Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Impartasania (Taina Euharistiei)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.01.2010, 10:22:48
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AnaMariaManole Vezi mesajul
ciao!
ma bucur ca sunteti de acord si sunteti si voi informati despre aceste lucruri.
mai am de punctat unele chestii, cum ar fi:
- a zis unul dintre voi ca rolul principal al preotului este de a evangheliza, de a propovadui, pe langa savarsirea Sf. Liturghii, si odata cu inmultirea crestinilor si devenirea crestinismului ca religie de stat, incepand cu Sf. Constantin cel Mare, a inceput sa nu se mai puna accent pe aceasta fara vointa rea cred, si incet incet poate s-au nascut unele asa-numitele traditii si obiceiuri "de la babe citire", si fiindca dincauza multimii crestinilor, nu se mai putea tine o relatie asa stransa cu duhovnicul, fiecare "stiind" cand e vrednic si cand nu,; si sincer, cateodata noi cand facem o greseala credem ca cinestie ce-am facut, pe cand duhovnicul ne spune ca nu e asa grav; de aceea o slaba legatura cu duhovnicul nu e buna;
- cat am stat in romania, nici prin cap nu mi-a trecut ca alti crestini, in comu iune cu noi(greci, rusii din diaspora cred) fac altfel; nu mi se parea ciudat ca preotul zicea" cu frica, cu dragoste, cu credinta sa va apropiati" si oamenii doar faceau un pas inainte, ca si cum asta presupunea aceaesta chemare minunata, si apoi strana canta multumire pentru ca ne-am impartasit, cand nimeni nu facea asta - e ridicol!!!!!
- apoi la noi nici copiii mici pana in 7 ani nu se impartasesc in fiecare Sf. Liturghie, ci de cand se impartasesc pt 1 oara si pana la 7 ani, se comunica din ce in ce mai rar; daca nu se marturisesc pana la 7 ani, inseamna ca nu sunt considerati cu pacat, atunci dece sunt privati de aceasta HRANA??
- apoi, nici la Paste, cand se citeste omilia Sf. Ioan Gura de Aur, cred, cand sutn chemati toti , absolut, chiar daca nu au postit , nu s-au marturisit sau altele, spre comunicare, nu se impartasesste toata lumea; iarasi o contradictie ridicola!!!!
- intradevar, asa cum din ce in ce aceasta practica a slabit in mai multi ani, asa cu ajutorul lui Dumnezeu, se va restaura;
- apoi, odata ce romanii cunt in comuniune cu grecii, inseamna ca admit si ca, credinciosii sa seimpartaseasca des- asta teoretic - dar practic, ai nostri, romanii, nu sunt de acord cu asa ceva!! atunci cum se paote asa ceva??? frati doar in unele si in altele nu?
- apoi: noi am crescut cu ac easta traditie in romania, f. bine, si daca am vazut ca altii, care marturisesc ca si noi, fac altfel, nu ne puenm un semn de intrebare?si e bine sa ceercetam, ar fi bien cu ajutorul unuia mai invatat;
- si la noi se zice ca te impartaseti ca esti vrednic (ai postit, te-ai marturisit), esti curat si gata de impartasit, de parca noi ne impartasim ca sa primim o recompensa pentru eforturi!!! GRESIT! Sf. Impartasanie sde ia pentru a ne curati, nevrednici fiind, si pentru a spori, caci Mantuitorul S-a jertfit pentru pacatosi, nu pentru drepti, ca ei nu au nevoie de vindecare; si cum toti suntem oameni, deci pacatosi, inseamna ca avem nevoie cat mai des;
- bineinteles ca impartasirea deasa nu presupune obligatoriu la fiecare Sf. Liturghie, ci cat mai des posibil, dar ar fi preferabil la fiecare Sf. Liturghie; caci asta e scopul insasi al Sf. Liturghii, de a obtine Trupul si Sangele Mantuitorului - pentru cine?: pentru noi!
- si inca ceva, cum sunt multi din noi, plecati in strainatate, si nu poate ajunge la o biserica romaneasca, cu traditia asta, si se are nevoie de un duhovnic, certo!,apartinand de o Biserica in comuniune cu romanii,(greci, rusi di diaspora),ia sfaturi de la el, dar nu urmeaza si traditia Bisericii de care apartine, ca si cum ce fac ei nu e corect sau interzis( Impartasirea deasa); pai atunci unde mai este relatia de comuniune dintre biserici? daca sunt Biserici surori nu presupune ca accepta toate ale lor? daca ar fi asa, nici nu ar mai fi aceasta plemica!!!!! Atunci de ce sunt priviti ca si eretici romanii care urmeaza acestor biserici?
sunt niste intrebari deocamdata fara niste raspunsuri clare, dar se vor lamuri curand
cert este ca faptul ca grecii au pastrat aceasta traditie, deloc condamnabila, se datoreaza Sf. Nicodim, pe care il recunosc toti crestinii!
despre cum a lucrat acest Sfant va voi spune poate in curand, pt ca acum nu stiu toate, decat in linii mari!
Doamne ajuta!

