
01.10.2009, 01:23:00
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
|
|
Fani71, nu stiu cum sa interpretez comentariile tale pentru ca dupa cele pe care le scrii nu pot decit sa cred ca expui o religie foarte personala in care se pare ca accepti un numar redus de canoane ortodoxe, dar si pe acelea le traduci in “duh”, si nu mi-e foarte clar daca inspirat sau doar dupa cum iti servesc interesele, iar Scriptura, dupa cum am vazut aici are valoare numai in masura in care iti confirma prejudecatile. De aceea ma rezum la a spune numai ca nu au nici un fel de interferenta cu Ortodoxia.
Acuma, faptul ca sfintul vorbeste doar frumos despre casatorie nu are relevanta pentru subiectul in discutie. Si sa mai stii, oricit de dureros ar fi ca Sf. Ioan Gura De Aur a fost si a murit hiperortodox. Lectura textului de mai jos ar trebui sa te convinga ca sfintul vorbeste in perfect acord cu ceialalti hiperortodocsi pe care i-am pomeni si citat mai inainte:
“- Ce vrei să spui? Nu ne putem mântui dacă ne interesăm de cele lumești, dacă locuim în oraș, dacă avem casă și femeie?
- Nu vreau să spun asta, mai cu seamă că nu este o singură cale de mântuire, ci multe și felurite. Hristos o spune într-un chip general, afirmând că la Tatăl multe locașuri sunt.45 Pavel o spune mai precis, scriind așa: “Alta este strălucirea soarelui, alta strălucirea lunii și alta strălucirea stelelor, căci se deosebește stea de stea în strălucire”.46
45. Ioan 14, 2.
46. I Cor. 15, 41.
Cuvintele Fericitului Pavel au acest sens: Unii oameni strălucesc ca soarele, alții ca luna, iar alții ca stelele. Deosebirea nu se mărginește numai la atât; Fericitul Pavel arată că și între stele este mare deosebire; iar această deosebire este tot atât de mare pe cât de mare e și numărul stelelor, căci spune el: “se deosebește stea de stea în strălucire”. Ca să-ți dai seama de deosebirea dintre stele, gândește-te câte trepte de strălucire poți coborî de la marea strălucire a soarelui până la strălucirea celei din urmă stele. Și acum te întreb: Nu este oare absurd ca, atunci când e vorba să introduci pe fiul tău printre curtenii Curții domnești și printre ostașii împăratului, să faci tot ce poți, să-ți dai toată silința, ba să-l îndupleci și pe fiul tău să facă la fel, numai să reușești să stea alături de împărat, și faci asta fără să te mai gândești la cheltuieli, la primejdii și nici chiar la moarte, iar, când e vorba ca fiul tău să intre în oastea cerului, să nu te doară deloc inima dacă ar lua cel din urmă loc și ar fi ultimul dintre ostașii cerului?
Dar dacă ți se pare cu cale, să vedem dacă este cu putință să dobândească loc în oastea cerului cel care trăiește în mijlocul acestei lumi.
În această privință. Fericitul Pavel a spus, pe scurt, că nu pot să se mântuiască cei ce au soții în alt chip, decât dacă le au ca și cum nu le-ar avea47 și dacă nu vor întrebuința rău bunurile acestei lumi.48
47. I Cor. 7, 29.
48. I Cor. 7, 31.”
(Sf. Ioan Gura De Aur in Apologia Vietii Monahale)
|