Evrei 6 "1. "Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică.
3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu.
4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,
5. Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor, "
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
1. În Evrei 6,1-5, apostolul Pavel nu "asociază botezul cu" lista enumerată, ci botezul face parte din enumerarea respectivă, fără a apărea nicidecum acolo termenul "Taină".
|
Și atunci ce este? Un simbol? De vreme ce spune despre el: "putere a veacului viitor"? Asta alături de "învierea morților" și "judecata viitoare" Este doar un simbol în învățătura sectanților?
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
2. În Tim.3,16 2. apare termenul "taină", dar nu apare termenul "botez" (asocierea lui "S-a îndreptat în Duhul" cu botezul fiind destul de forțată).
|
Am înțeles ce-ai spus, dar atunci comentează versetul. De ce nu spui nimic de el? Mai jos sfntul Pavel se referă la cele trei nașteri tainice ale Mântuitorului: din trup, din duh, prin Înviere. Toate acestea sunt simbolice in opinia ta? Și unde apare termenul simbol (σύμβολον - simbolon) pe care il folositi voi sectarii?
Timotei 3.16 "
"Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere),
S-a îndreptat în Duhul (la botez),
a fost văzut de îngeri (la înviere),
S-a propovăduit între neamuri,
a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".