![]() |
Nemurirea in lumea biologica
Specii nemuritoare:
Turritopsis nutricula, o meduza, după ce a devenit adult matur sexual, se poate transforma înapoi într-un copil (etapa polip) prin intermediul procesului de conversie de celule de transdiferentiere . Turritopsis nutricula repetă acest ciclu, în sensul că poate avea o durată de viață nedeterminată. Hidra poate fi considerat punct de vedere biologic nemuritoare pt ca nu sufera nu sufera imbatranire si nu avanseaza in varsta. |
Da, stiam asta. Sunt interesante aceste specii.
|
Eu le-am dat ca exemplu, pt ca se spune ca nemurirea vine numai dupa moarte si ca ea a fost rapita de pe pamant.
|
Adica toate hidrele de acum 6000 de ani sunt inca in viata? :17:
|
Doriana, ele sunt mai "sfinte" ca noi, de aceea nu imbatranesc. Poate va fi si un preot hidra sa-i cereti sfaturi.
|
Citat:
|
Nemurirea e la fel indiferent care e punctul de plecare. Intrebare irationala tipica.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Pe mine scenariul fictiv al nemuririi trupesti (adica a continua la nesfarsit aceasta viata, cu acest trup si cu aceasta alcatuire psihologica) ma ingrozeste. Tocmai pentru ca am citit si cred ca moartea e si ea expresia milei lui Dumnezeu, ca sa nu pacatuim ad infinitum. Ca sa se termine la un moment dat raul pe care il [putem] facem. |
Citat:
|
Citat:
Cat priveste viata vesnica in trup cititi Scriptura. Hristos Domnul la Schimbarea la fata pe muntele Tabor a vorbit cu Sfantul Ilie si cu Moise care evident erau in trup. Hristos a inviat in trupul pe care il avea prin nasterea fireasca din Maica Domnului, insa dupa inviere trupul este transfigurat. Transfigurarea nu inseamna ca nu mai este materie, caci Hristos a mancat inaintea ucenicilor sai (doar) pentru a demonstra ca a inviat in trup si nu e stafie (fantoma, duh). Dupa invierea din morti trupul Domnului, desi material, nu mai era supus afectelor firesti: foame, sete, oboseala... adica era trasfigurat. "Și pe când vorbeau ei acestea, El a stat în mijlocul lor și le-a zis: Pace vouă. Iar ei, înspăimântându-se și înfricoșându-se, credeau că văd duh. Și Iisus le-a zis: De ce sunteți tulburați și pentru ce se ridică astfel de gânduri în inima voastră? Vedeți mâinile Mele și picioarele Mele, că Eu Însumi sunt; pipăiți-Mă și vedeți, că duhul nu are carne și oase, precum Mă vedeți pe Mine că am. Și zicând acestea, le-a arătat mâinile și picioarele Sale. Iar ei încă necrezând de bucurie și minunându-se, El le-a zis: Aveți aici ceva de mâncare? Iar ei i-au dat o bucată de pește fript și dintr-un fagure de miere. " Luca 24. |
VIATA (animala) inseamna trup si suflet
(Doar) sufletul omului are spirit (duh).
Ratiunea (gandirea) este singura caracteristica care il deosebeste pe om de animale. (Deci din punct de vedere trupeste, adica fiziologic, noi oamenii suntem asemenea animalelor. Diferenta intre om si animale o face partea spirituala care tine de suflet nu de trup!). Ratiunea (spiritul sufletului) omului, este singura caracteristica comuna firii umane si firii Dumnezeiesti si firilor ingeresti. “Lumea spirituală este înrudită cu El – căci înrudită cu Dumnezeu este firea rațională care se poate sesiza numai cu mintea. … Sufletul este o substanță vie, simplă, necorporală, prin natura sa invizibilă ochilor trupești, nemuritoare, rațională, spirituală, fără de formă; se servește de un corp organic și ii dă acestuia puterea de viață, de creștere, de simțire și de naștere. Nu are un spirit deosebit de el, ci spiritul său este partea cea mai curată a lui. Căci ceea ce este ochiul în trup, aceea este spiritul în suflet ... Trebuie să se știe că facultățile oricărei viețuitoare se împart în facultăți sufletești, facultăți vegetative și facultăți vitale.” (Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica, Cartea II-a, cap 12). “Iar tuturor fiarelor pământului și tuturor pasărilor cerului și tuturor vietăților care se mișcă pe pământ, care au in ele suflare de viață …” (Facerea 1,30). “luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie.” (Facera 2,7). “Și a mai grăit Dumnezeu cu Noe și cu fiii lui, care erau cu el, și a zis:* "Iată Eu închei legământul Meu cu voi, cu urmașii voștri și cu tot sufletul viu, care este cu voi: cu păsările, cu animalele și cu toate fiarele pământului, care sunt cu voi, cu toate vietățile pământului” “ Facerea 9,9-10. “și omul în cinste fiind n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte și s-a asemănat lor”. Psalmul 48,12,21. “duhul minții voastre” (Efeseni 4,23). “despărțitura sufletului si duhului” (Evrei 4,12). “și întreg duhul vostru și sufletul vostru și trupul vostru să se păzească” (I Tesaloniceni 5,23) “Sunt și trupuri cerești și trupuri pământești; dar alta este slava celor cerești și alta a celor pământești.* … Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc. Dacă este trup firesc, este și trup duhovnicesc. Precum și este scris: "Făcutu-s-a omul cel dintâi, Adam, cu suflet viu; iar Adam cel de pe urmă cu duh dătător de viață“ ” (I Corinteni 15,40-45.) Edit/Delete Message Reply With Quote |
Citat:
Cat priveste nemurirea (viata vesnica) in trup cititi Scriptura. Hristos Domnul la Schimbarea la fata pe muntele Tabor a vorbit cu Sfantul Ilie si cu Moise care evident erau in trup. Hristos a inviat in trupul pe care il avea prin nasterea fireasca din Maica Domnului, insa dupa inviere trupul este transfigurat. Transfigurarea nu inseamna ca nu mai este materie, caci Hristos a mancat inaintea ucenicilor sai (doar) pentru a demonstra ca a inviat in trup si nu e stafie (fantoma, duh). Dupa invierea din morti trupul Domnului, desi material, nu mai era supus afectelor firesti: foame, sete, oboseala... adica era trasfigurat. "Și pe când vorbeau ei acestea, El a stat în mijlocul lor și le-a zis: Pace vouă. Iar ei, înspăimântându-se și înfricoșându-se, credeau că văd duh. Și Iisus le-a zis: De ce sunteți tulburați și pentru ce se ridică astfel de gânduri în inima voastră? Vedeți mâinile Mele și picioarele Mele, că Eu Însumi sunt; pipăiți-Mă și vedeți, că duhul nu are carne și oase, precum Mă vedeți pe Mine că am. Și zicând acestea, le-a arătat mâinile și picioarele Sale. Iar ei încă necrezând de bucurie și minunându-se, El le-a zis: Aveți aici ceva de mâncare? Iar ei i-au dat o bucată de pește fript și dintr-un fagure de miere. " Luca 24. Edit/Delete Message Reply With Quote |
Citat:
|
Amintesc invatatura Sfantului Grigorie Palama "Sufletul fiecacruia dintre dobitoace este viata trupului insufletit prin el. Ele au viata nu ca fiinta, ci ca lucrare, nefiind in sine, ci pentru altul. Caci aceasta viata nu se vede sa aiba nimic altceva, decat cele ce lucreaza prin trup. De aceea desfacandu-se aceasta, se desface numai decat si ea."
|
Foarte interesant, poate un link despre acestea ne-ar lamuri mai bine; de exemplu, cum se regleaza populatia, se inmultesc, de ce nu suntem invadati in toata lumea de aceste organisme? Care este in lantul trofic veriga urmatoare? Cine le manaca de nu suprapopuleaza ecosistemul?
Evident, asta nu are nici o legatura cu credinta, a pune o problema deosebita din biologie pe post de dovada a inexistentei lui Dumnezeu este pueril. Parca e rubrica "stiati ca..." |
Citat:
Eu nu ma refeream la asta, ci la o nemurire fizica si psihica asa cum isi doresc poate multi, fara transfigurarea lor prin Hristos. Acea perspectiva a nemuririi (fictiva, de altfel), ma inspaimanta. |
Citat:
Multe lucruri minunate a creat Dumnezeu, lucruri in care trebuie sa vedem si sa apreciem maretia divina. |
Citat:
"Dacă spun că există alte făpturi ale lui Dumnezeu, unele sunt mai puțin minunate decât sufletul, iar altele la fel ca sufletul. Sufletul unui animal, spre exemplu, este mai puțin minunat decât al omului, iar acela al unui înger este la fel de minunat; dar nimic nu este mai bun decât sufletul. Și dacă într-un anumit moment, nici unul dintre acestea nu este mai bun, acest lucru este urmarea păcatului săvârșit de suflet și nu ține de natura sa. Totuși păcatul nu-l scade pe om atât de mult încât sufletul unui animal să fie preferat acestuia sau chiar asemuit cu acesta". Cuvintele surprinzătoare ale Fericitului Augustin evidențiază măreția sufletului uman în raport cu cel al necuvântătoarelor. Dar, ce fel de suflet au animalele? Răspuns nuanțat: de la Sfinții Părinți citire. În celebrul Hexaimeron, Marele Vasile al Cezareei nota că pământul nu a scos la iveală sufletele dobitoacelor ascunse în el, ci acestea au fost chemate la existență în momentul în care a poruncit Dumnezeu, Cel care "ține în mâna Lui viața a tot ce trăiește și suflarea întregii omeniri" (Iov 