![]() |
Ce este sufletul!
Cred ca ar fi bine sa clarificam acest aspect!
|
Lat. *suflitus (< suflare). Incep cu asta ca sa intelegem "Și tuturor fiarelor pământului și tuturor păsărilor cerului și tuturor vietăților ce se târăsc pe pământ, și care au în ele suflare de viață" (Facerea, cap1:30) si "Și Domnul Dumnezeu l-a zidit pe om din țărână luată din pământ, și a suflat asupra lui suflare de viață și s'a făcut omul cu suflet viu."(Facerea, cap2:7). Asadar sufletul este suflare de viata, viata din noi este sufletul si vine de la Dumnezeu. De aici inainte putem aprofunda ce este viata si distinctia dintre duhul omenesc si cel al celorlalte fiinte: traire, simtire, etc...
|
atunci ce vom fi in iad sau rai?Vom fi suflete sau duhuri?
|
Citat:
|
Apreciez faptul că s-a început acest subiect cu dreptul, adică prin definirea termenului. Deoarece suntem pe un forum creștin, e bine ca pe lângă definiția din DEX, să vedem cum definește Sfânta Scriptură sufletul. Conform textului deja citat, sufletul [viu] nu este o componentă a ființei umane, ci o rezultantă a unirii trupului cu suflarea de viață în urma actului creațiunii, Biblia făcând deseori distincție între suflarea de viață (sau duh, spirit) și suflet.
|
Citat:
|
Citat:
Dupa despartirea de trup sufletul ramane viu, dar nu mai poate lucra nimic; asadar sufletul nu este (dpm) suflare de viata, aceasta din urma(viata) fiind dovada ca acolo(in trup) salasluieste sufletul |
Citat:
din care text deja citat reise ce zici aici? |
Citat:
|
Geneza
Deci cand Dumnezeu a suflat peste "lut" s-a declansat o reactie "chimica" metafizica de unde a rezultat sufletul?
|
Citat:
Citat:
din care versiune a textului din Geneza 2, 7? |
Citat:
|
Citat:
Pune-l aici ca poate nu toata lumea are originalul. |
Citat:
http://s17.postimg.org/pevilbdnj/gen_2_7.jpg Dar ca să nu existe dubii ori contestații dinspre partea ortodoxă, iată și versiunea literară a Septuagintei (care reprezintă traducerea în greacă): http://s17.postimg.org/vds5xw733/LXX.jpg (Septuaginta - vol.I, pag.56, Polirom 2004) |
Citat:
pune si Septuaginta in original |
Citat:
|
Iar o traducere aiurita!In primul rand traducerea in engleza foloseste prezentul continuu ceea ce este din start o eroare falsificatoare de sens asa ca traducerea in engleza este varza.Apoi traducerea cealata e metaforica si nu pe sens!Nu exista in ebraica nici o referire la praf!Iar finalul corect este a devenit om,suflet viu.
Biblia ebraica din zilele noastre este rescrisa dupa traduceri mai vechi retraduse in ivrit! Dar nu asta e important in aceasta discutie!Intrebarea a fost ce este sufletul!Chiar daca omul a devenit suflet viu tot nu se spune ce este sufletul! Iar om ,suflet viu _este in concordanta cu sa facem om dupa chipul si asemanarea noastra .Printre aceasta asemanare pintre altele altele inseamna si viu, caci viu este Dumnezeu! |
Citat:
|
Citat:
Bun, si acum, prin metoda comparativa, ar trebui sa ne arati ca ceea ce scrie in textul ebraic concorda cu Septuaginta, referitor la ideea de rezultanta, pe care o afirmi. N-ai gasit si transliterat? „kai eplasen o Theos ton anthrōpon choun apo tēs gēs kai enephusēsen eis to prosōpon autou pnoēn zōēs kai egeneto o anthrōpos eis psuchēn zōsan”. |
Din pacate ai dat copy si nu ai verificat!Daca ai intreba niste profesri de la un institut teologic adventist ti-ar explica cam ce am spus eu depre traducerea metaforica dar cu mai mare competenta si autoritate!Studiile biblice le-am aprofundat si printre adventisti si multe dintre observatiile privind unele traduceri metaforice le stiu de la ei!Intre timp am devenit ortodox dar informatiile corecte le-am pastrat!Noapte buna si pacea Domnului sa fie cu tine!
