

Cum comentezi fenomenul, domnule profesor?

(Ar trebui să deschid un topic nou, dacă nu este unul deja pe tema asta.)

cezar_ioan 15.06.2013 12:26:00

Din păcate nu prea știu în ce constă alternativa aceasta. Poți să îmi dai câteva detalii, te rog?

cezar_ioan 15.06.2013 12:46:48

O dovadă că elevii noștri au nevoie de persoane potrivite pentru educația de calitate avem aici:
http://www.youtube.com/watch?v=71lAHHkOex0

Un bun român, ca acesta care tocmai ne-a vorbit, a făcut mereu și va face întotdeauna mari servicii tinerilor. Vă imaginați cum ar ține o lecție de istorie, de religie, de psihologie sau de limba română? Nu mă refer la cunoștințele științifice, cât mai ales la personalitatea lui, la comportament, la stările de spirit pe care le animă.
Din păcate sunt mulți ca el, foarte mulți. Și nici măcar nu e cel mai rău caz din școlile patriei, astăzi.

Parascheva16 15.06.2013 13:06:52

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 522722)
Dacă lucrurile merg înspre și mai rău din multe puncte de vedere, atunci este varianta de școală acasă. Noi ne gîndim de pe acum la asta și nu numai noi.

Cum comentezi fenomenul, domnule profesor?

(Ar trebui să deschid un topic nou, dacă nu este unul deja pe tema asta.)

S-a dsicutat putin aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=16032

si aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=15343

cezar_ioan 16.06.2013 01:58:23

Mulțumesc pentru linkuri, am citit și văd că problema e destul de dezbătută.
În momentul ăsta nu știu ce să zic...

În orice caz, "educația" e un concept-umbrelă, cu multe dimensiuni:
- nevoia și presiunea socială pentru un anumit tip de oameni (presiunea "de sus", iar aici e decisiv cuvântul politicului și economicului, domenii de mari spasme la noi și nu numai!)
- evoluția rapidă, extraordinară a datelor științifice, aproape imposibil de gestionat în timp util (de obicei noi învățăm la școală istorie, istorie a științei, istorii de tot felul; în momentul când noi ținem o lecție despre o "noutate", modelul acela e deja învechit în țările aflate pe frontul de undă al descoperirilor științifice)
- concurența între absolvenți pe piața de muncă, internă și externă
- dezvoltarea morală, caracterială
- dezvoltarea stilului de muncă creativ
- dezvoltarea intelectuală generală și a abilităților practice, în primul rând a celor din sfera abilităților de relaționare
- particularitățile copilului (unii sunt mai înzestrați, alții dimpotrivă) și nevoile lui concrete, individuale
- interesele/aspirațiile părinților și resursele lor
- interacțiunea cu mass-media în spatele căreia sunt multe grupuri de interese (unele de interes momentan strict economic, de pildă afacerile cu manuale, rechizite, haine, produse alimentare, excursii etc.)
- perspectiva continuării studiilor pentru aprofundare, inclusiv varianta de a studia în străinătate
- dezvoltarea aspirațiilor și a capacităților de învățare permanentă, pe toată durata vieții
- eficiența procesului de învățământ (testată și longitudinal, în timp)
- concurența, mai mult sau mai puțin constructivă, dintre instituțiile de învățământ
și multe altele... multe...

Din câte am sesizat, Biserica și sora ei mai mică în cele sufletești și comportamentale (psihologia) sunt îngăduite sau mai bine zis tolerate în școli, fără ca lumea să știe foarte precis ce vor de fapt și profesorii respectivi și fără ca mesajele lor să fie luate prea în serios... Din nenorocire.
Vă invit să cugetăm împreună: dacă într-un liceu sunt 10 bodyguarzi (2-3 sunt permanent prezenți la poartă) și un singur consilier școlar, care stă de obicei închis în cabinet așteptînd să fie solicitat (răruț, răruț de tot): ce înseamnă oare aceasta? Raportul de 10 la 1 îmi pare că vorbește de la sine despre tipul de "soluții" practicat la noi.

Ce fel de școală este aceea care își abordează conflictele (inerente în orice grup uman) cu mijloace de forță (bulanul, pumnii și picioarele, gazele lacrimogene, pistolul), cu amenințări (note la purtare, exmatriculare) și diverse forme de șantaj afectiv?
Prezintă ea încredere că ar putea forma oameni?
În școala unde preotul/profesorul de religie și psihologul/profesorul de psihologie sunt "niște moftangii", tolerați fără să știm prea bine la ce ne-ar folosi și ce-i cu ei printre noi: ce fel de oameni sperăm să obținem?

P.S. Am fost surprins de o clasă în care aprox. un sfert dintre elevi vor să devină... medici stomatologi. Practic, am rămas cu ... gura căscată. Are cineva vreo explicație pentru această preferință a elevilor?

cezar_ioan 16.06.2013 02:34:39

Regret că voi scrie următoarele, însă o fac pentru a nu mă simți vinovat că am știut și am tăinuit.
Ca să ne dăm seama cum e cu istoria și cum e cu afacerile, spun pe scurt:
- o, răspândită modă!... se pune preț, la modul jenant de formalist și demagogic, pe tot felul de "puncte" pe care ești obligat să le obții anual ca să obții o continuitate la locul de muncă, să fii promovat firesc la un nou nivel profesional, să îți dezvolți competențele etc.
- pentru aceasta se țin tot felul de cursuri, workshopuri etc.
- desigur, cursurile sunt ținute de "specialiști"
- improvizați, peste noapte, de ochii lumii, ca să punctăm momentul
- care răspândesc tot felul de prostii, vechituri și erori deja demonstrate, de mult (nici studenții nu le mai înghit, fără să surâdă...)
- oameni dintr-un domeniu țin cursuri specialiștilor din alte domenii (!) - și spun enormități de te crucești, cum altfel de fapt?
- la sfârșit mai ești atras și în nu știu ce excursii, tabere la munte sau la mare, unde dai alți bani (sau dai în sfârșit bani, dacă nu apucasei s-o faci) și unde savoarea vine de la cheful de adio - manele, mititei, vânzări de țoale/sprayuri/parfumuri "ieftine și bune", eventual o beție (poate și altceva?...) de adio etc. Obiceiuri românești de-ale intelectualilor contimporani.

Rezultatul: ieși mai dezinformat (și deformat) decât ai intrat, surmenat de cursurile de weekend și de nemulțumirile familiei (vor și ei să îți petreci timpul pe-acasă măcar în weekend), cu o diplomă despre care afli că e doar de fentă, așa că trebuia să fie și ea, precum și fără încredere, de acum înainte, în vreo mișcare de acest gen.
Fenomenul e foarte răspândit, toată lumea ridică din umeri, nimeni nu intervine, domnește resemnarea, din toamnă se mai anunță vreo 5-6 mascarade dintr-astea. Obligatorii!, cică... Creativitatea în noi forme de batjocură pare nesfârșită.
Dar cineva câștigă, totuși, mulți bani. Știați că sunt la mijloc fonduri europene pentru dezvoltarea învățământului?
Să n-o iei spre balamuc sau spre crâșmă? Să nu pui mâna pe sapă?
Nu. Stai cuminte și rabdă. Și așteaptă să-ți crească salariul, printre altele...
Doar cu rugăciune cred că își mai poate păstra omul cumpătul. Doar cu sfânta rugăciune...
Alternativa, totuși: o nesimțire patologică, groasă cât șoriciul de rinocer.

Și ziceam că voim învățământ de calitate și copii sănătoși?
Bieții copii... Nu lor le trebe 10 bodyguarzi, ci nouă, adulților câte 15 psihiatri cu injecții lungi și groase la cap!

antoniap 18.06.2013 20:56:50

Citat:

În prealabil postat de cezar_ioan (Post 522855)

P.S. Am fost surprins de o clasă în care aprox. un sfert dintre elevi vor să devină... medici stomatologi. Practic, am rămas cu ... gura căscată. Are cineva vreo explicație pentru această preferință a elevilor?