daca sunt dintre voi care stau in italia, as vrea sa stiu si eu! grazie
Da, bune argumente!
O mica precizare: faptul ca exista traditii locale diferite nu intineaza unitatea Bisericii. Intotdeauna au existat traditii diferite si la inceput nimeni nu sera deranjat de asta, desi diferentele erau mai mari. Insa bineinteles, ar trebui ca o biserica locala sa respecte traditia alteia, sa nu o denigreze ca fiind neortodoxa sau eretica sau laxista, fara sa stea sa judece.
De asemenea eu am invatat ca in ortodoxie se respecta hotararea parintelui duhovnic. Daca cinea se duce la o biserica spunand ca parintele lui duhovnic i-a dat binecuvantare sa se impartaseasca, preotul de acolo ar trebui sa accepte fara sa mai cerceteze sau fara a il mai puna pe credincios sa se spovedeasca din nou. Eu insa am patit (la biserici care tin de sarbi dar ar fi putut fi in alta parte) sa mi se ceara sa ma spovedesc inainte de impartasanie chiar daca am zis ca m-am spovedit la parintele meu. Asta mi se pare o incalcare a comuniunii dintre ortodocsi si o lipsa de respect atat pentru celalalt duhovnic cat si pentru credincios.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.01.2010, 10:29:14
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit textul sfantului Ioan Gura de Aur

.. despre unul din aspectele discutate mai sus (l-am mai postat)
Deci, Anna, dupa el ispita poate veni si daca ne infranam prea mult, sau fara voia celullalt.
Viata duhovniceasca este mai complexa decat pare la inceput.

din Comentariile sau Tâlcuirea Epistolei întâi către Corinteni, omilia XIX, pp. 189-190

SFANTUL IOAN GURA DE AUR
CĂSĂTORIA (împreunarea trupească)

[...]
,,Să nu opriți datoria unul altuia, fără numai din bună înțelegere (1 Cor. 7, 5). Dar ce vrea să spună el aici? Să nu se înfrâneze femeia, zice, dacă bărbatul nu voiește, și nici bărbatul, dacă nu voiește femeia. Și pentru ce? Fiindcă din astfel de înfrânare se nasc mari rele, căci și preacurviile, și curviile, și chiar stricarea caselor de aici se trag de multe ori. Dacă având pe femeile lor și încă curvesc, apoi cu atât mai mult vor face așa dacă sunt lipsiți de această mângâiere. Și bine a zis: Să nu opriți datoria, adică să nu vă lipsiți de datoria voastră conjugală.
Cu alte cuvinte, el numește lipsă acum ceea ce mai sus a numit-o datornica dragoste, ca astfel să arate însemnătatea stăpânirii. A se înfrâna unul din doi fără voia celuilalt, aceasta este lipsă, aceasta înseamnă a opri datoria, pe când dacă este cu voia lui, nu se poate numi lipsă sau oprire de datorie. Deci trebuie a prefera buna-înțelegere înaintea tuturor, fiindcă este și mai însemnată decât toate. Și de voiești, să cercetăm acest fapt mai de aproape. Fie, de pildă, o femeie și un bărbat, și înfrânându-se femeia, fără ca bărbatul să voiască. Deci pentru ce te miri dacă el din această pricină curvește, sau dacă nu curvește, apoi este posomorât, veșnic tulburat, veșnic în luptă și pricinuind femeii mii de neajunsuri? Care este folosul postului și al înfrânării, dacă dragostea este sfâșiată? Nici unul. Câte batjocuri nu ies de aici, câte vorbe proaste și câtă luptă nu se desfășoară în asemenea împrejurări! Când într-o casă bărbatul și femeia sunt dezbinați, apoi acea casă nu se găsește mai bine decât corabia cea purtată de valurile mării, fiindcă și aici căpitanul vasului se află în neînțelegere cu cârmaciul.
Pentru aceea zice: Să nu opriți datoria unul altuia, fără numai din buna înțelegere până la o vreme, ca să vă îndeletniciți în post și rugăciune – vorbind aici de rugăciunea cea cu multă sârguință. Că dacă împiedică pe cei uniți de a se ruga împreună pentru un timp, apoi a se ruga necontenit cum s-ar putea? Deci se poate ca cineva să fie și însurat cu femeie, și în același timp să fie cu băgare de samă și la rugăciune; însă asemenea rugăciune se face mai cu amănunțime prin înfrânare. Căci nu a zis simplu ca să vă rugați, ci să vă îndeletniciți cu rugăciunea, punând aceasta ca o ocupație, iar nu ca fiind vreo necurățenie. Și iarăși să vă împreunați, ca să nu ispitească pre voi Satana. Ca să nu creadă că aceasta este o legiuire din parte-i, apoi adaogă și pricina. Și care este acea pricină?
Ca să nu ispitească pre voi Satana, zice. Și ca să afli că cele ale curviei nu le mrejește diavolul singur, a adăogat: pentru neînfrânarea voastră.”
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.01.2010, 11:26:24
GeorgeS GeorgeS is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.10.2009
Locație: Slobozia
Religia: Ortodox
Mesaje: 132
Implicit

