Citat:
În prealabil postat de vsovi
poi daca shi pomii shi unele pietre au suflet cum spui dumneata ca animalele n-au suflet, cand este scris ca primul nascut al vacii, al oii shi primul ieshit din ou sau din tzarana al porumbului sunt sfintzi, dumneata spui ca n-au suflet? ba, iarta-ma ca te contrazic iarashi, facand pe pocoshul, cand shtiu ca eu sunt prostul shi orbul, dar de data asta te insheli, omul este cel fara suflet... omul necredincios shi rau shi mandru... caci un astfel de om este o boala grea... ne spunea CLD... candva. Deci draga domnule Traditzie, nu te amagi shi nu te mai inshela shi flata, ca ele n-au shi tu ai... suflet... caci pana una alta, ele asculta, rodesc, se inmultzesc, se hranesc, iubesc pe Dumnezeu, ii multzumesc, iar omul... omul ba... fiindca ii place mai mult sa se plimbe in pantece de balene pe toate marile shi oceanele pamantului chiar shi printre stele... dar sarmanul fara ochi, fara ochi, el n-are cum sa vada shi nu shtie cum sa vede... atunci cand nevazutul prinde putere mare shi apare... ca un vant, ca o boare, daca eshti pe carare shi tzi-e greu... ca la orice pas potzi sa cazi in hau... caci mereu apare shi-tzi da tarcoale shi cel rau... deci dragul meu vegan... nu fi "tzigan"... (de la tzigara shi ban unde liantul e injuratura shi hula furtul shi minciuna) deci ma iarta daca iarashi m-am mandrit shi iarashi te-am strunit.
|
Esti prea preocupat de persoana mea. Daca ai ceva de zis spune-mi pe privat.
Citat:
În prealabil postat de mihailt
Pai petrece in chip tainic in creierul uman.
Se poate vedea la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
"Organul puterii de cugetare este cavitatea medie a creierului și sufletul animal care este în el".
Si deasemenea Sfantul Grigorie Palama arata de la Sfantul Atanasie cel Mare aceasta.
Sfantul Atanasie cel Mare arata ca "sediul inteligentei mintii se afla in creier ".
( [COLOR=#800080]http://www.scribd.com/doc/4061105/Ierod-Cleopa-Paraschiv-si-Arhim-Mina-Dobzeu-Rugaciunea-lui-Iisus[/COLOR]).
Sfantul Simeon Noul Teolog arata ca Dumnezeu la un moment dat se arata in chip de lumina stralucitoare care i se pogoara pe crestet.
De aceea Sfintii se picteaza cu aureole in jurul capului.
|
Potrivit lui Ioan Damaschinul, imaginatia se afla în partea anterioara creierului, cugetarea la mijloc si memoria la spate. Acestea sunt explicatii naive si chiar medicina spune altceva (deschideti Dogmatica în format digital si dati search pentru "creier").
CItatul complet din cartea de la linkul tau e urmatorul:
Din contră, propriul nostru efort rezidă în revenirea mintii în inimă, întrucât trupul nu e o temnită a sufletului, ci o lucrare pozitivă de creatie a lui Dumnezeu.
Din acest motiv, în „Tomul aghioritic”, Sfântul Grigorie prezintă două texte din Sfintii Părinti ai Bisericii. Unul îi apartine Sfântului Atanasie cel Mare care afirmă că sediul inteligentei sufletului este în creier, iar celălalt este luat de la Sfântul Macarie cel Mare care arată că sediul energiilor mintii este în inimă. Afirmatia Sfântului Grigorie de Nissa că mintea „fiind
netrupească, nu se află nici înlăuntrul, nici în afara trupului” nu este opusă învătăturilor Sfintilor Părinti întrucât atunci când acestia afirmă că mintea se află în trup, ei înteleg prin aceasta că este unită cu trupul. Asa precum intrarea Cuvântului lui Dumnezeu în pântecele Prea Curatei Fecioare nu se opune faptului că Aceasta, fiind netrupesc, nu se află într-un loc, întrucât
Cuvântul a intrat în pântece si S-a unit cu propria noastră fire deasupra oricărei întelegeri si în urma nemărginitei iubiri a lui Dumnezeu, acelasi lucru poate fi afirmat si despre minte. Oricum, în starea sa firească, mintea se află în inimă ca într-un organ, si nu ca într-un vas si acest lucru
ne dovedeste prezenta unui om matur si împlinit. Intrarea mintii în inimă reprezintă curătia ei si faptul că devine astfel capabilă de a primi Revelatia divină, întrucât mintea omenească este organul prin care Dumnezeu poate fi contemplat.
Dupa cum se vede, sensul textului este ca mintea e în inima, nu în cap.
Am vazut ca ai ignorat ce am spus, ca asa cum mintea lui Dumnezeu nu are nevoie de creier, nici a omului.
Potrivit logicii tale trupurile înviate vor avea creier dar ce te faci ca neuronii aceia vor trebui sa fie nemuritori.
Citat:
Pai nu mai frate Alin creierul e doar o interfata intre trup si suflet.
Si ajuta la gandirea materiala adica imagistica daca omul a dus o viata crestina fara excese la alcool si relatii sexuale care "ard" pur si simplu neuronii.
Mania,ura,supararea deznadejdea iar "ard" neuronii.
Mancarea fara grasimi multe si usoara de asemenea e buna pentru sanatatea creierului.
|
Ura, lasarea în voia placerii afecteaza judecata, fiindca aceasta judecata functioneaza potrivit unor legi psihologice intuite si de psihanalistii necrestini. Alcoolul afecteaza judecata numai la cei care vor sa si-o afecteze. Betivii beau ca sa fuga de realitate dar daca bei vrând sa ramâi lucid (pe termen lung) reusesti. Alcoolul produce doar somnolenta iar aceasta somnolenta este rânduita de Dumnezeu. Ca si efectul otravurilor, ea poate sa nu existe daca Dumnezeu vrea asa. Nu este o caracteristica ontologica a alcoolului.
Ai dreptate ca mâncarea cu grasimi îngroase judecata, dar aceastadin pricina senzatiilor trupesti ce decurg din alimentatia cu grasimi, senzatii care creaza neastâmpar trupesc care face ca sufletul sa nu se poata aduna.