|
Citat:
|
Septuaginta și textul ebraic, spun același lucru:
"Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul suflet viu/ființă vie" - Facere 2, 7. Septuaginta = suflet viu. Textul masoretic/Vulgata = ființă vie. Textul Masoretic/Vulgata: "și s-a făcut omul ființă vie". "S-a făcut": a devenit; a trecut în alt mod de existență (provenită din nemuritorul Dumnezeu). Septuaginta: "și s-a făcut omul întru suflet viu" (eis psyhin zoosan) care poate fi tradus și: întru suflet care trăiește (din Dumnezeu), adică suflet nemuritor. Sufletul omului (altceva decât "Viața" - Hristos) s-a născut din suflarea lui Dumnezeu (cum vedem la Facere 2, 7) și l-a învăluit (l-a îmbrăcat) pe omul de lut, (trupul fără suflet nemuritor) odată cu acesta (cu sufletul) dar și cu tendința omului de-a fi "absorbit": particula eis de mai sus, înseamnă și "întru" (înlăuntru) și mai înseamnă și spre (către, direcție, scop)-. S-a tradus cu eis, tocmai pentru a arăta complexitatea sufletului dat de Dumnezeu, omului. La I Paralipomena 12, 18 spune că Duhul Sfânt "l-a îmbrăcat" pe Amasai, care a rostit o profeție și tot astfel pe Ghedeon (Judecători 6, 34). Acest endyo înseamnă "a îmbrăca" cu sensul de a lua complet în stăpânire, sau "a se îmbrăca" - a intra în posesia cuiva sau a ceva. În acest sens duhovnicesc, "endyo", îl va folosi și Pavel, în Romani 13, 14: "...îmbrăcați-vă în Domnul Iisus Hristos", în Galateni 3, 27: "...în Hristos v-ați îmbrăcat" și în Coloseni 3, 12: "...îmbrăcați-vă cu simțăminte de-ndurare, de bunătate...". Așadar, omul nu e doar o ființă vie, asemenea tuturor celorlalte creaturi/animale, că peste nimeni Dumnezeu, nu a mai suflat din nemurirea Lui, ci omul este trup cu suflet viu și nemuritor, fiindcă Dumnezeu este viu și nemuritor, care a suflat peste om, sufletul nemuritor; suflet nemuritor care aparține celor două lumi: materială (văzută, temporală, după căderea în păcat) și spirituală/duhovnicească (nevăzută, infinită și veșnică, precum Universul, în Împărăția Cerurilor). Având un caracter antonimic, (în același timp exterior și interior trupului), el, sufletul, prin faptul că e nemuritor, este apt și capabil și pentru experiențe mistice: extaz și entaz. |
Foarte bine demonstrat, Igor!
|
Citat:
|
Citat:
|
Imi spui si mie unde este originalul scris de Moise!?
|
Igor are impresia ca a demonstrat marea cu sarea dar numai el stie cum a ajuns de la "traieste" la "nemurire" :24:
|
Pt cei ce nu stiu istoria bibliei ebraice voi redau in romaneste un fragment din Introducere de la inceputul Talmudului:
Acești PARȘIM sau FARSI ,perși numiți apoi Farisei (PHARIȘIM) sau alăturat ȚADUKIMILOR , cunoscuÈi din Biblie ca Sadochimi fiii lui Sadok Levitul sau Saduchei. Și au demolat toate legile antisemite. Și au spart toate grupurile ostile lui Yahweh și ostile existenței lui Israel. Ei au reuÈit să convingă pe Nabucodonosor că vinovaÈi de nebunia lui este Mahdi Malik și vrăjitorii odinioară respectaÈi și înobliați la rangul de preoÈi și cu averi. Au căzut definitiv în dizgraÈie . Ca această este istoria vremurilor când sa scris Talmudul. Evreii au comis cel mai mare act de credinÈă . ca să răscumpere pagini din sulurile Bibliei terfelite și hulite. Sau vândut sclavi pe ei și pe fiicele lor. Sau pe copiii lor pentru campanii militare de șapte războaie. Dar antrenarea militară a copiilor era pe cheltuiala lor.Până la recutarea oficială și mobilizarea de război. Cărțile profeÈilor care aveu puÈine capitole , până la Èapte capitole au fost răscumpărate prin sacrificiul unui singur om și a familiei sale. Exemplu, Marele Rabi Yehuda Bar Bavil Gadal , un brânzar care sa vândut pe el și-a vândut sufletul din el pe 1 kg de aur, fiind ferm convins că la venire lui Mesia în lumea va fi răscumpărat înapoi la Israel. Și-a vândut cei cinzeci de membri 20 de copiii toți băieți și singur a răscumpărat CARTEA PROOROCULUI EZEKIEL. alții după puterea lor au răscumpărat om cu om pentru fiecare pagină din Biblie. Până când Nabucadanețar le-a dat înapoi toate sulurile sfinte și dreptul de a face capele de închinare. Evreii însă descoperiseră ceva nou SINAGOGA ADUNAREA PUBLICĂ, un fel de democraÈie religioasă. Un alt aspect al acestei lupte a fost rescrierea din memorie a întregii Biblii. fiindcă leviții și cohaniții le-au spus că dacă ceva necurat se atinge de un lucru sfânt , acel lucru este mai necurat decât lucrul spurcat cu care sa făcut răul. Adică biblia devenea brusc spurcată,necurată,malefică prin contact cu vrăjitoria și Satan. Și erau chemaÈi pe ascuns fiecare evreu care avea Èinere de minte, și în memoria lui chiar și un singur verset. Cu condiÈia să știe precis din ce carte și ce prooroc. |
Citat:
In primul rand sufletul nu poate sa moara, deoarce a fost creat de Dumnezeu dupa Chipul si asemanarea Sa. Daca sufletul alege sa mearga in Iad, atunci acolo demonii vor incerca sa-l omoare dar nu vor putea doarece sufletul este nemuritor, de aici si chinul vesnic, de aceea Hristos avertizeaza de pericolul Iadului. Este ca si cum cineva ar incerca sa te omoare dar nu o poate face caci sufletul este nemuritor, in schimb tu simti acele torturi care are avea ca scop moartea ta.Pana cand ? Pe Vesnicie.Pt ca diavolul incearca sa te omoare dar tu nu poti sa mori.Si se intra intr-o bucla de tip infinit.Numai ca este o bucla a suferintei si a chinurilor la infinit. Si acum: Etapa 1. Daca sufletul ar fi muritor, atunci notiunea de Iad si Rai n-ar mai avea sens. Iadul si Raiul reprezinta rasplata pentru viata pe care o duci aici. De aceea cei care fac nelegiuri aici pe acest pamant pot scapa doar de dreptatea lumeasca dar nu pot scapa de dreptatea Dumnezeiasca care reprezinta fie acceptarea in Rai sau trimiterea in Iad. Daca n-ar exista Rai si Iad, n-ar exista dreptatea lui Dummnezeu.Asta contravine insusi definitiei pe care Dumnezeu si-a dat-o: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Dreptatea Dumnezeisca inseamna infaptuirea acelui Adevar de mai sus dar si respectarea lui.Cine pazeste si marturiseste Adevarul gaseste Calea spre Viata Vesnica. Adica cine-l cauta pe Dumnezeu il gaseste. De aici afirmatia ca "sufletul omului este muritor" este o mare greseala. Etapa 2 Daca notiunea de Iad si Rai n-ar mai avea sens atunci ar fi o mare problema. Deoarece Dumnezeu locuieste in Rai, daca n-ar mai exista casa lui Dumnezeu,prin urmare n-ar mai exista imparatia lui Dumnezeu. Dar o impartie nu poate sa exista fara un imparat.De aici, n-ar mai exista nici Imparatul acelei imparatii care este Dumnezeul Trinitar.Ceea ce este o mare ratacire. Asadar, greseala de la etapa 1 "sufletul omului este muritor" este de fapt o ratacire Etapa 3 Lucrurile degenereaza foarte repede.Daca n-ar exista Dumnezeul Trinitar, n-ar exista Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul(Hristos), Dumnezeu Duhul-Sfant. Cine crede ca nu exista Dumnezeu Tatal, pagan este. Cine crede ca nu exista Dumnezeu Fiul, antihrist este. Cine crede ca nu exista Dumnezeu Duhul-Sfant, hulitor este. Hopa, deja incepe sa se contureze, portretul celui care crede ca "sufletul omului este muritor" .Si anume: este pagan, antihrist, hulitor de Dumnezeu. = ERETIC. Dar prin definitie un eretic scoate numai erezii.De aici rezulta ca ratacirea din etapa a 2-a "sufletul omului este muritor" devine o erezie Etapa 4 Lucrurile o iau serios la vale. Ia fi atent. Cine nu crede in Dumnezeu-Fiul,automat nu crede nici in lucrarea Fiului. Inversa este de asemenea valabila:Cine nu crede in lucrarea Fiului nu crede in Hristos. Care este lucrarea Fiului ? Lucrarea lui Hristos consta in mantuirea sufletelor noastre, care sunt nemuritoare. Iar lucrarea Fiului este de a salva sufletului omului de la chinurile Iadului, tocmai ca sufletul omului este nemuritor.Fiecare suflet fost rescumparat cu mare pret(Jertfa lui Dumnezeu-Fiul pe Cruce pt salvarea sufletelor) Cine creaza sufletul omenesc si cine ii pune suflare omului de trup ? Cine creaza omul duhovnicesc si il pune in omul trupesc(pamantesc) ? Duhul-Sfant o face. !!! De aici rezulta o chestia foarte intersanta: erazia de la etapa 3 "sufletul omului este muritor" este de fapt o blasfemie/hulire in chip ascuns, a lucrarii Duhului Sfant. Ha? Cum ? Blasfemie la adresa lucrarii Duhului Sfant ? DA. Afirmatia "sufletul omului este muritor" neaga motivul pt care Hristos s-a rastagnit pe cruce, si implicit neaga urmatoarele: neaga omul ca fiind creatie a lui Dumnezeu, neaga caderea lui Adam din Rai, neaga alungarea lui Lucifer din Rai, neaga "Taiana cea din Veac ascunsa si de ingeri nestiuta" ="Ingerul de mare sfat"="Cuvantul lui Dumnezeu"=HRISTOS. http://www.crestinortodox.ro/sarbato...er-142539.html Sa nu-mi vii cu citate si argumente din bibliile sectare, si alte prostii ale altor eretici-rataciti, pt ca eu am un obicei aparte: fac cornete de seminte din lucrarile eretico-sectare , sau fac focul cu ele.Ce bune sunt astea ca maculatura pt foc, hehe nici nu-ti imaginezi.:71::25: PS: si inca o chestie: afirmatia "sufletul omului este muritor" mai neaga si nucleul Apocalipsei : judecata neamurilor si a doua venire a lui Hristos.In Apocalipsa, Hristos vine a doua oara sa judece vii si mortii. Pai daca sufletul ar fi muritor atunci ce ar mai avea de judecat Hristos si care ar fi scopul Apocalipsei ? PS2: facand un mic brainstorming: Apocalipsa n-ar avea scop daca Adam n-ar fi cazut din Rai. In concluzie, nu scrie in Biblie ca "sufletul omului este muritor" ci oamenii rataciti-eretici si cei pagani-antihristi-hulitori de Dumnezeu sustin asa ceva di cauza faptul ca interpreteaza Biblia in functie de boala psihica/psihoza de care sufera. Si gata cu deschisul mintilor pe ziua de azi.Mai avem si alte treburi decat sa vorbim.:103: |
Splendid, frate oaie; absolut magistral. Fara lingusire si fara vrajeala: ar trebuie sa fii (si) preot, (nu numai) inginer.
Ai demontat anihilationismul intr-un mod cum nu vazui pe nici un sait antierezii, nici ortodox, nici catolic. Eu cu porcariile de la anihilationisti si mai ales martorii lu' Hiv fac altceva, daca nu au prea multe litere pe ele si hartia e mai molicica. Nu zic explicit ce, ca se imprastie mercaptanii, alcanii inferiori, si alti compusi in aer, si se goleste casa de adunare anihilationista. #pkg remove --purge annihilationism hidden-satanism Nu ai zis-o explicit in final. dar asta e anihilationismul: negatie quasi-totala, adica demonolatrie. Toate, repet, toate regligiile marturisesc existenta nemuritoare a sufletului, si s-o gasit epileptica aia din rasa spalacita de hell-en white sa propuna alta invatatura. |
Pe lângă că susțin și întăresc ce a spus "oaie cugetătoare", mai adaog:
Mi-aș fi dorit să nu fie blocat acel topic, să intru și eu puțin acolo... :) Doar puțin... Tare mult vroia Igor să intre peste tine acolo... :) Dar parcă e bine aici, până la urmă... ;-) ai și lucrat pentru mine, adunând versetele. Dar hai să trecem la treabă. Cu rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și ale tuturor Sfinților lui Dumnezeu, ce vor judeca lumea; afirm, întăresc și susțin, cum mi-a fost dat să spun, prin teologie exegetică, comparată, dezvoltată și iubită de mine, căci aduce cea mai mare limpezime, văzând clar Adevărul: Antiteza 1: Citat:
Traducerea Mântuitoare, este aceasta: "Spune deci, că-mi ești soră, pentru ca de dragul trecerii tale, să-mi fie mie bine, și datorită ție să rămân în viață". (Facerea 12, 13 - versiunea Î.P.S. Bartolomeu Anania) Dar le voi folosi în dovedirea Adevărului, pe amândouă versiuni, să arăt sensurile vii. În ebraică, [] nefesh, suflet. În greacă, Septuaginta, [] psiche, suflet. Fiecare context, cuvântul primește noi sensuri, când e pus lângă sau între alte cuvinte. TRADUCEREA NU SE DĂ AD-LITERAM, fiindcă atunci ai omorât textul, ai stors stors de vlagă semnificațiile și sensurile textului, ci în sensul din context, din versetul respectiv. Se traduce cu și prin Duhul Sfânt, nu după literă! "nu ai literei, ci ai duhului; pentru că litera ucide, iar duhul face viu." - II Corinteni 3, 6 - ul din Facere 12, 13 arată că aceea este viața dată de Dumnezeu lui Avraam. Hristos este acea viață! Sufletul oricărui om, este o parte din Hristos (care nu se împarte) prin Duhul Sfânt, dată lui, din momentul unirii semințelor mamei și tatălui lui, în pântecele mamei, adică la 72 de ore, după intimitate. Sufletul e imposibil să fie muritor. Înseamnă că Dumnezeu e muritor? NU! Nemuritorul Dumnezeu a suflat sufletul, pentru omul de lut (trupul). Sufletul este nemuritor, fiindcă Dumnezeu care l-a suflat, este nemuritor. Când spune Avraam să rămână în viață este exact sensul VIU, care trebuia dat, la traducerea ce-a ucis sensul din Cornilescu: "și sufletul meu să trăiască datorită ție". Se arată, că pronunțarea termenului SUFLET, se referă, la ce este omul: trup și suflet, întro unire de nedespărțit decât prin boală, sau crimă, în contextul dat. Când în Biblie poate apărea, de exemplu: "ce mai faci, suflete"? Se referă la om, ca total, suflet și trup. Că