De-abia acum inteleg si eu multe dintre problemele voastre. Anul trecut , cand am fost la cursurile preotesti nu i-am crezut pe parintii profesori cand ne-au spus depre problemele ortodocsilor romani din diaspora. Preoti care trebuie sa faca si altceva decat preotia ca sa supravietuiasca, care trebuie sa faca multe compromisuri si abateri de la canoane si tipic pt. ca sa placa credinciosilor, impartasanie deasa fara spovedanie , fara post , fara infranare, relatii trupesti in zile de sarbatoare (zicand ca nu este pacat) si fara a putea atrage atentia sau a admonesta pe cineva , de frica sa nu-i jignesti pe credinciosi si sa nu mai vina deloc la biserica! La sfarsitul prelegerii , parintele care a conferentiat a intrebat in sala care dintre noi ar dori sa slujeasca in diaspora? I s-a raspuns: in aceste conditii ,NIMENI ! Mie, cel putin imi este mult mai frica de Dumnezeu si de calcarea poruncilor Lui decat de oameni si de parerea lor.
Fratilor, voi credeti ca Ortodoxia romana are nevoie de "aggiornamento" ? Oare parintii, bunicii, strabunicii si toti inaintasii nostri au fost in greseala si nu s-au mantuit ca nu s-au impartasit zilnic? Nu credeti ca traind in mijlocul celor de alte credinte (catolici si protestanti) aveti tendinta sa imprumutati elemente ale credintei lor , dar care intra in contradictie cu ortodoxia? Nu vedeti ca in ortodoxie se pune accent pe jertfa, taierea voii, ascultare, Sfanta Traditie, rugaciune din inima (nu formala) , si nu pe ceea ce ne convine sau ne face placere ? Voi doriti har ieftin, mantuire usoara ,fara prea mult efort, dar nu stiti ca cele bune cu anevoie se dobandesc?
Din pacate, acest fel de a trai ortodoxia a intrat si in tara. Am fost surprins sa aflu ca si la noi in oras (nu la mine in parohie, ca a noastra este la tara), se gasesc cate un grup de "cucernici" si "cucernice" care se impartaseau in fiecare duminica, fara post si spovedanie. Dupa ce a venit Preasfintitul Vincentiu si a schimbat unele lucruri (staretul de la manastire) , acesti asa-zisi "cucernici" au disparut pt. ca li s-a cerut sa se pregateasca pt. impartasanie. Mie greu sa cred ca si-au schimbat parerea, mai degrab au schimbat biserica, pt. ca duhovnic probabil ca nu au.
Vai, vai ce vremuri ne-a fost dat sa traim! Ca maine auzim ca nu mai este suficienta o Sfanta Liturghie pe zi (ca sunt prea multi credinciosi care se impartasesc mancati, bauti nu conteaza cum) , trebuie sa slujim dimineata, la pranz si seara cate o liturghie, ca sa fie si celor care se intorc de la lucru. Nu mai este nevoie de duhovnic, ce sa te tot spovedesti la unul care este tot atat sau mai pacatos ca tine? Te spovedesti direct la Dumnezeu, sau intri pe mail si primesti dezlegare tot electronic.( nu se vede mana care binecuvinteza, dar ce conteaza asta, important ca te-ai spovedit, ai spus ce ai vrut, ai ascuns tot ce ai vrut si ai primit on-line dezlegare).
In aceste conditii, fratilor , ma fericesc ca am o parohie misionara de 70 de familii, ca babele mele imi dau ascultare si nu ies din cuvantul pe care il rostesc oficial si nu comenteza cand le canonesc la Spovedanie. Ma fericesc ca pot sluji netulburat de inovatiile care incearca sa le introduca unii sau altii in cult, in credinta si in traditia bisericii.
Dumnezeu sa va ierte, sa va binecuvinteze si sanatate trupeasca si sufleteasca sa va daruiasca!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.01.2010, 11:46:23
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GeorgeS Vezi mesajul
