![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui
Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar. "De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38. Ce deducem din acest canon? 1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere; 2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul; 3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat; 4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat; 5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată; 6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez. 7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau va referiti la altfel de "murdarie" in privinta mamei? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Si barbatul de ce nu e murdar? Ca e si copilul lui in aceeasi masura.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Parintele meu duhovnic s-a referit la "murdaria" (cum numesti tu) specific femeilor dupa nastere.
Si eu am fost uimita de cele spuse de Dlui, ce puten face noi, nu puten schimba sf. canoane, bineiteles ca nu se respecta intotalitate regulile. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Singura concluzie este ca "murdaria" se transmite prin atingere sau respiratie, din moment ce se interzice prezenta amandurora in aceeasi suprafata. E ca si cum femeia ar fi infectata cu vreun virus sau o bacterie periculoasa care s-ar transmite numai la copil. Poate cineva care cunoaste aceste randuieli ma poate pune si pe mine in tema cu motivatia lor. Suna foarte degradant pentru femeie sa fie considerata "spurcata" doar pentru ca a nascut. E ca la tiganii nomazi, la ei am mai auzit de astfel de obiceiuri si ei n-au nici o treaba cu crestinismul. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"Să ne bucurăm si să mulțumim bunului si înduratului Dumnezeu pentru toate." Părintele Paisie Olarul
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pai cum mai alapteaza mama copilul daca nu are voie sa se atinga de el? Mi se pare absurd. Iar la botez mi se pare corect sa participe, daca i s-au citit rugaciunile. Doar e cea mai importanta persoana din viata copilului, nu?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
"Să ne bucurăm si să mulțumim bunului si înduratului Dumnezeu pentru toate." Părintele Paisie Olarul
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In practica, botezul se savarseste, de obicei, mai tarziu de 40 de zile iar mama poate participa la botezul propriului ei copil (daca i s-au citit toate slujbele mentionate mai sus). Al doilea motiv mentionat, pericolul de a deveni frati duhovnicesti, nu se refera la simpla prezenta a mamei la botez, ci la situatia, foarte rara, in care unul dintre parinti este "primitor (nas) pruncului sau", ceea ce ar impune, potrivit canoanelor, despartirea lor. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eu un ma intreb cine este duhovnicul... |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
stie cineva un copil ce poate fi adoptat? | diador | Umanitare | 97 | 19.02.2016 16:44:57 |
Ajutor. Mama se opune casatoriei. Nu poate ierta trecutul sotului meu | ioanacluj | Nunta | 270 | 27.02.2013 10:12:37 |
Poate un crestin ma poate ajuta? | andrei1994 | Umanitare | 6 | 16.10.2011 16:02:01 |
Mama | Carmen FUNIERU | Calugarul | 7 | 01.02.2011 21:01:08 |
o mama ... | cristiana21 | Generalitati | 23 | 01.11.2010 11:38:43 |
|