Citat:
Īn prealabil postat de danyel
Ce bine ar fi daca fiecare om ar face o cercetare a istoriei Bisericii, dezbracat de orice doctrina neo-protestanta ca sa vada cum biserica secolului unu si doi avea liturghie avea taine, era o biserica liturgica
|
Nu este greu sa cercetezi, dezbracat de orice doctrina, istoria bisericii din secolul unu (biserica apostolica). Aceasta istorie se gaseste in Sfanta Scriptura (Faptele Apostolilor si Epistolele Apostolilor). Veti vedea ca partea liturgica este foarte putin amintita. In plus, existau doar vre-o cateva "slujbe": cu ocazia botezului, a casatoriei, a Sfintei Impartasanii, a hirotoniri si a mirungerii. Cel mai mare accent se punea pe propovaduirea Evanghelie lui Hristos (in cuvinte, pe intelesul oamenilor), pe invatatura crestina si pe vietuirea crestina de zi cu zi.
Aratati-mi cate "slujbe" au tinut Sfintii Apostoli si cat vorbesc despre ele. Si pentru fiecare verset referitor la o "slujba" tinuta de Sfintii Apostoli eu va dau cate 10 capitole despre propovaduirea Evangheliei, educatia si vietuirea crestina. Ce spuneti, este corect targul? Dvs. imi dati un verset despre "slujbe" in schimbul a 10 (zece) capitole despre educatia crestina, tinuta prin vorbire limpede, pe intelesul omului.
Si, chiar nu inteleg de ce tineti atat la "ritualuri". Nu vedeti ca nu au efect in viata omului? Credeti ca degeaba a recurs Mantuitorul la invatare si nu la slujbe?
"Iisus invata in toate zilele pe norod". (Luca 19:47) Si astfel de referinte, gasim de peste 20 de ori in Evanghelii. La fel ca Mantuitorul, au procedat si Apostolii Sai. Suntem noi mai priceputi la oameni, incat consideram ca le este mai de folos sa-i indopam cu tot felul de "slujbe", in loc sa punem accentul pe "educatie" crestina?
Citat:
Īn prealabil postat de danyel
Apoi, de ce ti se pare ca toti ortodocsii care scriem pe acest forum, suntem betivi, curvari si egoisti? oare e bine sa bagi in aceeasi oala betivul de pe strada cu omul cumpatat care merge saptamanal la Sf Liturghie si are o traire morala?
oare e bine sa bag si eu neo-protestantul model cu vecinul meu neo-protestant care este in puscarie pt furt?
|
Nu am spus ca toti ortodocsii (mai ales cei de pe forum) ar fi imorali. Dimpotriva, cred ca muti ortodocsi sunt oameni deosebit (cunosc destui din acestia) si, de asemenea, stiu ca multi ortodocsi vor fi mantuiti.
Daca vreti sa facem o imparteala pe "oale", cred ca in aceeasi oala pot sa intre toti cei imorali (ortodox, catolic, protestant) iar in alta oala pot intra cei morali (ortodox, catolic, protestant).
In alta ordine de idei: sunt de acord cu dvs. ca este posibil ca oameni morali sa nu faca parte din biserica lui Dumnezeu (chiar ma doare acest lucru - cunosc oameni de o mare frumusete morala, dar rupti de Dumnezeu - sincer, nu stiu ce va fi cu ei). Dar, cert este, ca cei imorali sigur nu sunt din biserica lui Dumnezeu. Cuvantul lui Dumnezeu o spune limpede: hotii, curvarii, betivii, etc. nu au ce cauta in Imparatia lui Dumnezeu.
Citat:
Īn prealabil postat de danyel
Schimbarile de care vorbesti dumneata , de cele mai multe ori sunt renuntarea la vicii, dar n-am vazut nici un neo-protestant sa fie schimbat intru smerenie, ba mai multi, fosti betivi, dupa ce au trecut la secte, au devenit mari judecatori ai semenilor
|
Aveti dreptate. Dar, nu la astfel de schimbari ma refeream. De fapt, astfel de oameni nu fac decat sa schimbe un pacat cu altul (poate mai mare). Ma gandeam la un drum continuu de schimbari. Viata crestina nu inseamna scaparea de niste vicii si gata (esti sfant). Cresterea in credinta si fapte ale credintei sunt atribute ale crestinismului autentic. Aceasta crestere este lucrarea pe care Duhul Sfant o face in vietile noastre. In biserica unde omul nu se schimba si creste nu este Duh Sfant (vedeti Galateni cap.5 - ultima parte - roada Duhului).