De-abia acum inteleg si eu multe dintre problemele voastre. Anul trecut , cand am fost la cursurile preotesti nu i-am crezut pe parintii profesori cand ne-au spus depre problemele ortodocsilor romani din diaspora. Preoti care trebuie sa faca si altceva decat preotia ca sa supravietuiasca, care trebuie sa faca multe compromisuri si abateri de la canoane si tipic pt. ca sa placa credinciosilor, impartasanie deasa fara spovedanie , fara post , fara infranare, relatii trupesti in zile de sarbatoare (zicand ca nu este pacat) si fara a putea atrage atentia sau a admonesta pe cineva , de frica sa nu-i jignesti pe credinciosi si sa nu mai vina deloc la biserica! La sfarsitul prelegerii , parintele care a conferentiat a intrebat in sala care dintre noi ar dori sa slujeasca in diaspora? I s-a raspuns: in aceste conditii ,NIMENI ! Mie, cel putin imi este mult mai frica de Dumnezeu si de calcarea poruncilor Lui decat de oameni si de parerea lor.
Fratilor, voi credeti ca Ortodoxia romana are nevoie de "aggiornamento" ? Oare parintii, bunicii, strabunicii si toti inaintasii nostri au fost in greseala si nu s-au mantuit ca nu s-au impartasit zilnic? Nu credeti ca traind in mijlocul celor de alte credinte (catolici si protestanti) aveti tendinta sa imprumutati elemente ale credintei lor , dar care intra in contradictie cu ortodoxia? Nu vedeti ca in ortodoxie se pune accent pe jertfa, taierea voii, ascultare, Sfanta Traditie, rugaciune din inima (nu formala) , si nu pe ceea ce ne convine sau ne face placere ? Voi doriti har ieftin, mantuire usoara ,fara prea mult efort, dar nu stiti ca cele bune cu anevoie se dobandesc?
Din pacate, acest fel de a trai ortodoxia a intrat si in tara. Am fost surprins sa aflu ca si la noi in oras (nu la mine in parohie, ca a noastra este la tara), se gasesc cate un grup de "cucernici" si "cucernice" care se impartaseau in fiecare duminica, fara post si spovedanie. Dupa ce a venit Preasfintitul Vincentiu si a schimbat unele lucruri (staretul de la manastire) , acesti asa-zisi "cucernici" au disparut pt. ca li s-a cerut sa se pregateasca pt. impartasanie. Mie greu sa cred ca si-au schimbat parerea, mai degrab au schimbat biserica, pt. ca duhovnic probabil ca nu au.
Vai, vai ce vremuri ne-a fost dat sa traim! Ca maine auzim ca nu mai este suficienta o Sfanta Liturghie pe zi (ca sunt prea multi credinciosi care se impartasesc mancati, bauti nu conteaza cum) , trebuie sa slujim dimineata, la pranz si seara cate o liturghie, ca sa fie si celor care se intorc de la lucru. Nu mai este nevoie de duhovnic, ce sa te tot spovedesti la unul care este tot atat sau mai pacatos ca tine? Te spovedesti direct la Dumnezeu, sau intri pe mail si primesti dezlegare tot electronic.( nu se vede mana care binecuvinteza, dar ce conteaza asta, important ca te-ai spovedit, ai spus ce ai vrut, ai ascuns tot ce ai vrut si ai primit on-line dezlegare).
In aceste conditii, fratilor , ma fericesc ca am o parohie misionara de 70 de familii, ca babele mele imi dau ascultare si nu ies din cuvantul pe care il rostesc oficial si nu comenteza cand le canonesc la Spovedanie. Ma fericesc ca pot sluji netulburat de inovatiile care incearca sa le introduca unii sau altii in cult, in credinta si in traditia bisericii.
Dumnezeu sa va ierte, sa va binecuvinteze si sanatate trupeasca si sufleteasca sa va daruiasca!
Este oare sfantul Ioan Gura de Aur inspirat din spiritul occidental cand deplange neimpartasirea credinciosilor duminica?

