![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
CItatul complet din cartea de la linkul tau e urmatorul: Din contră, propriul nostru efort rezidă în revenirea mintii în inimă, întrucât trupul nu e o temnită a sufletului, ci o lucrare pozitivă de creatie a lui Dumnezeu. Din acest motiv, în „Tomul aghioritic”, Sfântul Grigorie prezintă două texte din Sfintii Părinti ai Bisericii. Unul îi apartine Sfântului Atanasie cel Mare care afirmă că sediul inteligentei sufletului este în creier, iar celălalt este luat de la Sfântul Macarie cel Mare care arată că sediul energiilor mintii este în inimă. Afirmatia Sfântului Grigorie de Nissa că mintea „fiind netrupească, nu se află nici înlăuntrul, nici în afara trupului” nu este opusă învătăturilor Sfintilor Părinti întrucât atunci când acestia afirmă că mintea se află în trup, ei înteleg prin aceasta că este unită cu trupul. Asa precum intrarea Cuvântului lui Dumnezeu în pântecele Prea Curatei Fecioare nu se opune faptului că Aceasta, fiind netrupesc, nu se află într-un loc, întrucât Cuvântul a intrat în pântece si S-a unit cu propria noastră fire deasupra oricărei întelegeri si în urma nemărginitei iubiri a lui Dumnezeu, acelasi lucru poate fi afirmat si despre minte. Oricum, în starea sa firească, mintea se află în inimă ca într-un organ, si nu ca într-un vas si acest lucru ne dovedeste prezenta unui om matur si împlinit. Intrarea mintii în inimă reprezintă curătia ei si faptul că devine astfel capabilă de a primi Revelatia divină, întrucât mintea omenească este organul prin care Dumnezeu poate fi contemplat. Dupa cum se vede, sensul textului este ca mintea e în inima, nu în cap. Am vazut ca ai ignorat ce am spus, ca asa cum mintea lui Dumnezeu nu are nevoie de creier, nici a omului. Potrivit logicii tale trupurile înviate vor avea creier dar ce te faci ca neuronii aceia vor trebui sa fie nemuritori. Citat:
Ai dreptate ca mâncarea cu grasimi îngroase judecata, dar aceastadin pricina senzatiilor trupesti ce decurg din alimentatia cu grasimi, senzatii care creaza neastâmpar trupesc care face ca sufletul sa nu se poata aduna. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mai frate Traditie poftim priveste aci icoana pogorarii Duhului Sfant si spune-mi fratia ta unde sunt desenate limbile de foc pogorandu-se peste Sfintii Apostoli.
![]() Daca imaginea asta pare prea mica imaginea iata aci una mai cuprinzatoare: [COLOR=#1f5e83]http://www.antiochian.org/1177083450[/COLOR] Si alta de la mitropolia greaca crestin ortodoxa din SUA: http://www.goarch.org/special/listen...hare/pentecost Nu stiu la ce se referea Sfantul Grigorie Palama cu ce zice Sfantul Macarie cel Mare zicand ca sediul lucrarilor mintii se afla in inima dar cred ca inima se folosea aci cu sensul de adancul sufletului. Unde e adancul sufletului?Adancul sufletului e si in subconstient cum arata tot Sfantul Ioan Damaschinul.Adica in creierul mic.Ca acolo petrece sufletul animal adica dorinta si lucrarea irascibila.(tot Sfantul Ioan Damaschinul arata asta.Sfantul Ioan Damaschinul asa "naiv" era ca stia de nervi la anul 700...care abia prin vremea noastra s-au descoperit...) Nicidecum in inima de carne. La crestin ortodocsi nu exista absolut nicio icoana care sa puna accent pe inima ca organ anatomic si traditia nu poate fi negata. Nici parintele Dumitru Staniloae nu a invatat vreodata ceva cu privire la inima de carne. Te-as ruga mai frate Traditie sa imi arati o icoana veche crestin ortodoxa care sa nu aibe Sfintii desenati cu aureole la cap. Se poate observa ca aureolele cuprind tot capul adica si creierul mic pentru aceea caci Sfintii au tot sufletul vindecat si unit cu Dumnezeu. Cea cu Maica Domnului cu Domnul nostru Iisus Hristos pe piept de fapt nu e pe piept ci arata pe Domnul nostru Iisus Hristos petrecand in pantecele Maicii Domnului adica vremea cand Maica Domnului purta pe Domnul nostru Iisus Hristos in pantece. Ce sa inteleg ca toate Sfintele Icoane crestin ortodoxe sunt pictate gresit la crestinii ortodocsi si trebuie sa facem si noi precum catolicii cultul "Sfintei Inimi"? Sau precum yoghistii care zic ca centrul omului se afla in piept? Da eu daca arat cuiva pieptul Domnului nostru Iisus Hristos il recunoaste? Sau il recunoaste dupa fata? Sau daca va pun aci pe forum o poza cu pieptul meu si ma vedeti pe strada ma recunoasteti? Da daca va pun o poza cu fata mea si apoi ma vedeti pe strada ma recunoasteti? Care credeti ca e mai corecta dintre variante? Oare pastreaza vreo Sfanta Manastire ortodoxa inima de carne a cuiva din Sfinti? Sau mai des capul ,mana dreapta,mana stanga? Eu sa aiba vreo Sfanta Manastire crestin ortodoxa inima cuiva din Sfinti nu am vazut inca.Dar capul foarte des,foarte des mana dreapta,foarte des mana stanga sau o particica din carnea Sfantului si oasele sale. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
De ce o fi numind oare tot in acea carte anume "Viata si Invatatura Sfantului Grigorie Palama" cunoasterea lui Dumnezeu ca "simtirea mintii" iar nicidecum "simtirea inimii"?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Te rog mai frate Traditie arata-mi aci la Sfintele Icoane astea traditionale si cu adevarat crestin ortodoxe de la Sfantul Munte una in care sa fie desenat ceva in legatura cu inima Maicii Domnului:
http://www.crestinortodox.ro/diverse...ul-munte-athos Toate da absolut toate au aureola desenata exact cat sa cuprinda tot capul Maicii Domnului. Si prin toate lucreaza Maica Domnului minuni. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nervii si creierul sunt cunoscuti din antichitate sau chiar din preistorie deoarece se pot observa cu ochiul liber la desfacerea corpului uman (doar tractele nervoase principale). Cuvântul nerv e de origine latina. Poti citi aici despre evolutia conceptiei despre legatura între creier si minte în istorie: http://www.cerebromente.org.br/n16/h...history_i.html Dupa cum vezi din acea pagina, aceasta idee gresita a legarii creierului de minte a aparut în mod natural la cei care observau acest organ si se întrebau care e rolul lui. Cultul sfintei inimi e la fel de gresit cu cultul creierului. Sufletul, inclusiv mintea nu depinde de trup. Omul poate trai fara trup si chiar traieste, de la moarte la înviere. În citatul dat de mine din linkul tau sensul nu e ca mintea e legata de organul trupesc ci ca mintea în starea sa sanatoasa e lipsita de risipirea naturala prin simturi si gânduri necontrolate. Asta înseamna ca mintea sa fie în inima. Expresia aceasta suna asa din doua motive: pentru ca inima este asociata cu simtirea si alta pricina este ca atunci când mintea începe sa petreaca adunata, sediul atentiei se muta undeva spre inima trupeasca; de aici si tehnicile de rugaciune cu concentrarea pe locul inimii, care de fapt sunt o expresie a senzatiilor traite de parintii isihasti. De ce aureolele sunt pe cap? Fiindca cum am mai zis acolo este localizata constiinta omului datorita organelor de simt si asa cum adaugi tu si pentru ca prin fata comunicam si personalitatea ne este identificata cel mai mult pe baza trasaturilor fetei. E drept ca nu am auzit sa se pastreze vreo inima de sfânt, dar nici vreun creier. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
E interesant sa citesti acest articol:
http://www.ziarullumina.ro/articole;...in-stomac.html Spune ca cercetatorii au descoperit un nou creier, un sistem nervos care are mai multi neuroni decât coloana vertebrala, care e situat în peretii stomacului si care nu primeste comenzi de la creier ci invers, în 90% din cazuri trimite semnale la sistemul nervos central. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sufletul a fost creat dupa crearea trupului cum vedem la Facere deci nu inainte.
Pentru aceea s-a temut vrand in firea omeneasca Domnul nostru Iisus Hristos cu teama fireasca pentru ca moartea omului e nascocirea Satanei si e ceva nenatural. Oamenii au fost creati ca nemuritori si faptul ca poate exista sufletul fara trup se face prin mila lui Dumnezeu. Dar este dogma ca toti oamenii adormiti vor fi inviati inainte de judecata de apoi spre a fi restabiliti cum se cuvine a fi. Se intelege ca tot de la minte avem sentimentele. Animalele nu au intelegere si nu au nici sentimente parintele Cleopa zice ca au instinct. Der multe ori inima e folosita si cu sensul de a arata puterile sentimentale ale mintii. Dar animalele au si ele suflet dar nu nemuritor ci pieritor si asta o zice si Sfantul Grigorie Palama si o arata si Sfantul Ioan Damaschinul. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Apropo de articolul acela Sfantul Ioan Damaschinul discutand in contradictoriu cu cei care erau impotriva cinstirii Sfintelor Icoane ii numeste oameni care gandesc "din burta".Aceasta in cartea "Cultul Sfintelor Icoane".
Este foarte clar ca spiritul uman care e inteligenta sufletului petrece in creier. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Dumnezeul meu, desi nu am facut nici un bine inaintea Ta, da-mi dupa harul Tau, sa pun inceput bun. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Creierul uman blocheaza emotiile in fata mortii | absolutep0wer | Generalitati | 1 | 08.08.2010 20:49:57 |
|