Stiu ei ce stiu...

antoniap 18.06.2013 21:31:17

Biserica ar putea raspunde daca un neam se ridica sau se prabuseste daca n-ar exista atatea presiuni politice asupra ei. Preotilor adesea le e teama sa nu supere pe oarecine spunand lucrurilor pe nume. Putem cere ca biserica sa raspunda de neam daca si neamul o apara si o asculta. Altminteri...

Si domeniul educational a fost afectat de economia de piata. Oamenii care ,,se descurca'' aduna mai multe puncte daca devin formatori sau organizatori de simpozioane si au mai multe sanse sa apuce o gradatie de merit.

Iata o scrisoare primita prin mail, scrisa de o invatatoare:

Dragă Domnule Trandafir,

Se spune că dumneavoastră ați fi un simbol pentru dascăli, un model de învățător blând și iubitor. Și eu sunt învățătoare. Mai bine zis, am fost, până am devenit institutoare. Nici institutoare nu mai sunt, că acum am devenit profesor pentru învățământul primar. Eee! Sună mai bine, trebuie să recunoașteți. E drept că nu am ajuns profesor cu una, cu două. De fapt, ba cu două. Cu două… facultăți. „Ce-s alea facultăți?” Da, chiar mă miram să știe un simplu învățător ce-nseamnă facultate.

Câte credite ați strâns, domnule Trandafir, în cariera dumneavoastră? Cum adică „ce-s alea credite?”? Dovada că ai muncit, că ai fost eficient. Se adună la dosarul personal, după fiecare curs de formare. „Ce-i ăla dosar personal? Ce-s alea cursuri de formare?” Dosarul personal înseamnă, de fapt, mai multe bibliorafturi (vă explic altădată ce-s alea bibliorafturi) în care sunt aranjate multe, multe hârtii ștampilate, cu număr de înregistrare. Cât de multe? Așa, vreo câteva kilograme. Păi, vedeți, pe vremea dumneavoastră pregătirea nu cântărea așa greu! Cursurile de formare sunt absolut necesare pentru a ține pasul cu noutățile. Doar că, uneori, noutățile năvălesc așa de multe deodată, că nu mai poți ține pasul cu ele.

De curând, mi s-a propus să mă înscriu la un curs de formare cu tema „Managementul educației”. Se desfășoară la Universitatea din Petroșani, timp de două semestre. Costă el 1400 de lei (un fleac!), dar merită! Are 60 de credite care mai sunt și transferabile. Vrei să ajungi director sau mentor, obligatoriu să ai acest curs. „Ce-nseamnă mentor?” Of, domnule Trandafir, demodat mai sunteți! Nimic nu știți! Ultima noutate e înființarea clasei pregătitoare. I se mai spune, neoficial, „clasa 0”. „Ce-i aia clasă pregătitoare?” O clasă care-i pregătește pe copii, înainte de a intra în clasa I. Și pentru care dascălii sunt pregătiți să facă față. În această toamnă, am luat clasa pregătitoare. Am fost înscrisă la un curs, înainte de a începe școala. O formatoare pregătită, la rândul ei, de altă formatoare ne-a inițiat. Vă rog, nu întrebați „Ce-i aia formatoare?”! Puteți să deduceți.

O săptămână, de dimineața până seara, am învățat ce am de făcut. Sau cel puțin așa am crezut. De fapt, adevărata mea desăvârșire urma să aibă loc pe o platformă. „Ce-i aia platformă?”. V-aș explica, dar ar urma să mă întrebați „Ce-i ăla calculator?. Văzând ce mă așteaptă pe această platformă, am dat bir cu fugiții imediat. Urma să parcurg trei module. Mda, mă așteptam să întrebații „Ce-s alea module?”. Fiecare modul avea aproximativ cincisprezece cursuri. Cursurile, la rândul lor, aveau teste. Nu treceai testele 100%, te întorceai la curs, să mai înveți. E drept că munca îți era răsplătită. După fiecare test promovat primeai… o temă! O temă de genul „Faceți un eseu, pornind de la definiția…”. Mă mir că nu ați întrebat „Ce-i ăla eseu?”. Am crezut eu că pot să scap, dar n-a fost așa.