Ar fi mai folositor, parinte, sa dati argumente si sa raspundeti punct cu punct la argumentele scrise de AnaMariaManole si de mine, de exemplu.
Este foarte usor a scrie texte de acest gen 'vaaai, ce rataciti sunteti voi cei din diaspora si ce buni sunt credinciosii care fac ce le spune preotul fara sa puna intrebari'.
Ei bine, si noi cei ce citim, gandim si ne uitam in jur la ce fac alti ortodocsi suntem tot crestini ortodocsi si am vrea sa participam la o discutie si fara sa ni se puna in carca imediat 'occidentalismul'. Si noi, ca babele ascultatoare, suntem suflete crestine.
Si noi, cei care traim in occident, putem fi crestini ortodocsi chiar daca traim in alta cultura decat cea romaneasca. Ne acuzati de lucruri pe care le stiti din auzite, se vede: ca ne impartasim oricum, fara pregatire, nu ne spovedim, ca nu avem duhovnici, etc. Ei bine, la Bruxelles sunt cel putin 20 de biserici ortodoxe, de exemplu - ai de unde sa iti alegi duhovnic fara sa recurgi la internet. Iar preotii care oricum traiesc din altceva decat din preotie (nb nu este cazul in Belgia, unde multi preoti sunt platiti de stat), nu vad de ce ar fi atat de disperati sa isi pastreze credinciosii. Un secret: nu sunt, cei buni, putin le pasa cati credinciosi vin, ii intereseaza mai mult calitatea invataturii si a slujbei. Or eu cand vorbesc de parerile preotilor la cei buni ma refer.

Nu ati raspuns nici unei intrebari directe: tot nu stiu de unde vine aceasta regula cu postul trupesc de sarbatori.

Imi permit sa va corectez si la folosirea cuvantului 'disapora', cuvant aparut pentru evrei si folosit in mod fals pentru crestinii ortodocsi: noi ortodocsii din alte tari decat cea in care ne-am nascut nu suntem in diaspora, pentru ca nu suntem evrei pentru care singurul templu se afla la Ierusalim. Pentru noi, asa cum i-a spus Hristos samaritencii, Sfantul Duh vine in orice loc in care traim, unde avem altare si unde ne impartasim. Orice patrie ne este strainatate si orice strainatate patrie, noua crestinilor, cum se spune in epistola catre Diognet.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)

Last edited by Fani71; 11.01.2010 at 11:48:33.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.01.2010, 12:47:11
dorinastoica14
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cele scrise de părintele George după părerea mea reflectă modul de gândire a oricărui creștin.ortodox trăitor care respectă Sfânta Biserică și Sfânta Tradiție.
Faptul că locuiți în străinătate și mergeți la biserică este un lucru bun dar, bine ar fi să nu încercați a ne convinge că, cele pe care le lucrați acolo sunt bune și ar trebui să le facem și noi la fel!
Din fericire în România, ortodoxia se păstrează încă autentică așa cum ne-a dăruit-o Sfinții Părinți după a căror învățătură preoți și mireni mergem pe cărarea îngustă a credinței.Este lesne a împăca pe cele lumești cu cele duhovnicești pentru a obține o trăire plăcută trupului și o oarecare liniște sufletului.
Așa cum spunea și părintele cele bune se obțin anevoie cu trudă și cu nevoință și mulți aleg această cale nevindu-se în post curățenie și în tăcere.
Sunt creștini care merg sute de km. pentru a găsi un duhovnic care să dea canoane severe și care ani de zile se nevoiesc pentru a face acest canon timp în care se luptă cu patimile și cu păcatele.Ori după părerea unora dintre voi toate acestea sunt inutile.Împlinirea canonului nu înseamnă despărțirea de biserică ci din contra urmarea lui Hristos.
Am mai spus într-o postare și chiar dacă mă repet spun și aici:a pleca de la duhovnic fără canon este ca și cum te-ai spăla fără săpun!
Ce să mai spun despre acei care se împărtășesc fără spovedanie!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.01.2010, 13:45:15
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
Sunt creștini care merg sute de km. pentru a găsi un duhovnic care să dea canoane severe și care ani de zile se nevoiesc pentru a face acest canon timp în care se luptă cu patimile și cu păcatele.Ori după părerea unora dintre voi toate acestea sunt inutile.Împlinirea canonului nu înseamnă despărțirea de biserică ci din contra urmarea lui Hristos.
Am mai spus într-o postare și chiar dacă mă repet spun și aici:a pleca de la duhovnic fără canon este ca și cum te-ai spăla fără săpun!
Ce să mai spun despre acei care se împărtășesc fără spovedanie!
Eu nu cred ca am zis ca implinirea unui canon si spovedania in general este inutila. Am spus ca dupa parerea unora (dintre care ma numar) spovedania este o taina diferita de impartasanie si nu neaparat legata de ea (adica, nu este nevoie sa ne spovedim inainte de fiecare ipartasanie)
Ce sa faca cel care are un duhovnic si acesta nu ii da canon (in sensul ca nu il opreste de la impartasanie, sau alt sens)? sa se duca neaparat la altul? In ortodoxie se mai spune si sa nu-ti schimbi duhovnicul dupa cum ti se pare tie.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.01.2010, 14:41:16
GeorgeS GeorgeS is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.10.2009
Locație: Slobozia
Religia: Ortodox
Mesaje: 132
Implicit

