![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Evrei 6 "1. "Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică. 3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu. 4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt, 5. Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor, " Citat:
Citat:
Timotei 3.16 " "Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere), S-a îndreptat în Duhul (la botez), a fost văzut de îngeri (la înviere), S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Văd că ai o problemă cu termenul simbol. Pentru a ieși din această fundătură, poftim: eu sunt dispus să renunț la el. Voi folosi de acum alți termeni: act sfânt, sacrament, dacă-ți convine. Ești și tu dispus să renunți la termenul Taină în dreptul botezului?
Citat:
1. Așa cum am mai repetat, e improprie traducerea "dreapta credință". Din originalul grecesc nu reiese o asemenea expresie. 2. Taina este una singură, nu întreită și este în contrapondere față de a doua mare taină a Universului (cum a fost posibilă apariția păcatului în Lucifer?). 3. S-a îndreptat în Duhul la botez? Asta ar vrea să însemne că avea păcat? Chiar Ioan Botezătorul remarca că Iisus nu ar fi avut nevoie de botez, El nepăcătuind niciodată. Vezi cât de neavenită este paranteza aceea cu botezul la această afirmație a apostolului Pavel? 4. "A treia naștere" prin Înviere, nu a fost tot prin Duhul? 1 Petru 3,18. 5. Dacă tot este ordonată cronologic enumerarea aceasta, până la Înălțare, Hristos a fost văzut doar de îngeri, nu și de oameni? Adică fiecare fază a vieții pământești a lui Hristos, de la naștere până la înviere și înălțare, a fost văzută de îngeri. Ei au fost martori ai desăvârșirii caracterului Său și a deplinei Lui lepădări de sine. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar termenul de "sacrament" pe care mi-l propui e folosit de catolici. Mai ai puțin și treci de la termenul de "simbol" folosit de protestanți la acela de " sacrament" catolic. Iar sacrament e un termen mult mai apropiat de taină. DEX: SACRAMÉNT ~e n. (în religia catolică) Fiecare dintre cele șapte taine sfinte. /<lat. sacramentum, germ. Sakrament, fr. sacrement
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
P.S. Aștept în continuare textul biblic care definește botezul ca Taină. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
SACRAMÉNT ~e n. (în religia catolică) Fiecare dintre cele șapte taine sfinte. /<lat. sacramentum, germ. Sakrament, fr. sacrement Povești, definiția e din dicționar. Iar în ceea ce te privește, tu te-ai desprins de niște "canoane inguste " și iti faci de rușine doctrina adventistă elaborată de o femeie isterică pe un forum ortodox. Ce "compromis"? La voi la sectanți credința nu e una? Sau adevărul Domnului nu ține in veac cu spune Scriptura? Citat:
1. "Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu, 2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică. 3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu. 4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt, 5. Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor, SFANTUL PAVEL ASOCIEAZĂ BOTEZUL CU CEEA CE E MAI PRESUS DE FIRE ȘI DE CUNOAȘTEREA RAȚIONALĂ, CU "ÎNVIEREA MORȚILOR", CU "JUDECATA VEȘNICĂ", CU "CEEA CE ESTE DESĂVÂRȘIT" ȘI CU "PUTERILE VEACULUI VIITOR". ADICĂ E VORBA DE O TAINĂ. La fel si la Timotei 3. "Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere), S-a îndreptat în Duhul (la botez), a fost văzut de îngeri (la înviere), S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) Last edited by ovidiu-s; 06.04.2010 at 12:57:08. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Biblia spune că botezul este „mãrturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu” în traducerea Cornilescu și „deschiderea cugetului bun către Dumnezeu” în traducerea ortodoxă. 1 Petru 3:21 Versetul din Evrei, pe care l-ați citat, în argumentarea botezul=taină, îl comentați ca și cum nu l-ați fi citit: Citat:
Și nici nu asociază botezul cu „ceea ce este desăvârșit” ci, dimpotrivă, ne îndeamnă să ne ridicăm spre ceea ce este desăvarșit fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre botezuri. P.S. Subiectul topicului nu era însă botezul ca o taină sau ca un simbol ci sfințirea copiilor darorită credinței părinților lor. Last edited by penticostalulmantuit; 06.04.2010 at 13:27:39. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Evrei 6
2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică. 3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu. 4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt, Cum nu o asociază? Nu pune în valoare taina botezului ca mijloc de a " gusta darul cel ceresc" și de "a te face părataș la Duhul sfânt"? Mai citește o data! Această împărtășire care scapă raționamentului uman, nu este o sfântă taină?
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) Last edited by ovidiu-s; 06.04.2010 at 13:50:48. |
#8
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Mda, te învârți în același cerc. Un cerc format din două laturi (sic) încropite și ele pe baza unor supoziții. Citat:
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21). Însă bineînțeles pentru un bebeluș, deschiderea (cercetarea, întrebarea, căutarea sinceră, mărturia, cf. gr. eperotema) unui cuget bun nu se intersectează niciodată cu "cunoașterea rațională". |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti | lore86 | Nunta | 19 | 19.12.2012 23:17:02 |
Atentie la sectanti | Bogdan N | Generalitati | 21 | 02.06.2011 20:22:05 |
o sa fim considerati teroristi? | knight2u | Generalitati | 3 | 28.10.2009 11:52:42 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|