Am înțeles că nu se poate să nu finalizez cursul, așa că am terminat în trei săptămâni ce au făcut colegii mei mai conștiincioși în trei luni. Da, domnule Trandafir, am parcurs modulele acelea trei care s-au dovedit a fi patru, că am mai primit „cadou” un modul complementar. Am parcurs cursurile, am promovat toate testele. Am aflat, astfel, cum stau lucrurile cu integrarea curriculară, cu evaluarea competențelor, cu implementarea proiectelor și multe altele despre care nu mă mir că nu ați auzit, că nu auzisem nici eu, până atunci. Cum am predat 24 de ani fără să cunosc aceste lucruri, nu-mi pot imagina! Am postat cele 53 de teme, atât pe platformă, cât și într-un folder. Bine că n-ați întrebat „Ce-i ăla folder?”, că nu știu cum v-aș fi explicat. Am aflat, ulterior, că mai sunt și 31 de teme de reflecție. Le-am postat și pe acelea, ce era să fac? Au mai fost și trei evaluări. Cum „Ce-s alea evaluări?”, nici atât nu știți? Fiecare evaluare se putea da o singură dată și trebuia obținut un rezultat de cel puțin 50%.

Dacă se întâmpla să-ți pice internetul, se ducea naibii evaluarea! „Ce-i ăla internet?” Mai bine că nu știți! Am dat și cele trei evaluări și am copiat dovezile muncii mele pe un CD. „Ce-i ăla CD?” Mda!... Pe 15 decembrie va avea loc o evaluare față în față, în urma căreia voi primi 30 de credite și voi fi declarată aptă pentru a preda la clasa pregătitoare. Pentru aceasta, îmi va fi verificat CD-ul și voi prezenta un proiect interdisciplinar. „Ce-i ăla proiect disciplinar?” Vai, se spune in-ter-dis-ci-pli-nar. Interdisciplinaritatea înseamnă integrare între diferitele domenii ale cunoașterii. Dar nu știu de ce-mi bat capul să vă explic! Oricum, nu ați înțeles mai nimic din tot ce am spus. Am și eu o nedumerire. Cum ați ajuns, domnule Trandafir, un simbol al dascălului, dacă nu aveți habar de cele mai importante aspecte din învățământ? A, pe vremea dumneavoastră, cea mai mare importanță o aveau elevii!... Elevi ați spus, domnule Trandafir? Ce-s ăia elevi?! ***

P.S. La finalizarea cursului, ni s-au cerut impresiile care să stea la baza unei analize riguroase a evoluției clasei pregătitoare. Cum unii colegi s-au bulucit să scrie cât de încântați sunt ei de acest curs, nu puteam să nu-mi spun și eu părerea: Deși am, la catedră, ani vechime, Norocul meu cu draga de reformă, Că m-am desprins din gloata de prostime, Aflând și eu ce-nseamnă o platformă. Ne-a spus, în vară-a noastră formatoare, Că pregătirea-aceasta nu-i de formă Și că ne-așteaptă-o specializare, O viziune nouă, pe platformă. Când, căutând pe-aici, am prins de veste Că fiecare are câte-o normă, Module, cursuri, teme, zeci de teste… Am evadat urgent de pe platformă Și-am exclamat mirată: „Vai de mine!”, Dar am aflat că munca se transformă În credite ce îmi vor prinde bine, De voi trudi, cu râvnă, pe platformă. Și-am renunțat la modul meu rebel, Trecând la atitudinea conformă Cu un statut de brav învățăcel, Făcându-mi datoria pe platformă. Când noul an școlar a început, Eu mă simțeam în clasă-așa, în formă, Că, deh, doar nu degeaba am făcut, La miez de noapte, teme pe platformă. Când nedormită-n clasă am intrat, Am dat de niște puști, în uniformă… Aaa! Sunt elevii mei, dar i-am uitat, De când, buimacă, bântui pe platformă!

cezar_ioan 19.06.2013 00:44:54

Să-i dea Dumnezeu sănătate doamnei învățătoare!
Ferice de elevii ei!

P.S. Îmi reîntăresc afirmația de zilele trecute: neamul nostru încă are mari resurse, încă sunt oameni cu frica lui Dumnezeu și miluiți de El, între Carpați, Dunăre și Mare.
Nu mor caii când vor câinii!


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:44:34.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.