D-na Fani71,va citez din Povatuirile din Liturghier :
"Preotii si diaconii care au sotii sunt datori a nu se impreuna cu ele cateva zile mai-nainte de a sluji Sfanta Liturghie, precum si in acea zi, caci cel ce nu se va infrana si va sluji, de moarte va gresi."
Daca aceasta prevedere este valabila pt. clericii care slujesc si , implicit , se impartasesc la Sfanta Liturghie, oare nu si pentru mireni? Sau poate acestia sunt mai indreptatiti la neinfranare , poate pentru ca sunt responsabili doar pentru ale lor pacate, nu si pentru ale pastoritilor lor cum sunt preotii? Cum pot eu, ca preot sa predic neinfranarea de la legatura trupeasca cu sotia cand mie insumi mi se porunceste aceasta?
In legatura cu ceea ce doreste celalalt partener de viata, credeti-ma ca nu va crapa de pofta daca nu va face dragoste, sa zicem ,in noaptea de Inviere!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.01.2010, 16:21:49
dorinastoica14
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Eu nu cred ca am zis ca implinirea unui canon si spovedania in general este inutila. Am spus ca dupa parerea unora (dintre care ma numar) spovedania este o taina diferita de impartasanie si nu neaparat legata de ea (adica, nu este nevoie sa ne spovedim inainte de fiecare ipartasanie)
Ce sa faca cel care are un duhovnic si acesta nu ii da canon (in sensul ca nu il opreste de la impartasanie, sau alt sens)? sa se duca neaparat la altul? In ortodoxie se mai spune si sa nu-ti schimbi duhovnicul dupa cum ti se pare tie.
Am mai spus în altă postare:și preoții învață de la credincioși.Când un preot va vedea că ești smerit și te consideri nevrednic sau ne pregătit pentru a te împărtăși nu te va obliga să o faci ,iar dacă îi vei cere canon(post,rugăciune,acatiste,mătănii ,milostenie și chiar amânarea împărtășaniei) nu te va certa și nici nu te va refuza ci se va bucura căci"bucurie se face în cer pentru un păcătos care se pocăiește".
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.01.2010, 22:11:34
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GeorgeS Vezi mesajul
De-abia acum inteleg si eu multe dintre problemele voastre. Anul trecut , cand am fost la cursurile preotesti nu i-am crezut pe parintii profesori cand ne-au spus depre problemele ortodocsilor romani din diaspora. Preoti care trebuie sa faca si altceva decat preotia ca sa supravietuiasca, care trebuie sa faca multe compromisuri si abateri de la canoane si tipic pt. ca sa placa credinciosilor, impartasanie deasa fara spovedanie , fara post , fara infranare, relatii trupesti in zile de sarbatoare (zicand ca nu este pacat) si fara a putea atrage atentia sau a admonesta pe cineva , de frica sa nu-i jignesti pe credinciosi si sa nu mai vina deloc la biserica! La sfarsitul prelegerii , parintele care a conferentiat a intrebat in sala care dintre noi ar dori sa slujeasca in diaspora? I s-a raspuns: in aceste conditii ,NIMENI ! Mie, cel putin imi este mult mai frica de Dumnezeu si de calcarea poruncilor Lui decat de oameni si de parerea lor.
Fratilor, voi credeti ca Ortodoxia romana are nevoie de "aggiornamento" ? Oare parintii, bunicii, strabunicii si toti inaintasii nostri au fost in greseala si nu s-au mantuit ca nu s-au impartasit zilnic? Nu credeti ca traind in mijlocul celor de alte credinte (catolici si protestanti) aveti tendinta sa imprumutati elemente ale credintei lor , dar care intra in contradictie cu ortodoxia? Nu vedeti ca in ortodoxie se pune accent pe jertfa, taierea voii, ascultare, Sfanta Traditie, rugaciune din inima (nu formala) , si nu pe ceea ce ne convine sau ne face placere ? Voi doriti har ieftin, mantuire usoara ,fara prea mult efort, dar nu stiti ca cele bune cu anevoie se dobandesc?
Din pacate, acest fel de a trai ortodoxia a intrat si in tara. Am fost surprins sa aflu ca si la noi in oras (nu la mine in parohie, ca a noastra este la tara), se gasesc cate un grup de "cucernici" si "cucernice" care se impartaseau in fiecare duminica, fara post si spovedanie. Dupa ce a venit Preasfintitul Vincentiu si a schimbat unele lucruri (staretul de la manastire) , acesti asa-zisi "cucernici" au disparut pt. ca li s-a cerut sa se pregateasca pt. impartasanie. Mie greu sa cred ca si-au schimbat parerea, mai degrab au schimbat biserica, pt. ca duhovnic probabil ca nu au.
Vai, vai ce vremuri ne-a fost dat sa traim! Ca maine auzim ca nu mai este suficienta o Sfanta Liturghie pe zi (ca sunt prea multi credinciosi care se impartasesc mancati, bauti nu conteaza cum) , trebuie sa slujim dimineata, la pranz si seara cate o liturghie, ca sa fie si celor care se intorc de la lucru. Nu mai este nevoie de duhovnic, ce sa te tot spovedesti la unul care este tot atat sau mai pacatos ca tine? Te spovedesti direct la Dumnezeu, sau intri pe mail si primesti dezlegare tot electronic.( nu se vede mana care binecuvinteza, dar ce conteaza asta, important ca te-ai spovedit, ai spus ce ai vrut, ai ascuns tot ce ai vrut si ai primit on-line dezlegare).
In aceste conditii, fratilor , ma fericesc ca am o parohie misionara de 70 de familii, ca babele mele imi dau ascultare si nu ies din cuvantul pe care il rostesc oficial si nu comenteza cand le canonesc la Spovedanie. Ma fericesc ca pot sluji netulburat de inovatiile care incearca sa le introduca unii sau altii in cult, in credinta si in traditia bisericii.
Dumnezeu sa va ierte, sa va binecuvinteze si sanatate trupeasca si sufleteasca sa va daruiasca!
GeorgeS - nu astea sunt problemele in diaspora.
1. Preotii se straduiesc sa fie corecti.
Dar in diaspora biserica si preotul este mai mult decat in tara, se poate compara putin cu cei de la sate, dar e si mai greu decat acolo.
In diaspora biserica este si un loc al comunitatii, un loc social. Acolo se aduna romanii, acolo se rezolva si probleme sociale ( se cauta adapost, de lucru, ajutor in diverse probleme), acolo se petrec sarbatori impreuna, se fac diverse activitati cultural-sociale, excursii, se cauta sfat, etc. Se fac si scoli/gradinite in unele locuri.
Nu peste tot se intampla, in functie de vointa oamenilor.

