View Single Post
  #1468  
Vechi 24.02.2010, 12:35:16
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Și încă o eroare pentru care îmi cer din nou mii de scuze, că eu ziceam mereu, în discuțiile cu MM la subiectul ridicat de ele susținând ele că pucioșii ar fi confundat ei zilele așa cum insinuau ele, eu ziceam mereu că între ziua a 8 după naștere și ziua închinării, au fost 40 de zile, și acest lucru este complet fals!, și iată că MM a socotit aproape corect de data asta așă că îi dau ei mai multă dreptate la calculul ei elementar iar mie nu căci eu citind prost de la ea m-am luat după textul citit până la semnul „-” că nu am mai catadicsit să citesc socoteala ei până la capăt socotind că socoteala e neimportantă, deci am fușerit. Și iată citatul ei :

Citat:
MM:Comentariu : (... aici în paranteză nu le dau dreptate lingvistelor ... ) între ele era un interval de 40 zile - 8 zile = 32 zile = 4 săptămâni”


dar nu e complet corectă socoteala ei căci zice la sfârșit = 4 săptămâni, fiindcă 7x4=28, iar până la curățirea femeii după prima săptămână dacă a născut prunc și nu fată sunt defapt 33 de zile deci 7x4 + 5! iar dacă a născut fată după cele două prime săptămâni mai sunt rânduite pentru curățire, caci este necurată ca în vremea scurgerii ei: 66 de zile deci 7x9+3! Că dacă am socoti aproximativ câte luni întregi ies, rotunjind în jos sau în sus, ar fi pentru prunc o lună sau două de la naștere, femeia-mamă e necurată ca în vremea scurgerii ei, iar pentru naștere de pruncă dublu. La gemeni cred că se ține cont de fata născută deci 80 de zile de la naștere iar după 14 zile se poate boteza fata dintre gemeni.

căci socoteala corectă este aceasta pentru curățirea femeii după o naștere conform Leviticul 12 de pe site-ul acesta:

„Curățirea femeilor dupa naștere.

1. Și i-a grăit Domnul lui Moise, zicând:
2. "Grăiește-le fiilor lui Israel și spune-le:
3. În ziua a opta, pruncul va fi tăiat-împrejur,
4. iar ea va mai ședea treizeci și trei de zile spre a se curăți de sângele ei cel necurat; de nimic sfânt să nu se atingă și'n locașul cel sfânt să nu meargă până ce i se vor împlini zilele curățirii.
5. Iar dacă va naște fată, necurată va fi timp de două săptămâni, așa cum este'n zilele necazului ei; apoi va mai ședea timp de șaizeci și șase de zile spre a se curăți de sângele ei cel necurat.
6. Dupa ce se vor împlini zilele curățirii ei, pentru fiu sau pentru fiică, va aduce preotului, la intrarea cortului mărturiei, un miel de un an ca ardere-de-tot și un pui de porumbel sau o turturea ca jertfă pentru păcat,
7. iar preotul le va aduce ca jertfă înaintea Domnului și se va ruga pentru ea și astfel o va curați de curgerea sângelui ei. Aceasta e rânduiala pentru cea care a nascut băiat sau fată.
8. Iar de nu-i va da mâna să aducă un miel, va lua două turturele sau doi pui de porumbel, unul pentru ardere-de-tot și altul jertfă pentru păcat, și se va ruga pentru ea preotul, și curată va fi".”

de unde se observă rânduiala pentru naștere a unui prunc: 7 zile la care se adaugă 33 și a unei fete 14 zile la care se adaugă 66.

Deci reise din text, foarte clar, și faptul că nu avea cum susține cineva ca ar putea să fi mers la Templu preasfânta Maria după nașterea nesângeroasă și minunată mai înainte de trecerea celor 40 de zile de la naștere, căci ea a respectat legea și proorocii și datina nu pentru că ar fi avut nevoie să se curățească ea, preasfânta pururea fecioară Maria, născătoare de Dumnezeu, de vre-o necurăție căci ea este preacurățenia personificată, ci pentru că legea era și este aceiași pentru toți iar prin respectarea ei, prin smerenia ei, căci nu s-a dus la Templu decât după 40 de zile de la naștere, s-au curățit pare-mi-se cei necredincioși, poporul lui Israel! Căci spune Hristos ”N-am venit să stric legea sau proorocii”... dar apoi spune, despre legea cea nouă a Harului dată pentru credincioși și nepăcătoși și sfinți: „acestea faceți-le întru pomenirea Mea” : „Iubiți-vă unii pe alții precum v-am iubit Eu, ca văzând oamenii faptele voastre bune să dea slavă Lui Dumnezeu.”

Deci din acest text al Leviticului 12 se înțelege foarte clar că pruncul nou născut este necurat 7 zile iar în ziua a 8 pruncul este tăiat împrejur după datină iar fata 14 zile este necurată iar mama este necurată 40 de zile de la naștere în caz că naște prunc iar dacă naște fată atunci 80 de zile este necurată de la naștere ca în zilele necurăției ei din vremea scurgerii ei! ca după împlinirea zilelor curățirii să se curățească după datină de curgerea sângelui ei.

Last edited by vsovivi; 24.02.2010 at 13:22:31.