Subiect: Botezul in BOR
View Single Post
  #2  
Vechi 23.12.2009, 18:13:16
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
[..]

Iar Mathei Vlastar acolo cum zice ca latinii (adica BC) s-au despartit de crestini ortodocsi pentru calendar?
BC e despartita de BOR de la 1054 de cand diavolii i-au inselat sa anatemizeze pe patriarhul Constantinopolului de atunci pentru ca nu vroia sa accepte Filioque.
Mai apoi dracii au inselat pe Anselmo de Canterbury sa propovaduiasca erezia conform careia Dumnezeu Tatal era suparat pe omenire si rastignindu-se Dumnezeu Fiul i-a trecut supararea primind aceasta jertfa.
Si mai e citat acolo din ce zice Sfantul Ioan Gura de Aur:
"Că, (zice după urmare Hrisostom) de ar fi și greșit Biserica, negreșit nu s- ar fi pricinuit atâta mare bine, din amărunta paza aceasta a vremii, cât de mare rău s-au pricinuit din osebirea aceasta, și din dezbinarea cea din Catoliceasca Biserică." Fiindcă ziceNu poartă grijă Dumnezeu și Biserica pentru acest fel de pândire a
vremilor și a zilelor, de cât pentru singură unirea și pacea.
"
Zice clar in Pidalion ca Sfintii nu au indreptat calendarul? Atunci de ce masonii, fara evlavie si cu multa mandrie au vrut sa schimbe o opera de care nici Sfintii nu s'au atins? Au fost ei mai intelepti?


Citat:
Cine s-a despartit de Sfanta Biserica pentru calendar nu Bisericile stiliste?Iata ca Bisericile stiliste inselate de duhuri rele nu asculta de sfaturile Sfantului Ioan Gura de
Aur.
Foarte viclean ai pus subiectul.

Uite aici raspunsul la problema SCHISMEI, din revista Traditia Ortodoxa:

Biserica păstrătoare a vechiului calendar și a Tradiției neschimbate (Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din Ro- mânia), s-a creat încă o grupare, ce a adoptat stilul nou calendaristic, căzând sub anatemele patriarhilor răsări- teni. Astfel, s-a creat o situație similară cu schisma din rica păstrătoare a vechiului calendar și a Tradiției neschimbate (Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din Ro- mânia), s-a creat încă o grupare, ce a adoptat stilul nou calendaristic, căzând sub anatemele patriarhilor răsări- teni. Astfel, s-a creat o situație similară cu schisma din 1054, când amân- două grupările se acuzau de schismă. Schisma aparține însă numai Bise- ricii care se des- parte de sobornici- tatea, canonicita- tea, dogmatismul și tradiția Bisericii apostolești, pre- cum este cazul Bi- sericii nou-calen- dariste, care prin introducerea calen- darului gregorian denaturează postul Sfinților Apostoli, înregistrează o se- rie de dezacorduri cu privire la sluj- bele sărbătorilor cu dată fixă prescrise de Tipiconul bi- sericesc, sau cad în compromisul de a prăznui Paștele mai înainte de paștele iudaic. Necanonicitatea calenda- rului gregorian este dovedită prin încălcarea mai multor canoane ale Sfinților Părinți de la Sinoadele ecumenice și locale, lucru care atrage după sine caterisirea de ordin canonic. Împotriva acestei mișcări calendaristice au luat atitudine celelalte patru Patriarhii Ortodoxe, prin Enci- clicele universale (Sigilioane), prin care au anatematizat atât pe cei care au instituit calendarul gregorian, cât și pe cei care l-au acceptat. Deci, toate aceste atitudini anti- canonice și netradiționale, la care se adaugă și anatemele marilor patriarhi ai lumii ortodoxe, dovedesc clar că Bisericile care au adoptat inovații ce contravin deciziilor sfintelor soboare, au intrat în schismă față de Una, So- bornicească și Apostolească Biserică a lui Hristos. Despre aceste Biserici schismatice zice Sfântul Vasilie, în tâlcuirea celui dintâi canon, că „după ce s-au dezbinat de la trupul Bisericii (...) au pierdut Darul și nu mai pot pe alții a-i boteza, ori a-i hirotoni, sau a da Darul de care prin dezbinare s-au lipsit”. Când vorbește de schismă, Sfântul Vasilie cel Mare face referire la cei care s-au dezbinat de la trupul Bisericii primare, adică despărțit de cei schismatici, caterisiți canonic și dați anatemei de Sfinții Părinți. În Biserica Ortodoxă de Răsărit din România – recu- noscută mai întâi prin denumirea de Cult Creștin Tradi- ționalist, aprobat de Ministerului Cultelor prin decizia nr. 38955/3 august 1945, calendarul gregorian a fost res- pins din motive canonice, calendarul iulian fiind păstrat în uzul Bisericii. În aceste condiții, Biserica Ortodoxă de Răsărit își păstrează verticalitatea canonică, dogmatică și tradițională, ceea ce o face a fi o continuatoare în materie de credință a Bisericii Una, Sobornicească și Aposto- lească, lucru pentru care nu poate fi învinuită de schis- mă. Despărțirea Bisericii Ortodoxe de Răsărit după ca- lendarul iulian de Biserica Ortodoxă de stil nou este întărită și binecuvântată de canonul al 15-lea al celui dintâi și celui de al doilea Sobor de la Constantinopol din 861, care zice: „Cei care se despart de împărtășirea cu mai marii șezători ai lor, din motiv de erezie (sau schismă, n.ed) propovăduită de aceștia și care erezie (sau schismă,
n.ed) sunt oprite și certate de Sfintele Sinoade și de către Sfinții Părinți, aceștia nu numai că nu se osândesc, dar și de cinste se învrednicesc, pentru că au păzit Biserica de erezie sau învățături greșite (schisme). Aceștia se pot despărți chiar și mai înainte de hotărârea Sinodului, căci nimic nu greșesc”. Schisma nu constă în separarea administrativ- teritorială a Bisericii, ci într-o abatere de la canoanele apostolice, iar prin această abatere cei aflați în schismă pierd „harul lucrător (Darul) în Biserică” (Sfântul Vasilie
cel Mare, can. I). Deci, toate Bisericilor care au primit inovația calendaristică s-au văzut puse într-o situație necanonică față de Biserica Sobornicească și Aposto- lească a celor șapte Sfinte Sinoade ecumenice și a tuturor celorlalte locale. În această situație, în anul 1924, Bise- rica Ortodoxă de Răsărit s-a desprins de aceste grupări schismatice, continuând învățătura de credință aposto- lică și păstrând același har lucrător în Biserică, prin pro- povăduirea credinței celei adevărate și respingerea ori- căror inovații în materie de credință. Noi, Biserica Ortodoxă de Răsărit din România suntem și mai mult îndreptățiți pentru a ne îngrădi față de toate Bisericile schismatice, mai ales că în vremurile actuale ele s-au angajat într-o colaborare liturgică cu con- fesiunile eretice din Apus. Prăznuirea Paștelui odată cu catolicii și înaintea evreilor; nerespectarea regulilor Bisericii Ortodoxe despre post; compromisul dogmatic adoptat de Bisericile schismatice „în virtutea unității de- pline între toate confesiunile creștine” (schismatice și eretice); încălcarea sfintelor canoane ale Bisericii So- bornicești, înțelese și practicate într-un alt fel decât le-au înțeles și practicat Sfinții Părinți; săvârșirea slujbelor liturgice împreună cu heterodocșii (cazul mitropolitului Nicolae Corneanu al Banatului și al episcopului Sofronie Drincec al Oradiei), cât și nesancționarea acestora - toate acestea constituie trădarea Ortodoxiei și lepădarea celor legiuite de către Sfinții Părinți, ce are drept urmare piei- rea sufletească a fiilor Bisericii de stil nou. Începând cu secolul al XIX-lea și până în zilele noastre, în teologia ortodoxă se observă o anumită influ- ență a scolasticismului occidental în modul de gândire teologic, ce sunt străine duhului Sfinților Părinți, ceea ce a dus la unele confuzii doctrinare, liturgice și canonice. Într-o asemenea situație de defăimare a tradiției Bisericii și încălcare a canoanelor Sfinților Părinți, la care se adaugă știrbirea premeditată a dogmelor bisericești, impe- rativul vremurilor noastre este întoarcerea la izvoarele teologiei din primul mileniu al creștinătății, întoarcerea la Sfinții Părinți a căror învățătură este ancorată în tradi- ție, dogme, canoane și practica de veacuri a Bisericii Orto- doxe. În concluzie, schisma din Biserica Ortodoxă Ro- mână din 1924 constituie despărțirea (ruperea) Bisericii Ortodoxe de stil nou de adevăratul trup al Bisericii Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, din motivul accep- tării inovației calendarului gregorian. Această schismă din România din 1924, nu privește Biserica Ortodoxă de Răsărit după calendarul iulian, care de-a lungul vremii a păstrat tradiția, dogmatismul, canonicitatea și legile Bisericii Sobornicești.



Deci cine e schismatic?

BOSV care pastreaza Sfanta Traditie sau BOR care o calca in picioare, mai bine zis a schimbato? BOSV care respecta canoanele, dogmele si toata Predania tinuta de stramosii nostri si lasata de Sfintii Parinti sau BOR care printr-o "mica" inovatie ANATEMIZATA a introdus erezia ereziilor, ECUMENISMUL?

BOSV care a respins ecumenismul si cipurile sau BOR care e prezenta la orgiile ecumeniste si panreligioase si accepta cipurile?

Tu crezi ca Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica e doar Constantinopolul si toate bisericile in comuniune cu ea?

Cine nu e'n comuniune cu Ortodoxia Oficiala nu e Biserica?

Crezi ca schimbarea calendarului a fost o necesitate?
[/quote]

Last edited by Antoni0; 23.12.2009 at 18:26:36.