Tot biserica mai este si un loc de afirmare si sprijin moral pentru multi. Nu au serviciu, familie, prieteni si atunci la biserica pot sa fie printre oameni si sa spuna " aici sunt, stiu asta si asta, asta e partea mea de facut in biserica" si sa capete satisfactia si recunosterea personala pe care altfel n-o au.
Si cauta/gasesc ocupatii in acest fel: unul este solist la strana, altul dirijeaza, altul face finantele, altul administreasza biserica, altul se ocupa de event-management si public relation, altii fac curat, altii ajuta in altar (copii si adulti), altii poate ceva cultural (ex. o revista).

Preotul in diaspora este si (ne-oficial de fapt) seful comunitatii in multe locuri. Are si rol de prieten, sfatuitor, socializeaza cu oamenii (vizite, mailuri, etc.), reperezinta biserica peste tot si chiar comunitatea.
Asta pe langa sarcinile lui obisnuite. Si de multe ori are mai multe biserici in grija, iar oamenii mai louiesc si f.imprastiat in loclaitati mici.
Nu stiu cat este platit, trebuie sa mai faca si altele ca sa se intretina.

De aceea nu este timp de duhovnicie, sau agape, sau cateheza, etc. Foarte putine slujbe (maslu cam deloc, vecernii cam deloc)
De aceea suntem trimisi la plimbarte cu cerintele noastre.
Si de aceea avem nevoie de preoti mai multi din tara.

Mai pot sa fie presiuni din partea oamenilor, sau chiar dorinta preotului de a multumi cumva celor pe care ii cunoaste si ii ajuta. Pe unii ii mai sustine sa se afirme, etc.
Mai este si problema ca in diasporamulti o duc mai rau paote ca in tara: muncesc (daca au unde) in conditii mizere, cu sacrificii, ceva ce nu este la pregatirea sau palcerea lor.
Altii care nu au de lucru si deci nici bani pica si in stari de depresie, nu-si permit multe.
Si atunci se straduie preotul sa le mai usureze poate suferinta, dar nu cred ca incalca asa canoane.
Cei despre care vorbeam au ca am observat cau dezlegari, poate ca cer ei. Am intrebat aici ca stiu si eu ince conditii se pot da.
Dar depinde si de fiecare daca vrea si cere asa ceva.

Plus probleme administrative cu biserica: cladire care este a altora, lipsa bani pentru intretinere si mai nou se cere si chirie pe cladire, m ai multe slujbe in aceeasi zi si discutii cu orarul (si mai multe liturghii in aceeasi zi - canon incalcat) sau impartirea chletuielilor si...a spatiului. Nu-i voie aia, aia, ailalalta.

In concluzie : GeorgeS, avem nevoie de preoti, de mai multa grija din partea B.O.R, de biserici/bani.

2. In ceea ce priveste influente de la alte confesiuni/religii - nu mai mult ca in tara.
Sigur ca vedem la altii, dar daca preotul nu accepta...
Sigur ca trebuie sa ne adaptam la unele reguli. Dar nu inseamna ca se incalca si canoane.
Si sa stii ca am putea prelua si noi unele lucruri de la altii.
Eu nu stiu cum a fost biserica unica, acum 2000 de ani si cum s-a scindat lucrurile: ce este acum corect la ortodocsi si ce a ramas corect la catolici.
Poate ca unele lucruri de la catolici au ramas de la biserica initiala unica si sunt cele adevarate si au fost schimbate, scoase la noi.
Ex. darea pacii intre crestini, care mie imi place, slujbe mai scurte.

Mai sunt probleme legate de Pasti in anii cand nu cad impreuna si se fac separatii si tulburari intre oameni (unii sunt in post in timp ce altii deja petrec, unii au zile libere, altii nu etc.).

Si inca ceva: noi crestinii suntem nevoiti a cerem si sa primim spriin social.profesional de la catolici si evanghelici. Ei se implica mai mult in social, ajuta imigrantii.
B.O.R nu exista in diaspora. Nici un ajutor, nici ore de religie in scoli, nici nimic altceva.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.01.2010, 22:21:48
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

@Noesisaa - ce spui tu face parte mai degraba din sacrificiile casniciei in general.
Da, ai ales o persoana impreuna cu profesia lui. Faci sacrificiul pentru ca il iubesti si trebuie sa tii casnicia.
Totusi nu este drept ca unul sa trebuiasca sa impuna altuia ceva prin profesia lui.
Nu stiu daca fetele alea erau chiar asa fericite in sufletul lor, si familiile lor la fel (copii, etc.) sa tina post de revelion, de Craciun etc.
Sunt obligate la acest sacrificiu.

Si imagineaza-ti un preot care este pus sa aleaga: ori sotie ori profesie (daca este vaduv sau divortat si nu mai are voie sa se recasatoreasca). Si daca mai sunt si copii la mijloc...
Ce-ar trebui sa aleaga? Sa invete poate alta meserie? Sa piarda familie si copii?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Post de bucate sau post de pacate...??? geo.nektarios Pocainta 160 19.03.2016 14:34:53
Icoana Mantuitorului nu se mai saruta daca te-ai impartasit? Heurtebise Impartasania (Taina Euharistiei) 23 06.05.2011 13:32:42
MITROPOLITUL CORNEANU S-A IMPARTASIT CU CATOLICII orthodoxis Stiri, actualitati, anunturi 3 28.05.2008 16:37:58
Sarbatori fericite! ancah Generalitati 57 01.01.2008 22:49:47
Slujba post Craciun motiff Generalitati 1 20.11.2006 13:18:10