Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.02.2009, 11:57:18
Rafaela's Avatar
Rafaela Rafaela is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 27.12.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 23
Implicit mama la botez

Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat;
5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată;
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.


Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.02.2009, 12:48:47
scrabble
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
Nu e un pic extrem? Adica n-are voie nici sa-si tina in brate propriul copil? Si-apoi, daca mama e atat de "murdara", nu suntem cu totii murdari de pacat? N-ar trebui sa nu poata pune mana nimeni pe copil? Ca toti suntem pacatosi.

Sau va referiti la altfel de "murdarie" in privinta mamei?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.02.2009, 12:53:20
scrabble
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Si barbatul de ce nu e murdar? Ca e si copilul lui in aceeasi masura.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.02.2009, 13:15:31
Rafaela's Avatar
Rafaela Rafaela is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 27.12.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 23
Implicit

Parintele meu duhovnic s-a referit la "murdaria" (cum numesti tu) specific femeilor dupa nastere.
Si eu am fost uimita de cele spuse de Dlui, ce puten face noi, nu puten schimba sf. canoane, bineiteles ca nu se respecta intotalitate regulile.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.02.2009, 15:11:18
scrabble
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
Parintele meu duhovnic s-a referit la "murdaria" (cum numesti tu) specific femeilor dupa nastere.
Si eu am fost uimita de cele spuse de Dlui, ce puten face noi, nu puten schimba sf. canoane, bineiteles ca nu se respecta intotalitate regulile.
Pai tocmai, eu nu am inteles in ce consta aceasta murdarie. Adica femeia are pacatele ei si inainte, si dupa nastere. Cum o murdareste pe femeie aducerea unei noi vieti pe lume, unul din cele mai minunate lucruri in viata? Ce e atat de murdar in acest fenomen incat femeia crestina nu-si poate atinge copilul, nici macar nu poate sta in camera cu el?

Singura concluzie este ca "murdaria" se transmite prin atingere sau respiratie, din moment ce se interzice prezenta amandurora in aceeasi suprafata. E ca si cum femeia ar fi infectata cu vreun virus sau o bacterie periculoasa care s-ar transmite numai la copil.

Poate cineva care cunoaste aceste randuieli ma poate pune si pe mine in tema cu motivatia lor. Suna foarte degradant pentru femeie sa fie considerata "spurcata" doar pentru ca a nascut. E ca la tiganii nomazi, la ei am mai auzit de astfel de obiceiuri si ei n-au nici o treaba cu crestinismul.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 16.02.2009, 15:40:27
maniucu's Avatar
maniucu maniucu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.12.2006
Locație: -
Religia: Ortodox
Mesaje: 249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de scrabble Vezi mesajul
Pai tocmai, eu nu am inteles in ce consta aceasta murdarie. Adica femeia are pacatele ei si inainte, si dupa nastere. Cum o murdareste pe femeie aducerea unei noi vieti pe lume, unul din cele mai minunate lucruri in viata? Ce e atat de murdar in acest fenomen incat femeia crestina nu-si poate atinge copilul, nici macar nu poate sta in camera cu el?

Singura concluzie este ca "murdaria" se transmite prin atingere sau respiratie, din moment ce se interzice prezenta amandurora in aceeasi suprafata. E ca si cum femeia ar fi infectata cu vreun virus sau o bacterie periculoasa care s-ar transmite numai la copil.

Poate cineva care cunoaste aceste randuieli ma poate pune si pe mine in tema cu motivatia lor. Suna foarte degradant pentru femeie sa fie considerata "spurcata" doar pentru ca a nascut. E ca la tiganii nomazi, la ei am mai auzit de astfel de obiceiuri si ei n-au nici o treaba cu crestinismul.
Tare mult as vrea sa ma lamureasca si pe mine cineva autorizat cum stau intr-adevar lucrurile si de ce este considerata femeia "necurata" dupa ce s-a chinuit si a adus pe lume un copil.
__________________
"Să ne bucurăm si să mulțumim bunului si înduratului Dumnezeu pentru toate."
Părintele Paisie Olarul
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.02.2009, 15:46:49
anastasia2008's Avatar
anastasia2008 anastasia2008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2008
Locație: Acum, in Valenii de Munte, Prahova.
Religia: Ortodox
Mesaje: 155
Implicit

Pai cum mai alapteaza mama copilul daca nu are voie sa se atinga de el? Mi se pare absurd. Iar la botez mi se pare corect sa participe, daca i s-au citit rugaciunile. Doar e cea mai importanta persoana din viata copilului, nu?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 16.02.2009, 13:28:16
maniucu's Avatar
maniucu maniucu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.12.2006
Locație: -
Religia: Ortodox
Mesaje: 249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat;
5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată;
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.
Cu primul motiv, sunt de acord, in sensul ca daca nu s-au implinit inca 40 de zile de la nastere mama e socotita inca "necurata" si atunci nu poate intra in Sf Biserica, dar cu al doilea???? sa stea tatal acasa atunci si sa nu participe la botez ca mult mai mult se chinuie o mama cu propriul copil si cred ca i se cuvine si acest drept.
__________________
"Să ne bucurăm si să mulțumim bunului si înduratului Dumnezeu pentru toate."
Părintele Paisie Olarul
Reply With Quote
  #9  
Vechi 16.02.2009, 13:59:05
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.
Exista o serie de rugaciuni sau slujbe care se savarsesc pentru o femeie care naste, cum sunt, de exemplu, slujba din prima zi de nastere, la opt zile dupa nastere, cand se savarseste randuiala pentru femeia lauza, care consta dintr-o serie de rugaciuni de curatire. La aceste randuieli se mai adauga slujba savarsita dupa 40 de zile de la nastere, dupa care femeia are voie sa intre in biserica.

In practica, botezul se savarseste, de obicei, mai tarziu de 40 de zile iar mama poate participa la botezul propriului ei copil (daca i s-au citit toate slujbele mentionate mai sus).

Al doilea motiv mentionat, pericolul de a deveni frati duhovnicesti, nu se refera la simpla prezenta a mamei la botez, ci la situatia, foarte rara, in care unul dintre parinti este "primitor (nas) pruncului sau", ceea ce ar impune, potrivit canoanelor, despartirea lor.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 21.09.2009, 19:01:45
cristina2012's Avatar
cristina2012 cristina2012 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2006
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 489
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

[font=Trebuchet MS]Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
VAAAAAAIIIII, VAAAAIIIII!!!! Ne facem de rasul lumii si de pedeapsa Lui Dumnezeu! Daca, Doamne fereste se gaseste cineva mai sarac la minte sa citeasca astfel de indrumari si sa le si asculte... Ar fi bine sa existe si un preot pe aici care sa transeze astfel de situatii.
Eu un ma intreb cine este duhovnicul...
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
stie cineva un copil ce poate fi adoptat? diador Umanitare 97 19.02.2016 16:44:57
Ajutor. Mama se opune casatoriei. Nu poate ierta trecutul sotului meu ioanacluj Nunta 270 27.02.2013 10:12:37
Poate un crestin ma poate ajuta? andrei1994 Umanitare 6 16.10.2011 16:02:01
Mama Carmen FUNIERU Calugarul 7 01.02.2011 21:01:08
o mama ... cristiana21 Generalitati 23 01.11.2010 11:38:43