View Single Post
  #135  
Vechi 10.03.2010, 23:11:26
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Piedone, cred ca un teolog ar fi mai nimerit sa-ti raspunda la intrebarile tale. Din ceea ce inteleg eu, sunt multe lucruri scrise in VT care mai sunt valabile, printre altele necuratia femeii, care a nascut. Deci nu e vorba de o necuratie permanenta, ci temporara, care poate fi indepartata. Dupa cum ne explica Sf. Maxim Marturisitorul in postarea mea de mai sus, placerea la zamislire este cauza necuratiei si aceasta necuratie trebuie indepartata. Necuratia copilului se indeparteaza prin botez. Este deci valabil pentru toate femeile, care nasc si pentru toti copiii care se nasc. Iisus Hristos ne-a dat aceasta posibilitate a curatirii de pacat, prin moartea Sa, posibilitate, care nu exista inainte de Rastignire si Inviere.
Cred ca l-ai inteles gresit pe sfantul Maxim. Nu placerea este cauza necuratiei. Placerea a devenit sursa de ispite dupa cadere, insa ea este tot de Dumnezeu creata si nu este rea in sine. Nu din cauza asta se citesc acele rugaciuni, ci din cauza sangelui, de el se spune ca 'necurateste', iar pierderea sangelui este un simbol pentru pacat. Un simbol - nu ceva personal. Nu este vorba la aceste rugaciuni de a curati femeia de vreo necuratie personala, legata de ceva cea facut ca sa zamisleasca - altfel ar fi logic sa se spuna acele rugaciuni si pt barbat, nu? Dar el poate bine merci sa mearga la biserica si sa se impartaseasca in toata aceasta perioada.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote