Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Unde, vezi, tu, acel altceva include si sinaxarul (implicit calendarul), adica Traditia.
|
Interpretarea asta n-am mai auzit-o pana acum. Cum sa includa sinaxarul cand pe vremea aia nici nu exista asa ceva? Nici macar Biblia nu fusese finalizata pe atunci.
Care din cele 7 Sinoade Ecumenice a facut din calendar o dogma (zic din calendar, nu din Pascalie)?
Am mai discutat si pe alt forum cu mai multi ani in urma cu unii de pe stil vechi, foarte invesunati. Imparteau anateme in dreapta si-n stanga de parca ei ar fi fost Sinod Ecumenic, nu alta. Si ii tot dadeau ca exemple pe Cuv. Serafim Rose si Sf. Ioan Maximonici.
Insa chiar acestia aveau o atitudine mult mai moderata in aceasta privinta, chiar daca considerau schimbarea calendarului ca fiind o greseala.
Cuv. Serafim Rose a venit de multe ori in conflict cu fratiunea super-corecta din biserica rusa in exil, care sustinea rebotezarea celor botezati pe stil nou.
Sf. Ioan Maximovici, cand a re-infiintat Biserica Ortodoxa Franceza, i-a lasat sa foloseasca calendarul nou. Doar Pascalia le-a cerut sa o tina pe vechi, ca toate celelalte bisericile ortodoxe. In plus, Sf. Ioan Maximovici l-a hirotonit episcop pe primul ierarh al Bisericii Ortodoxe Franceze (Eugraph Jean-Nectaire Kovalevsky), impreuna cu un ierarh roman pe stil nou, Teofil Ionescu (pe care tot el il hirotonise episcop).
Bogdan.