View Single Post
  #5  
Vechi 11.01.2010, 09:22:48
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AnaMariaManole Vezi mesajul
ciao!
ma bucur ca sunteti de acord si sunteti si voi informati despre aceste lucruri.
mai am de punctat unele chestii, cum ar fi:
- a zis unul dintre voi ca rolul principal al preotului este de a evangheliza, de a propovadui, pe langa savarsirea Sf. Liturghii, si odata cu inmultirea crestinilor si devenirea crestinismului ca religie de stat, incepand cu Sf. Constantin cel Mare, a inceput sa nu se mai puna accent pe aceasta fara vointa rea cred, si incet incet poate s-au nascut unele asa-numitele traditii si obiceiuri "de la babe citire", si fiindca dincauza multimii crestinilor, nu se mai putea tine o relatie asa stransa cu duhovnicul, fiecare "stiind" cand e vrednic si cand nu,; si sincer, cateodata noi cand facem o greseala credem ca cinestie ce-am facut, pe cand duhovnicul ne spune ca nu e asa grav; de aceea o slaba legatura cu duhovnicul nu e buna;
- cat am stat in romania, nici prin cap nu mi-a trecut ca alti crestini, in comu iune cu noi(greci, rusii din diaspora cred) fac altfel; nu mi se parea ciudat ca preotul zicea" cu frica, cu dragoste, cu credinta sa va apropiati" si oamenii doar faceau un pas inainte, ca si cum asta presupunea aceaesta chemare minunata, si apoi strana canta multumire pentru ca ne-am impartasit, cand nimeni nu facea asta - e ridicol!!!!!
- apoi la noi nici copiii mici pana in 7 ani nu se impartasesc in fiecare Sf. Liturghie, ci de cand se impartasesc pt 1 oara si pana la 7 ani, se comunica din ce in ce mai rar; daca nu se marturisesc pana la 7 ani, inseamna ca nu sunt considerati cu pacat, atunci dece sunt privati de aceasta HRANA??
- apoi, nici la Paste, cand se citeste omilia Sf. Ioan Gura de Aur, cred, cand sutn chemati toti , absolut, chiar daca nu au postit , nu s-au marturisit sau altele, spre comunicare, nu se impartasesste toata lumea; iarasi o contradictie ridicola!!!!
- intradevar, asa cum din ce in ce aceasta practica a slabit in mai multi ani, asa cu ajutorul lui Dumnezeu, se va restaura;
- apoi, odata ce romanii cunt in comuniune cu grecii, inseamna ca admit si ca, credinciosii sa seimpartaseasca des- asta teoretic - dar practic, ai nostri, romanii, nu sunt de acord cu asa ceva!! atunci cum se paote asa ceva??? frati doar in unele si in altele nu?
- apoi: noi am crescut cu ac easta traditie in romania, f. bine, si daca am vazut ca altii, care marturisesc ca si noi, fac altfel, nu ne puenm un semn de intrebare?si e bine sa ceercetam, ar fi bien cu ajutorul unuia mai invatat;
- si la noi se zice ca te impartaseti ca esti vrednic (ai postit, te-ai marturisit), esti curat si gata de impartasit, de parca noi ne impartasim ca sa primim o recompensa pentru eforturi!!! GRESIT! Sf. Impartasanie sde ia pentru a ne curati, nevrednici fiind, si pentru a spori, caci Mantuitorul S-a jertfit pentru pacatosi, nu pentru drepti, ca ei nu au nevoie de vindecare; si cum toti suntem oameni, deci pacatosi, inseamna ca avem nevoie cat mai des;
- bineinteles ca impartasirea deasa nu presupune obligatoriu la fiecare Sf. Liturghie, ci cat mai des posibil, dar ar fi preferabil la fiecare Sf. Liturghie; caci asta e scopul insasi al Sf. Liturghii, de a obtine Trupul si Sangele Mantuitorului - pentru cine?: pentru noi!
- si inca ceva, cum sunt multi din noi, plecati in strainatate, si nu poate ajunge la o biserica romaneasca, cu traditia asta, si se are nevoie de un duhovnic, certo!,apartinand de o Biserica in comuniune cu romanii,(greci, rusi di diaspora),ia sfaturi de la el, dar nu urmeaza si traditia Bisericii de care apartine, ca si cum ce fac ei nu e corect sau interzis( Impartasirea deasa); pai atunci unde mai este relatia de comuniune dintre biserici? daca sunt Biserici surori nu presupune ca accepta toate ale lor? daca ar fi asa, nici nu ar mai fi aceasta plemica!!!!! Atunci de ce sunt priviti ca si eretici romanii care urmeaza acestor biserici?
sunt niste intrebari deocamdata fara niste raspunsuri clare, dar se vor lamuri curand
cert este ca faptul ca grecii au pastrat aceasta traditie, deloc condamnabila, se datoreaza Sf. Nicodim, pe care il recunosc toti crestinii!
despre cum a lucrat acest Sfant va voi spune poate in curand, pt ca acum nu stiu toate, decat in linii mari!
Doamne ajuta!

daca sunt dintre voi care stau in italia, as vrea sa stiu si eu! grazie
Da, bune argumente!
O mica precizare: faptul ca exista traditii locale diferite nu intineaza unitatea Bisericii. Intotdeauna au existat traditii diferite si la inceput nimeni nu sera deranjat de asta, desi diferentele erau mai mari. Insa bineinteles, ar trebui ca o biserica locala sa respecte traditia alteia, sa nu o denigreze ca fiind neortodoxa sau eretica sau laxista, fara sa stea sa judece.
De asemenea eu am invatat ca in ortodoxie se respecta hotararea parintelui duhovnic. Daca cinea se duce la o biserica spunand ca parintele lui duhovnic i-a dat binecuvantare sa se impartaseasca, preotul de acolo ar trebui sa accepte fara sa mai cerceteze sau fara a il mai puna pe credincios sa se spovedeasca din nou. Eu insa am patit (la biserici care tin de sarbi dar ar fi putut fi in alta parte) sa mi se ceara sa ma spovedesc inainte de impartasanie chiar daca am zis ca m-am spovedit la parintele meu. Asta mi se pare o incalcare a comuniunii dintre ortodocsi si o lipsa de respect atat pentru celalalt duhovnic cat si pentru credincios.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote