Citat:
În prealabil postat de Danut7
Sfintii Parinti spun ca au primit aceasta datina de la Apostoli cei care administrau botezul tuturor chiar si pruncilor.Botezul este o Taina nu un semn.De aceia toti, chiar de primeau Duhul Sfant si chiar de credeau erau botezati pentru iertarea pacatelor.Despre asta vorbeste si Sfantul Petru cand zice ca botezul ne mantuieste.Botezul nu este doar o baie pentru curatirea trupeasca, dupa cum aveau evreii baile lor de purificare ci este mai mult decat atat,este baia curatirii de pacate.In plus regenerarea preceda credinta.Botezul este si regenerator.Despre asta si vorbea Petru in epistola sa despre proprietatile regeneratoare si spalatoare de pacate(mantuitoare) ale botezului.
Tit 3:5-7 El ne-a mântuit, nu din faptele cele întru dreptate, săvârșite de noi, ci după a Lui îndurare, prin baia nașterii celei de a doua și prin înnoirea Duhului Sfânt, Pe Care L-a vărsat peste noi, din belșug, prin Iisus Hristos, Mântuitorul nostru,Ca îndreptându-ne prin harul Lui, să ne facem, după nădejde, moștenitorii vieții celei veșnice.
KJV Titus 3:5 Not by works of righteousness which we have done, but according to his mercy he saved us, by the washing of regeneration, and renewing of the Holy Ghost;
Galateni 3:27 Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat.
|
Dc botezul ar regenera atunci toti cei care au fost botezati ar trebui sa traiasca in ascultare de Dumnezeu, ceea ce nu e adevarat. Nu trebuie decat sa te uiti in jurul tau sa vezi.
Sf Petru nu spune ca botezul te mantuie ci cugetul curat inaintea lui DUmnezeu care e marturisit prin botez.
Versetul din Tit nu se refera la botez. Dc s-ar referi la botez atunci toti cei botezati ar trebui sa aiba Duhul Sfant lucru care nu e adevarat.