Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  MariS_
					 
				 
				Ziua Invierii Domnului ca fiind Dumineca, e corecta din p.d.v. 
al poruncii a IV-a. 
			
		 | 
	
	
 Cu tot respectul atrag atenția că nu e corectă deloc. Din 4 motive:
1. Nu e ziua a 7-a a săptămânii
2. Nu e ziua în care S-a odihnit Domnul
3. Nu e ziua pe care a sfințit-o Domnul
4. Nu e ziua pe care a binecuvântat-o Domnul
În rest, o fi corectă (parțial). Să mă explic: Ziua în care a înviat Domnul a fost una din duminicile istoriei (nu a înviat în toate duminicile). În plus, ziua de 16 Nisan (ziua când a înviat după Scripturi), nu cade în fiecare an duminica.
	Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  MariS_
					 
				 
				Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, insa, nu include invierea Domnului. 
			
		 | 
	
	
 Nici nu are cum. Semnificația Sabatului este memorialul Creației, ziua închinării înaintea lui Dumnezeu ca Creator.
 
Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care
e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.[/quote]
Aici aveți dreptate, când generalizați. Și porunca (legea, decretul) duminicală a lui Constantin la 321 este socotită ca o dedicație Domnului.