View Single Post
  #46  
Vechi 23.09.2009, 13:39:02
marlenn_br marlenn_br is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2009
Locație: Braila
Religia: Ortodox
Mesaje: 3
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat;
5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată;
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.

Mi se pare cam extrem acest canon...cel putin din punctul de vedere al alaptatului...Pai daca nu e alaptat atata timp nici ca va mai putea fi alaptat dupa aceea, adica atunci cand mama e considerata curata dupa cele 40 de zile...si se stie ce beneficii pentru copil are laptele matern...Doar tot Dumnezeu a lasat ca mama sa isi alapteze pruncul...

Ba din contra, daca copilul e botezat de urgenta pentru ca e bolnav laptele matern l-ar ajuta si nici un lapte nu ar fi mai potrivit pentru el in acele momente decat laptele mamei sale, mai ales ca in primele zile mama are colostru, un lapte concentrat care contine cei mai multi anticorpi si este extraordinar de bun pentru copil...

Si apoi, 9 luni de zile cat l-a avut in pantec mama a fost buna pentru a hrani copilul, dupa ce naste si daca copilul e botezat de urgenta in cele 40 zile mama nu mai e buna sa il alapteze. De ce? Eu nu inteleg si mi se pare si extrem acest lucru...
Reply With Quote