Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Păi nu ai făcut decât să recunoști o greșeală. Nicăieri Biblia nu spune că botezul e un simbol cum spun "pocăiții".
|
N-am susținut că Biblia zice acest lucru, doar că aseamănă mântuirea conferită de botez cu mantuirea din potop a celor din arcă, ceea ce îndeplinește condițiile unui simbol. N-am afirmat că termenul "simbol" ar apărea scris explicit în Biblie
vis a vis de botez.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
În schimb Biblia spune că botezul e o taină, la fel de mare care ne arată cele ce au să vină.
|
În schimb tu ai afirmat asta, chiar în citatul de mai sus, fără a avea vreun suport.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Iar în ceea ce te privește, tu te-ai desprins de niște "canoane inguste " și iti faci de rușine doctrina adventistă elaborată de o femeie isterică pe un forum ortodox.
|
Jignirile nu te ajută cu nimic în găsirea de argumente (botez= taină). Dimpotrivă, îți accentuează neputința.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Ce "compromis"? La voi la sectanți credința nu e una? Sau adevărul Domnului nu ține in veac cu spune Scriptura?
|
Credința și adevărul e
una, iar dogmele [nebiblice] elaborate de oameni e
alta.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Am mai facut-o de cateva ori:
|
Mda, te învârți în același cerc. Un cerc format din două laturi (
sic) încropite și ele pe baza unor supoziții.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
SFANTUL PAVEL ASOCIEAZĂ BOTEZUL CU CEEA CE E MAI PRESUS DE FIRE ȘI DE CUNOAȘTEREA RAȚIONALĂ
|
Uite cu ce asociază sfântul Petru botezul:
"
Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21).
Însă bineînțeles pentru un bebeluș, deschiderea (cercetarea, întrebarea, căutarea sinceră, mărturia, cf. gr.
eperotema) unui cuget bun nu se intersectează niciodată cu "cunoașterea rațională".