sufletul nu poate răspunde: "sunt bine, mulțumesc", nu are limbă, sufletul e Taina Persoanei, ce a fost suflată de Dumnezeu-care-nu-e-materie-și-e-materie-în-același-timp-care-e-peste-tot-omniprezent-atoateștiutor-și-altele-asemenea-Lui-El-Este-Cel-Ce-Este, deci trupului nemuritor (în Rai) devenit muritor (în Rai) prin Eva și călcarea poruncii, i s-a suflat suflet, care acel suflet, va reveni la Judecată, transfigurând trupul, care va învia, spre osândă sau slavă veșnică. Antiteza 2: Citat:
Corect. Versiunea Î.P.S. Bartolomeu Anania (sinodală) de pe net (versetul pus de tine). Iar versiunea Î.P.S. Bartolomeu Anania (sinodală) din cartea brută, ca Biblie, e puțin diferită, dar numai fiindcă sensurile nu se schimbă o las pe cea de pe net. [ ] de moarte să moară - [] a distruge total. Cum e mai sus: "ce mai faci, suflete?" Poate sufletul să răspundă "sunt bine"? Nu poate, că n-are limbă, nici urechi să audă, ca să poată răspunde. Poți să ucizi un suflet? Nu! Cu ce arme materiale, ai ucide ceea ce e nematerial și nu se vede? Ele sunt precum duhurile, precum aerul. Dai cu sabia prin aer? Poți ucide un înger, sau un arhanghel? Nu! Puști cu pistolul aerul, spui că ucizi un înger sau un demon? Niciodată! Doamne iartă-mă: Îl poți ucide pe Dumnezeu? Nu! Deci revin: "acela va fi omorât; sufletul acela va fi stârpit din poporul Meu" Ieșirea 31, 14 "Acela", va fi omorât. În primul rând nu spune de cine va fi omorât și când va fi omorât, aici sunt alte sensuri exegetice. Sensul mântuitor exegetic de context "Acela", este OMUL, ca ansamblu: trup și suflet; "sufletul acela va fi stârpit": în Biblie, ca și azi, identic, cei credincioși, folosesc adresarea: "suflet" (în limba română) și / = suflet în ebraică/greacă. Nu contează! Nu se folosește și mai ales nu se înțelege sensul strict ad-literam al literei cuvântului biblic, că apoi îți ies erezii. "Suflet", înseamnă în toate limbile vorbite pe pământ, același lucru: OM. Sau omule; acel suflet / acel om. Fiindcă spui: "va fi stârpit" (care nu înseamnă ucis, ci alungat el cu familia lui, din neamul sau cetatea aceea), înseamnă că acel suflet, acel om, suferă cumplit, poate chiar moarte. Dar moartea trupului, trup care "din pământ ești și în pământ te vei întoarce", cum spune Dumnezeu lui Adam (Facere 3, 19) fiindcă sufletul nu se poate întoarce în pământ, fiindcă sufletul este nemuritor, suflat fiind de Dumnezeu-care-este nemuritor. Antiteza 3: Citat:
Deci: "sufletul aceluia se va stârpi din Israel." Din nou, ca și mai sus, deși cred că toate sunt la fel, au la bază cuvântul suflet, cu demonstrația scoasă din exprimare și sens, că e muritor, pe când sufletul e nemuritor. Exoletreuo se referă la OMUL CU TRUP ȘI SUFLET, fiindcă Sufletul nu poate fi ucis de nicio armă omenească. Se traduce exoletreuo cu expulzat, sau eliminat din cetate, cu termenul: exilat, precum cei care aveau lepră, se adunau întrun loc la o depărtare medie, înafara cetății. Iar dacă se traduce termenul totuși cu omorât, deși nu ăsta-i sensul, se ucidea trupul, nu și sufletul, care este imposibil de ucis, adevărata esență a omului, este nemuritoare, provenită din Dumnezeu. |