12, 10). Nuanțări interesante întâlnim în lucrările Părinților filocalici. Sfântul Antonie cel Mare confirmă existența sufletului la animale: "Fiindcă anumiți oameni lipsiți de cucernicie îndrăznesc să spună că plantele și legumele au suflet, voi scrie pe scurt despre aceasta pentru călăuzirea celui simplu. Plantele au o viață naturală, dar nu au suflet. Omul este numit animal rațional pentru că are rațiune și poate să dobândească cunoștințe. Celelalte animale și păsări pot produce sunete fiindcă au răsuflare și suflet. Toate lucrurile care sunt supuse creșterii și descreșterii sunt vii; dar faptul că trăiesc și cresc nu înseamnă neapărat că toate au suflete" (Filocalia Vol. I, pag. 61). În viziunea "Patriarhului călugărilor singuratici" există patru categorii de vietăți: primele, ființele îngerești, înzestrate cu suflet și nemuritoare; a doua categorie sunt cele cu rațiune, suflet și răsuflare - oamenii; din cea de-a treia fac parte animalele, care au răsuflare și suflet; a patra categorie cuprinde plantele care au numai viață, lipsite de suflet, răsuflare, rațiune sau nemurire. Pe de altă parte, aceste patru atribute presupun ideea de posesie a vieții. Și Mărturisitorul de vârf al secolului VII, Sfântul Maxim, diferenția în volumul II al Filocaliei puterile de care se împărtășesc plantele, animalele și ființele umane. "Sufletul are trei puteri: prima este puterea prin care se hrănește și crește; a doua, aceea a imaginației și a instinctelor; a treia, a inteligenței și a rațiunii. Plantele se împărtășesc numai de prima din aceste puteri, animalele de primele două, iar oamenii de toate trei" (Filocalia, Vol. II, pag. 88). Într-o perspectivă psiho-teologică se situează cele șapte niveluri ale sufletului, parafrazate din lucrarea augustiniană "Măreția sufletului tău". La nivelul primar (întâlnit la om, animale și plante), sufletul, puterea de viață a trupului care îl ține în unitate și armonie, susține hrănirea, creșterea și reproducerea. La nivelul al doilea (regăsit la om și animale), sufletul caută orice se potrivește cu firea trupului, are memorie, amintindu-și de cele trăite prin simțuri și ceea ce a învățat prin obișnuință. La nivelul superior, sufletul învață și își amintește prin observație (limbă, citire, scriere etc.) și nu numai prin obișnuință. Este nivelul rațiunii și al gândirii logice, al muzicii, poeziei și elocinței, caracteristic oamenilor. Nivelurile IV-VII corespund treptelor urcușului duhovnicesc specific uman: purificare, iluminare, îndumnezeire. Și dacă rațiunea este facultatea logică a omului prin care observarea și analizarea datelor conduc la concluzii raționale, animalelor nu li s-a dat această capacitate, fiindcă ele nu au voință liberă. În schimb, ele posedă înalte reacții instinctuale. Creatorul le-a învățat pe animale anumite lucruri pe care oamenii de abia și le însușesc într-o viață. El a compensat lipsa de rațiune la animale înzestrându-le cu simțuri superioare. În același ton glasul aniversatului zilei de 30 martie, Sfântul Ioan Scărarul: "Nimic nu este fără ordine și scop în împărăția animalelor, fiecare poartă înțelepciunea Ziditorului și Îl mărturisește. Dumnezeu a dăruit omului și animalelor multe însușiri firești, cum ar fi mila, iubirea, sensibilitatea . căci până și dobitoacele necuvântătoare se tânguiesc când pierd pe vreunul de-al lor". |
Citat:
Si parintele Arsene Boca la fel indeamna. Se spune ca intr-o discutie cu studetii de la teologie (ortodoxa) i-a intrebat: "Cum aratati oamenilor ca Dumnezeu exista?" Dupa discutii de cateva ore, in care Parintele Arsenie Boca a contracarat toate argumentele studentilor, a spus la sfarsit: "Mai, in momentul in care oameii va vad ei trebuie sa isi dea seama ca exista Dumnezeu". "Așa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, așa încât să vadă faptele voastre cele bune și să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri. " Matei 5,16 "Iar cuvântul meu și propovăduirea mea nu stăteau în cuvinte de înduplecare ale înțelepciunii omenești, ci în adeverirea Duhului și a puterii, Pentru ca credința voastră să nu fie în înțelepciunea oamenilor, ci în puterea lui Dumnezeu. " I corinteni 2,4-5. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 22:37:23. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.