191. Comentariu la “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa” la praznicul Buneivestiri (07-04-2010)(II)
Să punem acum față în față versetele pauline (întâi cel original, apoi cel răstălmăcit, pentru a vedea falsurile mai bine, oglindite în textul inițial:
“Vă mai rugăm, fraților, să cinstiți pe cei ce se ostenesc între voi, care sunt mai-marii voștri în Domnul și vă povățuiesc”( 1 Tes. 5, 12,24)
“Fiți cu luare aminte pentru cei ce se ostenesc între voi ca să vă cârmuiască în Domnul și bine să vă sfătuiască...” (CLD, 07-04-2010)
“Și pentru lucrarea lor, să-i socotiți pe ei vrednici de dragoste prisositoare. Trăiți între voi în bună pace.” ( 1 Tes. 5, 13)
“...iar pentru munca lor socotiți-i vrednici de prisoselnică dragoste, și veți trăi între voi în pace,...” (CLD, 07-04-2010)
“Vă rugăm însă, fraților, dojeniți pe cei fără de rânduială, îmbărbătați pe cei slabi la suflet, sprijiniți pe cei neputincioși, fiți îndelung-răbdători față de toți.” ( 1 Tes. 5, 14)
“...căci trebuie dojană peste cei fără de orânduială și trebuie întărire peste cei slabi de înger și trebuie sprijin peste cei neputincioși, și apoi îndelungă răbdare în toate și peste toate,...” (CLD, 07-04-2010)
Aici dispare prima referire a lui Pavel la toți, adică și la cei din afara bisericii. Pucioșii au înlocuit niște persoane, față de care nu le convenea lor să exprime o atitudine pozitivă (față de toți) cu niște lucruri vagi și inerte care nu-i incomodează: “în toate și peste toate”.
“Luați seama să nu răsplătească cineva cuiva răul cu rău, ci totdeauna să urmați cele bune unul față de altul și față de toți.” ( 1 Tes. 5, 15)
“...ca nu cumva careva să răsplătească cuiva răul cu rău, și numai cele bune să fie ținute, și unul față cu altul în fața lumii, care privește peste cei ce sunt biserică a lui Iisus Hristos,...” (CLD, 07-04-2010)
Aici modificarea este de o subtilitate șocantă. Cele bune nu mai sunt urmate față de toți, ci în fața lumii. Aparent sunt cam aceleași cuvinte, dar în realitate sensurile diferă radical. Una este să spui “față de...” și alta este să spui “în fața...”. Lumea devine, printr-un joc subtil de vocabule, din beneficiar deplin al binelui, un simplu spectator la binele altora. Ea doar privește acum spre cei care sunt “biserică a lui Iisus Hristos” (pucioșii, bineînțeles!) și se miră. Pucioșii adaugă aici o explicație amplă, ca să înțeleagă oricine că Pavel proorocea tesalonicenilor despre ei, despre pucioși, cei care sunt singura “biserică a lui Iisus Hristos”. Cât depre cei din lume, mesajul pentru ei este subtil, dar destul de limpede: “Vreți și voi să aveți parte de cele bune? Veniți la noi în biserica lui Iisus Hristos și numai așa le veți avea”.
“Bucurați-vă pururea. Rugați-vă neîncetat. Dați mulțumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.” ( 1 Tes. 5, 16-18)
“...iar mulțumirea pentru toate să nu lipsească dinaintea Domnului,...” (CLD, 07-04-2010)
“Duhul să nu-l stingeți.” ( 1 Tes. 5, 19)
“...căci Duhul Sfânt trebuie să stea arzând,...” (CLD, 07-04-2010)
“Proorociile să nu le disprețuiți.” ( 1 Tes. 5, 20)
“...ca nu cumva să fie scoborâtă lucrarea proorociei, lucrarea bisericii...” (CLD, 07-04-2010)
“Toate să le încercați; țineți ce este bine; Feriți-vă de orice înfățișare a răului.” ( 1 Tes. 5, 22)
“...pentru cele bune în toate față de orice înfățișare a răului». Amin.” (CLD, 07-04-2010)
Acum se înțelege mai bine de ce liderii pucioși au impus în slujbele lor fasificarea Sfintei Tradiții, prin schimbarea formulei “Pace, tuturor!”, pe care o rostesc preoții, cu formula “Pace vouă!”. De asemenea, ectenia “Pentru pacea a toată lumea... Domnului să ne rugăm!” a dispărut din slujbele lor. Pucioșii nu suportă ideea să se roage pentru lume și pentru toți de-a valma, drepți și păcătoși. Pucioșii se roagă numai ei pentru ei. Preoții lor le urează pace adepților lor și numai lor, iar lumea nu-i mai interesează ( deși au și ei conturi în băncile lumii și se folosesc în mod curent de banii lumii, de serviciile lumii de telefonie fixă și mobilă, de la lume se îmbracă și se încalță, de la lume se aprovizionează cu curent electric, cu gaz metan, benzină și motorină). Biserica lor este însă (conceptual vorbind) atât de separată de lume, încât nici nu se mai roagă pentru lume. Aceasta este culmea egocentrismului și megalomaniei pucioșești, care cred că ei sunt Buricul Autonom al Pământului, dar în realitate sunt și ei total dependenți de “lume” și de “bogățiile” ei.
Liderii pucioși, vorbind în numele unui dumnezeu imaginar, “Dumnezeul de la Pucioasa”, se legitimează pe ei înșiși ca “trâmbițe” și “prooroci” apocaliptici, dar se și lamentează că aproape nimeni nu-i crede și nu-i urmează. “Dumnezeul de la Pucioasa” nu mai știe ce să facă pentru a-i atrage pe cât mai mulți la “cuvântul buneivestiri” care curge din “izvorul proorocesc” de la Pucioasa, și de aceea inventează “proorocii” biblice măsluite care-l justifică. Una dintre ele este aceea că “cetatea fără prooroc se va nărui” dar “și cea cu mulți prooroci nu va avea o soartă mai bună”. Adicătelea, e mare nevoie ca mereu să fie peste biserică doar un singur prooroc, unul și bun: el să proorocească, el să povățuiască, el să conducă, el să taie și să spânzure. Or, numai la Pucioasa se mai găsește un asemenea “prooroc”, care mai este și “proorociță” pe deasupra. Bisericile oficiale nu mai au de mult prooroci, ele pretinzând că le este de ajuns Scriptura, Tradiția și asistența nevăzută a Duhului Sfânt. Deci, după părerea pucioșilor, soarta lor care le paște (cam de multișor, dar... nu aduce anul ce aduce ceasul!) este prăbușirea. Sectele celelalte, dimpotrivă, au inflație de prooroci și de “vorbitori în limbi”, dar și ele sunt menite să aibă aceeași soartă: prăbușirea. Va rămâne doar Biserica Noul Ierusalim, singura sectă care îndeplinește condiția fabricată de liderii pucioși.
|