Citat:
E buna argumentarea dar prin prisma unui cult al mortii. Daca punem in prim-plan invierea atunci logica sufera o mica turnura. Din ce stiu eu Hristos s-a intrupat pentru a ridica firea omeneasca din cadere. A murit si a inviat. Pavel spune ca sfarsitul veacurilor a ajuns la noi, pentru ca Hristos a inviat si a anuntant lumii invierea. Din acest context se deduce clar ca eternitatea o vom petrece dupa inviere, adica trup si suflet asa cum Adam a fost nemuritor aici pe pamant pana a gustat din "pom". Deci este irelevant daca sufletul este muritor sau nu pentru ca nu vom petrece in aceasta stare eternitatea... P.S. Intruparea logosului a avut ca menire ridicarea firii omenesti. Adica pentru Dumnezeu este important omul asa cum l-a creat, un tot, si nu ciopartit de noi in trup, suflet, suflare de viata etc. |
Antiteza 4:
Citat:
Aici se primește exact explicația identică din primele 3 antiteze. Am subliniat mai sus! Sufletul acela = Omul acela. Omul ca ansamblul trup și suflet, în exprimarea suflet/suflete/sufletul, cu sensul de Persoana/Persoană, fără să fie diferențiate sau separate sufletul de trup, (pentru că nu pot exista, în lumea materială unul fără altul) folosind exprimarea mistică, cu referire la omul-suflet, tocmai pentru a arăta valoarea tainei omului, purtător de suflet, de aici și expresia din popor: "ce faci, suflete?" Mai simplu de atât nu se poate exprima. Ăsta-i Adevărul, Îl accepți sau lupți împotriva Lui și vor ieși erezii, întuneric și necredință. Antiteza 5: Citat:
"10. Cine-a numărat seminția lui Iacob? și cine va socoti puzderia lui Israel? Să moară sufletul meu ca sufletele drepților fie urmașii mei, precum urmașii lor!" (Numeri 23,10 - versiunea autentică Sinodală, a Î.P.S. Bartolomeu Anania) Balaam, era un vrăjitor moabit vestit, care a fost adus de Regele Balac al moabiților (vrăjmașii lui Israel), și pus să blesteme pe Israel. Dar vrăjitorul Balaam, primește de la însuși Dumnezeu prin Duhul Sfânt, că trebuie să binecuvinteze pe Israel. Versetul 10, e ultimului verset al poemului dintre versetele 7-10, ale Numeri 23. În versetul 5 și 6, anticamera poemului, avem: "Iar Domnul a pus cuvânt în gura lui Balaam și a zis: întoarce-te la Balac, și așa să-i spui!" 6. Și s-a întors el și iată el (regele Balac) sătea lângă arderile-lui-de-tot, și toate căpeteniile Moabului, erau cu el. Și Duhul lui Dumnezeu a fost peste (vrăjitorul) Balaam, iar și-a rostit poemul zicând:" mai departe începe poemul, versetele 7-10. Iar scopul poemului, avem la versetul 11: Atunci a zis Balac către Balaam: "Ce mi-ai făcut? Eu te-am chemat să-mi blestemi vrăjmașii, și iată că tu cu binecuvântare i-ai binecuvântat!"... Acesta-i contextul. Sensul versetului 10, moartea sufletelor drepților este acesta: Duhul Sfânt Dumnezeu, a fost peste vrăjitorul moabit Balaam, și i-a arătat, venirea lui Hristos. Până la Hristos toți drepții, mergeau în iad, și ATENȚIE! se considera că mureau mergând în iad, cum și Pavel spune: "moartea cea de-a doua", pentru că sufletul omului, deși trăiește, e viu, fiindcă sufletul e nemuritor, totuși e considerat mort, fiindcă e în iad. Iar la învierea lui Hristos, sufletele drepților au fost scoase din iad (I Petru 3,19; 4,6). Vrăjitorul Balaam, își dorește să moară sufletul lui și să ajungă în iad, dar să mărturisească, că și el este drept ca acei drepți ai lui Israel, pe care i i-a arătat Duhul Sfânt, pentru a fi și el eliberat de Hristos din iad, cu aceia. Și spune: "fie urmașii mei, precum urmașii lor". Urmașii drepților din iad, după Hristos, deveneau creștinii, din Noul Testament, și mergeau în Împărăția Cerurilor, în Rai; vrăjitorul Balaam a văzut asta, de la Duhul Sfânt și vroia, să devină, să ajungă și el ca drepții Israelului că să aibe și el parte de urmași precum urmașii drepților lui Israel din iad, pentru a fi ridicat și el și urmașii lui, din iad în Rai, de Hristos. E limpede ca lumina zilei. Vedem și în acest verset - Ioan 11, 13: "Iar Iisus vorbise despre moartea lui, iar ei credeau că vorbește despre somn ca odihnă.", deci ei nu credeau în moartea sufletului, moartea omului ca fapt, cu trup și suflet. Ucenicii știau că sufletul nu moare. Toma spune: "să mergem și noi și să murim cu EL (cu Hristos)" - 3 versete mai jos, la Ioan 11, 16. Iar Hristos spune: "Lazăr, prietenul nostru, a adormit; Mă duc să-l trezesc." același loc, Ioan 11, 11, două versete mai sus, deși Lazăr era mort(!) cu trupul(!) de 4 zile. Dar sufletul lui, nu era mort. Iar trupul fără suflet, nu poate exista în lumea materială. La fel și la învierea fiicei lui Iair (din Marcu 5 și Luca 8), învierea fiului văduvei, etc. Iată, sufletul nu moare, nu poate muri, nu a murit niciodată și nu va muri vreodată. SUFLETUL A FOST, ESTE și VA FI: NEMURITOR! Amin. Dovedit :) Va urma, mă duc să mănânc :) Iertare. Apoi mă ocup de toate versetele tale, Centesime, cu mila Domnului, că tare-mi ești drag. Dar ereziile în care crezi, le urăsc cu ură de moarte. Le-aș ucide și le ucid, cu ajutorul Duhului Sfânt. |
Citat:
Si de ce zici asta? Esti nelinistit de vreo disonanta intre cele doua versiuni? Nu poti demonstra si pe textul Septuagintei, mai vechi cu 12-13 secole decat cel masoretic in ebraica, ecuatia adventista ca trup +suflare = un suflet? Unde apare in Septuaginta articolul nehotarat “un” in Geneza 2,7? Sau substantivul suflet, fara nici un fel de articol nehotarat? |
Delia, bună observația, ești persoana mea preferată din forum din punct de vedere dogmatic, bun venit, mă bucur că ești aici :)
|
Citat:
Am intrat iar pe aici, ca prea isi ia avant si poate il cred unii pe bune.. Da'parca ziceai nu demult ca n-am citit nici 5 pagini din Sf.Ioan Damschin, cum de ti-s preferata? |
Nu prea e popular pe aici si arunca si el cu complimente, poate prinde un simpatizant macar iar cum femeile sunt mai slabe de inger..arunca si el cu latzul in directia asta, poate se prinde ceva.. :)
|
Sufletul e real. Il rog pe Mihnea, care ca medic stie mai multe despre genul acesta de intamplari, sa posteze linkuri catre experiente/intamplari/etc, care dovedesc existenta in viata si postuma deopotriva a sufletului ca baza a fiintei umane.
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 04:11:41. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.